JVC GC-FM1A blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GC-FM1A blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ober 29-12-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Heel handzaam apparaat.Gemakkelijke bediening. Je kunt gelijk beginnen. Tot nu toe mooi beeld. Jammer dat er geen lossen batterijlader bij zit.

adjemin2010 08-09-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

uitsteken aperaat ben tevreden over het gebruik van de camcorder hoop er veel me tekunnen doen datis echt mijn hobby ik ha al in 94 cam corder sonny dat wasde eerste digitaal met mine cassete die was toen zeer duur kosten met reseve batterij 4000 gulden bij megapool in brunssum groeten

Philomena Steinfort 03-08-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Mijn JVC-videocamera werkt helaaam naar mijn zin. Het gebruikersgemak is groot en over de geluidskwaliteit en de beeldkwaliteit ben ik ook zeer te spreken. Het is een camera die ik aan een ieder kan aanbevelen. En de prijs, die ik ervoor betaald heb is helemaal fantastisch.

Wilko Zieleman 18-07-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

bevalt heel goed! We hebben hem al veel gebruikt en erg makkelijk in gebruik. Veel video's opnames gemaakt, en het beeldkwaliteit is goed, geluid wat minder. Foto's moet je eigenlijk niet maken met dit apparaat, onze digitale camera maakt toch betere foto's. Wat een pluspunt is van deze camera is dat ie zo lekker klein is, dus makkelijk om mee te nemen. Je pakt hem gewoon eerder om iets te filmen.

Tomos 1 12-07-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Ik was op zoek naar een gebruikvriendelijke camcorder.
En voor iemand van van 55+ moet het niet al te ingewikkeld zijn.
In de winkel liet de verkoper verschillende camcorders ziejn. Maar deze van JVC sprong er echt uit.
Beeld is scherp, geluid is prima en de bediening eenvoudig.

dirkdeman 06-07-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Handig, compact toestel met uitmuntende beeldkwaliteit. Het handmatig zoemen beïnvloedt wel de stabiliteit. Zeer tevreden.

jaap11890 13-05-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Wat een geweldige camera, zeer compact en gebruikersvriendelijk. Makkelijk mee te nemen, geen grote tas nodig, kan zo in je blouse zakje.
Beeldkwaliteit is top en qua bediening kan het niet eenvoudiger. ik kan deze camera iedereen aanraden.
Ook een filmpje op je pc plaatsen gaat makkenlijk.

Jozefschool 02-05-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Prima apparaat. Dit is voor onze school het tweede apparaat. We hebben namelijk al een meer dan een jaar een zwarte JVC FM1 maar die is zo vaak in gebruik door leerkrachten en leerlingen dat we hebben besloten er nog één te kopen. We hebben de camera ook meegenomen op schoolkamp. Later is er een DVD van gemaakt. De beeldkwaliteit is echt goed. Geluid is van iets mindere kwaliteit maar nog zeker ruim voldoende/goed. Leerlingen van groep 5 t/m 8 kunnen er zonder gebruiksaanwijzing mee werken. Ideaal dus.
De batterij gaat jammer genoeg niet erg lang mee.

Harry1958 15-04-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Ook een filmpje op je pc plaatsen gaat makkenlijk.

jurgen30011973 07-03-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

De camcorder jvc picsio heeft een overzichtelijk scherm. Makkelijk te bedienen, zelfs de kinderen kunnen hiermee filmen. De campcorder geeft een scherp beeld en geluid, handig mee te nemen waar je maar wil .De kleur is erg opvallend maar wel mooi.
Ik heb deze cadeau gekregen en hoop nog heel lang plezier te hebben van de campcorde.

gr jurgen

Marionderks 18-01-2011
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Een compacte camera, handig in gebruik. Het beeld is minder duidelijk in een donkere omgeving.

anettemasuger 19-09-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

geluid erg slecht. Mis ook een flitser voor avondopname

A.Alvarez 18-09-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

De jvc is precies wat ik zocht om te gebruiken op mijn werk,door zijn voormaat kan ik hem in mijn broekzak stoppen en gebruiken wanneer ik snel iets wil vastleggen.De beeldkwaliteit is uitstekend.Ik ben heel blij met mijn JVC GC-FM1,er zijn meerdere collegas die hem ook willen hebben,dat zegt genoeg!

KillerKremp 17-06-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Mooie camera en van allee gemakken voorzien. Ideaal formaat om eens snel een film te maken (voor iemand die altijd foto's heeft gemaakt).

Geweldig ! Alleen de kwaliteit van het geluid scoort iets minder.

kdjong 16-06-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Een handige camcorder op echt zakformaat met een meer dan voldoende beeldkwaliteit! Door het lensje filmt hij op Full HD kwaliteit(1080p)zonder softwarematige upscaling, zoals dat bij andere camcorders wel het geval kan zijn. Handig dat er een macro-stand opzit! Stel je van het geluid niet al te veel voor en de witbalans had beter gekund. Heb hem al enkele weken en bevalt mij goed! Jammer alleen dat er geen HDMI-kabeltje bij zit.

arjan1212 12-06-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Vandaag gekocht en de filmkwaliteit is erg mooi. Superscherp beeld met hdmi.
Fotograferen is wat minder, maar daar had ik hem ook niet voor gekocht.

rollingjohn 07-06-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Een zeer handige en compacte camera. Zelfs goed te gebruiken met een beperkte handfunctie omdat de bedieningsknoppen snel reageren. De camera heeft ook de mogelijkheid om bij het filmen het beeld stil te houden. Het uploaden naar een pc gaat zelfs gemakkelijk. Eenmaal op de pc kan je de opgenomen filmpjes makkelijk bewerken.

lctinga 26-04-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Mijn eerste kennismaking met de FM1 was niet echt positief (zie mijn review okt.2009).

Omdat ik zeer tevreden ben met mijn JVC Everio camera en er toch een pocketcam bij wilde hebben ben ik -na testen van Kodak, Flip en Samsung- toch weer bij JVC uitgekomen !

De huidige serie is prima hoewel ik de onbeschermde connectors wat minder vind net als de lastig werkende startknop, voordeel daarvan is wel weer dat die niet vanzelf opstart.

Beeldkwaliteit is top, zoom -hoewel digitaal !- toch een voldoende.

Al vele malen zag ik de vraag hoe eea. op schijf te zetten: simpel, koop een goed video bewerkingsprogramma zoals Nero 9, Magix 2010 e.a. die geschikt zijn voor HD video.

Mijn ervaring met Nero-9 is subliem: film maken -> clips laden, titel toevoegen en op DVD branden.

ronorw 17-04-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Knoppen werken wat matig. Verder wel tevreden. Jammer dat je alleen via usb kan opladen.

PJB-Sneek 10-04-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Prachtig apparaat! Zeer eenvoudig in de bediening. Met een kaartje van 8GB is er een kleine anderhalf uur te filmen. Handzaam, het apparaat past in je broekzak! Kwaliteit van de video-opname is redelijk. Beeld kwaliteit is goed, geluid voor mij matig. Zeker in een volle ruimte is het geluid slecht te volgen. Daarnaast vind ik het videoformaat *mov niet geweldig. Je moet dan ook niet denken dat deze HD recorder gelijk staat aan een HD camcorder. Daar heb ik 'm ook niet voor gekocht. Door het handzame formaat heerlijk om er bij te hebben.

Sibbel1963 29-03-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Gisteren de JVC GC-FM1 gekocht. We willen binnenkort voor het eerst naar de tropen en willen toch licht bepakt op reis.
De camera in de auto meteen opgeladen en uitgeprobeerd. Wat werkt dat enorm simpel. En zelfs op de LCD tv krijgen we een glashelder beeld. Ideaal dus. Het geluid is op zich niet echt geweldig, maar daar plaatsen we later nog wel een muziekje onder.

We maken zelf gebruik van MAC OSX. Op zich geen probleem mee. Alleen de extra software voor bewerking wordt niet geleverd voor MAC.

egielen 28-03-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Prettig, zakformaat camcorder in HD kwaliteit. Handig en overzichtelijk in gebruik in goede kwaliteit.

Kremersdmc 17-03-2010

Twijfel of toch niet ??

Klein,compact,handzaam en zeker goed.

dat zijn de woorden die wij over hebben voor de picsio.
De film camera voldoet 100 % aan de kwaliteit die je mag verwachten. neemt goed op zonder problemen en speelt dit ook naar behoren af.

de digitale image stabilisator werkt zeer goed, mits je niet met de camera van links naar rechts zwenkt/zwiept.
zolang je het met gevoel doet, zijn de beelden vloeiend en zonder schokken.

Intern geheugen hadden ze wellicht iets mogen vergroten want met 15 sec filmen is dit vol.

de picsio Doet absoluut niet onder dan de overige merken waaronder sony e.d.

Wel hebben ze allemaal een eigen kleuren gamma, dit is een keuze die je moet maken.
Vind deze bij de jvc het natuurlijkst en bij de sony wat aan de rode kant.

Helaas zijn er ook reviews waar mensen niet tevreden zijn, ik denk echter dat wanneer je voor prof kwaliteit wilt opnemen dat je dan niet hiervoor moet kiezen en dan als je er dan voor kiest, ook moet accepteren dat dit een Full-HD camera is met ietwat beperkingen.

Zijn er ook nadelen ?
Qua apparaat en de kosten ervan zeg ik nee zelfs zeer goed.
Hetgeen me wel opvalt en jammer is dat ze een 1 Gb kaartje misschien wel hadden mogen meeleveren, dan kan je meteen oefenen en dit zijn de kosten niet meer natuurlijk.
een Mini-hdmi naar hdmi kabel had er van mij ook bij gemogen dan was het plaatje af.

Een echte aanrader wat mij betreft voor diegene die leuke shots wilt maken in zeer goede kwaliteit zonder toeters en bellen.

groet,

baks23 15-02-2010

Handig kleine camera
bij voldoende licht goede beeld kwaliteit
bij inzoomen wordt beeld minder van kwaliteit
Leuk om even snel iets te filmen

D.Rothengatter 09-02-2010
Geschreven voor: JVC GC-FM1A blauw

Mooi handzaam apparaat. snel en gemakkelijk in gebruik. voor de groote van het apparaat kan ik absoluut niet klagen over de snelheid van het scherpstellen, de macro functie kan zelf de kleinste details vastleggen zowel op foto als ok film. lcd scherm is wat aan de kleine kant maar kan ermee door.