JVC GZ-MS95 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 143 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MS95 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

roos-fat 09-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Ik heb geluidskwaliteit een 7 gegeven omdat, het geluid tijdens het opnemen goed is. Als je het terug luisterd is het goed te volgen.
Beeldkwaliteit 8, beeld ziet er goed uit. Alleen het inzommen is niet optimaal.
Mogelijkheden 7, kan er zowel foto's mee maken als mee filmen.
Gebruiksgemak 8, kan het goed vast houden. Zit lekker in de hand.
Vormgeving 9, toestel zit er goed uit.

pappahinne 29-11-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

het geluid, beeld en de mogelijkheden voldoen ruim aan de verwachtingen. Het is een handige kleine camera die makkelijk overal naartoe mee te nemen is. Qua gebruikersgemak is deze camera iets minder. Met de handriem niet zo handig inzoomen, maar dat is een kwestie van wennen. de vormgeving is mooi en strak.
Al met al, een handige, mooie camcorder met veel mogelijkheden voor een mooie prijs.

EddieR33 13-10-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Ben echt tevreden met de camera- helaas worden MOD bestanden niet ingelezen in Sony Vegas 8, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden: ik importeer de bestanden in Cyberlink Powerdirector en converteer het naar MPEG2(in dezelfde bitrate, dus rond de 8900kb/sec): ik capture in de hoogste resolutie, dus 8gb kaartje is vol in 1uur en 55 minuten. Gebruik de camera om ijshockey-wedstrijden te filmen (kunstlicht, dus minder helder dan buiten), en dat ziet er best netjes uit. Voorbeeld(wel omgezet naar mp4 kwaliteit) kun je zien op http://www.vimeo.com/15653360 Standaard accu is voldoende om bijna 2- en een half uur te filmen.

P. van leeuwen 15-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Best wel een goed apparaat.

Helaas was mij grootste struikelblok dat mijn bewerkingprogramma's de bestandsvorm (Mod) niet herkenden. Met een combinatie van Any video-converter waarmee ik ze naar gelieve welk bestand dan ook kan veranderen en magix video deluxe heb ik er toch veel plezier van.

Het converteren is mischien wat omslachtig en tijdrovend, maar omdat dat achteraf werk is deert dat neit zo ernstig.

wanet 06-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Goede, zeer eenvoudig te gebruiken camera. Makkelijke downloadknop voor youtube.
Goede beeld- en geluidskwaliteit.
Samen met de twee kaartreaders maakt dit een camcorder geschikt voor het hele gezin.
Perfect.

GEYSEN RENAAT 29-08-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Ik had de camera aangekocht één dag voor wij naar Oostenrijk op vakantie vertrokken, nog gauw wat geoefend, de bediening was vrij gemakkelijk, ik had voordien een andere camera van een ander merk waar ik niet over tevreden was, in oostenrijk veel gefilmd en terug thuis natuurlijk benieuwd over het resultaat, camera aangesloten aan tv,en de reis bekeken, wij waren zeer tevreden over de mooie kleuren en scherpe beelden, het geluid is ook zeer goed, geen vervelend gekraak zoals bij de vorige camera, ik zet de camera wel aan en uit via het schermpje onder 'rec'het is een grote verbetering tegenover de vorige camera met
het afsluitdopje is wel een geklungel om het te bevestigen, alsook het handriempje had wat breder moeten zijn, voor de rest geen opmerkingen

iris1991 12-08-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

de jvc gzms 95 is een fijne compacte camera die voldoende capaciteit heeft om de eenvoudige kiekjes te maken. Een ideale beginners-camera.

corgroeneveld 27-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Zeer doed te spreken over het toestel,ik heb hem een paar dagen.
Alleen de accu had wel wat beter gekund ,maar deze zijn standaard denk ik,anderhalf uur.
De bediening vind ik zeer makkelijk,zo,n klein ding met mogelijk heden, niet te filmen zo goed,mijn complimenten.
Ben er zeer,zeer tevreden mee

dirk 01 22-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Uitstekende camcorder, verleden week aangeschaft, met 2 sd-kaartsloten tot 2 x 32GB, is 14uur beeld in hoogste kwaliteit. Prima beeld op een 32inch toestel . Gemakkelijke bediening, kaartje insteken slot selecteren, formatteren en klaar. Goede prijs kwaliteitsverhouding; niet de hoeveelheid functies zoals op andere camera’s die men toch nooit of zelden gebruikt maar enkel de hoofdzakelijke en dit voor een prijs die beduidend lager is dan andere. Degelijkheid zal de toekomst uitwijzen maar aangezien de producent tot 3jaar garantie gaat zal dit zeker wel goed zitten.

yentjuh8 14-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Ik vind de camera heel fijn. Hij is makkelijk in gebruik. Niet te uitgebreid maar alles wat je normaal gebruikt zit erop. Het enige nadeel vind ik dat het touch scrol lijntje om van boven naar beneden en weer terug erg gevoelig is dus je zit snel bij het volgende. Dat is eigenlijk het einge min punt verder is hij super!

christophe1981 08-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Heb sinds een paar weken een jvc gz-ms95se in mijn bezit.
Mooi toestel ligt goed in de hand. Heeft ook een fotofunktie die je kan gebruiken tijdens het opnemen. Enkele opnames mee gemaakt en foto's mee getrokken.
Mooi beeld en geluid en makkelijk in bediening.
prijs kwaliteitsverhouding zeer goed

Lieselot Podevyn 07-07-2010

Ik ben 14j.
Ik was op zoek naar een camcorder. Ik dacht mij eerst een zakformaat te kopen. De kwaliteit daarvan is natuurlijk niet te vergelijken met een gewone.
Toen ik naar de winkel ging, zag ik die van JVC staan. Hij was afgeprijsd omdat het een laatste stuk was. Ik vond hem heel mooi en toch nog prijslijk.
Ik film nu al een ganse week alles en iedereen die ik tegenkom. Ik ben heel tevreden over mijn aankoop.Hij is heel eenvoudig in bediening.

ms79 24-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Ik heb deze JVC videocamera twee maanden geleden gekocht en ik ben nog steeds erg tevreden over deze aankoop. Prima camera voor een redelijke prijs. Ik ben vooral te spreken over de goede mogelijkheden qua zoom. Ook de beeld en geluidskwaliteit zijn prima (ook als ik de camera aansluit op de televisie). Verder is de camera erg eenvoudig te gebruiken. Enige nadeel is dat de camera pas echt uit gaat als je op de knop drukt. Als je alleen het klepje sluit, blijft de camera op stand-by staan.

RDelhez 21-06-2010

Hallo,

Ik heb deze JVC 3 weken geleden gekocht en ben er ontzettend tevreden over.
Het beeldkwaliteit is super en hij is handig in gebruik
De knopjes op de camera zijn makkelijk te bedienen(ook voor mensen met grote handen) en de handleiding was ook duidelijk en makkelijk.

Kortom : Ontzettend tevreden en ik zou deze camera zeker aanbevelen.

mickey1976 17-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Goeie camera, zeer eenvoudig te bedienen.
Beeldkwaliteit is zeer goed wanneer je filmt bij daglicht of buiten. Matige beeldkwaliteit bij het filmen in donker.
Licht en makkelijk overal mee te nemen.

CTWTromp 16-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Perfecte camera, super gebruiksgemak, prima beeld en geluid en ideaal dat er twee SD kaartjes in geplaatst kunnen worden.

MJKalkman 08-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Deze camera is compact, weegt niks en maakt mooie beelden. Met zijn 32 keer optische zoom kan je met een redelijk vaste hand, zeker dankzij het steady-shot, nog goede ingezoomde beelden schieten. Wat de camera ook compact houd is dat hij alleen nog maar een display heeft om mee te filmen en geen zoeker. Wel kost dat extra accu.
Camera is erg gebruiksvriendelijk en voorziet in de normale filmbehoefte. Omdat je direct op een SD HC kaart schrijft kan je gelijk je beelden met je computer bewerken. Ook praktisch is het handkoortje wat in de camera is verwerkt. Als je de camera dus niet gebruikt zit je niet met zo'n bult aan de zijkant.

alexstones 31-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

zeer goede en makkelijk te bedienen camera goed geschikt voor vakantie en sport gebeurtenissen ben zeer tevreden, de prijs kwaliteit verhouding is ook goed. ook het lichte gewicht en geen bandjes meer , dus hij kan met een druk op de knop gebrand worden of opslaan en bewerken ,ook ineens op jou tube ..dit is mijn 2 jvc camera dus heb veel vertrouwen in dit merk jammer van de simpele afsluit deksel maar dat is een kwestie van even wennen verder ishij goed en compact

kyaro 28-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

We hebben de camera nu 1 week in bezit. Hij is lekker compact, makkelijk te bedienen en de filmkwaliteit is goed. De fotokwaliteit vind ik bedroevend, dus dat wordt bij uitstapjes een videocamera en fotocamera meenemen.
Het bandje om je hand, om de camera gemakkelijker vast te houden, vind ik onhandig geplaatst. Het bandje zit onderaan de camera, waardoor de camera nog niet makkelijk in de hand ligt. Het bandje had halverwege de camera moeten zitten, maar goed.

over het algemeen wel tevreden, voor in vergelijking tot de prijs.

Bruin58 27-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Fijne handzame camera. Simpel te bedienen. Gemakkelijk overspelen vam films en foto's naar de PC. Goede beeldkwaliteit. Kortom een aanrader.

Ruben1967 24-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Beter beeld dan mijn canon 530i (mini dv) en de helft lichter en kleiner. Geen gedoe meer met bandjes. Snel overzetten op de pc. Eerste indruk is goed. Bediening is simpel en volledig.

RHTdeKeijzer 20-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Deze camcorder is een mooi en gemakkelijk te bedienen met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Sd kaartje werkt t.o.v. een bandje vele malen handiger. Deze camcorder biedt de mogelijkheid om 2 SD kaarten te gebruiken.
De bediening is zeer logisch. Het aanzetten van de videocamera gaat automatisch. De bedieningsknoppen voor aan/uit opnemen en in/uitzoomen zitten op de vertrouwde plekken. De camera heeft ook de mogelijkheid om foto's te maken.
De camera heeft voldoende aansluitmogelijkheden. Het ontbreken van een zoeker is wat ons betreft geen gemis. Het scherm is overzichtelijk en groot.
Instellingen zijn gemakkelijk te maken: niet te veel knoppen en heel functioneel: via druktoetsen en via touch.
Conclusie: veel camera voor een redelijke prijs.

mpuutholland 16-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

ook wij hebben deze camcorder aangeschaft na het lezen van de vele goede beoordelingen.
We hadden nog een oude met 8mm bandjes dus wat een genot om gewoon op een sd kaart op te nemen. aansluiten aan de pc en met een klik alles op dvd.
Formaat is even wennen maar na een paar dagen uitproberen is het al weer gewoon. Diverse opnames gemaakt waarbij het wel opviel dat hij af en toe overbelicht was. Maar kan ook door te snel draaien van schaduw naar licht zijn.
verder is het een top camcorder voor huis tuin en keuken opnames. Leuk voor vakanties.

Marco159 16-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Op zoek naar een betaalbare, kleine en eenvoudig te hanteren camcorder, zag ik dit toestel. Dit is een echte camcorder met 35 x optische vergroting voor een zeer redelijke prijs. Even klein als mijn al wat ouder digitaal fototoestel.
Na instellen van datum, tijd en plaats en opladen van de batterij zette ik de camcorder op rec. Tot mijn grote verbazing was mijn eerste opgenomen filmpje al direct van goede kwaliteit.
De beeldstabilisator werkt duidelijk heel goed. Het display-scherm is heel goed zichtbaar, ook in de zon.
Ook opnames 's avond in de living met niet veel licht waren zeer goed.

De twee SD-kaarten zorgen ervoor dat je met 2 x 8 giga in de beste kwaliteit 3 uur en 40 minuten kunt opnemen.
Ideaal dus voor op reis.

Het toestel heeft twee functies, video en foto. Je kunt met de knop snapshot ook foto's maken, dus twee toestellen in 1 !

Filmpjes kunnen direct op You Tube gedownload worden en rechtstreeks op tv afgespeeld worden of naar de computer geëxporteerd worden.

Als je geen HD-camcorder van 400 euro wil kopen, maar een budget van rond de 150 euro hebt, is dit een ideaal toestel voor de gewone gebruiker. Je hebt wel maar 800.000 pixels, dus op je groot tv-scherm heb je geen haarscherp beeld. Dit is logisch voor deze prijs.

De standaardinstellingen zijn zo goed dat je in bijna alle omstandigheden gewoon op rec duwt en begint te filmen.

Dick2010 14-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS95 zilver

Een geweldige camera, simpel te bedienen en naar mate ik de handleiding doornam stond ik verbaasd over alle mogelijkheden. Perfecte kwaliteit en simpel af te spelen op de pc en erheen te copieren.