JVC GZ-R495AEU Memory Camcorder blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-R495AEU Memory Camcorder blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Mario 21-07-2021

Al jaren een JVC, een aanrader

Al jaren een JVC camcorder. Helaas problemen met het scherm en tijd voor een nieuwe. Wel even wennen, geen losse batterijen meer. Prijs / kwaliteit is prima.

P.J.H. van Rumund 31-05-2021

Mooie sportieve camcorder

Heb deze camcorder gekocht ter vervanging van de oude. Wat valt op : lange batterijduur, water- en stootvast wat voor mijn gebruik erg fijn is ( sportdocent met veel waterwerk ) , makkelijk in gebruik. Een heel fijn apparaat wat bovendien een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft. De zoomfunctie is lekker stabiel. Aanraakscherm heeft best een fikse aanraking nodig maar dat zal ook met de waterdichtheid te maken hebben.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • water en stootvast
  • makkelijk in gebruik

Leo Stolk 02-03-2021

Handzame filmcamera

Fijne kleine camera, heel handig om mee te nemen. Gemakkelijk te bedienen met grote display. Wij waren ook meteen verliefd op de kleur.

Pluspunten

• Gemakkelijk mee te nemen.
  • Grote display.

Jankoop 18-02-2021

Prima prijs kwalitietsverhouding. Doet wat het moet doen.

Lekker Klein, zeer handzaam en supersimpel te bedienen. Voldoen geheel aan mijn verwachtingen. Geweldig gewoon

Pluspunten

• Klein
  • snel
  • licht

Joop van Bastelaar 11-11-2020

Lange accuduur

Ik heb opnieuw gekozen voor een JVC camcorder omdat mijn ervaringen in het verleden zeer positief zijn met betrekking tot dit merk. Buiten de fraaie kleur voldoet de camcorder aan alle eisen en de lange accuduur is een zeer prettige bijkomstigheid. Ik raad dit product aan voor iedereen die een leuke, goede en betaalbare camcorder zoekt.

Kabo 31-10-2020

Mooi groot scherm

Zeer handzaam en mooie camera. Erg mooi van vorm en iedereen aan te bevelen. Erg mooie kleuren en een super geluid.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Ligt model

Melissa P 15-09-2020

Ligt goed in de hand en leuk kleurtje

Het is een toffe camcorder, ideaal om videomomenten vast te leggen.
Vooral de blauwe kleur sprak me aan, ik ben niet zo aan standaard kleuren als het op multimedia aankomt. In het pakket zat er eveneens een schoudertas en geheugenkaart bijgeleverd, wat ook erg handig is en van pas komt. De camera ligt makkelijk in de hand, is compact, licht van gewicht en er zijn allerlei kabels bijgeleverd alsook een duidelijk handleiding. Ja het is zeker een aanrader, het merk JVC is mij ook gekend.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Kleur

Jver 30-07-2020

Camcorder

Hadden de vorige versie en niet getwijfeld om opnieuw hiervoor te gaan. Zoom en waterdichtheid heel belangrijk voor ons. Dat geen WiFi is, is voor ons geen nadeel. Met kabeltje kom je al ver genoeg.

Dennis 11-07-2020

Mooie camera met veel opties en waterdicht

na jaren en camcorder van JVC met mini dv bandjes te hebben gehad en daarna een paar jaar geen camera toch maar weer op zoek gegaan naar een camcorder. Ik wilde een camcorder die waterdicht is zodat ik ook in de regen en tijdens wateractiviteiten kan filmen. Op advies gekozen voor de GZ-R495, ook omdat hier al een geheugenkaart en tas bij zit. De camera is lekker compact en makkelijk in te stellen. De uitgebreide handleiding ook gedownload, zodat je makkelijk de diverse mogelijkheden kan lezen en instellen. Met de bijgeleverde software kan je makkelijk de films op dvd zetten.

Pluspunten

• compact
  • waterdicht
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• er zit geen doekje bij om de lens schoon te maken

Danny 08-12-2019

Compact, accu duur, eenvoudig te bedienen,mooie opnamen

Ik heb deze camcorder in september 2019 gekocht. In oktober meegenomen op vakantie. Heb mooie opnamen kunnen maken, alleen het geluid is nog niet optimaal.
Maar helaas afgelopen week end , bij uitstappen uit Mini treintje, uit mijn jaszak gevallen.
Het kan nog beelden opnemen, maar niet meer afspelen. Een grote barst in scherm, het
is niet meer mogelijk het apparaat dmv het scherm te bedienen. De breuk is niet voelbaar, waarschijnlijk zit het aan binnenste gedeelte van de touchscreen.
Hoop dat het nog gerepareerd kan worden, het liefst onder coulance, want volgens JVC is het bestand tegen vallen tot 1.5 meter.
Misschien een tip: een schokbestendige laag op de buitenkant van het schermgedeelte
aanbrengen om bij eventuele val de schok te absorberen.
Verder ben ik tevreden over deze camcorder

Aanvulling op mijn review van 8 december 2019.
Ben nog steeds tevreden over deze camcorder. Zoals gezegd door mijn eigen schuld is mijn
video camcorder beschadigd geraakt door een val, barst in touchscreen.
JVC heeft de schade onder garantie en zonder kosten gerepareerd. Nu functioneer het weer
helemaal naar tevredenheid.
Top van JVC, zelfs de verkoper bij Kamera Express was verbaasd dat het onder garantie is
gerepareerd, want meestal valt schade door laten vallen niet onder garantie.

Pluspunten

• Handige formaat
  • Mooie en scherpe beelden
  • Accuduur en makkelijk bij te laden
  • Klok functie
  • Raakt snel gewend aan toestel

Minpunten

• Toch niet bestand tegen vallen
  • Geluid kan beter

Stephan 08-06-2019

leuk een compacte camera.echt waar voor je geld

Ik zocht een camera voor onze training met reddingshonden in het water.
niet dat ik echt met de camera onder water ga, maar het moet wel tegen water kunnen.
En dat kan deze camera.
Daarom deze JVC

Pluspunten

• klein en compact
  • alles wat je nodig hebt voor video opnamen

Minpunten

• geen CD met software

Brunold 27-11-2018

Leuke camera om de kindertijd vast te leggen

Prima camera, doet wat hij moet doen. Mooi scherp beeld bij afspelen op grote tv. Let wel op, deze camera heeft een intern geheugen naast de sd card. We waren opnames kwijt maar die bleken op het interne geheugen te staan

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Mooi beeld

Minpunten

• Zoektocht naar opnames

John Reniers 18-08-2018

lichtgewicht camera

Een goede lichte handzame camcorder die ook tegen een stootje en wat water kan. Goede bediening via touchscreen en mooie beelden na opname. Goede beschrijving in de beknopte uitleg

Pluspunten

• waterbestendig tot 5 meter
  • touchscreen

Willy 28-05-2018

Helder display, prima video kwaliteit.

Deze camera heeft mooi helder display, goede video kwalitiet en de robuustheid en de waterdichtheid maakt het een ideale camcorder voor in de rugzak.

Pluspunten

• waterdicht
  • stofdicht

Minpunten

• geen hdmi kabel