Panasonic HC-VX1EG - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Panasonic HC-VX1EG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Edwin1967 20-01-2019

Mijn eerste 4K Panasonic met bijzonder fraai beeld.

Geschreven voor: Panasonic HC-VX1EG

Ik heb intussen 4 Panasonic's in mijn bezit: allen Full HD. De reden om over te stappen naar 4K is meer beeldlijnen en nog scherper beeld. Ik film bijzonder veel op ijsbanen, en daar is het licht vaak nog afkomstig van "gas ontladings-lampen": dit geeft vaak aparte kleuren op het ijs. Mocht je echter op banen komen waar alles over is naar LED dan lijkt alles "blauw". Gelukkig kun je ook op deze camera de white-balance goed instellen waardoor wit ook echt wit is. Ben al flink gaan experimenteren en vooral de slow motion functie is erg fraai. Mijn oudste Panasonic is 7 jaar oud en de jongste 5: ook toen koos ik al voor Panasonic wegens de goede werking tijdens "low light". De "cold shoe" bovenop de camera is ook handig voor het geval je een klein extern scherm wilt gebruiken. Ook nu dus weer bijzonder tevreden en de kleuren zijn net zo mooi als het origineel, dus een aanrader(zeker voor de prijs).

Pluspunten

• Haarscherp beeld.
  • 4K dus voorbereid op de toekomst.
  • Met bijzonder weinig licht toch al mooi beeld.
  • Accu goed voor anderhalf uur filmen.

Minpunten

• Geen afstandbediening.
  • Geen externe zoomknop aansluiting zoals procamera.