De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HC-VXF1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Karel Apeldoorn 13-08-2021

AUTO focus defect, dure reparatie.

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

Na 2 en een half jaar werkt de autofocus niet meer goed. De garantie was destijds 2 jaar.... Nu 5.
reparatiekosten ca 2/3 van de nieuwprijs, krap 500Euro. Geen enkele coulance.
Vertrouwen is verdampt. Zeer onverwacht dat zo een top merk zo snel problemen geeft. Botte pech of structureel?

Pluspunten

• tijd goed gedaan

Minpunten

• Auto focus defect
  • geen enkele coulance - garantie nu 5 jaar

4K-fan 26-01-2020

Robuuste camera, prachtige beelden

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

De HC-VFX-1 4K geeft meteen al in de ‘standaard’ iA-modus een beeld waarin allerlei waarden naargelang de heersende omstandigheden (licht, geluid) prachtig gecorrigeerd zijn. Het is ook een robuust aanvoelend apparaat dat tegen een stootje lijkt te kunnen.
Wel zijn alleen in de cameravarianten die met een W beginnen of een achtervoegsel M hebben, bepaalde leuke functies zoals de twin camera beschikbaar. Dit geldt ook van de toepasselijkheid van bijvoorbeeld creatieve effecten, slow-motion en 5.1 geluid. Deze effecten zijn anders dan verwacht niet in 4K beschikbaar, maar alleen in de full-HD modus. Dit is op zichzelf overkomelijk, maar vergt toch weer een tussentijdse handeling om de opnamestand op full-HD te zetten en dan kun je net te laat zijn om het effect op de te filmen scène toe te passen. Ook zou deze lagere beeldkwaliteit in het gemonteerde 4K-eindproduct kunnen opvallen als de effecten langere tijd bestrijken.
Maar in het algemeen ben ik heel tevreden met het product.

Pluspunten

• degelijkheid
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• sommige functies en effecten niet in 4K mogelijk

Andries 14-10-2019

Prima videocamera, gemakkelijke bediening

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

Ter vervanging van mijn vorige Panasonic videocamera deze gekocht. Even een ander merk overwogen maar de vertrouwde en gemakkelijk te bedienen menustructuur van Panasonic heeft mij doen besluiten toch weer voor Panasonic te kiezen, zodat direct de aandacht op filmen kan worden gericht en niet op het leren omgaan met de camera. Aangezien de ervaring was dat bij zonnig weer op een schermpje niet altijd de beelduitsnede en de instelling goed vastgesteld/gecontroleerd kan worden is nu gekozen voor een camera met zoeker. Hoewel het weer niet echt meewerkt lijkt de zoeker een gulden greep.
De sleuf voor de SD-kaart is t.o.v. mijn vorige camera verplaatst van onder de camera (klepje ging regelmatig bij gebruik open) naar de zijkant achter het inklapbare beeldscherm; voorwaar een verbetering met minder risico op verlies van de SD kaart.
Het videobeeld, foto's zijn, zoals ik van Panasonic gewend ben, van uitstekende kwaliteit. De mogelijkheden van de camera lijken weer uitgebreider te zijn. Om alle mogelijkheden uit te testen en op bruikbaarheid te onderzoeken is echter meer tijd nodig dan ik nu beschikbaar heb gehad.

Pluspunten

• Camera ligt prettig in de hand
  • Eenvoudige en overzichtelijke bediening
  • Prima beeldstabilisatie

Minpunten

• Instellingkeuze beperkt soms mogelijkheden

Lot 15-05-2019

Goed beeld!

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

De camera is makkelijk in gebruik. Ik heb hem gebruikt voor een video voor kamp. Ik had een camera nodig die ook in donkere ruimtes een goede filmkwaliteit heeft. Dat heeft deze camera zeker! Ik heb ook de slowmotion functie gebruikt. Ik vond het moment waarop ik de functie wilde inzetten niet goed te timen. Dit vindt ik dus makkelijker door achteraf te bewerken dan tijdens het filmen met camera vast te leggen. Verder top!

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Makkelijk video’s te bewerken

razor151987 30-04-2019

Scherp beelkwaliteit, fijne omgang.

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

Dit is een hele fijne camera met een scherpe beeldkwaliteit. Het menu is ook heel erg makkelijk te bedienen en het terugkijken van de video's gaat ook met alle gemak. Natuurlijk is niet elk apparaat perfect waardoor deze camera tegenvalt op de behuizing. Maar goed daar gaat het eigenlijk niet om, het gaat om de kwaliteit van de beelden en die is perfect. Superblij waren wij dat wij deze camera hebben gekozen!

We kregen hem binnen en gingen meteen testen. Verschillende video's hebben wij opgenomen en na een tijdje testen zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij deze camera dolgraag willen aanschaffen. Prijstechnisch gezien nu even onmogelijk maar de camera voldoet aan alle eisen die wij stellen voor het filmen van onze familie vlog op het internet.

Een camera die wij voor iedereen kunnen aanbevelen om mee te filmen. In iedergeval de semi-amateurs weten wel raad met deze camera.

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Plastic body
  • schermpje is ietwat klein

ChrisOsephius 17-04-2019

Goede Camcorder

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

Daar waar de HD Video camera eerst steeds kleiner en handzamer werden is deze Camcorder, als hij uit de verpakking komt, juist weer groter, maar voelt niet ongemakkelijk aan. Grote lens en is robuust. Om snel met de camcorder aan de slag te gaan zit er een korte, eenvoudige beschrijving in de doos. Het touchscreen menu en set-up werken lekker intuïtief. Na een uurtje spelen met de mogelijkheden van de camera, de camera mee genomen naar de dierentuin.
Dan blijkt de uitstekende opnamekwaliteit. De snelle auto-focus en de stabiliteit. In het opname scherm zijn wordt gemeld als je camcorder niet horizontaal hanteert. Ook als je te snel draait geeft het opname scherm aan dat je te snel aan het pannen bent en de kwaliteit mogelijk niet optimaal is.
In het donkere Oceanium van Blijdorp worden ook de prestaties bij weinig licht zichtbaar. Niet direct in het opname scherm, maar wel als je later de beelden op de computer afspeelt. Bij veel buiten licht en donker is het handig om door het dioptrie te kijken en het opname LCD scherm juist te sluiten.
Het LCD touchscreen werkt niet soepel. De gevoeligheid is niet optimaal. Je soms meerdere keren drukken om de actie te krijgen.
In het menu zijn meerdere opname instellingen mogelijk. Maar met de Intelligente Auto Modus kun je alles filmen. De Camcorder past zich snel aan aan licht en donker en de focust makkelijk tussen ver en heel dichtbij.
Hoewel de camcorder daar niet voor bedoeld is deze ook heel goed te gebruiken als een kwaliteitsfototoestel. In de ver ingezoomde stand maakt de camcorder, camcorder goed stil houden, uitstekende foto’s.
Het bewerken van de 4K beelden op de computer is echter een ander verhaal. Voor de enorme bestanden zul je een goed ondersteunend programma moeten hebben om de hoge resolutie beelden soepel te kunnen bewerken. Mijn oude Magix versie zal ge-update moeten worden. Misschien zelfs ook mijn oude laptop om tijdens het renderen van de grote bestanden voldoende reken capaciteit te hebben
Het geluid van de standaard microfoon is goed.
Leuk is de Wifi verbinding tussen de camera en je smartphone. Na het downloaden van de Panasonic Image App kun je de beelden camera beelden zien en de camcorder besturen vanaf je smartphone.
De 32GB geheugenkaart loopt snel vol. De accu, waarschijnlijk omdat deze nieuws, houdt lang vol.
Er zijn nog veel meer functies en mogelijkheden met deze camcorder. Die heb ik zeker nog niet allemaal uitgetest. Maar heb de volledige gebruiksaanwijzing gedownload op mijn tablet en zal tijdens de aankomende vakantie doorlezen en functies uitproberen.
Naast dat het een kwaliteitscamcorder is het ook ontzettend leuk speelgoed met alle functies en mogelijkheden.

Pluspunten

• Robuust
  • Beeldkwaliteit
  • Eenvoudige intuitieve bediening
  • zoomen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Ongevoelig LCD touchscreen

Marlies 16-04-2019

Compacte en complete camera

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

De camera is lekker compact en strak van design. Het gebruiksgemak van de camera is erg simpel. Na het opladen van de batterij kun je direct aan de slag en spreekt de besturing verder voor zich. Je kunt beelden terug zien op het schermpje dat je bedient met een touchscreen. Deze werkt soms niet optimaal. Doordat je direct op de SD-kaart opneemt is het overzetten van de film op laptop of computer een fluitje van een cent. De beeldkwaliteit is erg goed. Bij filmen in 4K zijn de bestanden wel erg groot. Let op bij het filmen met tegenlicht, de beeldkwaliteit is dan wat minder. Verder geeft de camera automatisch feedback als er bijvoorbeeld te snelle bewegingen worden gemaakt en het beeld hierdoor niet stabiel is. Al met al een zeer complete camera die je graag meeneemt.

Pluspunten

• compact en mooi design
  • eenvoudig in gebruik
  • goede beeldkwaliteit

Minpunten

• gevoeligheid touchscreen
  • filmen bij tegenlicht

Frans 22-02-2019

Goede camera maar minder dan de vorige modellen

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

De gemiddelde score van deze camera is hoog, echter zijn er ook minpunten te noemen. Mijn vorige Panasonic camera HC-X-920 had een 3 MOS BSI sensor. Deze camera beschikt slechts over 1 MOS BSI sensor. Dit moet te maken hebben met kostenbesparing en gaat ten koste van de beeldkwaliteit. Het beeld van de oudere camera in HD formaat was rustiger dan deze. Het beeld van deze camera is in detail onrustig zowel in HD als in 4K. Ik heb de camera laten nakijken bij Panasonic Nederland met het idee dat er iets aan stuk was. Het antwoord wat ik kreeg is dat dit normaal is. M.b.t. mijn vorige camera dus duidelijk niet. Mijns inziens heeft dit te maken met de beperkte sensor en het grote zoombereik. Wordt er namelijk fors ingezoomd verdwijnen de klachten. Vreemd, maar door het grote zoombereik heeft men qua beeldkwaliteit ingeboet. Tevens geldt dit voor de beeldsensor. Een goede camera? Zeker! Maar je zou verwachten dat de beeldkwaliteit in dit prijssegment na verloop van jaren steeds beter zou moeten worden.

Pluspunten

• Geluid
  • Mogelijkheden
  • Beeldstabilisatie

Minpunten

• Beeldkwaliteit minder dan bij oudere modellen

Luca69 13-02-2019

Panasonic HC-VXF1 is een aanrader

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

Ik heb de Panasonic HC-VXF1 al enige tijd in huis, ik ben erg tevreden over wat deze kleine kanjer allemaal kan, Panasonic heeft goed over het design nagedacht, waardoor deze erg fijn in de hand ligt hij past precies in je handpalm, verder is het gebruik overzichtelijk door de interface van het display. Beeld en geluid zijn uitstekend, overgang van lichte naar donkere beelden heeft hij geen moeite mee zoals je dat bij en mobiele telefoon vaak wel hebt. Ben je van plan een Cam te kopen dan raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Gemak

MartijnM 06-02-2019

top camera voor mooie beelden

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

Ik ben na rondkijken op de Panasonic HC-VXF1 uitgekomen om aan te schaffen en nog geen seconde spijt van gehad. Het is wel een flinke investering, wat mij betreft dan ook gelijk een nadeel. Maar voor kwaliteit moet je betalen en je krijgt er heel veel voor terug. Om gelijk andere minpuntje te benoemen, camera is best groot. Handleiding is beperkt maar om gelijk te kunnen gebruiken de basis mogelijkheden te gebruiken ruim voldoende. Ik heb zelf van internet de uitgebreide handleiding gehaald en moet die nog wel eens goed doornemen.
Verder is het gebruik eenvoudig, land- en andere instellingen eenvoudig in te stellen en eigenlijk gelijk opnames kunnen maken.
de kwaliteit van de 4k opnames is geweldig. Mooi display wat goed te bedienen is. Geluid is ook top mede door de onderdrukking van randgeluiden. Afspelen op TV, ook op geen 4k tv, is ook erg mooi.

Pluspunten

• eenvoudig gebruik
  • mooie beelden
  • stabiel
  • opnamen met weing licht ook goed

Minpunten

• prijs
  • vrij groot

Frenky63 28-01-2019

zeer complete camera

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

De Panasonic HC-VXF1 nu een paar weken in gebruik wij filmen regelmatig zowel overdag als in de avond/nacht. Ondanks dat er een beperkte handleiding bij zit kan je op internet de gehele handleiding downloaden. Deze is zeer uitgebreid. Het gebruik van de basis functie is eenvoudig en je kan snel mooie plaatjes schieten. De kleuren weergave bij beperkt licht in de nachtstand is fabelachtig alleen zodra er beweging is zie je dit direct in het beeld. De Panasonic HC-VXF1heeft toch wel een stevige prijs maar maakt dit ook wel waar. absoluut goede kwaliteit

Pluspunten

• mogelijkheden
  • nacht beelden
  • overzichtelijk menu

Minpunten

• stevig aan de prijs
  • handleiding moet je downloaden

Sjoeke56 19-01-2019

Handige en makkelijk te bedienen camera

Geschreven voor: Panasonic HC-VXF1

Voor iemand die nog nooit een filmcamera heeft gebruikt is het een leuke manier om kennis te maken met het filmen. De camera heeft een beknopte maar duidelijke handleiding waar je mee aan de slag kan gaan. De kwaliteit is super goed. Het in- en uit-zoemen is makkelijk te bedienen zelfs met zoals ik, kleinere handen. Bij wisseling van licht neemt de camera dit meteen over en blijven de beelden scherp. Het geluid is ook optimaal. Kortom, een goede camera om mee aan de slag te gaan.

Pluspunten

• Handzaam
  • Eenvoudige bediening
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Handleiding mag iets uitgebreider