Panasonic HDC-SD10 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD10 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

wim hoppenbrouwers 26-06-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD10 zwart

Zeer mooi, vooral scherp beeld.
Dit natuurlijk wel op een HD scherm welke goed afgesteld staat!
Ook geluid via de ingebouwde microfoon is opvallend goed.
De startknop is onpraktisch.
Extra batterijen kostbaar.
Voor de rest prima camera.
De auto instelling 1A werkt wel heel erg gemakkelijk.

Vluggie 25-01-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD10 zwart

Ik deel de mening van mauimaui niet helemaal.

Ik heb deze camera net in bezit en ben nog aan het testen. Ik heb een Blu-ray cinema set van Panasonic en daar kan ik de SD kaart gewoon in doen, dus heb ik geen extra HDMI kabel nodig, maar het is wel raar dat alle soorten kabels erbij zitten behalve een HDMI.

De kleuren lijken bij weinig licht wat flets, maar je kunt de automatische instellingen uit zetten en dan via de handmatige instellingen de witbalans aanpassen. Ik zou dit wel alleen doet als je eenniet sterk wisselend omgevingslicht hebt.
Ik heb de eerst opname gemaakt in "normale" kwaliteit. Dan past er 2 uur film op een 8gb kaartje. De kwaliteit is dan redelijk als je binnen filmt en goed als je buiten filmt.
Ik denk dat ik wel standaard de hoogste kwaliteit aanhoudt. Je kunt dan 1 uur filmen.

Je kunt heel veel instellen, dus neem de tijd om de camera te leren kennen. Het is zonde als je tijdens de mooie vakantieshots er pas achter komt wat er allemaal mogelijk is.
Foto heeft ook veel mogelijkheden, maar dat zal ik niet of nauwlijks gebruiken.

Camera is erg licht maar de stabilisatie werkt voortreffelijk, hij start ontzettend snel op en de pre- rec is een leuke optie.

Er zit software bij waarmee je via de USB kabel makkelijk de filmpjes kunt kopieren naar de computer, bewerken en naar DVD schrijven. Ik heb echter een wat oudere computer, dus heeft hij er bij mij veel meer moeite mee. Ik denk dat je wel minimaal een pentium dual core processor nodig hebt.

Al met al een goede camera in verhouding tot de prijs. (Het is wel een van de goedkoopste FULL HD camera met SD kaart)
Als je erg veeleisend bent aan hoge beeldkwaliteit bij weinig licht, (dus veel opnames binnen), dan zou ik toch wat dieper in de buidel tasten en voor een 3 ccd camera gaan. Deze camera's zijn wel zomaar twee tot drie keer duurder en dat vond ik het niet waard voor die paar keer dat we hem meenemen op vakantie.

mauimaui 23-12-2009
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD10 zwart

Ik ben niet tevreden over dit apparaat om de volgende redenen:
1. Op een (full HD) TV scherm toont deze camera alleen enige kwaliteit met een HDMI kabel wel ke niet is bijgeleverd! Het gebruik van de andere kabels geven waardeloze kwaliteit af.
2. De kleuren welke standaard gefilmd worden (automatische stand, voor de beginner dus) zijn niet ok. Veel te plat, niet conform realiteit. Misschien gewoon een kwestie van iso waardes instellen maar dit hoort standaard goed te kunnen gaan.
3. De start/stop knop voor de opname zit net niet op een natuurlijke plek waardoor je toch weer even naar je vinger moet kijken en je net dat ene moment kan missen..
4. Opties om kleuraanpassingen te doen zoals in punt 2 beschreven zijn niet in eerste oogopslag aanwezig.

Verder is de camera lekker licht in gewicht en snel opgeladen. Geluidskwaliteit vond ik ook prima in orde. Vormgeving is zoals iedereen een camera maakt, kan origineler en ergonomischer dus.

markmvw 05-09-2009
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD10 zilver

Nog geen week in het bezit en nu al zeer tevreden! Had hiervoor een sd-camera van Sony. Helaas geen mooi beeld en weinig mogelijkheden. Een hd-camera werd mij aanbevolen, maar had het geld er niet voor. Op internet gezocht naar een hd-camera en kwam uit bij Panasonic. De goedkoopste internetwinkel gezocht en krijg ook nog €50,-retour van Panasonic. Veel mogelijkheden en een fantastisch beeld. Wat een verschil met sd! Jammer dat er geen hdmi kabeltje bij zit. Het enige nadeel is dat de sdhc-kaarten vrij prijzig zijn.