JVC Everio GZ-RX615BEU zwart - Reviews

Model
handcamera

Martin vd S 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijke camcorder

Kan tegen een stootje, ook onder water te gebruiken en via de smartphone te bedienen waardoor je ongedwongen beeldmateriaal kan krijgen

Andrea 22-09-2016 Product paar dagen in bezit

Zoveel mogelijkheden

Wat een prachtig apparaat. Zoveel mogelijkheden. Hier moest ik wel even een avondje voor zitten. Nu volop genieten van de filmpjes maar ook van de foto's die deze kan maken.

Pluspunten

• Kan onder water
  • Licht gewicht
  • Veel opties
  • Lange accu duur

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Andrea Koster 21-09-2016 Product paar dagen in bezit

Lichtgewicht

Fijne Camcorder,
klein, ligt fijn in de hand.
Goed te gebruiken met de voetbal wedstrijden, uploaden is even uitzoeken, maar daarna ...
top aankopen.

Pluspunten

• kan onder water
  • is weers bestendig
  • lange accu duur

Gerard Vermaes 17-09-2016 Product paar dagen in bezit

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Mooi en duidelijk beeld en vele mogelijkheden.heb de camcorder een paar dagen in bezit en ben er zeer content mee

Pluspunten

• Beeld
  • prijs

Henk 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie kleine camera

Mooie kleine camere, bediening lijkt ook goed. Alleen verbinding maken met ons netwerk hebben we na een halve dag nog niet niet voor elkaar. dat lukt gewoon niet. dat moet makkelijker kunnen.

Pluspunten

• klein
  • eenoudig

Minpunten

• wifi aansluiten gaat niet

Paverber 12-08-2016 Product paar dagen in bezit

Robuust

Camera voelt robuust aan. Interne geheugen is heel fijn. Quad proof is wat mij over de streep heeft geholpen.

Kor Flokstra 12-08-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een fantastische video camera

Hij is handzaam en veel mogelijkheden in het duidelijke menu.Wij gaan al vele jaren naar Zuid Afrika en het is daar stoffig of nat,gelukkig is de camera stofdicht en zelfs waterproof.

Pluspunten

• waterproof
  • stofdicht

Minpunten

• lensdop aan koord

Heinz 31-07-2016 Product paar weken in bezit

Spannend maar handleiding nodig.

7,3
Op zoek naar een nieuwe camcorder heb ik bewust gekozen voor de robuustheid van de RX615. Ondanks dat ik 9 van de 10 keer via het statief opneem.

Omdat er geen echte knopjes meer op het toestel zitten (vanwege de onderwater-modus) dacht ik dat de bediening van het apparaat volledig via het scherm zou gaan. Echter...is zonder het lezen van de handleiding snel een foute keuze op het scherm gemaakt.
Wat ik ook niet begrijp, is waarom er in deze tijd niet een on-line tutorial is, welke je niet alleen uitlegt, maar ook laat zien, wat er bij welke functie gebeurd.
Dus kopen - opzetten - filmen is niet zo evident als dat het mag lijken.
Zo is ook vreemder wijze het geluid in de afspeelmodus niet op het scherm op te roepen en bij te stellen, maar moet dat weer via de zoom-knop, die er op zijn beurt voor zorgt dat er een tijdelijke 'waas' over het af te spelen beeld komt.
Dus af en toe mis ik de logica.

Verder mooi compact, met gewicht in je hand (zodat het er niet zomaar uitglijdt of van een tafel afgeblazen wordt door de wind).
Geweldig dat er een batterij in zit, welke meer dan 2 uur power heeft voor opnames.

migget 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Leuke camera

Net de camera uitgeprobeerd en de verschillende functies getest, zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen en te bedienen. Makkelijk om bestanden over te zetten naar de mac.

RJ 17-07-2016 Product paar weken in bezit

Compact en overzichtelijk

De camcorder is zeer compact en het menu is overzichtelijk. Instellen van de camera is dan ook snel te doen. De opnamekwaliteit is perfect.

Gevoelsdromer 11-07-2016 Product paar dagen in bezit

Veel goeds weinig negatief

Ik heb inkorte tijd van alles geprobeert met deze camcorder , en de resultaten zijn er goed , ook het uit eindelijk beeld dat ik op de laptop zie , ik heb echtmet alle instellingen zitten spelen om te zien of het systeem doet wat ik wil en ja het doet wat ik wil.
Maar ook zijn er nadelen , het touch screen werkt erg stug na verloop van tijd heeft men door hoe hard of zacht men moet drukken om een actie te krijgen,ook is het jammer dat er maar een extentie bij het overzetten word gegeven zouden er meer moggen zijn, overdracht duurt vrij lang maar is wel zuiver.
Ik mis een compecte maar duidelijke handleiding , de bestaande zijn zeer uitgebreid endan is het even zoeken voor men iets heeft.
Alles bij elkaar opgeteld een goede camcorder voor een goede prijs , ga er veel plezier van hebben.

Madi 11-07-2016 Product paar dagen in bezit

jvc-rx615be

Mijn eerst camera, makkelijk te bedienen. Er zitten veel mogelijkheden op maar dat is wel even goed lezen.

Tino de B 10-07-2016 Product paar dagen in bezit

Nieuwste everio van JVC

Compact, waterdicht en robuust, alles wat we nodig hebben voor een outdoor vakantie.
Bediening via het touchscreen wat traag.

Angela 29-06-2016 Product paar weken in bezit

Prima, compacte camera met Wi-Fi

Camera die makkelijk is in gebruik. Daarnaast voorzien van Wi-Fi waardoor je snel en makkelijk je opnames op TV terug kunt kijken.

Spullenlul 26-06-2016 Product maand in bezit

zeer eenvoudig in gebruik Cam zonder angst voor vuil

het is onze huis tuin en keuken Cam die voor iedereen kant en klaar ligt en zonder angst voor vuil of vallen door het hele gezin wordt gebruikt. Bij het water, op het strand op de boot etc. We hebben hem wel eens buiten laten liggen en dat maakt niets uit.

Frank 18-06-2016 Product paar weken in bezit

JVC Everio GZ-RX615BEU is een topcamera!

Klap de camera open en hij gaat aan! Direct filmen met een goede beeldkwaliteit. Kan tegen een stootje, water en kou (dus je kunt nu controleren of het lampje van de koelkast echt uit gaat ;-)
Weinig knopjes aan de buitenkant en toch veel mogelijkheden. Zoals bijv.op het display aanwijzen op welk deel van het beeld scherpgesteld moet worden. Voor beeldstabilisatie keuze uit 3 verschillende standen (en zonder kan ook, dan nog verdere optische zoom!). En bedienen vanaf je smartphone, zodat je dus bijv kan starten, stoppen en zoomen zonder dat je de camera beweegt als je met je vingers op knopjes duwt.
Ik kan de beelden vervolgens prima laden en bewerken in m'n editing software (Magix).

Johan 11-06-2016 Product paar weken in bezit

JVC Everio GZ-RX615BEU

Degelijke camcorder die precies voldoet aan al mijn wensen! Mooie Hd kwaliteit met dolby stereo geluid,i neen stevige behuizing die tegen een stootje kan . Voor wat zand of sneeuw hoef je niet zo bang te zijn,want je spoelt hem gewoon onder de kraan af. Of je gaat er een eindje mee zwemmen (tot 5 m diep)
Ook geweldig,je kan er prachtige timelaps opnamen mee maken in maar liefst 4 verschillende standen! Zo kun je heel mooi versneld de zon onder zien gaan en de wolken die zich verplaatsen en de sterrenhemel rond zijn draaien.Werkelijk prachtig! En dat voor een schappelijke prijs.

J M van Vondelen 09-06-2016 Product paar dagen in bezit

Camcorder GZ-RX615

Mooie camcorder. Heel handig in gebruik en een heel mooi scherp beeld. Was ook heel gemakkelijk te bedienen en instellen. Eigenlijk heb je aan de beknopte handleiding die is meegeleverd genoeg aan.

XAVIER STANZOS 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

MIJN NIEUWE JVC EVERIOR R

ZEER AANGENAAM
GEMAKKELIJK GEBRUIK
WATER PROOF
ZEER PRAKTIJK VOOR SPORT
EEN HELE TOFFE APARAAT VOOR DE HELLE FAMILIE

Peter Besselink 27-05-2016 Product paar dagen in bezit

Camera het geld dik waard

De camera doet wat het belooft. Er zijn veel mogelijkheden. De beeldkwaliteit vind ik indrukwekkend. De bijgeleverde handleiding is summier. Dit wordt gecompenseerd met een digitale handleiding (pdf) van 183 goed te volgen pagina's. Met een app op mijn iPhone en Ipad is de camera op afstand te bedienen via wifi, zowel direct als via mijn airport extreme. Het instellen leek in eerste instantie wat lastig, maar viel reuze mee. Dat lag meer aan de router dan aan de camera. Het installeren en formatteren van de (optionele) SD-kaart gaf geen probleem. Aandachtspunt is dat de camera beelden niet opslaat als mp4. Voor mij geen probleem omdat importeren van de bestanden in iMovie uitstekend mogelijk is.
Komende tijd zal ik de verschillende mogelijkheden van de camera verder uitproberen. Voor nu ben ik al dik tevreden.