JVC GZ-R415BEU zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 85 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-R415BEU zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Anne 27-01-2021
  • Product gekregen

Goede camera maar geluid van filmmotor EN zoom hoor je!!!

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Mooie camera met veel opties, prima beeld ect. alleen snap ik niet dat niemand klaagt over de kwaliteit van het geluid. Als je filmt in een ietwat stillere omgeving bijv. je baby of je kinderen die lief aan het spelen zijn hoor ik gewoon de filmmotor lopen en als ik in en uitzoom hoor je de zoom!!
Je filmt immers niet alleen tijdens harde geluiden, sport of in een luidruchtig zwembad maar ook als je bijv. in het bos loopt of als de kinderen aan het knutselen zij. Alle bewegingen met je hand hoor je ook terug in het geluid. De behuizing is waterproof en daarom hoor je de motor van de film/zoom dus lopen. Heel erg jammer! alle babyfilms die ik afspeel hoor ik die vreselijk irritante zoom van het filmen en het in en uitzoomen.
Bij ons gaat ook de 2e camera helaas toch retour, echt heel jammer want verder is het inderdaad een top camera.

Suraj 20-02-2018

mooi camera, echte aanrader!!!!

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Camera heeft een hele mooie design. De opnamebeelden zijn superscherp. Verder de camera qua menu heel makkelijk te bedienen en de touchscreen functie is helemaal top!

Pluspunten

• Zeer scherpe video opnames
  • Touchscreen funtie
  • mooi design

Minpunten

• handbandje mocht wat breder zijn
  • Camera microfoon

A v egmond 09-12-2017

Water dicht en schrok bestendig

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Min vorige ca corder was ook van jvc en die beviel mij prima ik vind belangrijk dat hij schok bestendig is en spat water dicht dit in verband met het outdoor sporten atb en schaatsen op natuurlijk in oostenrijk het kan daar nog al eens sneeuwen en Dan is het fijne date dit type camcorder tegen een stootje kan

Piet Rijnberg 15-09-2017

duidelijk scherm, begrijpelijke menu's en touch screen

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Werkt beter dan verwacht. Ik ben niet zo handig met nieuwe apparaten maar kon direct filmen en foto's schieten. Film en foto's zijn van goede kwaliteit. Het toestel ligt makkelijk in de hand en bediening spreekt voor zich.

Pluspunten

• kwaliteit prijs verhouding goed
  • makkelijk te bedienen
  • niet alleen goede films mar ook foto's

Carol 11-09-2017

Slechte camera

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Binnen zeven maanden breekt de USB verbinding intern van het mainboard.
Er is normaal met de camera om gegaan. Alhoewel ze zeggen dat het een shock-, vries- en waterbestendige camcorder is.
Camera is opgestuurd en ze zeggen dat dit niet door normaal gebruik kan optreden. Dus valt het niet binnen de garantie. Toegeven dat het een productie fout is, komt bij de mannen van JVC niet op.
Ik zal deze camera dan ook aan niemand aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijk hanteerbaar

Minpunten

• Service van JVC

Lindsey 30-06-2017

Goede stevige camera

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Mooie stevige camera. Heel stevig en makkelijk in gebruik. Ook onder water erg goed beeld. Geluid en beeldkwaliteit zijn goed. Ben er heel tevreden over

Tini 14-05-2017

Prachtig helder beeld en gemakkelijk te hanteren

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Heb vooral gekeken naar de grootte van de camera en de opslagcapaciteit voor foto's en film.

Pluspunten

• Compact en licht.
  • Prijs en kwaliteit is prima.

Minpunten

• Tot nu toe geen

Tini 11-05-2017

Prachtig helder beeld en gemakkelijk te hanteren.

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Ook de lange opnamecapaciteit in combinatie met de opslag op een SD kaart van 32 Gb is super .

Pluspunten

• Compact en licht
  • Prijs en kwaliteit is prima.

AvdH 08-05-2017

Degelijke camera die extreem lang met de accu doet...

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Fijne camera die degelijk gebouwd is. Voor de prijs biedt hij een heel goede kwaliteit. De camera ligt licht in de hand en heeft een accuduur van wel 5 uur!

De beeldkwaliteit ziet er erg goed uit en ook bij zwak licht geeft hij mooie beelden. Het eerste exemplaar dat wij ontvingen was helaas defect, maar dat werd snel opgelost door een vervangend exemplaar.

De camera is voorzien van SD kaartjes, waardoor er in principe onbeperkte opslagcapaciteit is, wat ideaal is op bijv. vakantie...

Pluspunten

• accuduur
  • licht
  • degelijk

Thomas 08-05-2017

Erg veelzijdige camera

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Goede accuduur, scherp beeld, timelapse werkt heel goed, lekker veel optische zoom, makkelijke bediening.

Pluspunten

• Timelapse
  • Goede zoom

Minpunten

• inzoomsnelheid, twee snelheden

Mark 04-05-2017

Lange accu duur en verwisselbare geheugen kaart

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

De lange accu duur is erg fijn, eerst dacht ik een verwisselbare accu zoek ik maar deze accu gaat veel langer mee.
Ook het quad proof heeft mijn keuze mede bepaald.
De verwisselbare geheugenkaart vind ik fijn.
En dan uiteraardt de prijs kwaliteit verhouding

G. Hartman 04-05-2017

Prima camera, eenvoudige bediening en prima beeldkwaliteit

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Tijdens mijn laatste reis gaf mijn oude camera (ook een JVC) na negen jaar de geest, gelukkig pas op de laatste dag... Thuisgekomen ben ik direct op zoek gegaan naar een alternatief. Omdat mijn oude camera me zo goed bevallen was, zocht ik weer naar een JVC. Omdat ik de camera voor de aankoop graag 'echt in handen' wilde hebben, heb ik gekozen voor 'Camerashop.nl' van Coolblue. Op die site bleek de camera in de winkel in Groningen op voorraad te zijn, waarna ik in de winkel een uitgebreide demonstratie van de camera kreeg. Ik was verrast door de kwaliteit van het toestel en de extra mogelijkheden ten opzichte van mijn oude camera: zo kan ik nu ook onder water filmen en is de camera schok- en stofbestendig en heeft hij een handig touchscreen. Ik ben na aankoop direct aan het filmen gegaan en de camera is zeer eenvoudig te bedienen met intuïtieve menu's.

Pluspunten

• Zeer makkelijk te bedienen
  • prima beeldkwaliteit
  • touchscreen
  • onder water filmen mogelijk

Minpunten

• moet nog wennen aan kleiner formaat

G.Bankert 23-04-2017

Degelijke uitstraling

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

In vergelijking met mijn vorige camera (GZ-E205) heeft deze camera de volgende pluspunten.
De buiten kant van de camera is wat stroever en houd daardoor beter vast.
Het in en uitzoomen of een foto maken door gebruik te maken met de start-stopknop werkt geweldig. De accu met een lange gebruiksduur en dat dezelfde SD kaartjes gebruikt kunnen worden, zijn de reden geweest om weer voor een JVC camera te kiezen

Pluspunten

• gebruiks gemak
  • degelijke uitstraling

Minpunten

• de garantie is erg beperkt

Wim van Blitterswijk 20-04-2017

super alleskunner in handformaat

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

de Camera is Super compact en gemakkelijk in een tasje aan je broeksriem te hangen zonder dat die in de weg zit. de zoom is gigantisch en blijft scherp en je hoeft niet bang te zijn voor een regenbui of als je de camera per ongelijk laat vallen.
ik heb op 2 augustus 2014 de voorloper HD everio GZ-RX115BE gekocht ik heb er 2 en een half jaar de wereld mee rondgetrokken en vele uren film mee gemaakt. in die tijd is de camera slechts 3 maanden niet gebruikt en de rest van de tijd zeer intensief.
alles werkt nog steeds naar behoren maar je krijgt nu gebruik slijtage wat ik normaal vind.
het schermpje sluit nu niet goed meer en gaat daardoor telkens open helaas net enkele maanden buiten de garantie. maar niet getreurd want voor slechts € 249,- heb ik zijn opvolger de Everio GZ-R415BE gekocht die bij mijn actieve levensstijl weer 2 en een 1/2 jaar mee zal gaan. voor zo'n prijs moet je geen reparatie verrichten maar direct een nieuwe camera kopen. ik ben zeer tevreden over de kwaliteit / prijs verhouding en hoop dat JVC in de komende jaren dit beleid voortzet

Pluspunten

• compact en uitstekende zoom
  • lage prijs
  • vocht bestendig
  • geen intern geheugen maar alles op een kaartje
  • je kunt foto's maken van eerder gemaakte film

R F H van Lith 16-04-2017

sherp beeld,mooie foto's,handig formaat

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

klein, waterdicht,en dat je via de camara kunt bewerken ,hij maakt mooie foto's en makkelijk te bedienen

Pluspunten

• waterdicht

Minpunten

• geen wifi verbinding

Esther 12-04-2017

Mooi compact.

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Lang getwijfeld masr toch maar gedaan. Moest er aardig voor sparen. Maar geen spijt van Tot nu toe. Eenvoudige bediening en mooi helder beeld op de display. MoeSt alleen ff zoeken hoe ik dat klepje voor sd kaart open moest doen. Maar uiteindelijk gelukt.

Pluspunten

• Mooi klein
  • Helder scherm
  • Makkelijk te bedienen.

confetti 05-04-2017

Leuk cameraatje

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Compact, licht en robuust. Ik ben er nog niet mee onder water geweest ;-)

Hans Schapendonk 02-04-2017

Handzame camcorder met groot scherm en long life battery

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Het is een fijne camcorder en maakt mooie beelden. Battery gaat lang mee.
Groot Scherm, makkelijk te bedienen

Corry 31-03-2017

Perfecte camcorder

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Wij hadden een Sony maar deze spant de kroon. Licht, makkelijk in de hand en fijn om te filmen. Nog geen min punt ontdekt.

Pluspunten

• Licht fijn in de hand
  • Makkelijk
  • Goed beeld

Andrew 25-03-2017

JVC EverioR:Quad Proof + Long Life Battery

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

I chose the JVC EverioR GZ:R415BE because I will be competing at the World Sheepdog Trials at Herenweg 100 1718 AH Hoogwoud The Netherlands in July 2017 and my wife intends to video my run! Since the sheep have to be gathered from 400 metres I was looking for a camcorder with a lot of optical zoom. The EverioR has 40X optical zoom which is more than enough for the job. Also the waterproof feature is an added bonus in case it rains! Since unpacking and trying the ExerioR at home we have found the operation really simple which is exactly what we need...basically a button to start and stop videoing at the back of the machine and zoom in or out by the switches on top of the casing. Inserting the SD card is a little fiddly but it is becoming easier to do with practice. The battery life is good and I have bought an external battery which plugs in at the back of the camera and allows me to video the rest of the competitors throughout the day...this an ingenious solution to the age old problem of battery life and a much better option than having lots of extra batteries for the camera. A good camcorder that does the job without breaking the bank buying it!

Pluspunten

• Value for money
  • Robust and waterproof
  • Easy to use
  • Good battery life
  • Able to connect external battery

Minpunten

• Back cover a little difficult to open/close

LvB 08-03-2017

Scherpe beelden, robuste cam, waterproof

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Uitstekende ervaringen opgedaan met deze quad proof. Mooi scherp beeld. Camera ligt goed in de hand. Ook onderwater goede beelden.

Pluspunten

• Quad proof
  • Beeldkwaliteit
  • Bediengemak

Minpunten

• aansluiting voor laden zit achter klepje

Jpc v Rosendaal 02-03-2017

Zeer goede hulp gehad van medew JVC.

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Omdat ik ondanks mijn leeftijd heel goed met de camera overweg kan.
En dat ik voor een onduidelijkheid,zeer goed geholpen ben.(nog dank hiervoor).

Pluspunten

• Compact
  • mogelijkheden
  • prijs /degelijkheid

Minpunten

• geen
  • geen

J.L. Meulenveld 27-02-2017

Eenvoudig te bedienen.

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Ik ben 75 jaar en film sinds 1993 en ben vooral blij met de " bibbercorrectie" Ligt goed in de hand.

Pluspunten

• Waterdicht

Desiree 23-02-2017

Handzaan

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

In veel omstandigheden te gebruiken. Zowel op wintersport als zonvakantie. Draaibaar schermpje.
Je kunt er ver mee inzoomen.

Flash 20-02-2017

Stevige camera, ideaal voor vakantiefilmpjes!

Geschreven voor: JVC GZ-R415BEU zwart

Mijn oude camcorder was al 7 jaar oud en had een heel slechte zoom en heel weinig instellingen. Ik zocht daarom een nieuwe camera met een betere zoom en meer instellingen. Al snel viel mijn oog op deze JVC Everio, mede omdat deze ook nog waterdicht, stofvrij en schokvrij bleek te zijn. Maar vooral de lange accuduur was voor mij een pluspunt: andere camcorders hebben vaak een accuduur van om en om 1 uur, waardoor je sowieso een tweede batterij nodig hebt.
Beeldkwaliteit en geluidskwaliteit zijn zeker goed. De camera filmt niet in 50p of in 4K, maar dat vind ik persoonlijk een pluspunt, omdat het anders moeilijk zal worden om de filmpjes te bewerken omdat ze te groot worden. 50i in full hd is meer dan voldoende om mooie filmpjes te maken en te bewerken. Ook kan je je witbalans aanpassen, zodat de kleuren (die op een grijze dag heel blauw lijken), toch iets meer tot hun recht komen.
In het begin was het wel even zoeken hoe je de camera het best in je hand houdt.
Verwacht dus geen super deluxe beeld en kwaliteit geluid, maar om een videoverslag van bijvoorbeeld je reis te maken is dit een echte aanrader, mede omdat je nooit schrik moet hebben om te filmen in slecht weer of op het strand.

Pluspunten

• Kan tegen de regen
  • Kan tegen een stootje
  • Makkelijk om instellingen aan te passen
  • Lange accuduur!

Minpunten

• Even zoeken hoe je het beste de camera vasthoudt
  • Geen 50p (mocht dit je interesseren)