JVC GZ-R415BEU zwart - Reviews

40 x
Beeldstabilisatie
Formaat display
3 inch

Beoordeling op basis van 66 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Bas 15-02-2017 Product paar maanden in bezit

Blij

Kan kort zijn...

Helemaal goed !
Simpel in de bediening, mooi beeld en 'n mooi geluid.
En de prijs mag er ook zijn !

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Echt waterdicht

Minpunten

• Geen voor mij...

Roy 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super onderwater camcorder!

Nooit gedacht dat deze camera zo een mooie beelden kan maken onder water.
Bovendien shock bestending.

Pluspunten

• onder water filmen
  • shock bestendig

Nicole 05-09-2016 Product paar dagen in bezit

EverioR

Mooie stevige camera. Het beeld is ook mooi voor een eerste camera, maar als je iets verder bent is misschien een andere camera met betere kwaliteit leuker. Geluid dichtbij goed, verderweg iets zachter maar nog steeds goed. Ook stevig, en makkelijk in gebruik. Ik ben er heel blij mee.

Jasper 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

De ideale camcorder voor het vastleggen van herinneringen

Vorig jaar heb ik een action cam gekocht voor het filmen van mountainbiken en de wintersport. Daardoor aan het filmen geraakt. Nu besloten om de bijzondere momenten met onze dochter meer te willen vastleggen. Daarvoor is de action cam te beperkt, maar ik wil toch juist (zwem)bad en strand herinneringen vastleggen. Hiervoor is deze camera ideaal. Hij is degelijk genoeg om overal mee naar toe te nemen en je kan eigenlijk alles filmen. En dat is nu precies het idee. Geluid en beeldkwaliteit zijn prima. Heel tevreden tot nu toe!

Andrew 25-03-2017 Product paar weken in bezit

JVC EverioR:Quad Proof + Long Life Battery

I chose the JVC EverioR GZ:R415BE because I will be competing at the World Sheepdog Trials at Herenweg 100 1718 AH Hoogwoud The Netherlands in July 2017 and my wife intends to video my run! Since the sheep have to be gathered from 400 metres I was looking for a camcorder with a lot of optical zoom. The EverioR has 40X optical zoom which is more than enough for the job. Also the waterproof feature is an added bonus in case it rains! Since unpacking and trying the ExerioR at home we have found the operation really simple which is exactly what we need...basically a button to start and stop videoing at the back of the machine and zoom in or out by the switches on top of the casing. Inserting the SD card is a little fiddly but it is becoming easier to do with practice. The battery life is good and I have bought an external battery which plugs in at the back of the camera and allows me to video the rest of the competitors throughout the day...this an ingenious solution to the age old problem of battery life and a much better option than having lots of extra batteries for the camera. A good camcorder that does the job without breaking the bank buying it!

Pluspunten

• Value for money
  • Robust and waterproof
  • Easy to use
  • Good battery life
  • Able to connect external battery

Minpunten

• Back cover a little difficult to open/close

LvB 08-03-2017 Product paar weken in bezit

Scherpe beelden, robuste cam, waterproof

Uitstekende ervaringen opgedaan met deze quad proof. Mooi scherp beeld. Camera ligt goed in de hand. Ook onderwater goede beelden.

Pluspunten

• Quad proof
  • Beeldkwaliteit
  • Bediengemak

Minpunten

• aansluiting voor laden zit achter klepje

Jpc v Rosendaal 02-03-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goede hulp gehad van medew JVC.

Omdat ik ondanks mijn leeftijd heel goed met de camera overweg kan.
En dat ik voor een onduidelijkheid,zeer goed geholpen ben.(nog dank hiervoor).

Pluspunten

• Compact
  • mogelijkheden
  • prijs /degelijkheid

J.L. Meulenveld 27-02-2017 Product paar dagen in bezit

Eenvoudig te bedienen.

Ik ben 75 jaar en film sinds 1993 en ben vooral blij met de " bibbercorrectie" Ligt goed in de hand.

Pluspunten

• Waterdicht

Desiree 23-02-2017

Handzaan

In veel omstandigheden te gebruiken. Zowel op wintersport als zonvakantie. Draaibaar schermpje.
Je kunt er ver mee inzoomen.

Flash 20-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stevige camera, ideaal voor vakantiefilmpjes!

Mijn oude camcorder was al 7 jaar oud en had een heel slechte zoom en heel weinig instellingen. Ik zocht daarom een nieuwe camera met een betere zoom en meer instellingen. Al snel viel mijn oog op deze JVC Everio, mede omdat deze ook nog waterdicht, stofvrij en schokvrij bleek te zijn. Maar vooral de lange accuduur was voor mij een pluspunt: andere camcorders hebben vaak een accuduur van om en om 1 uur, waardoor je sowieso een tweede batterij nodig hebt.
Beeldkwaliteit en geluidskwaliteit zijn zeker goed. De camera filmt niet in 50p of in 4K, maar dat vind ik persoonlijk een pluspunt, omdat het anders moeilijk zal worden om de filmpjes te bewerken omdat ze te groot worden. 50i in full hd is meer dan voldoende om mooie filmpjes te maken en te bewerken. Ook kan je je witbalans aanpassen, zodat de kleuren (die op een grijze dag heel blauw lijken), toch iets meer tot hun recht komen.
In het begin was het wel even zoeken hoe je de camera het best in je hand houdt.
Verwacht dus geen super deluxe beeld en kwaliteit geluid, maar om een videoverslag van bijvoorbeeld je reis te maken is dit een echte aanrader, mede omdat je nooit schrik moet hebben om te filmen in slecht weer of op het strand.

Pluspunten

• Kan tegen de regen
  • Kan tegen een stootje
  • Makkelijk om instellingen aan te passen
  • Lange accuduur!

Minpunten

• Even zoeken hoe je het beste de camera vasthoudt
  • Geen 50p (mocht dit je interesseren)

vmscheele 15-02-2017 Product paar dagen in bezit

Lange accuduur, fijne zoomknoppen en filter mogelijkheid

Dit is een hele fijne camera, erg handzaam en de zoom knoppen zitten heel erg fijn in de lengterichting van de camera, waardoor je minder beweegt met de camera tijdens het zoomen. Deze camera is ook goed geschikt voor grotere handen. De lange accuduur is er fijn, zelf dacht ik dat losse accu's fijn is, maar deze gaan niet half zolang mee. Ook is het erg fijn dat je er een mogelijkheid is om er een zonnekap of filter voor te schroeven, wat je bij andere merken nauwelijks vind.

Pluspunten

• lange accuduur
  • zoom knoppen in lengterichting
  • mogelijkheid voor een zonnekap of filter
  • geschikt voor grotere handen
  • duidelijk scherm

Minpunten

• geen vervangbare accu

Paul Vogelaar 09-02-2017 Product paar weken in bezit

Handig formaat, makkelijk mee te nemen en snel gebruiksklaar

Dit is mijn eerste Everio. Ik gebruik hem vooral om "snel" te filmen, voornamelijk als ik bij de kleinkinderen ben of in de natuur. Hij is snel gebruiksklaar en eeft geweldige beelden

Pluspunten

• klein
  • snel gebruiksklaar
  • goede filmkwaliteit

J.J. van Vliet 08-02-2017 Product paar dagen in bezit

Goede keuze voor filmers die op de pc iets moois maken.

Heel fijn toestel door zijn eenvoudige bediening en zijn scherpe beelden. Het aansluiten op een PC is een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Waterdichtheid
  • Kan tegen schokken.

Kees de Groot 04-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima camera, maar slecht voor vloggen

Prima camera als je van een afstand dingen wil filmen. Hij kan heel ver inzoomen zonder dat het beeld erg schokkerig word, vanwege de beeldstabilisator. Het touchscreen werkt goed en de camera ziet er flitsend uit. Ook heeft de camera vrij veel functies waarvan een groot deel op automatisch gezet kan worden. Leuk voor de ervaren camera-freak maar ook makkelijk voor de film-beginner.

Het geluid is echter zeer matig, klinkt schel en wind is duidelijk hoorbaar ondanks de wind cut feature. Naast het geluid zijn ook de kleuren slechter dan mijn telefoon (iphone 5), mede door de onhandelbare witbalans. Ook heeft de camera weinig groothoek, wat vloggen onmogelijk maakt (daar is deze camera dan ook niet voor ontworpen).
Tot slot heeft het glaasje voor de lens het ook niet lang uitgehouden. Zonder de camera hard te laten vallen is het beschermglaasje gebarsten.

Pluspunten

• Goede optische zoom
  • Goede optische beeldstabilisatie
  • Touchscreen kan draaien

Minpunten

• Matige witbalans
  • Geen mannier om externe mic te bevestigen
  • Zeer slecht geluid
  • Slechte kleuren

Dick B. 31-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne handige camcorder

Gemakkelijk in gebruik, scherpe beelden, alles goed op het scherm af te lezen, batterijduur prima, handige kleine camcorder!

J Tromp 29-01-2017 Product paar dagen in bezit

Dagje duinrell gedaan echt waterdicht een top camera!

Erg compacte broekzak camera, vooral de waterdichtheid is top! Ook op de mtb fiets gaat hij perfect mee.
Minpunt is de veel te grote netstroom adapter, maar kan ook gewoon een usb adapter nemen van 5v 2amp.

Pluspunten

• Beter als een actioncam
  • Waterdichtheid
  • Montage software

Minpunten

• Mist een hdmi kabeltje
  • Te grote netadapter

Eddy 28-01-2017 Product paar weken in bezit

Goede prijs/kwaliteit en gebruiksvriendelijk

Deze camcorder voor mijn verjaardag gekregen om de mooiste momenten van onze dochter en natuurlijk ander momenten van ons leven vast te leggen.

Ik ben vooral zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid. erg gemakkelijk te bedienen en niet te veel functies (gebruik je vaak toch ook niet).

Het feit dat de camera tegen een stootje kan en ook nog eens tegen water is ook een pluspunt. ik ga zeker van deze features gebruik maken.

Al met al een zeer goede en gebruiksvriendelijke camera voor een mooie prijs.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • lange accuduur
  • water en stoot proof

Minpunten

• misschien wel iets te compamact

Mer 26-01-2017 Product paar dagen in bezit

ideale allround camera

perfect in de hand liggend, zoomknoppen ergonomisch goed doordacht, ideale 40 voudige optische zoom werkt netjes en niet te snel zodat je precies kunt inzoomen. de extra digitale zoommogelijkheid hoeft voor mij dan ook niet batterijduur compenseert perfect de vervangbaarheid van andere camcorders zonder extra accu's mee te slepen.
Presteert behoorlijk met weinig licht en last but not least. De camcorder kan tegen een stootje

Pluspunten

• optische zoom
  • ergonomisch
  • zie motivatie

Minpunten

• adapter

EDY 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Erg tevreden.

Ik ben tot nu toe erg tevreden over deze camera. Het geluid is erg goed, net als de beeldkwaliteit. In het donker en sportopnamen zien er ook goed uit. De camera is eenvoudig te bedienen en ligt goed in de hand. Ook is hij erg licht.

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • donkere opnamen goed
  • duidelijk geluid
  • goed te bedienen

Minpunten

• scherm reageert af en toe wat minder goed

E.a. de bruin 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie compacte camera

Ben net eigenaar geworden van deze mooie compacte camera.
Met de leuke opties die erop zitten quad proof+long live battery kunnen je hem naar vele mogelijk toenemen.
En hopen we er veel film plezier van te hebben

Pluspunten

• Quad proof
  • Long live battery