Kodak Zx1 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak Zx1 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

edwinxxl 27-06-2010
Geschreven voor: Kodak Zx1 zwart

Prima camera. MEt HDMI kabel die erbij zit prima beeld op TV. Pakket ziet er prima uit, behuizing heerlijk degelijk. is niet meer dan spatwaterproef. Kwaliteit voor zo'n simpel ding prima. Echt prima. Zoom is slecht. Werkt op penlight batterijen dus overal te koop in nood. Zitten 2 oplaadbare batt bij en lader. De filmpjes worden opgenomen in .mov formaat. Leuk af te spelen met laptop, maar omzetten naar DVD niet echt eenvoudig (om het zonder schokkerige beelden te doen). Probleem is dat de meeste programma's omzetten naar Pal. Indien je met Nero bijvoorbeeld de .Mov direct omzet naar DVD kies je gewoon voor NTSC. De DVD die eruit komt is dan wel kwalitatief in orde en op vrijwel alle DVDspelers af te spelen. Leuk ding voor weinig. (59 euro bij eendagskoopsite).Let op wel SDHC kopen ivm snelheid.

coassistent 14-02-2010
Geschreven voor: Kodak Zx1 rood

Deze camera is echt fantastisch voor de beginnende filmer, goed weerbestendig (voluit gefilmt in de sneeuw zonder problemen). Met de 60fps mode in HD maak je vloeiende beelden van snel bewegende objecten zoals auto's of tijdens sporten. Verder kun je met de meegeleverde HDMI-kabel gemakkelijk direct de beelden bekijken op je HDtv.
Beeldstabilisatie zit er niet in, maar is goed misbaar als je de kwaliteit van de stabilisatie ziet in vergelijkbare pocketcamera's (ik heb het geprobeerd maar zie het verschil niet of amper).
Heb de camera al ruim een jaar en heb er geen spijt van! Voordeel qua geluid is dat er geen ruis te horen is bij harde muziek maar dempt de harde tonen goed uit(opname van popconcert gaat prima).

lctinga 26-10-2009
Geschreven voor: Kodak Zx1 rood

Eindelijk een pocket videocam die doet wat 'ie beloofd, nl. een scherp beeld zonder 'blurring' bij een druk lijnenspel zoals een bakstenen muur, grasveld e.d. te vergelijken met een streepjesjas op een TV scherm, zgn. moiree effect waar veel andere minicams wel last van hebben.

Daarnaast de mogelijkheid om in HD-60 (beelden/sec) EN HD-30 op te nemen, zowel batterijen als opnamemedium (SD kaart) te verwisselen zodat je altijd door kunt gaan met opnemen mits je reservebatterijen en/of SD kaart bij je hebt.

Nog een mogelijkheid die uniek is: firmware upgrade zodat jouw camera altijd met de nieuwste software draait, alleen jammer dat de upgrade (momenteel 1.06) de ietwat schokkerige digitale zoom nog niet verbetert.

Last but not least het DESIGN: lekker in de hand liggende camera die er ook nog mooi uitziet met intuitieve bedieningstoetsen die ingewikkeld lijken maar het niet zijn: je leert ze snel automatisch te bedienen en dan doe je het blindelings !

Kortom: een enorme verbetering tov. de Kodak Zi6 en andere HD cams, zeker gezien de zeer scherpe prijs en de prettige manier van kopen bij Barrato.

Drs.Paul 17-08-2009
Geschreven voor: Kodak Zx1 geel

Ik heb deze camera gekocht een paar dagen voor ik naar de VS op vakantie ging. Daar uitvoerig uitgeprobeerd. Veel korte filmpjes gemaakt die met de bijbehorende software eenvoudig tot een filmpje gemonteerd kunnen worden (zelf gebruik ik de software van pinaccle). Bij daglicht zijn de beelden prima en in het donker is de kwaliteit beduidend minder. Het geluid wordt wat zacht opgenomen. Ik ben erg blij met dit compacte apparaat ter grootte van een mobiel. Je stopt hem zo in je broekzak. De beelden afgespeeld op een HD tv zijn heel scherp. De bediening is heerlijk eenvoudig. Als je de beelden terugziet zie je dat je de camera stil moet houden en langzaam moet bewegen. Voor mij een prima camera. Erg aardig om een presentatie van je vakantie te maken die je combineert met foto's en muziek!

Gerdien2000 08-07-2009
Geschreven voor: Kodak Zx1 zwart

Ik heb de Kodak Zx1 nu een paar dagen en ik ben erg tevreden.
Het is een robuuste spatwaterdichte pocket videorecorder die tegen een stootje kan. De camera voelt stevig aan.

De camera filmt in breedbeeld HD kwaliteit en wordt geleverd met een AV en met een HDMI kabel. De beeldkwalitieit is erg goed. Maar je moet wel een vaste hand hebben, want er zit geen beeldstabilisator op.
Ik heb een 93cm TV en de beelden zijn beeldvullend van goede kwaliteit.
Ik heb een testfilm op YouTube gezet met de titel Kodak Zx1 test video.
De zoom is 2x digitaal en schokkerig. Op mijn test video kun je dat zien.

De camera is simpel, er zitten heel weinig mogelijkheden op. Eigenlijk kun je alleen maar filmen in HD kwalitieit en films terug zien of weggooien. Verder kun je bijna niets. Als je graag speelt met verschillende instellingen, dan is dit niet je camera.

De software Arcsoft MediaImpression for Kodak is ingebouwd. Zodra je de camera voor de eerste keer aansluit op je PC wordt de software geïnstalleerd. De film op YouTube heb ik met die software gemaakt. De software is niet moeilijk om mee te werken.

De camera wordt geleverd met 2 oplaadbare AA batterijen en een lader. Er zit ook iets van een tasje bij, maar dat stelt niet veel voor.

De geluidskwaliteit is niet zo goed, het geluid is erg zacht.