Sony HDR-CX625B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX625B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

S de Haan 14-08-2019

30x optische zoom, aansluiting voor windruisvrije microfoon

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

Geen softwareondersteuning nodig van fabrikant voor overzetten film naar computer.
Aansluiting voor windruis vrije microfoon. Zeer eenvoudig bedienbaar. De lens compenseert schokkerige opnamen. Licht in gewicht. 30x optische zoom waardoor de beeldscherpte 100% blijft.
Vaste USB aansluiting, film kan in 2 formaten worden opgenomen. Zeer compact. Aansluiting statief.

Pluspunten

• geen software nodig van fabrikant
  • dmv Scandisk micro SDHC card film op computer
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Full HD
  • Totaal 60x zoom

Minpunten

• Niet waterproof

Theo 07-03-2019

compact en handzaam

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

Op zoek naar een nieuwe videorecorder heb ik toch besloten bij Sony te blijven. De nieuwe HDR-CX625 is een prima camcorder. Nieuwe techniek in een compacte behuizing. Bij Kamera Express in Eindhoven was de camera op voorraad. Verschillende types bekeken en toen de genoemde keuze gemaakt. Extra accu en snelle geheugenkaart gekocht. Prima advies gekregen. Op een vraag aan de klantenservice, wat later op de avond, werd binnen enkele minuten gereageerd. Dat gaf in ieder geval vertrouwen. Geen loze beloften maar ook daadwerkelijk reageren. De camera is nieuw en wat ik tot nu toe er mee heb gedaan ging prima. Het beeldscherm is even wennen als je er keuzen mee wilt maken voor de instelling. De camera is van plastic en dat is wennen. Ook de communicatie tussen camera en computer werkte meteen. Kortom deskundig geholpen bij het maken van de keuze van deze camera waarvan ik lang plezier hoop te hebben.

Pluspunten

• compact en licht van gewicht
  • veel mogelijkheden
  • prima stabilisatie

Minpunten

• voelt erg plastic aan

Henk 03-03-2019

Lange accuduur, compacte afmetingen en licht in gewicht

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

De videocamera heeft een lange accuduur en is bovendien compact in formaat en gewicht. Bovendien ligt de camera erg goed in de hand door zij ergonomische vorm. wat mij betreft een goed product.

Pluspunten

• accuduur
  • gewicht

Minpunten

• fragiel lensklepje

Minne 30-12-2018

goede accuduur, handig om mee te nemen

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

Ik ben in het bezit van een nog altijd werkend apparaat van Sony. Vandaar opnieuw een Sony. De eerste indrukken zijn geweldig. Een heel scherp beeld. Een handig apparaat om mee te nemen en veel digitale mogelijkheden.

Pluspunten

• handzaam formaat
  • scherp beeld

DeTTD 30-10-2017

Vlotte focus, "progressive" HD opname en HDMI Output

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

Had hiervoor een Sony CX330E, maar na 3 jaar werd de focus door het vele zoom-werk slecht. Ik gebruik deze camera voor technische analyse in de hockeysport. Zocht een opvolger waarbij ik gebruik kon blijven maken van mijn bestaande accessoires, dus wederom een Sony gezocht.

Moet tijdens de opname ook het beeld via HDMI naar de laptop sturen en de goedkopere modellen kunnen dan alleen 'interlaced' opnemen. Met de CX625 kon ik Full HD 50P opnemen & HDMI uitsturen.

De focus is gelukkig weer vlot. De lens is van het type "G" wat een verbeterde lens is tov wat ik had. Touchscreen is prima, alleen heel erg slecht dat productdevelopment heeft besloten om altijd de zoom en opname functie in beeld te houden tijdens opname. Ik wil zo min mogelijk iconen in beeld als ik film en de zoom/rec zitten al als gewonen knoppen op het apparaat. Ja, je kunt die functietoetsen uit beeld krijgen, maar dan krijg je opeens allemaal andere info vast in beeld die je niet wilt. Heel, knullig.

Verder vertrouwde Sony camera. Beeldstabilisatie is prima, maar ik werk vanaf een statief en dus heb ik dat niet echt nodig.

Hoop er meer dan 3 jaar mee te doen dit keer. ... maar ja, een intensieve sport vergt ook intensieve registratie.

Pluspunten

• vertrouwd

Minpunten

• functie-opties blijvend in beeld

libra 13-09-2017

groot scherm goede accuduur

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

Ik ben blij met deze camera. Mooi beeld. Blijft mooi filmen tijdens het lopen. Bij donker maakt ie toch nog mooie beelden. Gebruiksvriendelijk en ben blij met de snelle focus.

Jos 14-04-2017

Perfecte stabilisatie

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

Deze camera gebruikt op safari, veel opnames vanuit de terreinwagen enrijdend. Prima stabiel beeld. De 30x zoom werkte ook fantastisch, kon veel dieren erg goed in beeld krijgen. Zeer tevreden met deze camera

Darel 05-12-2016

Heeft plussen en minnen

Geschreven voor: Sony HDR-CX625B zwart

Deze camera is moeilijk te beoordelen in goed of slecht. De beeldkwaliteit is subliem. Hij kan dubbele opnames maken (schrijft dan 2 bestandsformaten naar geheugenkaart). Voor iemand die gewoon "huis-tuin-en-keuken-vakantie opnames wil maken is hij uitstekend met veel instellingsmogelijkheden. Goede Time Laps mogelijkheid. Voor wie semi-pro wil opnemen en digitaal op de computer wil editen, zitten er wel wat minpunten aan. Ook zitten er veel overtollige "flauwekul" mogelijkheden op, die in het internettijdperk blijkbaar noodzakelijk zijn. De stabilisatie is matig hoewel het tegendeel beweerd wordt.
Het beeld blijft bij langzaam draaien altijd een beetje licht schommelen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Twee bestandsformaten opnemen
  • TimeLaps
  • Goed handmatig in te stellen

Minpunten

• Stabilisatie
  • Veel overtollige internet flauwekul

Libra 13-09-2017

Beste Darel Wat voor minpunten zitten er op m.b.t. het digitaal editen. Ik heb er vandaag eentje gekocht en ik heb 20 dagen de tijd om hem terug te brengen. Ik wil namelijk semi-pro opnemen en editen.
Met vriendelijke groet Awad