Toshiba Camileo S10 EU

Canon LEGRIA HF R67 zwart

32 x
Canon LEGRIA HF R67 zwart

Johanez 08-04-2012 Product kwartaal in bezit

Degelijke camare voor het geld. HD kwaliteit is goed.
Heb al een paar dvd's met gemaakt en deze kwaliteit is ok. Nadeel is wel dat je de bedieningsknoppen terug hoort in de opname.

ric07 08-06-2011 Product half jaar in bezit

hoy
ik heb deze camera nu al een tijdje en hij bevalt mij heel goed
hij voldoet goed aan mijn verwachting
beeld en geluid is voor gewoon huis en tuin gebruik gewoon goed
ook de mogelijkheden zijn goed
min puntje: het in en uit zoomen gaat wat snel en schokkerig
plus punt: klein en lange accuduur

hansvl 04-07-2009 Product paar dagen in bezit

7,3
Het 1080p beeld van deze nieuwe camileo serie is prima en haarscherp, de kleuren van Toshiba zijn echter vaak wat flets. De camera maakt ook prachtige foto's. Het is een piont and shoot camera dus verwacht geen uitgebreide instellingsmogelijkheden.

bartr 13-06-2009 Product paar dagen in bezit

5,5

Ik zelf heb de S10, maar het resultaat/kwaliteit is hetzelfde, want het heeft dezelfde chinese cmos chip 5Mpixel. Deze Toshiba producten zijn overigens ook gebrand onder andere merknamen.
De 1080P kwaliteit is een resolutie van 1440X1080 en niet 1920X1080. Op een full-HD TV geeft het niet de scherpte als 1440X1080 (ook niet eens de scherpte die je 720p zou verwachten). Ook heeft de camera last van rolling shutter, wat neerkomt op schokkerig beeld bij snel bewegende voorwerpen, of bij het draaien van de camera tijdens het filmen. Ook de 720P resolutie (wel het normale 1280x720 pixel formaat) heeft hiervan last. Waarschijnlijk door de 30 frames per seconde (ook wel eens aangeduid als 720/30P). De WVGA resolutie (576p 60 frames/sec) heeft hier zover ik heb kunnen zien geen last van. Het apparaat voldoet voor mij dus voor Wide-VGA toepassingen (en youtube). De vraag is of voor alleen Wide-VGA het apparaat niet te duur is? Voor ~ dezelfde prijs zijn ook andere handige gadgets te krijgen als de Vado HD, Flip minoHD, Kodak Zi6 e.d..
Voor wat betreft het geluid ben ik ook niet positief. Omgevingsgeluid komt vaak te zacht door, maar contactgeluid doordat je de camera anders vastpakt/draait komt zeer goed door.
De beeldstabilisator is aanwezig, maar doet feitelijk niets, of verslechterd vaak het beeld ipv verbeteren. Het is dan ook een digitale stabilisator....
fotograveren tijdens filmen is niet mogelijk, als ook het veranderen van instellingen tijdens het filmen (andere resolutie, lichtinstellingen e.d.). Alleen digitaal in/uit-zoomen is mogelijk. De filmpjes worden opgeslagen in MOV formaat, dus kan problemen geven bij het bewerken van de gemaakte films.
De P30 is een vergelijkbaar apparaat. Naar wat ik heb gezien op Internet is de focus bij de optische zoom bij dit apparaat zo slecht dat ik gekozen heb voor het handzamere formaat van de S10.
Motivatie:
Beeld en geluid zie hierboven.
Gezien de prijs zijn de instellingsmogelijkheden redelijk te noemen. Als de instellingen eenmaal staan (beeld op auto en foto op gemiddeld), dan is het gebruiksgemak goed te noemen.
Vormgeving is klein en handzaam, degelijkheid is goed, maar let op, er zit geen lenskap bij!
Overall, als WVGA camera voldoet het, maar kijk eens goed naar de VadoHD en Flip minoHD als alternatief voor deze prijs.