JVC GZ-MG330A, blue blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MG330A, blue blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

gical 20-06-2009

Hallo,

Ik heb dit al bijna 1 maand en ben heel tevreden.
Het bekijken van beeld per beeld en kunnen schrappen is voor mij een pluspunt.
Kunnen herbekijken, het vlug terugvinden, gemaakelijk en hanteren,opnemen en copieren naar dvd is allemaal even gemakkelijk. Alleen opnametijd is kort maar daarvoor zal ik wel een andere batterij kopen.
Foto's trek ik niet, dit is voor de vrouw.
Algemmen: Heel tevreden.

IQ1000 15-03-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG330A, blue blauw

ik vind deze camera werkelijk top in zijn prijs categorie ik heb geen enkel probleem gehad met het filmen met het op de comuuter zetten en het achteraf te monteren ik raad hem aan iedereen aan

hij is trouwens heel simpel in gebruik

een min punt ik heb in de beslising de zoom een groote rol latten spellen 35 zoom is echt fantastis maar je hebt er een statief bij nodig om een stabiel beeld te krijgen

de duur van de bijgeleeverde baterij vind ik prul ik heb er een zeer zware baterij bij gekocht aan een schapelijke prijs en die is top hij gaat 7 uur mee de baterij maar de batrij is in verhouding zeer groot

vriend 28-02-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG330A, blue blauw

Heb 'm sinds gisteren binnen en ik zal de plus en minpunten opsommen.

Plus:

- Goede beeldkwaliteit. Ik heb een 32 inch full HD tv en het beeld ziet er goed uit. In de avond met weinig belichting ietwat korrelig, maar zeker niet storend. Ik heb een kamer met zacht geel licht dus het ligt ook aan de mate van licht in mijn huiskamer. Een extra lampje erbij en het ziet er stukken beter uit.

- Afstandsbediening en een led lampje aan de voorkant voor filmen in het donker.

- Handige bediening. Alles spreekt voor zich. Nu ben ik wel een beetje een Gadget freak maar ik moet eerlijk bekennen dat het menu makkelijk en snel toegangkelijk is voor zelfs mensen die niet goed met elektronica overweg kunnen gaan.

- Makkelijk aan te sluiten op je tv. 1 kabel met 3 tulpjes, gel wit en rood...U kent het vast wel..

- Bestanden worden razendsnel overgezet naar je pc middels usb. Een uur opname heb je binnen 2 minuten op je pc. Sneller kan haast niet.

Tip: Download een goede mediaplayer en je kunt je videos direct afspelen. Ik heb Nero mediaplayer en geen problemen ondervonden. Nero mediaplayer kun je online downloaden of anders even in een computershop aanschaffen.

- Je hebt de keuze om je video op te slaan op je harddisk of op een micro sd kaartje.Dit is echt TOP. Het verlengt de levensduur van de camcorder met vele jaren gezien het feit dat micro SD en redelijk nieuw opslagmedium is wiens maximum cappaciteit en kwaliteit nog lang bereikt is. Dus samenvattend, een zeer toekomstbestendig camcorder.

- Ik heb 'm in het blauw en het ziet er gewoon goed uit, ligt goed in de hand en het in en uitzoomen moet je een beetje aan wennen maar verder top. 35 x zoom is gewoon fenomenal en meer dan de gemiddelde camcorder inclussief de HD camcorders.

- De prijs! Je krijgt waar voor je geld. Prijs en kwaliteit verhouding is bovengemiddeld goed en dus is deze camcorder ook niet voor niets uitgeroepen tot familiecamcorder van het jaar 2008.

Minpunt:

Heel weinig eigenlijk maar vooruit en paar om te balanceren:

- Beeldstabilisatie mag beter..na 15x inzoomen moet je wel een erg vast hand hebben, anders erg veel trilling. Een tripod of standaard zou een uitkomst kunnen bieden.

- Bij automatisch focus heb je soms een klein beetje vertraging (halfseconde) om de juiste scherpte te vinden.

- lenskapje moet je zelf aan en uit doen. Dit had JVC beter automatisch moeten maken gezien het feit dat je het weleens kunt vergeten wanneer je druk op reis bent en aan het filmen bent.

Conclussie:

Ik heb getwijfeld tussen de Canon Fs100 de Sony en de Panasonic.

Ben blij met mijn keus en vooral omdat ik enorm bang was dat het op mijn HD tv minder kwalitatief zou uitzien maar dat is dus helemaal niet gebeurd!

Groetjes!

Romano 02-06-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG330A, blue blauw

Ik ben zeer tevreden met de JVC Everio GZ-MG330. De camera heeft een goede beeldkwaliteit. De laser touch bediening is heel erg handig (geen vette vingers meer op het scherm). Hiermee kan je ook snel en gemakkelijk door het menu bladeren. De beeldkwaliteit is ook binnenshuis goed te noemen. Als je binnenshuis filmt bij wat minder licht is het raadzaam om de camera op Manual in te stellen i.p.v. Auto. In de automatische stand is het beeld bij minder licht namelijk niet zo scherp en enigszins verkleurd. Dit kan je oplossen door de camera op Manual te zetten en vervolgens de Helderheid, Focus, WB en Sluitertijd handmatig in te stellen. De WB instelling bepaalt de kleur. Het beeld wordt hierdoor aanzienlijk beter. Een absolute aanrader.

arieb2007 14-03-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG330A, blue blauw

Enkele dagen geleden deze camera aangeschaft. Eigenlijk direct te gebruiken, zonder echt een handleiding nodig te hebben.
Lekker klein toestel en ligt makkelijk in de hand.
Eerste indruk is dus prima.
Aan opslaan op PC en bewerken ben ik nog niet toegekomen.