Sony FDR-AX33 zwart - Reviews

10 x
Beeldstabilisatie
Megapixel
10,3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony FDR-AX33 zwart op Kieskeurig.nl.

Ad 10-08-2017

Videocamera met een zoeker

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Videocamera is behalve met een LCD scherm ook uitgerust met een beeldzoeker, zodat je goed kan filmen met zonlicht. Kan drie opname formaten aan zoals: AVCHD (1920x1080) die je met de meeste video montage programma's makkelijk kan monteren en waarvan evt. een dvd op de computer kan worden gebrand die met een blu-ray speler kan worden afgespeeld.
XAVC S HD (1920x1080) en natuurlijk nog beter, 4K voor de allerbeste beeld kwaliteit, maar alleen te monteren, op te slaan (computer en extern medium) en af te spelen met programma's en apparatuur die geschikt zijn voor 4K. Deze Sony camera geeft met AVCHD al een heel scherp beeld met mooie natuurlijke kleuren en heeft een uitstekende beeldstabilisatie. Wat ook handig is, de handmatige instelring voor op de camera, voor bijv. belichting en witbalans, enz.
Nadeel vind ik dat deze camera dikker en iets zwaarder is dan mij vorige camera. Grotere en zwaardere lenzen.

Pluspunten

• goede steadyShot
  • manuel-ring, handmatige instellingen
  • natuurlijke, scherpe beelden
  • menu lcd scherm

Minpunten

• microfoon kan beter
  • gewicht 700 g met batterij

Brands 19-11-2017

Beste Ad,

Wat bedoel je precies met "alleen op te slaan op geschikte computer en extern medium"?
Voldoende geheugen?

Laers 22-03-2017

Geen firmware update

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Hij staat in de winkel. Ik wil hem uitproberen met mijn geheugenkaartje. Geeft een foutmelding aan. Verkoper update de firmware en na 2 weken teruggegaan. Hetzelfde verhaal. Camera functioneert niet. Ook niet met de hoogste snelheid geheugenkaart.
Ik heb hem dus niet gekocht, maar zoiets zet je toch niet in de winkel te koop??

R. Jansen 25-02-2017

Prima service

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Ik heb deze camera gekozen op basis van reviews op internet. De 4k optie trekt mij hierbij aan.
De service bij de aankoop bij Kamera express was prima. De extra garantie-mogelijkheid gaf ook de doorslag. Prima service, prima prijs.

Pluspunten

• 4K mogelijkheid
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Hoog dataverbruik bij 4K
  • Beperkte handleiding

Martijn Grootscholten 25-11-2018

DE PERFECTE CAMCORDER EN DE BESTE IN ZIJN PRIJSKLASSE

DE PERFECTE 4K / HD-CAMCORDER MER EEN ZEER GOEDE PRIJS/KWALITEITSVERHOUDING

Sony heeft budgetvriendelijke 4K-minicamera tot een nog hoger niveau gebracht met het aanbod van de FDR-AX33. Hoewel het niet met dezelfde krachtige sensor als de AX100 komt, biedt de 33 wel een aantal unieke functies, een kleinere, lichtere body en misschien wel een van de meest geavanceerde beeldstabilisatiepakketten in de cameratechnologie.
Het belangrijkste van alles is dat de AX33 een 4K-handycam is die voor iedereen te bedienen is. Het is een compacte camcorder boordevol uitstekende video-opnamefuncties en kan zelfs enkele uitstekende foto-opnamen maken.

Eerlijk gezegd is de FDR-AX33 in zijn prijs de perfecte 4K / HD-camcorder. De specificaties en de videokwaliteit die ze leveren zijn fantastisch. Enige minpunten zouden zijn dat dit apparaat een zwakkere ½.3 inch CMOS-sensor biedt voor sommige ietwat zwakke stilstaande beelden en dat het een intern geheugen mist.

Een absolute aanrader is om de budgetvriendelijke 4K-minicamera te bestellen via Kamera Express. Zij bieden naast de uitstekende service, laagste prijsgarantie een 5 jarige garantie. Dit weekend bieden de FDR-AX33 aan tijdens de BLACK FRIDAYDEAL aan voor de laagste prijs van de afgelopen twee jaar. Dit was voor mij rede om de camera direct aan te schaffen.