Sony FDR-AX33 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony FDR-AX33 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

BB 03-07-2020

Goeie compacte camera

Goed werkende camera.
Zeer tevreden.
Prima handleiding.
Sd- kaartje gaat er wel wat lastig uit.
Bandje om de hand is wat aan de kleine kant.

Arie Verhoef 05-05-2020

Handzame 4K-camera met vele mogelijkheden

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

De Sony 4K-camera FDR-AX33 is makkelijk in het gebruik en levert prachtige, haarscherpe beelden op. De camera ligt heerlijk in de hand. Beelden zijn op verschillende manieren over te zetten naar een montageprogramma, onder andere via wifi. Voor iedere doorgewinterde amateur of beginnende professional.

Pluspunten

• scherp beeld
  • handzaam

Minpunten

• tamelijk duur

Rein Hoen 16-08-2019

Mooie camera, scherp beeld

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Na veel wikken en wegen is de keuze uiteindelijk gevallen op de Sony Fdr-ax33. Na wat rondneuzen gekocht bij Kamera-Express in Capelle omdat zij alles in voorraad hadden.
De camare ligt goed in de hand.
Bij het uitproberen kom je de positieve punten tegen.
Camera reageert snel.
Als je de instellingen doorneemt dan kan je alles naar eigen inzicht instellen.
Naast dat je veel automatisch kan laten doen kan je ook veel handmatig instellen.
Handig daarbij is de instelring voor zaken die je echt zelf in de hand wilt houden.
Het beeld is scherp.
De zoeker is een groot pluspunt.
Met wat zon zie je op scherm toch iets minder en dan is de zoeker erg handig.

Pluspunten

• Zoeker
  • Scherpbeeld
  • Instelring voor bepaalde handmatige instellingen

rhoen 04-12-2019

Heb deze camera nu een tijdje in bezit en ben er nog zeer tevreden over.
De beelden zijn mooi van kleur en scherp.
Je moet alleen goed opletten met stoppen van filmen dat je niet direct je camare flink gaat bewegen.
Hij heeft even zijn tijd nodig.
Als je dat eenmaal weet dan kan je daar rekening mee houden.

FritsL 28-04-2019

Robuust prettig in de hand liggende camera

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Camera is voorzien van een zoeker die meteen de camcorder start.
De keuze voor HD en/of 4K kwaliteit is snel te maken.
Ook de aansluitingen voor een aparte microfoon en in-ear-phones zijn een voordeel.
Camera ligt prettig in de hand vanwege formaat en gewicht.

Jan 10-03-2019

Camcorder met zoeker

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Inmiddels alweer de zesde Sony videocamera. Met uitzondering van de laatste waren het allemaal camera's met zoeker. Omdat de zoeker bij de vorige camera zeer gemist werd, toch deze FDR-AX33 maar aangeschaft.

Pluspunten

• camera met zoeker
  • prima 4K opnames
  • Accu van de vorige camera past ook

Minpunten

• gewicht van de camera

Martijn Grootscholten 25-11-2018

DE PERFECTE CAMCORDER EN DE BESTE IN ZIJN PRIJSKLASSE

DE PERFECTE 4K / HD-CAMCORDER MER EEN ZEER GOEDE PRIJS/KWALITEITSVERHOUDING

Sony heeft budgetvriendelijke 4K-minicamera tot een nog hoger niveau gebracht met het aanbod van de FDR-AX33. Hoewel het niet met dezelfde krachtige sensor als de AX100 komt, biedt de 33 wel een aantal unieke functies, een kleinere, lichtere body en misschien wel een van de meest geavanceerde beeldstabilisatiepakketten in de cameratechnologie.
Het belangrijkste van alles is dat de AX33 een 4K-handycam is die voor iedereen te bedienen is. Het is een compacte camcorder boordevol uitstekende video-opnamefuncties en kan zelfs enkele uitstekende foto-opnamen maken.

Eerlijk gezegd is de FDR-AX33 in zijn prijs de perfecte 4K / HD-camcorder. De specificaties en de videokwaliteit die ze leveren zijn fantastisch. Enige minpunten zouden zijn dat dit apparaat een zwakkere ½.3 inch CMOS-sensor biedt voor sommige ietwat zwakke stilstaande beelden en dat het een intern geheugen mist.

Een absolute aanrader is om de budgetvriendelijke 4K-minicamera te bestellen via Kamera Express. Zij bieden naast de uitstekende service, laagste prijsgarantie een 5 jarige garantie. Dit weekend bieden de FDR-AX33 aan tijdens de BLACK FRIDAYDEAL aan voor de laagste prijs van de afgelopen twee jaar. Dit was voor mij rede om de camera direct aan te schaffen.

Ad 10-08-2017

Videocamera met een zoeker

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Videocamera is behalve met een LCD scherm ook uitgerust met een beeldzoeker, zodat je goed kan filmen met zonlicht. Kan drie opname formaten aan zoals: AVCHD (1920x1080) die je met de meeste video montage programma's makkelijk kan monteren en waarvan evt. een dvd op de computer kan worden gebrand die met een blu-ray speler kan worden afgespeeld.
XAVC S HD (1920x1080) en natuurlijk nog beter, 4K voor de allerbeste beeld kwaliteit, maar alleen te monteren, op te slaan (computer en extern medium) en af te spelen met programma's en apparatuur die geschikt zijn voor 4K. Deze Sony camera geeft met AVCHD al een heel scherp beeld met mooie natuurlijke kleuren en heeft een uitstekende beeldstabilisatie. Wat ook handig is, de handmatige instelring voor op de camera, voor bijv. belichting en witbalans, enz.
Nadeel vind ik dat deze camera dikker en iets zwaarder is dan mij vorige camera. Grotere en zwaardere lenzen.

Pluspunten

• goede steadyShot
  • manuel-ring, handmatige instellingen
  • natuurlijke, scherpe beelden
  • menu lcd scherm

Minpunten

• microfoon kan beter
  • gewicht 700 g met batterij

Brands 19-11-2017

Beste Ad,

Wat bedoel je precies met "alleen op te slaan op geschikte computer en extern medium"?
Voldoende geheugen?

Laers 22-03-2017

Geen firmware update

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Hij staat in de winkel. Ik wil hem uitproberen met mijn geheugenkaartje. Geeft een foutmelding aan. Verkoper update de firmware en na 2 weken teruggegaan. Hetzelfde verhaal. Camera functioneert niet. Ook niet met de hoogste snelheid geheugenkaart.
Ik heb hem dus niet gekocht, maar zoiets zet je toch niet in de winkel te koop??

R. Jansen 25-02-2017

Prima service

Geschreven voor: Sony FDR-AX33 zwart

Ik heb deze camera gekozen op basis van reviews op internet. De 4k optie trekt mij hierbij aan.
De service bij de aankoop bij Kamera express was prima. De extra garantie-mogelijkheid gaf ook de doorslag. Prima service, prima prijs.

Pluspunten

• 4K mogelijkheid
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Hoog dataverbruik bij 4K
  • Beperkte handleiding