Sony HDR-PJ810E zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 96 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-PJ810E zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jeanluc 10-02-2019

Super camera!

Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Ik heb enkele jaren filmervaring met DSLR (Nikon D4). Dit leverde mooie filmische cinemabeelden op. Maar om de stap naar 4K te maken moest ik wel uitkijken naar een ander camera. Meteen stelde ik me in vraag of een degelijke camcorder in aanmerking zou komen. Na veel camera’s (waaronder Black Magic en de mirrorless dslr’s) en bijhorende prijzen te vergelijken kwam ik bij de Sony NX80 die met zijn 1”sensor, zijn talrijke instellingen en kleine body mijn aandacht genoot. De camcorders met de kleinere sensoren spraken me niet aan.

Zo ben ik nu eigenaar van een NX80. En waw… wat een toestel! Zijn zeer afgewerkt uitzicht ligt heel goed in de hand. De eyecap is super. De autofocus is meer dan subliem. Het regelen van de snelheid, de trackingdiepte, de responsiviteit en face detection werken uitstekend en zeer gebruiksvriendelijk. Het geluid van de interne micro’s is boven m’n verwachtingen. De zoeker is zeer helder en zeer scherp. De automatische witbalans doet het ook prima. Dit zijn allemaal nog maar eerste ervaringen. Er staat dus nog veel leuk filmplezier te wachten met dergelijke camera. En terugkeren naar dslr? Neen! Proficiat aan Sony!

Pluspunten

• handig
  • gewicht

Jan 25-07-2017

Helaas veel problemen.

Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Prachtige beeldkwaliteit, steadyshot (als ie werkt, nu niet meer) fantastisch. Veel problemen gehad met opnemen op de SD card. Voortdurend 'buffer overloop' gehad op een goeie kaart. Inmiddels 4 x onder garantie naar de repairshop. 'Niets' gevonden. Stuur m nu terug naar Amazon voor geld terug. Helaas, want de beelden waren werkelijk fantastisch. Misschien was t een maandagmorgen product.

GJB 07-07-2016

Wat een ideale camcorder

Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Alles wat gezegd is mbt tot beeld ect. klopt maar de projector maakt het toch echt een apart apparaat. Erg leuk om met betrokkenen de beelden direct op een muur terug te zien, simpel en veel plezier!

Saskia001 08-03-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Zeer goede camcorder, erg goede lowlight sensor. Uitstekende stabilisatie, kan niet beter. De lamp van de camcorder is zeer fel, gemakkelijk te gebruiken in het donker dus. Het beeld is erg scherp, alleen de kleurenweergave had misschien een tikkeltje beter gekund. De projector is ook leuk, maar voor mij is die eigenlijk onnodig, jammer dat er geen versie zonder projector is uitgebracht.

LW59 04-03-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Zeer fijne camera, beeld stabilisatie is gewoon perfect. Display is duidelijk, zoeker is minder van kwaliteit maar is handig bij veel zon licht. Geluidskwaliteit was bij vorige Sony camera's vaak onder de maat. Deze is beter echter nog niet getest op het gebied van windgeruis. Jammer dat daar geen mogelijkheid is is om een windjammer overheen te zetten.Beeldkwaliteit is goed ook in schemer. Enige min punten zijn het kabeltje in het handvat en geen standaard losse lader.

Henny Bomans 13-11-2016

Ik heb de windruis verbeterd met een Gun microfoon, voorzien van een windjammer, en om zijdelings geluid en wind nog beter te onderdrukken hier omheen een closetrolletje (met Action spuitprimer 2x en zwarte spuitlak 2x voor de waterbestendigheid). De windjammer komt er nog net doorheen en heb ik aan de omtrek afgeknipt omdat hij na het uit de tas halen voor de lens hing. Wind alleen van de voorzijde, met een bellenblazer van 22 Eurocent bepaal ik indien nodig de windrichting.

P. Mannaart 03-03-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Onze oude DV videocamera vervangen voor de HDR-PJ810EB. Zeer goede beeld en geluidskwaliteit. Vooral het interne geheugen is erg handig. De camera is mooi compact. Kortom een echte aanrader voor een veeleisende gebruiker.

Monaco1970 02-03-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

It is an easy to use camera, lightweight with a high quality integrated projector. The screen quality is quite pure and audio as well.

harrie2015 27-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Gelukkig bezit ik nu een camera waar ik eigenlijk van droom. Deze is enkel in gebruik als privé camera. Ik maak daarmee meestal vakantie films. Belangrijk is het BOSS systeem. Ook heel doelmatig is de ingebouwde projector [daarom geen beamer meer nodig]
Wanneer deze camera aankan, hetgeen ik met mijn vorige {DCR-HC53} camera heb bereikt, ben ik zeer tevreden.

J&E 21-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Wow, dit is filmplezier !
Dit is mijn 3e Sony camera. Steeds weer verbeteringen.
Vergeleken met vorige camera drie geweldig handige vernieuwingen:
o.a. geweldige lensstabilisator, fantastische beeld kwaliteit zelf in donkere omgeving,
filmen met behulp van beeldscherm en met zoeker (zoeker werk veel prettiger
als er zon op het beeldscherm schijnt).
De ingebouwde projector is ook een handig nieuwtje.
De cashback heeft mijn aankoop bespoedigd.
Kortom, zeer tevreden met mijn Sony HDR-PJ810EB.

GlenHuisman 20-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Super apparaat dat volledig tot zijn recht komt bij mijn hobby, het filmen van ringsporten.
De beeldstabilisatie is waanzinnig.

P. van der Vleuten 19-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Heerlijk apparaat, weliswaar nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd maar was zeer enthousiast toen ik de gemaakte beelden op 'n hd tv bekeek. Over degelijkheid is het nog te vroeg, maar verwacht er in lengte van jaren plezier aan te beleven.

Harbour452 19-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

inmiddels een maand in bezit, hiervoor 2 x andere Sony gehad, maar dit beeld is geweldig een super apparaat.

moviestar 10-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

De geluidskwaliteit van de recorder is goed zowel bij gesproken tekst als bij muziek De beeldkwaliteit is goed ook bij slechte licht omstandigheden. De camera heeft veel mogelijkheden waardoor het even duurt voordat je alle opties hebt uitgeprobeerd, maar het is de moeite waard. Het gebruiksgemak is erg vriendelijk, alle menu's zijn gemakkelijk te benaderen. Vaste USB aansluiting in de handgreep is een verbetering op vorige modellen. Deze camera heeft geen ingebouwde harde schijf waardoor hij licht in gewicht dus handzaam is. De steadyshot maakt mijn beelden duidelijk rustiger. Het zelf sluitende lensvenster is handig, maar enigszins kwetsbaar door de dunne lamellen.

Henny Bomans 10-04-2016

V.w.b. de kwetsbaarheid van de lenssluiter :

Een voorzetfilter biedt een oplossing om deze zaken te beschermen tegen stof e.d. en is gemakkelijk te reinigen en indien beschadigd te vernieuwen

Henk 777 09-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

De Sony HDR-PJ810EB ligt makkelijk in de hand en is eenvoudig te bedienen. De ingebouwde projector is een handig gadget. De camera heeft een uitmuntende beeldkwaliteit en het geluid is prima. De touchscreen werkt goed maar persoonlijk prefereer ik separate toetsen.

Sjef Verpaalen 09-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Voor het maken van de keuze voor de Sony PJ810 heb ik vele reviews van andere videocamera's gelezen. Ik wilde kiezen tussen een Canon Legria, een Panasonic en dus deze Sony. Ondanks sterke aanbevelingen van vrienden om te kiezen voor de Panasonic, de HC X920 besloot ik toch weer de degelijke kwaliteit van Sony op te zoeken. Mijn vorige camera was een Canon LegriaHV40, maar voor die tijd had ik ook al een Sony. de DCR-PC350E PAL. Dat is natuurlijk al wel heel lang geleden, maar ook met deze camera heb ik veel opgetrokken. Ofschoon ik de PJ810 dus maar net in bezit heb zijn de resultaten die ik er tot nu toe mee heb bereikt uitstekend.
De beeldkwaliteit is buitengewoon en zeker beter dan wat ik tot dusver gewend ben.
De mogelijkheden en instellingen van de camera zijn veelzijdig; ik zou niet weten wat ik hieraan nog zou missen.
Wat betreft de vormgeving zou ik willen zeggen dat ik hem heel erg prettig in de hand vind liggen en daarbij voel ik de degelijkheid van het materiaal.
Ik heb dus een goede keuze gemaakt.

Edje2015 09-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Mooi, degelijk apparaat met zeer uitgebreide mogelijkheden om instellingen zoals geluidsniveau, belichting enz. handmatig te doen.
Beeldstabiliteit is geweldig, zelfs lopen nog zeer stabiele opnames.

Lian5 09-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Dit is sinds 1991 mijn 5e Sony videocamera. Omdat de kwaliteit steeds erg goed is, heb ik ook nu weer gekozen voor de Sony videocamera. Heb deze gekocht vanwege het feit dat ik me kwalitatief weer wou verbeteren. De laatste was de Sony DCR SR57 met 80 GB.
Ook uitstekend.

Ook deze is weer uitstekend. Reeds diverse opnames mee gemaakt. Gebruik hem o.a voor de opnames voor de lokale omroep.

J.van.Dordt 03-02-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

De geluidsopname met de 5.1Channel geeft een vollere geluidsweergave in vergelijking met oudere modellen die ik nog in gebruik heb.
Het geeft een mooie kleurschakering ook bij kunstlicht. Beeldstabilisatie werkt erg goed.
Door de snelle communicatie via wifi is het overzetten van beelden eenvoudig, snel en efficiënt.
Alle functies zijn via het touchscreen makkelijk te benaderen en in te stellen.
Het toestel ligt goed in de hand bij opnames zonder statief en door de beeldstabilisatie trilt het resultaat niet.

Jan1911 24-01-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Ik heb de camera gekocht ter vervanging van mijn 10 jaar oude videocamera, een sony DCR-HC85E. D geluidskwaliteit is duidelijk verbeterd, vooral de het dempen van de stem van de filmer is een verbetering. Ten opzichte van mijn vorige camera is de beeldkwaliteit enorm verbeterd. Vooral het resultaat van het steadyshot-systeem is verbluffend. De camera heeft uitgebreide mogelijkheden waaronder een goed werkende projectie mogelijkheid en de mogelijkheid om via wifi beelden over te zetten naar PC of tablet. Films kunnen in 2 formaten worden opgenomen, mp4 en een rawformaat. Het gebruiksgemak is zoals ik van mijn vorige camera gewend was: goed. Alleen jammer dat de handleiding een stuk minder uitgebreid is. De vormgeving vind ik een verbetring. Het is een compacte goed hanteerbare camera. De camera voelt degelijk aan, ik gebruik hem nu 3 weken en heb vertrouwen in de degelijkheid.

njeze 20-01-2015

Geweldige stabilisator
Geweldig projectiescherm
mooi compact en vormgeving
veel mogelijkheden zzoal de stem van de filmer vervagen
Kortom een aanwinst!

peter wubbolts 16-01-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Ben sinds kort in het bezit van de Handycam HDR-pj810. Zeer gemakkelijk in gebruik en ook goed over te zetten in de videomontage programma. de extra mogelijkheid om direct de beelden te tonen op een muur gaat verbluffend goed. Mijn oude Sony camera ging jammer genoeg stuk op een ongelukkig moment en moest ik een nieuw aanschaffen. nogmaals ik ben, tot nu toe, zeer tevreden met de aankoop.
Pluspunten: ingebouwde projector, duidelijk scherm, stabiel tijdens opnemen. Minpunten: standaard meegeleverde accu mag zwaarder, geen veiligheidsbandje.

etbvdt 15-01-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

De Sony HDR-PJ810EB is een zeer gebruiksvriendelijke camera met super beeld kwaliteit.
Erg leuk is de ingebouwde projector waardoor je je gemaakte films in groot beeld formaat op bv je muur kunt bekijken.
Ook een handig extraatje is de mogelijkheid om zowel automatisch als handmatig scherp te stellen.
Een klein nadeel is de prijs maar dan heb je wel een zeer complete camera.

stevenrf 13-01-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Een prima camera met goede automaat maar ook veel handmatige regelmogelijkheden voor de semiprofessional. Echt een uitstekend compact apparaat! Goede beeldkwaliteit bij weinig licht en dat is wanneer je vaak gezellige ontmoetingen wil filmen. Geweldige steadyshot (lijkt bijna prof. steadycam). Leuke snufjes zoals wifi connectie voor zowel bediening van de camera als het bekijken van materiaal en een ingebouwde projector. En dan ook nog aansluitmogelijkheden voor externe accesoires...TOP!

tommy chevolet 13-01-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

De camera bevalt ons prima! Hij is zeer gebruiksvriendelijk en van goede kwaliteit. De stabiele lens zorgt voor prachtige scherpe beelden. We zijn er zeer over te spreken en zouden deze camera zeker aan anderen adviseren.

ruudjeukens 12-01-2015
Geschreven voor: Sony HDR-PJ810E zwart

Handig en compact apparaat met veel mogelijkheden. Prima beeldkwaliteit. Jammer dat er slechts een beknopte handleiding beschikbaar is in boekvorm en op de website van Sony. Ook de daar gevonden 'help-gids' is te beknopt. Je vindt wel hoe je de instellingen etc kunt wijzigen e.d., maar niet wat je er vervolgens in de praktijk mee kunt. Voor de Sony fotocamera is zo'n uitgebreide gebruikershandleiding wel beschikbaar.