Sony HDR-AS30VB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-AS30VB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

timmert26 23-03-2015
Geschreven voor: Sony HDR-AS30VB

Ik heb de camera nu 2 weken in mijn bezit en ben er erg goed over te spreken. De camera zit in een stevige verpakking met de live view remote en overige accessoires onderin. De camera zelf ziet er mooi uit, hij is slank, licht van gewicht en voelt stevig aan. Het enige wat een beetje zwakjes aanvoelt is het klepje wat de mini-HDMI en de micro-USB poort afschermt.

De behuizing die meegeleverd wordt door Sony is waterdicht tot 5m, en een behuizing die tot 60m diepte kan is ook beschikbaar. Of ik de camera ook daadwerklijk tot 5m zou durven nemen weet ik niet. Om het geluid in de casing te verbeteren zitten er aan de voorkant kleine gaatjes in de behuizing, ik denk dat dit ook de reden is dat de behuizing slechts tot 5m diepte kan. De camera kan alleen in de behuizing gemount worden (in tegenstelling tot de AS100v).

De kwaliteit van de filmpjes is voor deze prijs verbazingwekkend goed! Als ik in 1080p 60fps wil opnemen kan ik 2 uur en 47min opnemen, omdat dan mijn micro-SD(32gb) vol is! De accuduur is dus uitstekend!! De AS30V(r) heetf een film functie, foto functie, interval(timelapse) functie en tevens is er de optie tot 720p slowmotion beelden, die er ook goed uitzien!

Als de camera uitstaat kun je door te drukken op de record knop direct een filmpje maken, het opstarten duurt slechts luttele seconden waarna de camera direct opneemt. Zo mis je nooit meer iets belangrijkst. De camera heeft standaard wifi en GPS functionaliteit die beiden uitstekend werken. De functies zijn in ongeveer 3 seconden opgestart waarna je met de telefoon, danwel liveview remote verbinding met de camera kunt maken. Met Sony hun software kun je een GPS kaart over je filmpje heen leggen om te min of meer de route te zien.

De live view remote is een handige toevoeging omdat de Sony cameras niet over een ingebouwd scherm beschikken. De armband zit comfortabel om de pols en het scherm is van de armband af te halen en als een soort afstandsbediening te gebruiken is.

+ Goede kwaliteit
+ extreem goede accuduur
+ snel opgestart en makkelijk in gebruik
+ mooi slank design en lichtgewicht

- ondersteund geen NTFS formattering van de micro-SD kaart
- Behuizing waterdicht tot 5m