Panasonic HC-X920 zwart - Reviews

Formaat display
3,5 inch

Wim Rieke 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer handzame lichtsterke camera

Mijn vorige camera was exact dezelfde en slechts ca. 1,5 jaar oud. Helaas werd hij bij een bezoek aan Praag gestolen, dus niet alleen de camera maar ook al mijn mooie beelden kwijt. Ik heb geen seconde aan een andere camera gedacht omdat ik zulke goede ervaringen had met de oude. Onvoorstelbaar, die kwaliteit van de beelden onder matige lichtomstandigheden. Bovendien is vrijwel alles handmatig in te stellen maar ook op de automaat werkt hij prima. Hij is lekker licht dus op vakantie goed te hanteren, alleen moet je opletten dat hij niet gepikt wordt, wat helaas bij mij het geval was.

Pluspunten

• lichtsterkte
  • goed en redelijk eenvoudig in te stellen

Minpunten

• accuduur kan langer

A 10-01-2016 Product maand in bezit

Maand geleden gekocht bij camera nu.
Echt geweldig niet alleen de camera maar ook de uitleg en service van het personeel, bedankt Jurian voor de professionele uitleg!
De camera voldoet aan al mijn eisen had hem eerder moeten kopen!
Met het programma op mijn laptop kan ik nu echt goede films maken en zo makkelijk als het gaat. Helemaal blij!!

tonsoder.beeldenmaker 05-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Voor een 3 ccd camcorder krijg je veel waar voor je geld. Het beeld is scherp, de mogelijkheden zijn uitgebreid in de verschillende camera settings maar...
Het zwakke punt is de witbalans. Regelmatig geeft de camera een onwerkelijk kleurenpallet dat in welke stand ook niet juist is bij te stellen. Daarboven op veranderen de kleuren soms in danwel opvolgrnde opnames. Kleurcorrectie achteraf in bewerkings programma's is niet goed te doen met zulke uiteenlopende opnamen van dezelfde situatie.

HJaspers 22-04-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
De beeldkwaliteit van deze camera is uitstekend, maar het geluid is vreselijk slecht: een voortdurende 'tik' door alle opnames.
Inmiddels heb ik mijn derde vervangende exemplaar, maar het probleem blijft opspelen en wordt eerder slechter dan beter.
Ik raad deze camera daarom sterk af.

Jasper 31-08-2014 Product maand in bezit

9,6
Na vergelijk van een aantal camera's uit de prijsklasse > 500 euro, bleven er voor mij een 4-tal camera's over, te weten de Panasonic's HC-V750, HX-X920 en de Sony's HDR-PJ810, HDR-CX900.

Er zitten hier en daar wel verschillen in deze cam's. De een heeft wat meer zoom, de ander een zeer goede stabilisatie. De gebruikte chips en lenzen (merk, lichtsterkte) zijn anders.

Na veel op internet gespeurd te hebben naar tests en voorbeeld filmpjes die anderen geupload hadden met deze camera's, kwam voor mij de Panasonic HC-X920 als winnaar naar voren.

Een soms genoemd nadeel in tests betreft de prijs, deze was vrij hoog (1000 euro), echter nu voor dik 700 euro te koop.

Ik vind de scherpte en kleuren erg goed, waarschijnlijk voor een groot deel te danken aan de Leica lens. Met erg weinig licht opnames gemaakt, met verbluffend goed resultaat. Snelheid autofocus is top. Camera licht goed in de hand en gewicht is prima.
Veel handmatige instellingen mogelijk.
Tevens zit er een redelijk uitgebreide WIFI op. Wel direct een 2e accu met dubbele capaciteit aangeschaft.

dewitdelahaye 06-03-2014 Product half jaar in bezit

Hou er bij de aankoop ook rekening mee dat Panasonic slechts een kleine accu meelevert. De camera verbruikt nogal wat energie en je hebt dus minstens twee grote accu's nodig. Wil je echt op zeker spelen en nooit zonder energie vallen, overweeg dan drie grote accu's. De onbehoorlijk hoge prijze van de Panasonic accu's in acht genomen (om en bij de €90), een kostelijke aangelegenheid. Het loont dus de moeite om bij Jupio (om en bij de €45) te gaan kijken.
Om te eindigen met een positieve noot, wat deze camera zeker verdient: in de handmatige modus kun je via de zoomring ook handmatig scherpstellen en zo b.v. de focus verleggen. Ook iets wat je normaal maar bij professionele camera's terugvindt. Gmobaal genomen ben ik dus erg blij met dit toestel.

dewitdelahaye 06-03-2014 Product half jaar in bezit

Zeer goede camera met een voortreffelijke prijs-kwaliteitsverhouding. Zeer mooie en scherpe beelden in excellente kleuren mede dankzij de drie ccd’s. Dit is, zeker in deze prijsklasse, uniek. Normaal vind je dit enkel op professionele camera’s. Ook met weinig licht maak je opnames zonder ruis. De camera laat zich betrekkelijk eenvoudig bedienen: de functies zijn talrijk en snel terug te vinden op het touchscreen. Mede dank zij enkele handige knopjes kun je ook snel van het ene naar het andere programma overschakelen of overschakelen van de automatische naar de handmatige functie. In een quickmenu op het scherm kun je bovendien die voorkeuren vastleggen waarvan je dikwijls gebruikt maakt. Dat maakt het mogelijk om snel in te spelen op de opnameomstandigheden. Niet te onderschatten is de automatische waterpasaanduiding, waardoor je via een icoontje op het scherm of in de zoeker kunt zien of je de camera horizontaal houdt. Gedaan dus met scheve opnames! Bovendien beschikt de camera ook nog over een niveaumeting, met een horizontale en verticale kantelmeting! En dit is no maar een kleine greep uit de vele mogelijkheden. Overigens kun je met deze camera perfecte foto’s maken, zelfs tijdens het filmen en is het met één druk op de knop mogelijk om een filmopname in foto’s om te zetten. Schitterend allemaal. Jammer dat Panasonic niet even veel aandacht heeft voor de geluidsopname. Deze is moeilijk te regelen en de surround voldoet niet echt. Ook met de externe micro van Panasonic is het geluid moeilijk te regelen en wordt het onvoldoende sterk opgenomen. Het verhogen van het opnamevolume leidt tot hinderlijke vervormingen. Na wat zoekwerk en uitproberen, heb ik nu een minimaal aanvaardbare geluidsopname, maar ook niet meer dan dat. Als je de opnames op het cameraschermpje bekijkt, is ook daar het geluid zelfs met maximaal volume, nauwelijks hoorbaar. Bovendien bleek de inplug van de externe micro al na twee maanden stuk. (Herstelling binnen garantie). Jammer, want dit is echt het enige, maar toch wel belangrijke minpunt in deze voor de rest schitterende camera.

Anoniem 17-01-2014 Product maand in bezit

Wat een toestel !! Prachtige beelden. Mooie kleuren. Dubbel dik zijn geld waard. Ben je op zoek naar een betaalbaar en heel geode camera? Niet twijfelen !

fox13000 22-03-2013 Product paar dagen in bezit

Uitstekend toestel met excellente kleuren, en uitzonderlijke scherpte. Geluid krijgt een 8 daar de ventilator bij absolute stilte hoorbaar is. Beeldkwaliteit kent zijn gelijke niet!