JVC GZ-V500BEU zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-V500BEU zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mrieske123 08-08-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Ik heb deze camera gekozen vanwege de mogelijkheid om met weinig licht toch goed te kunnen filmen. De beeldkwaliteit is ook binnenshuis goed en ook het geluid wordt aardig opgenomen. De camera ligt compact in de hand het het display is makkelijk te bedienen.

pa0nhc2 26-06-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

De oude JVC video camera(gekocht jan 2005)is een GR-DX37E,ook met een 1.2 lens.Maakt altijd mooie plaatjes bij weinig licht tijdens concert registraties in kerken.Hij doet het nog steeds prima, maar begint geluiden te maken bij snel heen en weer spoelen->pensioen?Wel beroerd geluid door veel te grote microfoon gevoeligheid,en dus enorm veel achtergrond lawaai.Dat is voor mij niet erg,ik registreer professioneel geluid apart op een PC. De camera is 1X defect geweest(CCD module vervangen)->garantie. Daarom weer een JVC met lichtsterke lens gekocht:de GZ-V500BE. 188Euro bij Bestsellers. Om 15:00 besteld, volgende morgen 12:00 in huis.
Scherm: duidelijke letters voor mijn ouwe oogies, kan goed helder en is goed te bedienen met (bal)pen of vingernagel.
Updaten firmware: van 1.07 naar 1.12 was simpel(natuurlijk wel eerst de instructies lezen -> "RTFM").
Het gedownloade uitgebreide manual afdrukken kostte 81 dubbelzijdige pag!
Handligging:is beter dan van de oude.Maar gebruik toch een (éénbeen)statief voor professionelere resultaten.Van gezwabber/getril/scheef word ik namelijk zeeziek en doe ik mijn ogen dicht.
Geluid: HeHe, eindelijk minder gevoeligheid (AGC), dus veel minder achtergrond herrie-> BETER. Van TV akoestisch opgenomen klassieke muziek en spraak(weergegeven via studio monitor luidsprekers)is GOED, =met= dynamiek,zonder onnodig kabaal. (NB:een Samsung van mijn dochter heeft ook BEROERD geluid.advies: controleer het geluid voor een aankoop).
Beeld:op Kieskeurig staat:ook HDready output. Volgens specs bij JVC echter ALLEEN FULL HD met aanpasbare compressie (evt.lagere kwaliteit voor gewone DVD).Geen HDMI mini kabel meegeleverd(->kabeltje.nl).Via gewone video kabel qua scherpte acceptabel beeld op HDready plasma TV.Kleur en automatische helderheidsregeling goed.Antishake(+1)geeft mooi rustige pans op statief.Zoomknop beter te bedienen dan die van de oude camera.
Twee uur ononderbroken opgenomen test video,geeft bij afspelen via kabeltje op TV GEEN onderbrekingen tussen twee 4GB bestandsdelen.
Wel is korte onderbrekingen te zien na import in Video Studio 15HD montage software op krachtige PC met CUDA.Een montage software probleem van AVID?
Mogelijkheden:ook hier weer al die onzin van visuele trucs, "leuk"voor bewegende kiekjes op youtube? Wat moet ik met die troep?

Na een toekomstige serieuze opname+montage volgt een update van dit schrijven.
Nico.

Marty80 12-06-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Deze videocamera ziet er op het eerste gezicht goed uit. De styluspen is erg klein en onhandig in het gebruik op het kleine schermpje. Je kunt het scherm ook bedienen met je vingers. Of je het nu met de vingers of met het pennetje doet, je moet geduldig zijn met het aanraken, voordat het menu reageert.

Na installatie van de meegeleverde software ging ik aan de slag. Nu is alles mogelijk om te bedienen, echter de firmware update (via de site van JVC) kan niet geïnstalleerd worden. Hij geeft telkens de melding dat de camera niet is aangesloten. Dit terwijl ik het geheel volgens de instructies doe.

JVC is daarna zeer slecht bereikbaar voor support (check hun site maar!)

Conclusie: Camera is prima, updaten is een living hell!

MartinV500 10-06-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Camera sinds enkele dagen in bezit en erg tevreden over deze aanschaf. Binnen 1 dag al een filmpje geplaatst op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qF7s7xQdndc
Degelijke camera met leuke mogelijkheden waar iedereen mee overweg kan. Een aanrader voor een mooie prijs.

ribarbet 13-04-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

ik heb hem net gekocht en een paar keer gebruikt maar ik denk dat een goede videocamera is. goede zoom, mooie kleuren en fijne video qualiteit. het is ook makkelijk te gebruiken met die touch screen.

jan everio 23-03-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Een heel eenvoudige bediening,en een uitgebreide handleiding.Ik denk dat ik binnen een week het onder de knie heb.

Filmer2013 26-01-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Het is echt een perfect apparaat.
Het beeld is prima en het geluid is erg goed.
De bediening is erg praktisch en dat geldt tevens voor het wijzigen van de instellingen.
Bovendien biedt het apparaat veel mogelijkheden voor deze prijs.

a de hon 25-01-2013
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

zeer tevreden goed in het gebruik duidelijke handleiding primabediening licht in gewicht afmetingen zeer handzaam.Accu is ook voldoende.

Haisma 29-11-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

ziet goed uit klein handig om mee te nemen
werkt bij weinig licht ook goed en makkelijk te
verwerken op de computer

J.Kemper 11-11-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Dit is al mijn vierde recorder maar absoluut de beste. Ligt lekker in de hand. Eenvoudig te gebruiken, alles spreekt voor zich zelf. Goede hulp programma.

Jacobus1991 11-11-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Duidelijk apparaat, weinig onnodige knoppen die je toch niet gebruikt. Mooie vormgeving. Via ING gekocht: van tevoren geinformeerd of je er 1 of 2 accu's bijkreeg. Meneer zei 1. Bij aflevering bleken het er toch 2 te zijn! Altijd handig natuurlijk!!

loese 06-11-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Het is een fijne camera om mee te werken.
Het geluid is minimaal, maar het is natuurlijk een kleine camera en het geluidt is hier niet essentieel bij.
Het is een handig formaat die lekker in de hand ligt.

bekestein 07-10-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Mooi klein handig apparaatje, voorzien van alle gemakken. Goede beeld- en geluidskwaliteit. Prettige touchscreen om door het menu heen te scrollen. Ook filmen in het donker, met extra licht is geen probleem. Kortom na een paar dagen al erg tevreden over het gebruiksgemak en de kwaliteit die de filmpjes op leveren.

Roland38 12-09-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Prettige, zeer compacte camera. Accu heeft een lange standby tijd. Ook zeer goede opnames bij weinig licht.

Romil 06-09-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Zeer fijne camera, wel erg klein waardoorhet vasthouden evn wennen is.
Bij geleverde software erg weinig mogelijkheden.

knehteg 05-09-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Prettig apparaat met voldoende mogelijkheden,met uitstekend beeld en prima geluidskwaliteit. Het is een vrij klein toestel, waardoor het voor grove handen niet eenvoudig is te bedienen, echter wel intuïtief qua bediening en dat is een pre. Kortom positief en blij wat betreft de aankoop.

floater61 31-08-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Nog steeds het gevoel dat dit de juiste keuze is geweest. Met name gekozen om de lichtgevoeligde lens.
Voor wat betreft de mogelijkheden: nog lang niet alle mogelijkheden ontdekt.

19leo63 23-08-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

geweldig apparaat het bedieningsgemak is eenvoudig voor een leek. het kleine formaat is handig zodat je hem eenvoudig in een vest of jaszak kan stoppen. het beeld afspelen is mooi op een tv of monitor

Tobias29 14-08-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

De camera ligt goed in de hand.
Het beeld is heel scherp en de geluids kwaliteit is goed. Jammer alleen dat je de stylespen niet in de camera kan opbergen.
De tijd om te filmen met een acculading is voldoende.

Kwame 25-07-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Superklein en handig in gebruik. Ziet er ook supper uit. Allen de bijgeleverde geheugenkaart had groter mogen zijn b.v. 16GB i.p.v. 8GB
Verder is het een supercamera

Frank.Bakker1987 20-07-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Deze kleine en compacte camera werd al erg snel na de bestelling geleverd. Direct bij het uitpakken viel al op hoe klein en compact deze was. Met het hele pakket (oplader, dubbele accu, acculader, verschillende kabels, geheugenkaart, standaard en tasje) was deze direct te gebruiken. Tijdens de strandvakantie en tijdens de geboorte van onze dochter heeft deze camera erg goed gefunctioneerd. Het geluid en beeld was scherp en helder, ook was deze erg gebruiksvriendelijk, iets waar wij als niet techneuten erg blij mee zijn.

E. van Staveren 10-07-2012
Geschreven voor: JVC GZ-V500BEU zwart

Deze HD recorder geeft een geweldig scerp beeld, een enorm verschil met een niet HD recorder.
Om de film te kunnen bewerken blijkt dat mijn computer ontoereikend is, het vereist een zwaardere computer.
Het formaat is byzonder plezierig, hij past in een tasje van een fototoestel.
Verder is het beeld behoorlijk stabiel. Lastig is wel dat de lenscap handmatig bediend moet worden, dat vereist een zekere discipline. Eindbeoordeling: ik ben zeer tevreden met deze camcorder.