JVC GZ-RX615 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 67 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-RX615 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Ron 16-09-2020

Prima kwaliteit

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Prima recorder met veel mogelijkheden. Gebruik hem om video's te maken en daarna op You tube te plaatsen.

Toon 08-01-2018

Lange accuduur

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Gemakkelijke bediening en zeer goede beeld kwaliteit.
touchscreen gemakkelijk te bedienen.
geluid uitstekend. na opendraaien display gaat camera aan en ook weer uit als display dicht is.

Pluspunten

• handzaam
  • in alles zeer goed

Bastiaan van der List 16-08-2017

De beste camcorder voor camping en outdoor!

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

De camcorder heb ik gekocht omdat deze de ideale combinatie is tussen een actioncam en een "normale" camcorder; waterdicht, bestand tegen stoten en vallen, en in tegenstelling tot actioncams, je kan er mee inzoomen. De batterij gaat echt lang mee; als je normaal filmt, hoef je de camcorder in een vakantie van 3 weken niet op te laden.
Onder water gaat echt goed, dit heb ik meerdere malen geprobeerd; in zee en ook in koude bergbeekjes. Geen probleem, er komt geen water in.
De bediening is erg gemakkelijk; je moet iets harder drukken dan bij een normaal aanraakscherm maar dat went snel. 1 verbeterpunt: als je op de camcorder een video wilt selecteren is dat lastig. De icoontjes zijn redelijk klein en onderaan staat de "delete" button; soms druk je per ongelijk hier op. De camcorder vraagt dan om een bevestiging maar als je denkt dat dat voor het afspelen is en je bevestigt, dan ben je je opname kwijt.
De opnamekwaliteit is echt fantastisch; op onze nieuwe 49inch TV zijn de beelden haarscherp!
Andere positieve punten zijn de eenvoudige bediening, het kunnen instellen dat de camera blijft opnemen als je het scherm sluit (een ledlampje geeft aan dat de camera nog loopt), en het op afstand kunnen bedienen van de camera met een app (alleen het duurste model).
Verder is de camera in staat om in slecht verlichte ruimtes goed te filmen; dit kan je instellen. De ingebouwde LED verlichting draagt hier niet veel aan bij.

Natuurlijk zijn er nog wat verbeterpuntjes:
1 - als je de camera laag houdt (niet op ooghoogte), is de opnameknop lastig te bedienen
2 - de camera kan niet opnemen in een brede hoek; liever iets minder kunnen inzoomen en een bredere hoek
3 - bij beeldstabilisatie wordt de hoek nog minder breed (de camera zoomt nog wat in).

Al met al: goede camera, scherp beeld, ook in het donker. De opnamehoek zou breder mogen

Pluspunten

• super scherp beeld, ook bij slecht licht
  • super batterij
  • schokvrij en echt waterdicht
  • zeer eenvoudig te bedienen

Minpunten

• de opname hoek is niet breed genoeg
  • de opname knop is niet altijd goed te bedienen

Jvc everio r 14-08-2017

Quad proof, hd camera met wifi

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Een leuke camera waarvan ik veel plezier heb. Kan in het water tot 5 meter en is makkelijk in gebruik. Camera is ook op afstand te gebruiken met wifi en een app op de telefoon. Ook makkelijk om bestanden door te sturen. Hij is klein goed geluid en mooi beeld. Was zelf aan het twijfelen omdat de batterij is ingebouwd maar deze gaat lamg mee en kan ook opgeladen worden met een externe powerbank. Kortom leuk handig product!

Pluspunten

• Goed geluid, mooi beeld.
  • Handing in omgang
  • Waterdicht tot 5m

Minpunten

• Nog niet gevonden

Ferenc Vizsy 07-08-2017

Very good battery duration, good quality videos

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

I am quite satisfied with the camcorder.
It makes nice records, could be a little better in darker palces but I cannot complain at all.

Pluspunten

• Battery life
  • Quality

frank 07-08-2017

Prachtige camcorder

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Waterbestendig, schokbestendig, lange accuduur, wifi, top apparaat met vele mogelijkheden. Je kan je filmpjes doorsturen naar je ipad of smartphone via de wifi mogelijkheid.

Pluspunten

• waterbestendig
  • lange accuduur
  • wifi
  • schokbestendig

Minpunten

• nog niet ontdekt

Rijnsewijn 08-07-2017

eerste indruk is prima

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Enkele weken geleden gekocht. Zal vooral voor vakantie e.d. gebruikt gaan worden. Prima beeld. Nog een beetje stoeien met de instellingen voor het beste resultaat.

Pluspunten

• Beeld
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• nog niet gevonden.

Edward 01-07-2017

Zeer scherp, makkelijke bediening, sterke accu

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Deze camera is echt een alles kunner wat een fijn handteerbaar apparaat ook ideaal om mee te vlogen door zn draaibare scherm die alles zeer scherp weergeeft echt een aanrader voor iedereen.
Met zn verre zoombereik is geen detail te ver weg.
En zo eenvoudig te bedienen via je smartfoon door de wifi verbinding die binnen no time is geregeld.
Kortom een geweldige camera voor een geweldige prijs.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Zn verre zoombereik
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nog geen

An 26-05-2017

Mooi scherm, goede accu

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Nog niet alles uitgeprobeerd, maar de eerste filmpjes zien er goed uit. Geheugenkaartje erin doen is even een gepuzzel, maar dat heeft met het waterdichtzijn te maken.

Benjamin 20-05-2017

Fijne lichte camera

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Camera is niet zwaar en heeft een goede opname kwaliteit. Leuk dat je de camera ook via de app kunt besturen, handig als hij op een statief staat en je wil ook jezelf filmen.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Waterdicht
  • Veel zoom
  • Licht

Minpunten

• Houd een beetje onhandig vast

L.vonk 18-05-2017

Goede accuduur, mooie beeldkwaliteit en goede optische zoom

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Deze camcorder heeft een prima beeldkwaliteit en accuduur. Door de 40x optische zoom kan er ook op afstand mooie beelden of foto's worden gemaakt. De camcorder is erg licht en compact wat ervoor zorgt dat hij makkelijk mee te nemen is op reis. Geluid zou iets beter kunnen, maar voor de beginner is dit een prima kwaliteit. De zoomknop zit boven op de camera en is daarom makkelijk in gebruik. Het LCD scherm is kantelbaar wat handig is als je het als vlogcam zou willen gebruiken.

Pluspunten

• lange accuduur
  • goede optische zoom
  • compact

Minpunten

• geluid
  • aantal filters

Kees 17-05-2017

Degelijk, gebruiksvriendelijk lange accuduur

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

De JVC EverioR GZ-RX615BE is een supercamera. Lekker compact, maar oerdegelijk. Kan tegen een stootje en onder water filmen is geen probleem (nog niet geprobeerd, maar het is wel een prettig idee dat de camera bijvoorbeeld een val in een plas water overleeft).
Eenvoudig te bedienen via het duidelijke touch screen (weinig fysieke knoppen, want waterdicht). Prima beeldkwaliteit, geweldig optisch zoomniveau.
Accu is een topper, ongeveer 5 uur filmen zonder opladen. Tussentijds kan even bijgeladen worden met een standaard micro-USB kabeltje. Waarschijnlijk omdat de camera waterdicht is (en moet blijven) is de accu niet verwisselbaar.

Pluspunten

• Schokbestendig
  • Waterdicht
  • Lange accuduur
  • Eenvoudige bediening
  • Goede zoom

Minpunten

• Touch screen is even wennen

Jay 12-05-2017

Robuuste camcorder

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Ik gebruik dit product al enkele maanden en ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben. Het is makkelijk in gebruik en het feit dat je het zowat kan gebruiken als actioncam (quadproof) maakt dit een zeer compleet product. Waar ik de meest over te spreken ben is de accuduur. Dit is uitzonderlijk lang.

Erik 30-04-2017

JVC GZ R10SE Quad Proof

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Bovengenoemd typenummer was de voorloper van de RX15.
Ik heb dit toestel sinds twee jaar in bezit en het werd ook verkocht als Waterproof.
Inderdaad bij twee vakantie's een paar keer mee gesnorkeld met leuk resultaat.
Helaas tijdens de huidige vakantie vocht in het toestel. Condens voor de lens, toestel onbruikbaar. Zwaar teleurgesteld over de levensduur van net twee jaar !

Pluspunten

• Handzaam
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet waterdicht na twee jaar
  • Afgeschreven na twee jaar

Rob en Kitty 29-04-2017

Compact, groot display en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Heerlijk compacte camera, voorzien van duidelijk en groot scherm.
Makkelijk te bedienen.
Prijs-kwaliteitverhouding is goed in balans.

Pluspunten

• Compact
  • Groot scherm

Minpunten

• Effe wennen aan menu

Mark Vanmulken 19-04-2017

JVC GZ-RX615BE

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Inmiddels onze tweede JVC Camera. Ook over deze camera zijn wij zeer tevreden. Onze vorige camera is helaas na 2,5 jaar kapot gegaan (water schade) en is door JVC kostenloos vervangen door een nieuw model. Wij zijn dus zeer tevreden over deze service. Camera heeft verder zeer mooi beeld en goed geluid. Erg leuk is dat ook met deze camera onderwater beelden kunnen worden gemaakt. Erg leuk op vakantie om de kinderen onder water te filmen. Zeer tevreden over dit product!!

Pluspunten

• Robuust en onder water filmen
  • compact design en goed beeld/geluid

nguyen 19-04-2017

mooie camera

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

goede camera. licht gewicht, mooi beeld. jammer dat er geen gebruiksaanwijzing in het doosje zit. handig om mee te nemen op reis.

ernst 05-04-2017

Ziet er degelijk uit, steviger dan mijn vorige.

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Helder scherm, wifi werkt goed, snel op te laden.
Ligt "lekker" in de hand, Op mijn vorige zat geen lensdop, de 615 heeft er wel een, geen maleur meer met beschadigde lens.

Ronald 05-04-2017

bestand tegen een stootje

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Goede camera die tegen een stootje kan (stof, water, kou, vallen) en ook erg goede filmkwaliteit levert.
Topcamera!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • interne opslag
  • bestand tegen elementen

Minpunten

• batterij niet wisselbaar

Bart 27-03-2017

JVC GZ-RX615 Fijne camera

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Altijd klaar voor gebruik. Klap het scherm open en je kan gelijk filmen.
De camera voelt goed aan en ligt na afstellen van het riempje goed in de hand.
Menubesturing gaat via een aanraakscherm. (wel iets doordrukken)
Beeldkwaliteit is mooi zowel buiten als binnen. Bij heel weinig licht loopt dit terug. (vind ik niet vreemd)
Bij play komen de opnames duidelijk in het scherm te staan en maakt het terugkijken makkelijk.
Wifi werkt uitstekend en is makkelijk om via je GSM je camera te bedienen of even een opname over te zetten etc.
Koppelen aan de laptop of PC is wel heel makkelijk en installeert zelf de software. Software is overzichtelijk. Het geluid voldoet.
De accuduur is helemaal top.
Voor deze prijs een goede camera en fijn dat je bij een spatje regen door kan filmen.
Ik heb hem nu bijna 4 weken en er is nog genoeg te ontdekken aan de camera. Zou wel de volledige handleiding downloaden.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Beeldkwaliteit
  • Accuduur
  • Water en stofdicht
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Geluid kan beter

Filmer 26-03-2017

Eerste indruk: ziet er degelijk uit!

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Ik heb voor dit product gekozen omdat het waterbestendig is, tegen een stootje kan en net even meer mogelijkheden heeft dan type 415 (wifi, HD kwaliteit 50p etc)
Oude toestel (ook een Everio) beviel goed, alleen met opname snelle beelden trad beeldvertraging op. Ik verwacht dat dit met deze camera niet zo is. Dat ga ik nog ontdekken, want ik heb hem nog maar kort.
Het in- en uitzoomen werkt heel erg fijn (geleidelijk).
Let wel op dat je een SD kaart gebruikt zonder adapter.
Prima toestel met vele instelmogelijkheden.

moviecreateur 14-03-2017

Perfect voor mij, kan vies worden, in het water vallen etc

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Een goede camera, met scherpe foto's, die goed in te zoomen zijn. Handig in gebruik, scherpe display. En mag lekker vies worden..

Pluspunten

• waterdicht
  • stof bestendig
  • lekker licht

Minpunten

• heel veel via display toetsen.

andreas.deac@outlook.com 11-03-2017

Tough outdoor useable multifuntional camera

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

I bought this camera primarily because of its QUAD PROOF features. I found with the JVC GZ-ZX615 a tough and multifuntional cam with a good price relationship ratio!

Pluspunten

• water resistant
  • dust resistant
  • shock resistant
  • good picture quality

Minpunten

• integrated battery
  • no wifi data transfer
  • records zoom sound

Opa Ron 05-03-2017

Prima camera voor elk avontuur

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

De camera is zeer eenvoudig in gebruik. Ook bij 40x zoom prima kwaliteit, wel statief gebruiken. Lekker idee dat hij tegen bijna alle weersomstandigheden, zand en stof bestand is maar dat vraagt wel goede nazorg om er lang plezier van te hebben. Unieke camera in zijn soort.

Pluspunten

• alleskunner
  • eenvoud
  • kwaliteit-prijs verhouding
  • lichtgewicht
  • avontuurlijk

Evert 05-03-2017

Handige camera met veel opties

Geschreven voor: JVC GZ-RX615 zwart

Camera ligt prettig in de hand. Niet te zwaar. Het touchscreen heeft heldere kleuren en de bediening is eenvoudig. Neem even de tijd om het jezelf eigen te maken. Je gewenste instellingen zijn snel gevonden. In de doos zit een (wel erg beknopte) gebruiksaanwijzing. Op de JVC website is een uitgebreide versie te downloaden. Beeldkwaliteit is prima.

Pluspunten

• Ligt prettig in de hand
  • Helder display
  • Wifi
  • 8GB Flash drive

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing
  • Geen HDMI kabel in de doos