JVC GZ-R415DEU oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-R415DEU oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Jacques 28-09-2017

Verrassend!

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Handige waterdichte camera met zeer goede beeldkwaliteit. Zeer geschikt voor filmen bij elk weertype. Zeer goede kwaliteit/prijs verhouding.

Pluspunten

• Water en vorstbestendig
  • Professionele beeld- en geluidkwaliteit (stereo)
  • Lange accuduur (cá 5 uur)

Minpunten

• Geen wisselbare accu

IremK. 22-05-2017

Mooie kleur, goede accutijd, handig te gebruiken

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Ik vind het een heel handige camera. Ook is de kleur mooi en iets anders dan de zwart. Heel handig te gebruiken en ideaal voor op vakantie te gaan. Ik raad deze product zeker aan, vooral aan iemand die alles op camera wil op vakantie. Zeer goede beeldkwaliteit.

Pluspunten

• Goede accutijd
  • Mooie kleur
  • Handig te gebruiken
  • Perfecte beeldkwaliteit

baasb 24-03-2017

jvc everio R

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

De bediening is heel simpel, en de beelden zijn van goede kwaliteit. Quad proof gekozen ivm met opgroeiende kinderen!
Super camcorder en zeker voor zijn prijs

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • shock proof ivm kleine internee
  • accu 5 uur filmen

Paul 14-03-2017

Gemakkelijke bediening

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Sinds een maand hebben wij deze handige camera in gebruik. Het gebruik is eenvoudig en de camcorder is gemakkelijk te bedienen. Fotokwaliteit is prima en de filmkwaliteit goed. Een aanrader in deze prijsklasse!

Jos Jansen 17-02-2017

Goed beeld geluid minder

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Het beeld is goed, de bediening is gemakkelijk.
Wat tegenvalt is het geluid bij het in en uitzoomen. Als je in of uit zoomt hoor je dit heel duidelijk terug als een brom als je de film afspeelt op een TV

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goede accuduur
  • makkelijke bediening

Minpunten

• storend geluit bij in en uitzoomen

Jack 08-02-2017

Goede Prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Goede camcorder wat betreft prijs kwaliteit verhouding. Mooi groot scherm, helder beeld. Gebruiksvriendelijk. Zonder al te veel voorbereiding kan je aan de slag met de camera. Kleine minpuntjes: geluid is wat zacht en vorm van camera ligt niet optimaal in de hand.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Gebruikersvriendelijk
  • Waterdicht
  • Opvallend kleurtje

Minpunten

• Geluidsopname is niet optimaal
  • Camera ligt minder fijn in de hand (vormgeving)

Nico Groot 30-01-2017

Licht gevoeligheid is goed bij minder licht

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Leuke camera voor zijn prijsklasse , voelt goed aan
zeker tov zijn concurrenten in deze prijsklasse
En heeft een mooie beeldkwaliteit
Ook bij wat minder licht filmt de camera nog goed

Pluspunten

• Licht gewicht
  • eenvoudig te bedienen
  • Water en stofdicht
  • lichtgevoeligheid is goed bij minder licht

Minpunten

• manual moet worden uitgeprint is niet bijgeleverd

John 29-01-2017

Goede accu duur, scherp beeld

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

De camera geeft een mooi beeld, de accu gaat lekker lang mee. Makkelijk over te zetten naar PC. Handige software. Er is een min puntje de camera mag iets groter zijn dan ligt hij beter in de hand.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • accu gaat lang mee
  • Water en stof dicht
  • vrolijke kleur, oranje

Minpunten

• te klein, voor grotere handen

Dennis 08-01-2017

schok/water bestendig

goede kwaliteit
stevige camera
Klepje voor de aansluitingen voelt wat slap aan
apart klepje voor de lens heeft voor en nadelen

Pluspunten

• stootvast
  • goede beeldkwaliteit

Minpunten

• slap klepje voor aansluitingen
  • losse afdekkapje voor de lens

martijn 04-01-2017

Fijne handige camera

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Het is een fijne kleine camera.
Erg handig in gebruik. Geen ingewikkelde instellingen.
Aanzetten en direct filmen.
Het overzetten op de pc of rechtstreeks kijken op de tv is erg handig.

Een mooie kleine gebruiksvriendelijke camera.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Duidelijk scherm
  • handige instellingen

Melvin 28-12-2016

Mooie Camera

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Mooie camera, vanwege het gemak in de hand.
eerste keer onder water is wel een beetje ongemakkelijk, maar het werkt het perfect!

Nanthiya 02-12-2016

Good camera !

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

We have this camera for few months now. We have it in orange color which is easy to see under water. The camera is easy to use and it has big touching screen. However, you do have to read the product manual before getting started. And you should do the test if the camera is really water proof and the terminal cover is properly close. We have until now no problem with this camera and the battery lasts quite long. The quality is good for the camera on this price range.

Pluspunten

• Good quality for such a price
  • Easy to use
  • Nice color

B. Tilia 02-12-2016

Scherpe beelden

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Relatief goedkope videocamera met scherpe beelden. Duidelijk geluid.
Gemakkelijk éénknops bediening recording en zoomen.

Pluspunten

• Beeld
  • eenknops bediening

Paul 26-11-2016

In z'n prijsklasse een goede filmcamera

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Heb deze camera gekocht voor de watersport. Waterdichtheid en robuustheid zijn voor mij een eerste vereiste. Tijdens vakantie is de camera uitgebreid getest.

Het filmresultaat is een positieve verrassing. Ook bij weinig licht geeft deze camera een leuk resultaat. Over de foto's ben ik minder tevreden. Een duurdere Nikon DX camera is voor mij het referentiepunt, maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze. Je ziet vaak dat filmcamera's in deze prijsklasse minder goed zijn in foto's en omgekeerd fotocamera's geen goede filmpjes maken.

Een minpunt bij het filmen vond ik wel dat het even duurt als je wilt gaan filmen voor de camera "klaar" is. Als je bij aktiemomenten te vroeg op de film-knop drukt, start de opname niet. Dan moet je even wachten en later nog een keer op opname drukken. Let je daar niet op bij een aktiemoment dan is het eindresultaat dat er geen film is.

Goed en slecht is deels een persoonlijke keuze en een kwestie van budget. Voor foto's gebruik ik de camera niet, omdat ik de beeldkwaliteit onvoldoende vindt. Voor de filmpjes zal ik de camera op een volgende vakantie waarschijnlijk wel weer meenemen, misschien naast een andere (duurdere) camera.

Pluspunten

• waterdichtheid
  • robuustheid

Minpunten

• fotokwaliteit

Ria 31-10-2016

Hele goede camera en de acu gaat echt heel lang mee

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Deze onderwater camera werkt heel goed. Blijft ook heel duidelijk van beeld als het donker is . Het geluid is ook heel goed ook als je onderwater filmt. De zoom functie werkt ook goed. Dus ik kan deze camera echt aanraden .

Pluspunten

• Batterij gaat echt lang mee
  • Blijft heel scherp van beeld onderwater
  • Blijft ook in het donker scherp van beeld
  • Licht goed in de hand

Everio R GZ-R415DE 16-08-2016

mooi scherp beeld, goede accuduur

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Handzaam makkelijk gebruik, scherp beeld (ook met weinig licht) Snel operationeel. Geluid goed. overzichtelijk en duidelijk menu.

Pluspunten

• hoge resolutie
  • ook met weinig licht

Minpunten

• kopie maken lastig

Paul 08-08-2016

Review GZ-R415D

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Camera is gekocht voor gebruik in de watersport met meer mogelijkheden dan de standaard action cam. Waterdichtheid is een eerste vereiste. Dat beperkt de keuze van geschikte camera's. Robuuste camera voor film en foto. Naast de start/stop knop en de zoom-knop verloopt de bediening via buttons op het LCD scherm. Die bediening vind ik niet echt handig. Ook het gebruikte video bestandsformaat AVCHD (.mts) vraagt om de nodige aandacht voor goede videobewerking op de computer.

cypo 05-08-2016

veelzijdig inzetbaar

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Deze videocamera heeft een hogere kwaliteit beeld dan een smartphone. Uiteraard blijft een profesionele videocamera beter beeld geven. Met name dat deze videocamera tegen een stootje kan trok mij over de streep. De accu cappacitiet vind ik zeer goed.

Erik 04-08-2016

De cross-over onder de videocamera's

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Eindelijk een camera die tegen een stootje en ook nog onder water kan.Een soort actie camera vermomd als videocamera een echte cross-over dus.

Bel 29-07-2016

Fijne videocamera

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Het fijne van deze camera is dat je erlang mee kunt filmen zonder de accu op te laden. Tevens fijn dat ie stof en waterdicht is.

hoekronald 12-07-2016

Meer van gehoopt..

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Afgelopen week deze camcorder gekocht. Het uitpakken van deze camera is een feest op zich. Een schitterend apparaat! Open klikken, instellen en filmen maar!

Na een eerste dag filmen de opnames terug gekeken op mijn laptop (iMovie). Deze vielen iets tegen qua kwaliteit. Toch maar de uitgebreide handleiding opgezocht en deze bestudeerd. Een tweede dag opnieuw gefilmd, maar nog weinig verbetering. Wellicht ligt moet ik nog even wennen de juiste instellingen te combineren, maar vooralsnog had ik betere kwaliteit gehoopt/verwacht.

EK 06-07-2016

JVCeverio415

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Mooie camera, duidelijk beeld.
Geluid bij inzoomen blijft hoorbaar in uiteindelijke film en is storend.
Stabilisatie beeld bij inzoomen heeft niet over.

Marko 03-07-2016

Prima camera

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Heb de camera uitgezocht omdat hij waterdicht is en tegen een stootje kan. Heb de camera nog niet onder water gebruikt maar de kwaliteit van de beelden en geluid zijn boven verwachting.

Piet Bax 08-06-2016

Mijn nieuwe Videdocamera

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Mijn nieuwe videocamera de JVC-R415de, de camera ligt lekker in de hand, de motor hoor je als het heel stil is, een nadeel is het kapje voor de lens, ik vergeet het altijd eraf te halen, opgelost door voor de lens een Uv-filter te plaatsen, zo is de lens wel beschermd en geen kapje meer nodig.

LH 02-06-2016

Onze nieuwe full HD camcorder

Geschreven voor: JVC GZ-R415DEU oranje

Deze aangeschaft omdat deze camcorder tegen een stootje kan en waterdicht is, dit was voor ons een pro in verband met vakanties in de warmelanden en snorkelen.
Na de camcorder uitgepakt te hebben, en bekeken te hebben, de bijgesloten beknopte handleiding door genomen.
De volgende dag de camcorder uitgeprobeerd en werkelijk zeer mooie beelden, zeer scherp ( ook met volledig inzomen op een vliegende bij bijvoorbeeld).
Geluid is goed, wel iets schel, maar geen windgeruis in het geluid door de speciale ingebouwde microfoon.
Ook is het een voordeel ten opzichte van de eerdere modellen van de Evirio Quad Proof camcorders dat bij deze camcorder nu wel een beschermingskapje voor de lens is bijgeleverd.
Al met al een zeer goede eerste indruk, en alle benodigde kabels die nodig zijn zaten netjes in de verpakking.
We kunnen niet wachten wat we voor beelden onder water krijgen straks met de vakantie.
Wel aan te raden is om de handleiding via de JVC homepage te downloaden voor deze camcorder.
Koop een goede SD kaart van minimaal klasse 6 met een schrijfsnelheid van 80MB voor de camcorder, dan weet je zeker dat je mooie beelden hebt zonder haperingen, neem ook meer opslagcapaciteit op de SD kaart dan nodig, zo hoef je in principe nooit te wisselen van SD kaart tijdens het filmen van bijvoorbeeld je vakantie.