Canon LEGRIA HF G30 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF G30 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

polifinario 11-12-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G30 zwart

Deze camera aangeschaft als vervanger van mijn oude Canon XM1. De beeldkwaliteit is super. Als vogelaar was ik vooral benieuwd of de autofocus vliegende vogels zoals Buizerds, Meeuwen en Kraaiachtigen zou kunnen bijhouden. Dat valt niet tegen, zelfs in de schemering worden vogels die als stipjes in de verte vliegen nog goed herkend door de autofocus. Diverse knopjes kunnen worden aangepast naar persoonlijke voorkeur, en dat werkt prima omdat je dan niet steeds diep in de menu's hoeft te duiken om een aanpassing te doen zoals bijvoorbeeld een belichtingscorrectie. Die knopjes zijn wel erg klein, en hadden iets meer mogen uitsteken om beter vindbaar te zijn met de vingertoppen. Ideaal is ook de mogelijkheid om met de grote ring handmatig te kunnen scherp stellen. In het menu is het zelfs mogelijk om de 'respons' van deze ring in te stellen. Ook de grote zoomknop kan geheel naar wens worden aangepast. Het zoomgeluid is ook amper hoorbaar, en stoort nauwelijks. De camera kan in slowmotion opnemen (Opname 50 beelden afspelen 25) maar dat is wat minder. Je kan beter opnemen in de hoogste avchd 50p kwaliteit, en de opnames dan later met een videobewerkings-programma vertragen. Al met al zeer tevreden.

polifinario 01-01-2015

Update van bovenstaande review : Helaas is gebleken dat als je inzoomt op een voorwerp tegen een heldere lucht, er een enorme vignetering in de linker en rechter bovenhoek ontstaat. Dit is dusdanig irritant dat de beelden onbruikbaar worden. Omdat ik voornamelijk vliegende vogels film, is deze camera voor dat doel helaas onbruikbaar en een pijnlijk dure miskoop gebleken. Voor wie zijn eigen camera op dit euvel wil testen, kan dit doen door bijvoorbeeld in te zoomen op een object dat tegen een blauwe lucht staat (Een verkeersbord of zo) Uiteraard is er in de groothoekstand niets van dit manko te merken! Verder een waarschuwing voor de Canon cashback actie : je moet haast kerngeleerde zijn om het online formulier in te vullen. Er zijn allerlei 'dode links', en er worden onzinnige vragen gesteld. Uiteindelijk heb ik totaal 3 uur achter de pc gezeten om het formulier succesvol te kunnen verzenden. Daarna de cashback wel vlot op mijn rekening gekregen.
Al met al een miskoop van ruim 1000 euro gedaan.

Staaterop 02-10-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G30 zwart

Geluidsopnamen: Verbetert significant bij gebruik van shotgun of Wireless microfoon. Voor huis tuin en keuken gebruik is ingebouwde microfoon in vergelijk met andere camera's een goede. Vormgeving: Canon had een draagbeugel (zonder audio) moeten bijsluiten.
De beeldkwaliteit is echt geweldig.
De menu's zijn complex en toch simpel gehouden.
Wel eventjes oefenen want er zijn heel veel mogelijkheden.
Wil je simpel, dan kan je voor automaat kiezen, dan kun je direct aan de slag.
Had ik al gezegd dat ik deze Canon een prachtige camera vind?
Zoek jij iets meer bij een camera?
Zoek niet verder want je hebt hem gevonden.

Rudi J 25-06-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G30 zwart

Na jarenlang naar tevredenheid gebruik gemaakt te hebben van de canon XM2 camcorder de HF G30 aangeschaft i.v.m. HD kwaliteit . 1e indruk: mooie beelden perfecte beeldstabilisatie ook bij inzoomen. Bestel er nog wel een richtmicrofoon bij.

tspark1971 08-05-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G30 zwart

ik gebruik de hfg-30 nu al een paar maanden voor het vastleggen van voetbalwedstrijden.
de camera is zeer gebruiksvriendelijk, en hij maakt zeer strakke beelden.
de microfoon is gevoelig voor wind, maar hier zijn externe aansluitingen voor aanwezig om een beter resultaat te behalen.
voorbeelden van materiaal zijn te zien op http://www.youtube.com/user/vonktom

Ninodebest 25-04-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G30 zwart

De camera nu een paar dagen in bezit hij is gewoon top!

Geluidkwaliteit: Lijkt soms een beetje ruis te hebben. Dit is tot dusver het enige minpuntje.
Beeldkwaliteit: Gewoonweg top!
Mogelijkheden: Je hebt zeer veel mogelijkheden, vandaar een '9'.
Gebruiksgemak: Alles is overzichtelijk, ook voor de beginner.
Vormgeving: De camera zelf ziet er gewoon erg mooi uit.

G. Rut 12-12-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G30 zwart

Mooie camera met veel mogelijkheden. Extra voordeel voor mij is de mp4 opname mogelijkheid om direct te editen zonder convertering.

Eric 33 30-10-2013
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF G30 zwart

De canon legria hf g30 is nu 3 weken in mijn bezit. Menig uur opgenomen, zowel binnen als buiten. Wat al gelijk opvalt is dat de camera zeer goed overweg kan met slechte lichtomstandigheden, hoewel het automatisch focussen wat achterblijft. De beeldkwaliteit is subliem, zo goed als professioneel. De IS (steady shot) is met deze camera sterk verbeterd, het uit de hand opnemen met sterk ingezoomde objecten is een waar genoegen. Al met al een zeer goede aankoop. Een aanrader.