Yamaha A-S500

9,2 (1)

Marantz PM11S3

Marantz PM11S3

berend126 14-04-2015 Product paar weken in bezit

Dit is een moeilijk geval. Direkt uit de doos klinkt deze yamaha as-500 afschuwelijk: geknepen en schril. Pas na een vrij lange 'burn-in' (reken op ca. 2 weken), komt het geluid 'los' , krijgen de instrumenten en stemmen lucht en ruimte om zich, en wordt de schrilheid minder.
Pas na lang experimenteren met de veel verschillende dacs, cd-spelers, luidsprekers en bekabeling ontstaat een zeer transparant geluid met super scheiding van de instrumenten en fantastische 'attack' en emotie. In combinatie met veel gangbare randapparaten/bekabeling zal deze versterker echter blikkerig, agressief en goedkoop klinken.
Met andere woorden : het risico dat de as-500 niet goed past bij de reeds aanwezige apparaten en speakers is erg groot.
Ondanks het uiteindelijk goede resultaat, kan ik hem daarom niet aanbevelen. Alleen voor audiofielen die erg veel tijd en moeite willen steken een goede 'matching'.

ros nieuwenburg 26-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Deze versterker gekombineerd met goede luidsprekers (in mijn geval de Monitor audio BX5) geeft een fantastisch geluid. Bij hoge volumes geen onzuiverheden en het blijft aangenaam klinken. Zowel pop als klassiek kan ie aan. Alleen bij drukke passages merk je dat je geen versterker van duizenden euro's hebt maar verder is deze verterker helemaal zijn geld waard. Minder tevreden ben ik over de knoppen; te fragiel.

O.A 17-03-2012 Product paar weken in bezit

Omdat ik niet tevreden was met mijn vorige versterker, een NAD C-326BEE werd het tijd voor een nieuwe versterker.
Omdat de YAMAHA A-S500 zeer goed uit de test is gekomen en het vermogen van 85 W ruim voldoende is voor mijn luidsprekers, heb ik hem besteld bij Hificorner.
Nog geen minuut spijt van gehad, wat een contole over de luidsprekers.
De NAD klonk druk en er trad snel luistermoeheid op, maar de YAMAHA kun je uren naar luisteren, wat een rust in het geluidsbeeld, alles klinkt zeer neutraal.
De NAD werd ook zeer warm, maar de YAMAHA blijft bijna helemaal koud wat de levensduur ten goede komt.