Cambridge Audio Azur 550A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Cambridge Audio Azur 550A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Geert01 01-07-2010
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 550A

Nu inmiddels de 550A een half jaar in bezit, ben ik nog steeds uiterst tevreden met deze versterker. Hij lijkt nu geheel ingespeeld te zijn en klinkt als een klok. Verder heb ik een paar maanden geleden een actieve subwoofer van het merk M-Audio aangesloten op de pre-out van de 550A, waarbij de lage tonen naast mijn kleine M2 Tannoy boxen subliem worden weergegeven, zonder harde boembas. Wel heb ik ontdekt dat er waarschijnlijk een ontwerpfout(je) in de 550A zit. Namelijk bij gebruik van een koptelefoon bij het insteken van de plug in de 550A, schakelen de speakers uit, maar de pre-out wordt niet mee uitgeschakeld, waardoor mijn subwoofer lage tonen blijft uitstoten, terwijl ik luister via de koptelefoon. Jammer van dit schoonheidsfoutje, nu moet ik de subwoofer zelf uitschakelen. Verder heb ik de M-audio DAC tussen USB van de PC en de 550A vervangen door de DacMagic van Cambridge die nog iets verfijnder klinkt. Kortom heb ik nu een sublieme audio-installatie die niet onder doet voor diverse HighEnd apparaten, terwijl de kosten nog redelijk zijn gebleven.