De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha WXC-50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

petervl57 15-01-2020

Echt waar voor je geld!

Geschreven voor: Yamaha WXC-50

Mijn gewaardeerde Arcam Airdac gaf onlangs de geest, dus moest ik op zoek naar een nieuwe streamer/DAC. Voordat ik voor deze Yamaha koos, heb ik meerdere streamers uitgeprobeerd in het prijssegment tussen € 300 en € 600,-. De Yamaha WXC-50 was de goedkoopste maar dat was niet te merken. Hij viel positief op door een probleemloze installatie: Uitpakken, antenne en kabels aansluiten, aanzetten, app downloaden en aanmelden op het netwerk. En binnen tien minuten doet alles doet wat het moet doen. Top.
De gebruiksmogelijkheden qua aansluitmogelijkheden, multiroom-gebruik en lokale bronnen zijn dik in orde. Je hebt bovendien een hele rits streamingsdiensten tot je beschikking, waaronder Spotify, Tidal, Qobuz en Deezer… Niet alleen van mobiele apparatuur, maar ook vanaf PC en Mac verloopt de aansturing vlekkeloos (daar ging het bij meerdere concurrenten mis).
Belangrijk voor mij is de geluidskwaliteit. Die is gewoon aangenaam goed en doet niet onder voor de Arcam. In mijn installatie presteert hij beter dan drie concurrerende spelers, die ik in huis heb gehad, en die allemaal (veel) duurder waren (echt klasse dus, voor die prijs). Je kunt experimenteren met analoge, optische of coaxale aansluiting op je versterker al of niet in combinatie met gebruik van een ingebouwde voorversterker en proberen wat in jouw situatie het beste klinkt.
Blij met deze aankoop. Veel waar voor je geld!

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Flexibiliteit in bronnen en streamingsdiensten
  • Ruime aansluitmogelijkheden
  • Goede geluidskwaliteit
  • Prijs

Minpunten

• Geen beheerprogramma voor desktop