Denon HEOS Link HS2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon HEOS Link HS2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

CasvB 12-12-2017

Beste muziek netwerk systeem

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Wat zo fijn is aan Heos van Denon is dat je alle mogelijke combi´s kunt maken die je maar wilt.
In mijn zoektocht naar een modern hifi systeem voor ons nieuw huis was ik op zoek naar een systeem waarmee je in verschillende zones kunt luisteren, apart en gezamenlijk, maar ook dat je je Dolby surround op je TV niet verliest als muziekpunt.
Deze Heos link zorgt dat je receiver (eender welke) mee op het netwerk zit en als zone kunt gebruiken, zelfs met een automatische functie die je Denon receiver zonder problemen op het juiste kanaal zet wil je muziek op je netwerk luisteren, mocht je deze op een ander kanaal hebben laten staan. Daarbij is de receiver te gebruiken voor alles dat een receiver dient, sluit er maar aan wat je wilt, CD, DVD, LP. en waarvoor je wilt. Mocht je nog een receiver hebben zonder UTP of Wifi aansluiten, dat is dan ook meteen opgelost met de link voor internet radio, spotify en dergelijke.
Inmiddels heb ik 2 Heos links voor 2 TV hoeken, 2 Heos Amps om speakers naar keuze op aan te sluiten en 3 Heos 5 voor op de slaapkamers.
De Heos APP werkt ook zeer gamakkelijk en naar behoren. Mogelijkheden genoeg om je favoriete muziek te beluisteren.
Het enige spijtige dat ik vond is dat je bestaande playlisten op Itunes of welke muziek player dat je ook gebruikt niet over te zetten zijn naar Heos app
Maar goed, als dat alles is, toch?

Pluspunten

• solide
  • werkt perfect met andere heos apparaten
  • zender die automatisch het juiste kanaal pakt

Jos G 12-12-2017

Neem je huidige stereoreciever op in je HEOS-netwerk.

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Heb je een receiver met meerdere stereoluidsprekers dan kun je door middel van de HEOS Link deze opnemen in je HEOS-netwerk. Installatie is eenvoudig en je kunt via de gratis HEOS-app je muziek via je stereoset afspelen. Heb je slecht 1 set stereospeakers aan te sluiten dan zou ook de kunnen kiezen voor de HEOS AMP. Je hebt dan zelfs geen receiver meer nodig.

Pluspunten

• Receiver wordt in HEOS netwerk opgenomen
  • Snelle installatie
  • Geluid loopt synchroon met andere HEOS apparaten
  • Geeft ook HiRes geluid door

Minpunten

• Prijzig

AdD 27-11-2017

Eenvoudig en goed

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Met deze HEOS link heb ik het streamen van muziek mogelijk gemaakt op mijn bestaande hifi installatie. De bediening is eenvoudig en gebruiksvriendelijk met de bijbehorende app. Zeer goede aankoop! Ik heb meerdere apparaten uit de heos familie. Door middel van de app is alles zeer goed aan te sturen en te combineren.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Goede app voor de aansturing
  • Prima te combineren met andere heos apparaten

Hanz 27-11-2017

Hifi streaming binnen 1 minuut

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Top product. Aansluiten. Eenvoudig instellen met je telefoon of tablet. Een kind kan de was doen. En je kunt meteen je muziek op je telefoon of nas afspelen. Ideaal voor mij voor het afspelen van mijn digitale FLAC muziek via mijn hifi versterker en speakers. Ideale combi voor mensen die al componenten hebbem staan en toch hun digitale muziek op top Kwaliteit willen afspelen. Ik heb de Heos Link daarnaast nét een gecombineerd met een hs1 luidspreker, zodat ik meteen ook kan genieten van mijn muziek in de bad- en slaapkamer. Ook die speakers zijn in een handomdraai geïnstalleerd.

Mijn voorkeur ging uit naar Heos ipv Sonos omdat Heos 5 GHz compatible is en de Sonja niet. Toch een puntje met die drukte op de wifi tegenwoordig.

Pluspunten

• Zeer eenvoudige installatie
  • 5 GHz compatible
  • Klein, maar mooi design
  • Aansluiten Heos speakers ook zeer eenvoudig
  • Goede geluidskwaliteit (Link en speakers)

Johan 26-11-2017

Heos LInk een logische keuze

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Bij mijn zoektocht om bestaande hifi installatie uit te breiden met multiroom en streaming mogelijkheden is mijn keuze, na afweging van alternatieven, vrij snel op Heos van Denon uitgekomen. Een aantal eigenschappen van Heos gaven hier de doorslag:
- Denon heeft lange historie als maker muzieksystemen… dat merk je. In vergelijking met zijn concurrenten heeft Heos een superieure hoge resolutie muziek weergave.
- Bluetooth naar de Heos componenten voor het streamen van muziek van mobiele apparaten. Hierdoor is Apple airplay ook eenvoudig realiseerbaar. Ik merk dat hierdoor muziek van gasten frequent afgespeeld wordt.
- Ook het streamen muziek bestanden van mijn bestaande mp3/flac collectie is niet gebonden aan een maximum bibliotheek grote. Ook hier is Heos dus ook toekomst bestendig
- Een eenvoudige interface¸ een goed te bedienen app, geeft naast toegang tot diverse streaming diensten als Spotify ook toegang tot een wel haast onbeperkt aantal internet streaming radio stations.
- Via een USB aansluiting op alle componenten, is deze muziek in het hele netwerk afspeelbaar.
- Het aansluiten van Heos link was eenvoudig. Via een optische kabel, analoog was ook mogelijk heb ik de connectie naar mijn stereo eenvoudig kunnen maken.
Zoals gesteld mijn keuze voor Heos link was hiermee eenvoudig, ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bluetooth mogelijkheden
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Nog geen gevonden

G. de Beijer 26-11-2017

Heos Amp

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Sinds enig tijd de Heos Amp gekocht. Getwijfeld tussen Sonos en Heos, maar ben blij dat ik voor Heos heb gekozen. Heos is van oorsprong een versterker/boxen fabrikant en dit is Sonos niet & dat hoor je ! ! Ik heb voor de Heos Amp gekozen, omdat ik mijn eigen boxen erop aan wilde sluiten. Dit werkt perfect. Inmiddels een Heos 5 erbij gekocht. Zeer tevreden mee !

Pluspunten

• Update vanuit Heos
  • Super geluid

Ine 26-11-2017

Heos, een aanrader (ook toevoegen bestaande installatie)

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

We hadden een bestaande analoge muziek installatie. Na enkele jaren begaf de radio. We zochten een oplossing die ook op onze bestaande muziek installatie paste, dus... Heos.
We hebben de heos link en de heos amp toegevoegd aan onze bestaande geluidsinstallatie. Het werkte meteen als een speer. Via de Heos app kun je een ongekende hoeveelheid radio stations aan over de hele wereld.
Het fijne van dit systeem is de USB ingang. Via mijn router heb ik een externe harde schijf aangesloten met onze muziekverzameling. Deze verzameling kan ik via de app benaderen. Heb via de diverse afspeellijsten gemaakt die ik kan oproepen wanneer ik dat wil. Dus of luisteren naar een radio station, of spotify of je eigen muziek. Alles is mogelijk. En gemakkelijk te bedienen.

Stefan 25-11-2017

Topversterker voor eigen boxen én HEOS boxen

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Topversterker, levert topgeluid. Al drie jaar in bezit maar nog steeds helemaal tevreden! Erg fijn dat je je eigen boxen kan aansluiten en ook m’n HEOS 5. Boxen zijn makkelijk te koppelen in de app. De app werkt sowieso makkelijk, ook mogelijk om radio mee te luisteren. Grote voordeel van HEOS vind ik dat je ook direct vanuit spotify kan afspelen en dus al je favorieten afspeellijsten bij de hand hebt. Je kan eventueel ook nog wat sleutelen aan bass enzo als je wilt via de app.
Enige minpuntje is dat je volume niet kan regelen via de versterker zelf. Hoewel ik zie dat ze dat bij de nieuwe versie hebben aangepast.

Pluspunten

• Mogelijkheid om eigen boxen aan te sluiten
  • Bediening met app én direct vanuit bv spotify
  • Verschillende boxen makkelijk te koppelen
  • Mooie vormgeving en niet te groot

Pascal R 25-11-2017

Heos Link HS2

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Ik heb de Heos Link aangesloten op mijn bestaande muziek installatie.
Nu luister ik enkel nog muziek via de Heos app.
Je hebt keuze uit ongelooflijk veel radio stations , waaronder ook lokale radio die nauwelijks te ontvangen zijn op frequentie.

Pluspunten

• Goed geluid
  • veel radio stations
  • goed werkende app

Hans 25-11-2017

Een grote big suprise!

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Als muziekliefhebber staat je huis, voor je het weet, vol met hifi apparatuur. Zo ook bij mij thuis. En maar op en neer sjouwen met cd's en lp's van boven (werkkamer met apparatuur) naar beneden (huiskamer met apparatuur) en ja, in de keuken tijdens het koken moet je je dan ook nog behelpen met een dab+ radio die steeds weer signaal mist.
Mijn eerste stap was de aanschaf van een mediabox waar alle muziek in opgeslagen werd in optimaal hifi formaat. En toen...... kwam de big suprise!
Ik kocht de Heos Link en sloot hem aan. Gewoon stekkertje er in koppelen aan de iphone en na een korte update begon hij tot mijn verassing te spelen. Niet de Heos, maar mijn installatie!
Prachtig hifi geluid toverde hij uit mijn huiskamerinstallatie! En dat alles bediend vanaf je smartfoon...
U snapt het al, de volgende dag kwam er een Heos1 in de keuken!

Pluspunten

• klein van vorm groot van prestatie
  • simpele aansluiting
  • persoonlijk aanpasbaar menu
  • ontelbare radiokanalen
  • afspelen van paycanals (deezer etc)

Minpunten

• te bescheiden in de reclame!
  • ten onrechte image van gadget!

Nico 25-11-2017

Effectieve en flexibele oplossing

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Toen we verhuisden wilde ik de audio in 1x goed regelen, in het hele huis, digitaal. Sonos was natuurlijk een optie maar ik heb gekozen voor Heos. Maar in de huiskamer wilde ik een 'ouderwetse' set met een (Denon) versterker en zuilluidsprekers. Daarom naast een set Heos 3's een Link erbij genomen. Werkt prima, t.o.v. Sonos voordeel dat hij veel externe ingangen heeft, zodat je er allerlei apparaten (TV, cd-speler, dvd-speler etc.) op kan aansluiten. Bijkomend voordeel: omdat de versterker ook een Heos is, kan ik via de app toch de versterker aan- en uitschakelen en het volume aanpassen.

Pluspunten

• veel aansluitmogelijkheden
  • bediening versterker

Minpunten

• soms valt koppeling met andere Heos apparaten weg

Robert 25-11-2017

Prima om je stereo samen te laten werken met je HEOS boxen

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Ik heb meerdere multiroom systemen bekeken en beluisterd voordat ik voor HEOS koos. De geluidskwaliteit van de HEOS verslaat wat mij betreft alle andere systemen op de markt. In de huiskamer had ik al een prima werkende Marantz 5009 receiver met goede boxen. Deze wilde ik niet vervangen dus heb ik daar een HEOS Link HS2 voor gekocht. De HEOS link heeft meerdere mogelijkheden om stereo’s aan te sturen. Voor mijn Marantz 5009 receiver was het erg makkelijk omdat de HEOS link gewoon de Denon en Marantz netwerkbesturing snapt. De link zet via het IP-netwerk gewoon mijn receiver aan en schakelt naar de juiste uitgang. Het volume regelt hij door echt mijn receiver harder en zachter te zetten. Dus niet, zoals sommige andere systemen, door het invoersignaal harder of zachter te zetten (wat ook alle eventuele ruis versterkt).

Naast de link heb ik ook 2 HEOS 7 HS2 en twee HEOS 1 HS2. Ik speel vaak (lossless .flac) muziek vanaf mijn NAS en luister via Spotify en Tunein (Internet radio). Dit werkt allemaal prima. Het multiroom werkt ook uitstekend. Met een schuifbeweging op mijn telefoon groepeer ik de HEOS Link met meerdere andere boxen zodat ze volledig in sync dezelfde muziek spelen.

Totzelfs als je nog geen andere HEOS boxen hebt is deze link een prima manier om je oude stereo aan te sluiten op Spotify en zo.

Pluspunten

• Werkt uitstekend samen met Denon Marantz stereo's
  • prima bediening
  • goede multiroom

Minpunten

• kastje is te groot om weg te stoppen

Ken 25-11-2017

Super

Super in combinatie met mijn Denon receiver en mijn heos 1 en 3
klinkt super geen vertraging gewoon loop zuiver

Pluspunten

• Makkelijk te installeren

Martin 24-11-2017

Top link!

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Ik wilde een goede kwaliteit kunnen streamen op mn eigen hifi set. Deze heos is super degelijk voelt ook echt degelijk aan én geeft een perfect geluid voor wat je van streamen kan verwachten super blij mee.

Pluspunten

• Super kwaliteit
  • Degelijk

Minpunten

• Mis een standby stand via de app

Jan K. 24-11-2017

Completer dan dit wordt het niet

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

In mijn zoektocht naar een nieuw audio systeem had ik een duidelijk lijstje eisen:

1. Bestaande speakers blijven gebruiken
2. Hoge kwaliteit output
3. Makkelijk te bedienen
4. Compact systeem
5. Liefst multi-room

Dit heb ik gevonden in mijn HEOS Link icm Heos1 speaker. Het geluid is super (je verwacht ook niets anders van een merk als DENON) en door de app op iPhone en IPad is de bediening heel gemakkelijk, of je nu een radiozender, Deezer of Spotify wilt luisteren.. geen probleem je switcht zo. Binnenkort mijn set verder uitbreiden naar speakers voor badkamer en terras..

Oja en de link en speakers zien er ook nog heel mooi uit.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit output
  • Makkelijke bediening
  • Makkelijk te linken en apart te gebruiken
  • Besturing met app
  • Zeer goede prijs kwaliteit

FrankD 24-11-2017

Handig, gemakkelijke installatie

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Ik kocht dit product om MP3-muziek te streamen op mijn hifi-installatie. Daarvoor is het helemaal geschikt !! De Android app is gemakkelijk in gebruik.
Installatie is goed gedocumenteerd en in 10-tal minuutjes was toestel klaar voor gebruik.

Wel even moeten opzoeken hoe de muziekmap op Windows PC moest gedeeld gezet worden vooraleer de Heos Link de muziek vond.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Geen echte aan-uitschakelaar : sluimerverbruik?

Ronald 24-11-2017

Kwaliteits product handig icm met andere HEOS producten

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Werkt perfect met de HEOS speaker en via APP gemakkelijk te bedienen icm de HEOS Speakers, en een stuk goed koper als de AVR

Pluspunten

• gemakkelijk te bedienen
  • makkelijk aan te sluiten
  • Makkelijk te koppelen met de boxen

TomenIlja 24-11-2017

Erg gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

In deze tijd luisteren we steeds minder CD's en AM/FM radio.
We hadden al jaren een Denon PMA2000, Nog altijd één van de beste versterkers ter wereld, compleet met CD-speler en radio ontvanger.
Maar inmiddels bestond onze muziek collectie meer uit FLAC dan uit CD's.
Omdat de PMA2000 nog altijd goed werkt, hebben we gekozen voor de Denon HEOS link. Deze kan Hi-res muziek vanaf onze NAS, TV, internet radio, smartphone, spotify en soundcloud afspelen.
de besturing is ongelooflijk eenvoudig. de app bevat duidelijke en grote knoppen en alle ingangen zoals aux en coax kunnen van naam veranderd worden in bijvoorbeeld "Smart TV" en "Blu-ray speler"
daarnaast kan ieder gezinslid zijn eigen soundcloud of spotify aan de app koppelen.
De geluidkwaliteit met Hi-res muziek is prachtig. vooral met b-wiring op de PMA2000. Alle tonen zijn loepzuiver en we hebben de HEOS nog nooit horen haperen.

Toch zijn ons een aantal dingen tegen gevallen.
Ten eerste zit er bij de heos link een infra rood zender om versterkers aan te sturen.
Maar helaas is onze PMA2000 daar waarschijnlijk te oud voor.
en ten tweede wordt de heos naar onze mening ook erg warm. naar onze mening moet er nog wel gewerkt worden aan een beter stroommanagement.
ten slotte vinden wij de prijzen van de andere HEOS producten nog erg hoog.

Maar vanwege alle pluspunten zal er in de toekomst vast nog een HEOS bij komen!!!

Pluspunten

• geluid
  • gebruiksvriendelijk
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• wordt erg warm
  • infra rood zender werkt niet

Niels 24-11-2017

Maak van je traditionele AVR een multi-room systeem!

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Deze HEOS Link gekocht omdat ik mijn bestaande Denon AVR ook wilde koppelen met mijn HEOS 1 en 3 systemen.
De HEOS Link doet precies wat het belooft.
Een kleine discreet kastje dat je makkelijk kan plaatsen in de buurt van je AVR.
Ik gebruik de optische link, de geluidkwaliteit is super!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Makkelijk ten koppelen aan de HEOS netwerk
  • Duidelijke HEOS App

Minpunten

• Prijs...

Leo Deurloo 24-11-2017

Heos Link HS2

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Door de aanschaf van de Heos Link HS2 heb ik mijn oude maar nog steeds uitstekende BOSE-installatie kunnen upgraden. Ik geniet van mijn favoriete muziek en radiostations als nooit te voren. Door de hoge kwaliteit en het probleemloos gebruik wordt de prijs-kwaliteitverhouding met de dag beter.

Ernst 24-11-2017

Makkelijk aansluiten, makkelijk bedienen

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Heb Bose inbouw luidsprekers in het plafond in de aanbouw zitten met een Denon tuner-versterker, met deze Link kan ik eenvoudig mijn HEOS systeem uitbereiden, met de app kan ik alle systemen nu bedienen. Geweldig toch!

Pluspunten

• Heeft in- en output
  • Volledig via app te bedienen
  • Mooi uiterlijk
  • Compact
  • Vriendelijke en makkelijke handleiding

Minpunten

• Geen minpunt kunnen vinden

Bas 24-11-2017

UPGRADE OUDE STEREO INSTALLATIE

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

Na eenvoudig aansluiten van de Heos link draait mijn oude stereo weer op volle toeren , zelfs de sound is beter en voller, en dat alles met de Heos app te bedienen vanaf mijn smartphone.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Top geluid

Walther 24-11-2017

Hoge high end kwaliteit.super makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Denon HEOS Link HS2

ik heb veel dure high end voorversterkers gehad.
en ook vele dac's geprobeerd. Dit is alles in een.
werkt super makkelijk met de app.
Dit apparaat zet een geweldig geluidsbeeld neer.
een van de beste audio upgrades die ik heb gekocht.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • prachtig geluid.
  • veel mogelijkheden.
  • makkelijke app.

Minpunten

• geen