Advance Paris X-i105

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Advance Paris X-i105 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wen5 06-07-2017

Schoon geluid!

Geschreven voor: Advance Paris X-i105

Mijn eerste review kwam een maand na aanschaf. Inmiddels staat ie een jaar in mijn rek. Mijn enthousiasme is er niet minder om. T.o.v. mijn eerste review is er weinig veranderd. De combinatie met mijn Dali's Ikon 5 MKII is een hele fijne. Een pluspunt blijf ik vinden dat de versterker niet warm wordt, en dat verlengt ook de houdbaarheid van de elco's natuurlijk! Het geeft ook aan dat de versterker genoeg vermogen 'over' heeft. Ook bij lagere volumes,ik draai hem in de regel niet hoger dan 22 (bij een schaal tot 100), blijft het geluid overtuigend overeind. Verrassend goed vind ik de phono-versterker; dit is vaak een ondergeschoven kindje bij versterkers, hier niet (vinyl komt tot leven). Kortom, na een jaar kan ik alleen maar concluderen dat ik heel dik tevreden ben met de keuze van deze X-i 105.

Pluspunten

• Phono-versterker
  • Veel vermogen (wordt niet warm)

Wen5 04-07-2016

Alleskunner!

Geschreven voor: Advance Paris X-i105

Op grond van de review op hifi.nl aangeschaft. Ik zocht voor mijn Dali's Ikon 5 MKII een versterker (ter vervanging van mijn Yamaha A-S 700) die deze toch niet zo eenvoudig aan te sturen speakers makkelijk aan zou kunnen. Met zijn 105 Watt vermogen per kanaal bij 8 ohm is dat geen probleem. Bij normale geluidsniveaus wordt de versterker niet warm; hij heeft dus genoeg reserves! Ook bij hogere geluidsniveaus controleert hij de Dali's zonder problemen! Het geluid kun je typeren als enigszins analytisch met veel detail, maar is geenszins vermoeiend; een passende interconnect is dan welkom (ik heb een 'QED Performance Audio 40' en dat is een mooie match). Hij lust alle muziekgenres, maar heeft meer een voorkeur voor akoestisch, jazz, maar zet vooral stemmen mooi neer! Bij de X-i105 zijn alle features (ook de tonecontroles bass/treble zijn gelukkig terug) ook te bedienen met de afstandsbediening. Qua bouw is ie intern mooi opgebouwd (o.a. met ringkerntrafo die niet bromt/zoemt, daar wil zo'n trafo wel eens last van hebben). De X-i105 is van alle gemakken voorzien (de nodige digitale en analoge ingangen en is ook nog voorzien van Bluetooth en de keuze van dit alles wordt keurig weergegeven in een helder display).