Advance Acoustic X-i105 - Reviews

9,4 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review

9,4

Wen5 04-07-2016 Product maand in bezit

Alleskunner!

9,4
Op grond van de review op hifi.nl aangeschaft. Ik zocht voor mijn Dali's Ikon 5 MKII een versterker (ter vervanging van mijn Yamaha A-S 700) die deze toch niet zo eenvoudig aan te sturen speakers makkelijk aan zou kunnen. Met zijn 105 Watt vermogen per kanaal bij 8 ohm is dat geen probleem. Bij normale geluidsniveaus wordt de versterker niet warm; hij heeft dus genoeg reserves! Ook bij hogere geluidsniveaus controleert hij de Dali's zonder problemen! Het geluid kun je typeren als enigszins analytisch met veel detail, maar is geenszins vermoeiend; een passende interconnect is dan welkom (ik heb een 'QED Performance Audio 40' en dat is een mooie match). Hij lust alle muziekgenres, maar heeft meer een voorkeur voor akoestisch, jazz, maar zet vooral stemmen mooi neer! Bij de X-i105 zijn alle features (ook de tonecontroles bass/treble zijn gelukkig terug) ook te bedienen met de afstandsbediening. Qua bouw is ie intern mooi opgebouwd (o.a. met ringkerntrafo die niet bromt/zoemt, daar wil zo'n trafo wel eens last van hebben). De X-i105 is van alle gemakken voorzien (de nodige digitale en analoge ingangen en is ook nog voorzien van Bluetooth en de keuze van dit alles wordt keurig weergegeven in een helder display).