Marantz PM5005

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz PM5005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Aklasse 14-09-2020

Grandioos

Geschreven voor: Marantz PM5005

Nadat mijn sr 7010 problemen kreeg met volume en reowratue te duur werd overgestapt na een versterker. Was nog een hele klus omdat ik een beperkt budget had.
Eerst een heos AVR 5. 1 gekocht wat enorm tegen viel. Daarna yamaha 602. Paste niet goed bij mij speakers..
Daarna de gok genomen om maar eens een instapmodel te nemen. De marantz pm5005 tot mijn verbazing een enorme mooie match met mijn wharfedale evo 4.2.
Wattage is 40 watt op 8 ohm maar totaal geen probleem. Erg mooie balans en bass
Na mijn mening doet hij bijna niks onder aan de sr 7010.
Heel veel detail hoor je, apart in deze prijsklasse.
Enorm blij met deze prachtige versterker oja een phine aansluiting standaard vinyl klinkt heerlijk.

Pluspunten

• Geluid
  • Afwerking
  • Aansluitingen
  • Prijs

alex e. 19-07-2019

typisch grote Marantz knoppen strak vormgegeven

Geschreven voor: Marantz PM5005

was al in bezit van Marantz-speakers..(gekocht in 1983) en middels mijn zojuist aangekochte Marantz receiver weer het warme analoge geluid van weleer.

Pluspunten

• geluidweergave v. hoge kwaliteit
  • geen overbodige gadgets

Minpunten

• groot
  • zwaar

Gerald 30-05-2018

Goede versterker

Geschreven voor: Marantz PM5005

Ik had wat meer verwacht qua klank, apparaat is solide gebouwd, 2 aansluitpunten voor tapedecks is mooi meegenomen, wat ik mis is een tape stand waardoor je het opgenomen geluid direct kunt horen zoals het opgenomen wordt op de tape ingang. Mijn oude Teac A 505 uit beginjaren 80 had dit wel en deed ook beslist niet onder voor deze Marantz. Ik las in voorgaande review positief nieuws over het hoge tonen bereik. Mij valt het wat tegen, ook hier hoorde ik bij mijn oude TEAC meer en heldere hoog. Dit merk je vooral als je met een platenspeler opneemt, er blijft dan van het hoog niet veel over. Met de pc kun je met FLAC bestanden nog wat hoog versterken. Al met al een leuke versterker, maar ik had er meer van verwacht. Ik heb geen modern vergelijkingsmateriaal zodat het een vergelijk blijft tussen mijn oude TEAC ( helaas defect ) en deze Marantz

4000ds devil 21-09-2015
Geschreven voor: Marantz PM5005

Superfijne versterker van Marantz. Degelijk gebouwd,alles voelt aan als kwaliteit, ook het geklik van de relais en de potmeters voelen goed aan. Vormgeving is heel erg mooi. Er zitten tevens nog 2 tapedeck aansluitingen op wat handig is voor cassettedeck/bandrecorder freaks. En tot slot zit er een hele goede klank in deze versterker, ik heb er nu de Wharfedale diamond 220 achter hangen en deze klinken er zeer goed op. Ik heb achter deze speakers meerdere versterkers gehad maar de Marantz geeft ze veel meer detail in het hoog. Ik ben zeer tevreden ermee.