Bynolyt Tern 10x45 DCF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bynolyt Tern 10x45 DCF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Ferdiiii 22-11-2017

Perfecte verrekijker - voor elke toepassing is er een kijker

Geschreven voor: Bynolyt Tern 10x45 DCF

Voor elke toepassing is er een verrekijker. In diverse outdoor shops is er een uitstalling van verschillende types c.q. merken kijkers in een breed prijsbereik. Mijn ervaring is dat via deze manier kijkers te vergelijken heel snel duidelijk wordt wat de kwaliteits verschillen zijn in verrekijkers. De Bynolyt Tern 10x45 DCF is een verrekijker in een hoger segment en het kwaliteitsverschil tussen goedkopere kijkers met vergelijkbare specificaties is enorm. Dit betekent zeker niet dat de goedkopere kijkers 'slecht' zijn. Ook bij minder goede lichtomstandigheden kan er met deze kijker goed worden gekeken. De versterking is maximaal genoeg om zonder ondersteuning uit de hand met de verrekijker te kunnen kijken zonder dat het beeld te bewegelijk en irritant wordt. De kijker ligt goed in de hand, is prima te bedienen en is waterdicht. Eén klein minpuntje (wat ik persoonlijk overigens geen nadeel vind) is het gewicht.

Pluspunten

• Uitstekende prijs kwaliteit verhouding
  • Zeer goede beeldkwaliteit ook bij minder licht
  • Verrekijker ligt goed in de hand
  • Goede bijgeleverde tas
  • Waterdicht

Minpunten

• Gewicht (enigzins relatief)

Salo1971 21-03-2010

Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.

Voordelen:
- Scherp en helder beeld
- Gemakkelijk instelbaar
- Degelijke afwerking
- Waterdicht tot op 1m diepte
- Prima tas en draagkoorden bijgeleverd

Nadelen:
- Kijker is wel redelijk aan het gewicht

MartinH49 23-12-2009
Geschreven voor: Bynolyt Tern 10x45 DCF

Aboluut een prima verrekijker. Mooi hederbeeld,
kijker ligt prima in de hand en is redelijk licht in gewicht.Scherpstelling gaat ook heel gemakelijk.Aanrader voor iedere natuur liefhebber voor een redelije prijs.

Mz63 21-04-2009
Geschreven voor: Bynolyt Tern 10x45 DCF

Enige tijd geleden had ik na alle tevredenheid een Bynolyt verrekijker 8x45 aangeschaft en wel een kijker voor allround gebruik bijvoorbeeld vakantie.
Nu was op zoek naar tweede verrekijker met 10x45/50.
Weer verschillende verrekijkers geprobeerd maar kwam uiteindelijk weer bij bynolyt terecht en aangezien nog steeds tevreden ben met de 8x45 heb toch maar weer een Tern 10x45 aangeschaft.
Wel nog zitten overwegen om een Vogelbescherming verrekijker te nemen van de serie Zwaluw maar uiteindelijk toch door de ervaring en bekendheid voor de serie Tern gegaan.

Alex Eelderink 28-09-2008
Geschreven voor: Bynolyt Tern 10x45 DCF

Naar mijn idee de beste verrekijker binnen het 'goedkopere' segment. Absoluut waterdicht, goed beeld, goed geschikt voor brildragers. Uiteraard niet vergelijkbaar met topmerken als Zeiss en Swarovski maar staat binnen deze klasse met kop en schouders boven de rest uit.

Jannik Zijlstra 18-02-2008
Geschreven voor: Bynolyt Tern 10x45 DCF

inderdaad een prachtige kijker.
Heb hem nu ongeveer een jaar, en nog steeds zeer aan het genieten van vogels.
Kan goed tegen een stootje, is zeer robuust, en het tasje dat je erbij krijgt is ook niet van dermate kwaliteit dat je hem zo kan weggooien.
Voor de geïnteresseerden: hij wordt aangeraden door Nico de Haan!

Jos B 16-02-2008
Geschreven voor: Bynolyt Tern 10x45 DCF

Perfecte kijker voor het bedrag wat je neer moet tellen voor deze kijker.
Erg scherp beeld en ligt heerlijk in de hand.

Niels D 09-03-2007
Geschreven voor: Bynolyt Tern 10x45 DCF

ik heb hem zelf ook, een prima verrekijker, helder beeld en hij ligt fijn in de hand.