Swarovski EL 10x42 WB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Swarovski EL 10x42 WB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Charlesruys 25-03-2013
Geschreven voor: Swarovski EL 10x42 WB

Gekocht bij FOKA op de Oude Dijk in Rotterdam. Heel goed uitgelegd gekregen welke verschillen er bestaan tussen de EL en de CL versie. Dit is heel belangrijk voor het verkrijgen van een goede kwaliteit van de kijker. Wel moest ik een beetje wachten. Maar ja een echte deskundige is schaars, dus dat mag, toch een 9!

Hoge Noorden 17-04-2012
Geschreven voor: Swarovski EL 10x42 WB

Toen ik zo'n tien jaar geleden de voorganger van deze kijker aanschafte, dacht ik eigenlijk dat het niet beter zou kunnen.
Daarom was ik zeer verrast, toen ik eens door de nieuwe Swarovski van een bevriende vogelaar mocht kijken. Na tien minuten vergelijken met mijn oude kijker, was ik er van overtuigd dat deze nieuwe EL 10 x 42 duidelijke verbeteringen heeft.
Ik zal geen opsomming gaan geven van de technische verschillen, want die zijn op vele sites te vinden. Ik beperk mij in deze review tot simpele constateringen.
Wat meteen opviel, was dat ik veel rustiger naar details zocht in het beeld. Vooral bij het zoeken vanaf een meter of 10 hoefde ik mij minder in te spannen.
Het beeld is dus stabieler geworden. De veel bredere inkijk dan zijn voorganger draagt daar natuurlijk zeer aan bij. Voor brildragers eveneens een zegen, lijkt me.
De helderheid is een ander punt dat gelijk naar voren komt. Op een zonnige dag kan deze toename van de lichtsterkte behoorlijk fel aan de ogen zijn en in dat geval vertoonde de oude 10 x 42 een warmer beeld. Maar als de zon ook maar even minder is en op bewolkte dagen of in de schemering, wint de nieuwe kijker het op alle fronten.
De inruilprijs voor je oude Swarovski is echt fantastisch.
Ik heb er, omgerekend in euro's, de prijs voor gekregen, die ik tien jaar geleden in guldens heb betaald. Afschrijving nul!
Swarovski snapt tenminste wat klantenbinding is....

Alex 67 19-06-2009
Geschreven voor: Swarovski EL 10x42 WB

Natuurlijk een uitstekende kijker van deglijke Swarovski kwaliteit. Na inruil van mijn EL 10x32 had ik toch een beetje spijt. de scherpstelknop loopt een tikje zwaarder en het beeld is minder rustig (waarschijnlijk om dat het model langer is ?)wel is de
kleurweergave wat warmer dan bij de 10x32. een prima vogelkijker voor iemand met een vastehand en als het niet te hard waait.