Philips by Signify 3 x E27 bulb Starter kit E27 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips by Signify 3 x E27 bulb Starter kit E27 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

H Heek 24-01-2021

Geweldig in gebruik en kwaliteit.

Na jaren switchen tussen lampen en dimmers, nu eindelijk de overstap gemaakt naar Philips Hue.
Het kosten een paar knaken maar hier krijg je een stabiel systeem voor terug.
Wij hebben alleen filament lampen omdat we dat mooi vinden.
In combinatie met de bridge, switch voor de keuken en 12 lampen.
Gebruiksvriendelijk en van deze tijd.
Oneindig veel instel mogelijk heden , van automatisch schakelen bij thuiskomst of vertrek, tot zons op en ondergang. Bedenk het maar en het kan met Philips Hue.

Pluspunten

• Gebruikers gemak
  • Oneindige mogelijkheden
  • Mooi.
  • Volledig uitbreidbaar.

Minpunten

• De prijs, het is een behoorlijke investering.

marijek 10-11-2017

Wat een variatie!

Ontzettend leuke set. Leuk om sfeer te creëren. Eindeloze variaties. Makkelijk te installeren. Voordeel dat de lampen vanzelf aangaan bij thuiskomst.
Afstandsbediening makkelijk in gebruik, maar gebruik ik bijna niet. Ik doe eigenlijk alles met de app.

Pluspunten

• diversiteit
  • sfeer

Minpunten

• prijs

JeffreyV 09-11-2017

Fijn wakker worden in de donkere dagen met de Philips HUE

De HUE white & color ambiance lampen zijn super.

De lampen hebben een goede lichtopbrengst en fijne kleuren. De bediening via de app en afstandsbediening is goed. De afstandsbediening gebruiken we voor meerdere lampen tegelijkertijd en het programmeren is supereenvoudig. Wel zouden de widgets zouden nog beter kunnen door Philips.

Ik heb twee lampen in de woonkamer en een in de slaapkamer. In de woonkamer is het een fijnen manier van sfeer krijgen en tegelijkertijd is er ook ideaal om werklicht te hebben. Tijdens de borrel hebben we de lampen zo afgesteld dat ze op de muziek reageren, de gasten zijn onder de indruk van de functionaliteiten.

Zelf ben ik het meest onder de indruk van de wake up functie in de app. De lamp in de slaapkamer gaat van uit naar steeds feller en pas als het bijna licht is gaat de wekker af. Het is te vergelijken met een wake up light - light. Ook fijn is de nachtlicht functie. Dit zorgt voor voldoende licht om even naar de wc te gaan. En voor het slapen gaan gaan de lampen van warm wit naar uit.

De installatie van de lampen was super eenvoudig, lamp uit, lamp eruit, philips hue lamp erin. De HUE bridge naast de router neergezet, snoertje erin en stroom. Via de app gevonden en het werkt direct.

Pluspunten

• Installatie
  • Bediening
  • Ontwikkeling APP
  • Afstandsbediening
  • Meshnetwerk

Minpunten

• Widgets van de philips app
  • geofencing meerdere werkt niet ideaal

Tokkie2301 09-11-2017

Prachtige lampen

Wat een prachtige kleuren geven onze lampen nu. Van het saaie gele/ witte licht zijn we nu elke dag bewust bezig met onze verlichting. Vooral het kiezen van de settings vind ik zeer prettig. Je hebt ontzettend veel mogelijkheden. Zeker nu het winterse weer eraan komt is het heerlijk thuiskomen met prachtige warme verlichting. De installatie verliep soepel en zonder problemen, een kind kan de was doen. Het installeren van de app op telefoon en ipad gaat ook makkelijk. Handig als je in bed ligt en vergeten bent om de lampen uit te doen, het kan nu vanuit bed! De zoveel miljoen kleuren zie ik nog niet echt. Het blijft voor mij meer een aantal kleuren. Wat prettig is, is om te kunnen kiezen welke kleur je welke lamp geeft. Zo kun je lezen bij de ene lamp en sfeerverlichting creëren met de andere lamp. De bijgevoegde afstandsbediening vind ik minimale toegevoegde waarde. Handig om de lampen aan en uitte zetten maar de rest doe ik liever alles met de app via ipad of telefoon.

Vlien88 08-11-2017

Hue-virus is besmettelijk

Hoeveel plezier kan je van een lamp hebben? Zit je te wachten op zoveel mogelijkheden en ga je dit wel gebruiken? Ik ben besmet met het Hue-virus en wil meer! Wat een aanwinst deze lampen, ik ben blij dat we dit nu in huis hebben (en wil het overal). Het werkt fantastisch en overtreft al mijn verwachtingen. Installatie van de lampen in een handomdraai (letterlijk). Alles werkt perfect. Hierna simpel aangesloten met de bridge op het WiFi-netwerk. Het is zeer makkelijk in gebruik (pas op: wel enigszins verslavend). Ook de App ziet er goed uit en is gebruiksvriendelijk. En het licht, prachtig! Eindeloze kleurcombinaties, mooie kleuren, helder licht. Als ik thuis kom springen de lampen al automatisch aan. Met 1 handeling kan ik alle lampen in huis dimmen, uit zetten of naar een vooraf ingesteld kleurenprofiel switchen. Lekker makkelijk vanaf de bank of in bed. Wat prijzig vergeleken met andere merken, maar dat is het meer dan waard: echt een superieur product!

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Prijs

Marc 07-11-2017

Leuk speelgoed

Zeer makkelijk en eenvoudig te installeren. Zeker in het begin is het leuk om te variëren met de verschillende licht scenes. Na verloop van tijd kies je steeds dezelfde en wordt het een erg duur speeltje. Fijne optie is dat je de lampen buitenshuis kan bedienen.

Enig minpuntje is de prijs, verder een prima product

Minpunten

• prijs

Arno van Helmond 07-11-2017

Wat een verrijking van het lichtplan

We hebben de Philips Hue Color set nu een maand in huis. En moet zeggen dat het boven verwachtingen goed werkt. Het licht aanschakelen en het aanpassen werkt vlekkeloos via de bijbehorende app en bijgevoegde dimmer. Door de app intensief te gebruiken kom je bij interessante functies zoals alarmen, scenes en routines. Dit alles is ook mogelijk om met de ‘woning’ functie die Apple kent te bedienen en automatiseren. Het installeren en gebruiken van de Hue set is een koud kunstje. Het is een kwestie van de lampen vervangen en de bridge aan het netwerk aan te sluiten. De app wijst de rest uit. Wij hebben deze set ook gecombineerd met een KNX systeem wat we in de woning hebben, en dit werkt ook vlekkeloos. De set is zeker een meerwaarde voor elke woonkamer of andere ruimte die gezellig moet aanvoelen.

Pluspunten

• Voldoende licht
  • Makkelijk te installeren
  • Makkelijk in gebruik
  • Extra functies

Minpunten

• Extra adapter bij de bridge

Wouter 06-11-2017

Snel een mooi lichtplan!

De Philips Hue lampen zijn eenvoudig aan te sluiten. Interactie met het basisstation is snel en simpel. Het koppelen van nieuwe lampen is gemakkelijk. Langzaam maar zeker zullen in huis de lampen vervangen gaan worden door deze lampen. Ze zijn namelijk best prijzig.

Pluspunten

• eenvoudig te installeren
  • goed aanpasbaar

Minpunten

• duur

Nonabull 04-11-2017

Sfeervol!

Helemaal enthousiast begon ik de Hue-lampen in huis te installeren en wat was dat makkelijk! Philips Ambilight van de tv gekoppeld aan de Hue en zo kleurt niet alleen de televisierand mee met het beeld, maar de gehele woonkamer. De overburen moeten wel denken..
Het werkt super gemakkelijk in combinatie met de Philips Hue-app, maar ook Siri van IPhone doet de lichten aan en uit als ik dat vraag en ook als ik vraag ze te dimmen naar bijvoorbeeld 60%.

Ook leuk zijn de verschillende thema’s, zoals zonsondergang.

De koppeling met de Ambilight hebben we na een aantal dagen wel uitgezet, omdat het te druk was en de lampen ook overdag al aanschoten zodra de televisie aangezet werd.

Al met al een erg leuke gadget, dat erg makkelijk te installeren is en net even wat extra sfeer aan je avond kan geven. Toch is het ook wel veel geld voor 3 lampen.

Pluspunten

• Sfeer
  • Gemakkelijk te installeren
  • WiFi bedienbaar

Bart 03-11-2017

Enorm verslavend

Ik heb de Philips Hue Color Ambiance nu een ruime 3 weken in gebruik en het is echt geweldig en het is verslavend wat je allemaal kunt doen.

De installatie is echt super simpel. Lampen erin draaien, de bridge aansluiten en de app installeren. Paar stappen in de App volgen en je eerste kennismaking met Hue kan beginnen! Het gebruik is heel erg makkelijk. Met de afstandbediening kun je de laatst gekozen instellingen aan- of uitzetten en deze ook als dimmer gebruiken. Met de App kun je de lampen als groep aansturen of per lamp.

Het leuke is dat je dan Scenes kan maken zodat de ruimte er met gelijksoortige kleuren zicht opvrolijkt. Bijvoorbeeld Lentebloesem. Met een Apple apparaat kun je ook met Siri de lampen aan en uitzetten "He Siri, Lampen Aan". Heb nog niet de kleuren kunnen veranderen met Siri. Ben nu wat verschillende (betaalde) apps en koppelingen aan het testen. Zo vinden de kinderen de Disco mogelijkheden geweldig. Koppelingen met IFTTT zijn leuk en bijna oneindig.

Ik zit wel na te denken om meer lampen aan te schaffen en uit zo (geleidelijk) uit te breiden. Bijvoorbeeld een Ledstrip onder de TV en langs de trap. Er kunnen ook Routines gemaakt worden. Dit is ideaal als je een geheugensteuntje wilt dat het bedtijd is. De lampen dimmen dan langzaam. Je kunt ook een routine aanmaken dat lampen vanaf een bepaalde tijd willekeurig aangaan en uitgaan na een ingestelde periode, bijvoorbeeld 1 uur. Dit geeft een bewoonde indruk tijdens de vakantie. Op deze manier zijn er zo ontzettend veel mogelijkheden dat je nooit uitgekeken bent. Af en toe wissel ik de lampen met een ander armatuur om indrukken te krijgen wat er gebeurt.

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Apps/Accessoires makkelijk koppelen
  • Goede kwaliteit
  • Koppelingen met HomeKit

Minpunten

• Prijzig

Bobkekeuten 03-11-2017

Makkelijk te installeren en in gebruik

De Philips hue is heel snel en makkelijk geïnstalleerd. Plug, connect en play. In het begin werden de kleurtjes vaak veranderd en werd er mee gespeeld door deze aan te passen aan de tv of aan de activiteiten die gedaan werden zoals lezen, studeren of relaxen. Ik vind de slaap functie waarbij de lampen zelf langzaam uitgaan heel handig. Het enige wat ik me afvraag is of ik de lampen straks nog ooit gebruik om van kleur te veranderen. Na een tijdje is die nieuwigheid er een beetje af voor mij.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Goede app
  • Goed slaap programma

Minpunten

• na een tijdje minder gebruik? Daarvoor te duur

Tjerk Melis 02-11-2017

Goede aanvulling op bestaande verlichting

Ik heb de heu set nu enkele weken in huis. de set bevalt goed.
Het aansluiten van de bridge op je bestaande netwerk is een vrij makkelijk. Dan via de app deze aan je telefoon koppelen de lampen zoeken, deze aan naam geven en instellen maar.
Heb in het begin wel wat moeite gehad met het juist instellen van de lampen maar een maal juist ingesteld dan werkt alles van zelf.

Je kunt de heu lampen ook binnen via de Iphone app woning dit werk goed.

Ik mis in de Heu app alleen de optie dat je de lampen aan gaan bij zon ondergaan. Je kunt alleen een start en uitschakeltijd kiezen. Als je de ipad en Apple tv als woning hoofd insteld kun je deze optie wel kiezen via de woning app. Di werkt niet zo fijn vind ik.

Pluspunten

• Veel verschillende kleuren
  • Makkelijk in gebruik

YdV 30-10-2017

Aanrader!

Ik heb de lampen na aankomt gelijk geïnstalleerd. Dit duurde slechts 5 minuten en was heel erg makkelijk. Daarna de app gedownload en een hue account aangemaakt, waardoor de lampen ook buiten het eigen Wi-Fi netwerk bediend kunnen worden. De vooraf geprogrammeerde tinten zijn erg prettig, en ook de diverse mogelijkheden voor timers zijn erg handig. Kortom, een heel fijn product dat erg goed bevalt!

• Eenvoudig aan te sluiten
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Prijzig

Dammie 30-10-2017

Hue brengt kleur in je leven

Terug naar de core business moeten ze bij Philips hebben gedacht bij het ontwerpen van de Hue-lijn. Een connected lamp met aantal interessante functies. Hoog tijd om eens een kijkje te nemen in de wondere wereld die Hue heet. Eindelijk behoor ik tot de club der coole mensen, volgens mijn collega's. Al meer dan een jaar word ik op de werkvloer achtervolgd door het Hue-virus. Op een positieve manier wel te verstaan. Collega's wiens hun huis een ware kermis der vernuchten is geworden. De lol om na een borrel in de trein de lampen thuis te bedienen terwijl je schoonouders op bezoek zijn door het hele huis rood te kleuren. Wat is Hue? Hue is een connected lamp die verbonden is met je WiFi-netwerk en te bedienen is via je smartphone. Hue-lampen kunnen alle mogelijke kleuren aannemen en zijn erg leuk om je vrienden en familie te imponeren. Philips heeft een api beschikbaar gesteld die het voor ontwikkelaars eenvoudiger moet maken om aanvullende apps te maken. Een must have is de Hue disco app. Er zijn ondertussen honderden Hue-apps gemaakt en is het mogelijk om producten koppelen als Nest- en de Toon-thermostaat. Startpakket Het starterspakket bestaat uit drie ledlampen en een bridge. De bridge regelt alle communicatie tussen je netwerk en je lampen. Je sluit hem heel eenvoudiger via een bijgeleverde ethernetkabel aan op je modem. Zet alle lampen aan en ze verbinden moeiteloos via je WiFi-netwerk met je bridge. Ze passen netjes in de gewone E27 fitting waar de meeste gloei- en spaarlampen ook gebruik van maken. De nieuwe lampen hebben ook een hogere lichtopbrengst van 800 lumen in plaats van 600 lumen (denk aan 60 Watt gloeilamp). Voor de color variant kan je kiezen uit maar liefst 16 miljoen kleuren. De lichtkwaliteit is super en ook erg leuk om mee te spelen. Eén druk op de knop van de bridge is voldoende om de verbinding te maken. Kind kan de was doen. Philips Hue Switch Dimschakelaar Aan alles is gedacht en het pakket is ook voorzien van een echte schakelaar? Plaats hem als lichtschakelaar op de muur of als afstandsbediening. Hij is te combineren met je smartphone of de Bridge. Wakker worden Met het verkeerde been uit bed stappen in met de wake up feature verleden tijd. Je stelt eenvoudig in vanaf hoe laat de lampen geleidelijk aan moeten gaan, waarna je rustig aan wakker kunt worden. Conclusie In het begin was het even wennen, maar als je de mogelijkheden van de lamp in de vingers hebt is het erg moeilijk om terug te gaan. We zitten er zelfs al aan te denken om meer varianten aan te schaffen. Het spelen met kleuren, settings en wake-up lightsdus je kunt wel zeggen dat we enorme fans van Hue zijn. Voor ons een echte aanrader.

Pluspunten

• Eenvoudig aan te sluiten
  • Veel leuke alternatieve apps
  • Integratie met veel populaire diensten
  • Veel aanvullende accessoires
  • Makkelijk instellen van kleur, helderheid

Minpunten

• Hoge prijs per lamp
  • Verslavend

1976Mariska 29-10-2017

De sfeermaker in ieder huis!

Super produkt om dit te mogen testen.
Wij weten nu al dat we het na de testperiode houden.
We zijn zelfs al zo enthousiast dat we er 3 kleur lampen bij hebben aangeschaft, zodat we de hele woonkamer in een juiste sfeer/ambiance kunnen maken.
Ook 2 normale witte voor in de gang. Deze juist voor het gemak dat je ze buitenhuis kunt bedienen, zo kom je dus nooit meer in een donker huis thuis.

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Makkelijke installatie
  • Boven verwachting wat je er allemaal mee kan

Minpunten

• Geen Nederlandse gebruiksaanwijzing

Sjoerd 28-10-2017

Sfeervol en boordevol mogelijkheden

Ik was al een tijd aan het twijfelen om een Philips Hue set aan te schaffen, vandaar dat ik meteen reageerde toen The Insiders deze actie startte. Met mijn 65" Ambilight tv zijn deze lampen een geweldige uitbreiding van de multimedia ervaring. Het hele huis kleurt mee met wat er op het scherm gebeurd. Tijdens normaal tv kijken is het leuk, maar tijdens een film of tijdens het gamen is het echt fantastisch! Daarnaast zijn de smart opties die de Philips Hue lampen bieden een verrijking voor ieder huis. Na wat knutselen met de Hue app en externe apps (IFTTT) is er ontzettend veel mogelijk. Via de Google spraakassistent (OK Google) kan ik de lampen bedienen, ze gaan aan wanneer ik na zonsondergang thuis kom, ze zijn van afstand te bedienen en te programmeren, ze kleuren mee met het weer (blauw bij regen), ze knipperen wanneer ik gebeld word en mijn telefoon staat op stil en ga zo maar door! De Philips Hue lampen zijn een aanrader voor iedereen die zijn huis meer sfeer wil geven en dan heb je nog maar het topje van de ijsberg qua mogelijkheden!

Pluspunten

• Sfeervol licht
  • Veel opties qua gebruik
  • Groot gebruiksgemak

Minpunten

• Grootte van de lampen

Manon 25-10-2017

Diverse kleuren en 'lichtwarmtes'gemakkelijk in te stellen.

Installeren is super makkelijk, alleen even de lampen (bolletjes) vervangen en de HUB aansluiten op het netwerk en enkele minuten later kun je aan de slag! Mijn man was eerst nog wat sceptisch, maar ook hij was savonds blij verrast door de sfeer die je zelf kunt instellen met de diverse lichttinten van Philips Hue. Erg handig vinden we beide dat je via de app de lampen kunt bedienen/instellen en dat je diverse timers kunt gebruiken. Zo kom je niet thuis in een donker huis. Door het instellen van de 'warmte' en kleur kun je de verlichting over de dag heen aanpassen aan je wensen. Handig, want s avonds heb je toch andere licht behoeftes dan overdag.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Timers instelbaar
  • 'Warmte' van het licht is zelf instelbaar.

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Niet mooi in glazen/open lamp

koekie1981 25-10-2017

Sfeervolle innovatie

Mijn eerste indruk van de Philips Hue verlichting is zeer goed te noemen. De verpakking is, zoals ik van Philips gewend ben, netjes en degelijk. Het is een kwestie van de Hue bridge bedraad koppelen met de router en je kan direct aan de slag. Even de app op m’n telefoon gezet en er gaat een hele wereld aan mogelijkheden open. Van gezellig sfeerlicht tot fel en helder wit licht. Niks is te gek. Ook met 3rd party apps zijn er vele mogelijkheden. Van leuke scenes tot discolichten, niks is onmogelijk. Ook heb ik mijn verlichting gekoppeld met mijn Ambilight tv wat resulteert in een leuk gekleurde kamer. Tevens is het fijn dat je de verlichting aan en uit kan laten gaan op willekeurige tijden, dus nooit meer een onverlicht huis tijdens vakantie of afwezigheid. De dimmer is een leuke toevoeging omdat je door middel van 1 druk op de knop je verlichting kan aanzetten, aanpassen, dimmen of uitzetten. Enige minpunt wat ik zou kunnen bedenken is de hoge prijs, maar in mijn geval vind ik het helemaal waard.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Sfeervol
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Hoge prijs

Suuuz1980 25-10-2017

Hue white & color ambiance

Wat ben ik blij dat ik dit heb mogen ervaren, het is fantastisch om zo met je licht te kunnen spelen waardoor je de hele sfeer in je woning kan aanpassen naar elke gelegenheid. Daarnaast is het zeer makkelijk in gebruik nadat deze is geïnstalleerd op je wifi netwerk. of je nou in de woonkamer staat of badkamer, je kan hem instellen zoals je wilt en je hoeft niet naar de schakelaar te lopen om deze uit te doen of te dimmen, het is wel even stoeien hoe je de lampen in diverse licht schakeringen wilt hebben en wat het allemaal kan, erg leuk speeltje die app, los daarvan was de installatie "a piece of cake" Het design van de lampen vind ik persoonlijk wat aan de grote kant, het past net in de armaturen die wij thuis hebben.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Nooit meer naar de schakelaar te lopen
  • Eindeloos combineren met kleuren

Jansentjes 25-10-2017

Super lampen!

Vorige week de Hue white & color ambiance aangesloten. Veel kleuren te kiezen en ook al voorgestelde ambiance's, super!
Elke sfeer is in huis te creëren nu! En makkelijk zelf te dimmen.
Makkelijke te bedienen op verschillende smartphones en pc. Ideaal. Zelfs een nachtlampje functie.
De lamp zelf is, vind ik, best groot, maar bij ons zitten ze in witte lampenkappen, dus dat zie je niet. Geeft wel een mooi effect door de kap. Ook leuk dat je ze kan koppelen met de Voice, zo kleurt je kamer mee met het podium! geweldig!

Wij zijn dik tevreden over de Hue white & color ambiance.

Melleyn 23-10-2017

Philips Hue

Met de starterkit Philips Hue white & color ambiance kun je snel aan de slag. De installatie is een eitje en ook de app werkt makkelijk en intuïtief. Met de app kun je de lampen iedere kleur van de regenboog geven, maar ook verschillende wittinten zijn een optie. Wil je dat 's avonds automatisch de lampen aangaan als het donker wordt? Dat kan. Of 's ochtends natuurlijk wakker worden door licht dat geleidelijk steeds feller gaat branden? Kan ook. Mocht je je telefoon even niet bij de hand hebben, dan kan je de afstandsbediening met dimmer gebruiken. Deze is ook in een handomdraai te monteren op de muur. Dat kan op iedere willekeurige plek door middel van de aangebrachte dubbelzijdige tape. Ook kan je hem plaatsen op de plek van je bestaande schakelaar, het enige nadeel is wel dat je hiervoor een los montageplaatje moet kopen bij de bouwmarkt. Het zou makkelijker zijn als deze erbij werd geleverd.

Al langere tijd ben ik in het bezit van Philips Hue LED-strips. Deze heb ik aangebracht boven op kasten en langs de plint van de keuken. Dit geeft een leuk accent, maar nu met de lampen als aanvulling is er ècht sfeer in huis. Met de app switch je ook snel tussen verschillende "scenes", de kleurinstellingen die je per lamp vast kunt leggen. Ook kan je scenes maken aan de hand van een foto, de app kiest dan de meest voorkomende kleuren uit de foto en past aan de hand daarvan de kleuren van je verlichting aan.

Met de lampen van Philips Hue breng je dus gemakkelijk wat meer kleur in je leven!

JBo80 21-10-2017

makkelijk te bedienen en programmeren met de app

Samen met de app worden bij ons de lampen gebruikt. We maken gebruik van de Hue lab waardoor we eigenlijk zelf de lichten niet meer aan of uit hoeven te doen. Dat doen we alleen als het licht anders moet terwijl we aan tafel zitten. Ze gaan automatisch aan en uit. Wanneer ik thuis kom gaan ze aan als de zon onder is. Aangepast licht zodat op de ochtend en overdag er “energy” licht is en s avonds meer gedimd of ontspannen. De Hue app is heel eenvoudig in het gebruik. Het installeren is heel simpel met een druk op de knop op de bridge en dan synchroniseert ie met de app. Je kunt sferen kiezen of gewoon een kleur. Het design van de lampen is prima, wij zien ze niet echt omdat er een lampenkap over heen zit, maar de straling is wel mooi rondom.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen met de app
  • Eenvoudig te installeren
  • Veel keuze in kleuren
  • Nauwkeurig instellen

Minpunten

• Prijzig

MarjanPL 18-10-2017

Philips Hue, sfeervol, handig en mooie verlichting!

Na het openen van de doos, het bekijken van de inhoud én het bepalen waar de eerste 3 Heu White & Color lampen moesten gaan komen kon ik gaan beginnen aan de installatie van de Bridge en de lampen.

De installatie is écht een fluitje van een cent. Ik plaatste de Bridge bij onze switch, koppelde de twee en plaatste vervolgens de lampen in de verschillende ruimten. Daarna installeerde ik de Hue-app op mijn telefoon die ik direct naar lampen kon laten zoeken. Deze koppelde ik met twee drukken op de knop, waarna ik namen kon geven aan de lampen en kamers. Eigenlijk wijst het zichzelf allemaal vanzelf.

Waar wij ons huis eigenlijk vol hebben zitten met "slimme" lichtknopjes zijn we eigenlijk wel om en hebben we besloten dit langzaam maar zeker te gaan vervangen voor het Hue systeem. Vanwege de prijzige lampen gaan we dit in kleine stapjes doen.

Op de kinderkamers zetten we de verlichting s'nachts op "nachtlampje", onze nachtlampjes staan meestal op een gezellige scène. Ik zou wel aanraden om de gekleurde versie lampen te kopen. Super leuk en lekker om de kleur van je verlichting aan te kunnen passen aan de sfeer.

Pluspunten

• Verlichting aanpassen aan de sfeer
  • Instalatie gemak
  • Bedienen vanaf andere locaties

Minpunten

• Prijs

wtrbrg 15-10-2017

Mooi, slimme lampen voor extra veel gemak

Nu de dagen weer wat korter worden, is het wel erg makkelijk om je lampen met de HUE app of afstandsbediening te bedienen.

Je kunt de lampen met gemak alle kleuren geven die je wenst, dus geen kille witte led lampen, maar bijvoorbeeld wat feller om te lezen of gedimd met een vleugje geel/roze voor een romantisch diner of een het kijken van een film thuis.

Ook makkelijk is ''geofencing'' Zodra je in de buurt van je huis bent, gaan de lampen aan (als je dat hebt ingesteld). Zo kom je nooit meer in een donker huis thuis. Ook kun je ze programmeren, om op bepaalde tijden aan of uit te gaan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gemak
  • Functies

Minpunten

• Redelijk kostbaar, maar geld wel waard

MJ134 11-10-2017

Eindeloze mogelijkheden

Nadat ik het pakket Hue white & color ambiance binnen had, heb ik deze gelijk uitgepakt. De 3 lampen, bridge en schakelaar zijn goed en economisch verpakt. Alles past precies in de doos zodat je hier geen verspilling hebt. Vervolgens de artikelen eruit gehaald en direct geïnstalleerd. Eerst de lampen erin gedraaid en daarna de bridge op het stopcontact en de router aangesloten. Via de app de bridge en schakelaar gekoppeld en de lampen gezocht. Alles was binnen een kwartier functioneel. Daarna natuurlijk spelen met de app. Wat kan allemaal? Eerst de kamers ingesteld omdat ik de lampen in verschillende vertrekken gebruik en vervolgens scenes gemaakt die voor ons van toepassing zijn. De app is hier heel handig voor en heel gebruiksvriendelijk. Daarna wat spelen met kleuren en kleurenschema’s die de app heeft. Hier staan mooie kleureffecten bij. Wat een scala aan kleuren kun je kiezen. Keuze te over! Daarna natuurlijk hue gekoppeld aan mijn woning app van Apple. Ook dit is weer zo gedaan. Siri mocht vervolgens de lampen bedienen. Alles uit/aan of juist de ene wel en de andere niet. Andere kleuren, dimmen of feller. Siri schakelt het allemaal zo op de Hue lampen in. Je hoeft je telefoon er niet eens voor te pakken. Ook de geofencing als je thuiskomt of weggaat is handig omdat je lampen dan aan of uitgaan. Of juist dat ze met zonsondergang aangaan zodat je altijd licht hebt als het wat donkerder wordt. Koppeling met IFTT is ook mogelijk. Zo kun je de lampen laten knipperen als je een afspraak of e-mail krijgt. Of juist als het gaat regenen. Of toch liever blauwe in plaats van knipperen? Alles is mogelijk. Als het koud of warm wordt of bij het opstaan juist een seintje van je lampen Hue regelt het. De lampen aan als iemand in het beeldbereik van je camera komt. Geen probleem! Of juist als iemand op de bel drukt. Ook met Homewizard gaat Hue goed samen. Als je gordijnen hebt die met Homewizard werken kun je deze naar beneden laten gaan en de lampen gelijk in laten schakelen. Er is van alles mogelijk met Hue en nog veel meer als je Hue met andere apps gebruikt. De mogelijkheden zijn inderdaad eindeloos!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Veel mogelijkheden
  • Makkelijk te installeren