Philips by Signify 3 x E27 bulb Starter kit E27 - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips by Signify 3 x E27 bulb Starter kit E27 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

marieke 13-11-2017

makkelijke bediening, mooi licht, fijn in gebruik

In de stevige doos vind je 3 lampen, de Hue bridge en een dimschakelaar. Een uitgebreide installatiehandleiding ontbreekt, maar het werkt zo gemakkelijk dat je die ook niet echt nodig hebt.
Wat ik wel overal in de omschrijvingen mis is dat je een vrije stroomaansluiting moet hebben voor de bridge.
Plug-and-play is hierbij niets te veel gezegd. Binnen een paar minuten werkt alles! Met de app kan je allerhande programma's instellen, tijdschakelingen maken en kleur en felheid instellen. Ideaal! Even snel wat veranderen kan zonder je telefoon bij de hand ook met de dimschakelaar.

Toch brengt het mij minder dan ik verwacht/gehoopt had. Misschien als het hele huis is aangesloten op het Hue systeem dan het wel een echte meerwaarde heeft, nu met 3 lampen is de telefoon pakken, ontgrendelen en de app openen meer werk dan even langs de lampen lopen. Instellen dat de lampen een tijdsprogramma afgaan is heel makkelijk, maar wanneer het een keer wat eerder donker is, je later naar bed gaat dan ingesteld of juist een stuk eerder, dan heb je niet zoveel aan je tijdsprogrammering.
voordelen - makkelijk instelbaar - veelzijdig instelbaar - inmiddels goed uitbreidbaar, ook met kleine fitting lampen
nadelen - prijs

Pluspunten

• makkelijk instelbaar
  • veelzijdig instelbaar
  • goed uitbereidbaar

Minpunten

• prijs

Fire007 11-11-2017

Helaas niets voor mij, maar voor andere wel!!

Na ontvangst van de Hue white ambiance set heb ik de bridge meteen aangesloten op mijn netwerk en de 3 lampen in verschillende armaturen geplaatst. Helaas ging het daar bij bij meteen mis. 1 van de armaturen heeft een drukknop die je op de grond aan kunt zetten en daar deden de Hue lampen het helaas al niet in. Dit is wel de armatuur die we het vaakst gebruiken. Door het aansluiten van de bridge ging er ook iets mis op mijn netwerk, want ik heb ook nog een ander systeem op aangesloten om mijn rolluiken automatisch open en dicht te laten gaan maar deze werkte vanaf dat moment niet meer. De andere 2 armaturen werkte gelukkig wel met de Hue lampen dus heb ik de set toch nog kunnen testen. Het beviel me wel wat ik zag. Na het downloaden van de app kun je de verschillende scenes gebruiken maar ook instellen wanneer je welke scene graag wilt hebben. Helaas dat de armaturen die ik gebruikte boven de eettafel hangen en het me daar niet zo veel interesseert wat voor licht ik daar heb. Door de mogelijkheden kan ik de Hue white ambiance set wel aanbevelen aan anderen waar het eventueel wel werkt in de armaturen, maar bij mij thuis heeft het niet veel zin omdat de armatuur die we het vaakst gebruiken niet werkt met deze verlichting.

Pluspunten

• Voldoende licht
  • Hoge kwaliteit
  • Trendy

Minpunten

• Werkt niet met alle armaturen

Miiii 08-11-2017

Huisverlichting van de toekomst!

We hebben best lang nagedacht over de aanschaf van dit - toch best prijzige - systeem. Nu achteraf kan ik me de twijfel bijna niet meer voorstellen. Het lijkt opeens zo ouderwets om met een knopje het licht aan en uit te zetten of met de dimmer tussen slechts een aantal sterktes te kunnen regelen. We hebben nu overal tijden geprogrammeerd en zo dimt 's avonds de verlichting automatisch (prettig om geest en lichaam alvast op het slapen voor te bereiden!) en staat de verlichting 's ochtends al zachtjes aan als we beneden komen en wordt daarna steeds ietsjes feller. We kiezen verder uit de verschillende scenario's wat het beste bij de situatie/stemming past. 's Avonds kiezen we doorgaans de warmere tinten, 's morgens juist de frissere, koelere varianten. De aansluiting, de bediening en het programmeren zijn kinderlijk eenvoudig. Inmiddels staan we op het punt om meerdere lampen aan te gaan schaffen voor de rest van het huis. De investering is pittig, maar we weten inmiddels dat het wel waar voor je geld is.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren en bedienen
  • Eindeloze mogelijkheden

Minpunten

• Prijzig

SaskiaH 08-11-2017

Smart lighting starts with Hue

Je lampen bedienen met je smartphone of via een routine alvast aan of uit zetten per dag, dat is wat je met Hue kunt. Via een speciale app op je telefoon zijn de lampen in je huis te bedienen. Per kamer zijn de lampen instelbaar. Tevens kun je met de Ambiance kit verschillende lichtsoorten en lichtintensiteiten instellen, van heel helder licht tot een tropische zonsondergang.

Pluspunten

• app om de lampen te bedienen in huis per kamer
  • instellen van verschillende routines, bv slapen
  • via mijnHue ook buitenshuis bedienbaar

Minpunten

• prijzig in aanschaf
  • alleen E27 fittingen in de startkit

LizetteW 05-11-2017

Makkelijk sfeer creëren

Omdat ik het best lastig vind om goede verlichting in mijn woonkamer te krijgen, ben ik blij dat ik de Philips Hue set mag testen. Het installeren ging makkelijk, alleen had ik geen vrij stopcontact voor de hub, dus deze ligt gewoon in de woonkamer. Makkelijk dat met één druk op de knop alle lampen aanspringen op de sterkte die je vooraf ingesteld hebt. Dat ik de lampen ook apart van elkaar feller of zachter kan zetten, maakt het makkelijker als je even iets wilt doen waarbij je net wat meer licht nodig hebt. Ik heb nog lang niet van alle mogelijkheden gebruik gemaakt, maar vind dit al zo fijn! Tijdens het gebruik ontdek ik steeds meer mogelijkheden. Nu het vroeger donker wordt heb ik ook meer tijd om de mogelijkheden te ontdekken. Wel heb ik af en toe dat de lampen ineens zachter gaan branden, of spontaan aan gaan. Staat er ergens een timer aan... Ik vraag me wel af wat het aan extra stroomverbruik kost, omdat de lampen continue onder stroom moeten staan en ook de hub stroom verbruikt. Ik ben er dan ook nog niet helemaal uit of ik de set ga houden.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Sfeervol
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Continue stroomverbruik
  • Extra stopcontact nodig voor de hub

Sharonn 03-11-2017

Geweldig

Ondanks de hoge prijs een geweldig product! Installeren van de bridge en lampen was zo gebeurd en ook de app op de telefoon is erg makkelijk in gebruik. Ik dacht vooraf dat ik het kunnen dimmen van de lampen het fijnst zou vinden maar ook de verschillende kleuren wit is toch in de praktijk wel erg fijn! Ook ideaal als ik ’s avonds thuis kom dat de lampen al aangaan als ik de straat in rijd. Ik ga het zeker uitbreiden met meer lampen en ook de sensor staat hoog op mijn lijstje voor de badkamer ’s nachts.

Jelmer1981 03-11-2017

Doet precies wat het moet doen!

Heel erg makkelijk te installeren, binnen een paar minute heb je je hele huis voorzien van sfeerlicht, allemaal bij te sturen vanuit de luie stoel! Alle features werken zoals je kunt verwachten, mooi product!

Pluspunten

• Sfeer
  • Gebruiksgemak

Willa 03-11-2017

Philips hue

Een handig systeem om sfeer in huis te brengen. Van helder naar gedimd licht in enkele seconden. Ook handig voor mensen die niet meer zo mobiel zijn.
Gemakkelijk in gebruik.door eenvoud en grote knippen en voor degene die het ook wil te bedienen met de telefoon.

Pluspunten

• Makkelijk bediening
  • Instelbaar licht

Minpunten

• Prijs

schalk01 03-11-2017

hue de lamp van de toekomst

De hue starters set is een goed produkt. Heel veel verlichtingsmogelijkheden met de dimmer.
Het installeren ging makkelijk ook de app op de telefoon. We gaan zeker het pakket uitbreiden. Het is zo fijn dat je de sterkte van de lamp zelf kan bepalen.

Yolentha 31-10-2017

Leuke gadget

Mooie vormgeving van de bridge en de afstandsbediening, past mooi bij ons interieur. Helaas zijn de strak vormgegeven lampen wat groot voor sommige schemerlampen. De bridge was erg eenvoudig te installeren, ook de app was zo gevonden en geïnstalleerd. Leuk dat de tonen van het licht kunnen veranderen; de gezellige "gele functie" tot "ziekenhuis blauw" als je bijvoorbeeld in het donker nog even wilt stofzuigen. Alleen nog wat problemen dat de lampen soms zomaar aan of uit gaan terwijl we in de woonkamer zitten, of dat ze niet aangaan bij thuiskomen terwijl we dit wel hebben ingesteld. De wake-up functie is ook leuk maar werkt nog niet helemaal top: de ene ochtend ging dit goed, de andere keer ging hij niet aan of ging hij binnen een paar minuten al weer uit... Meestal gebruiken wij onze telefoon om de lampen aan en uit te zetten, echter als we 's ochtends na het werk gaan kunnen we met 1 druk op de knop van de afstandsbediening alle lampen eenvoudig uitschakelen. Zeker van plan om straks na onze verbouwing meer van deze lampen aan te schaffen zodat je bij thuiskomst gemakkelijk de lampen aan kan doen en een mooie sfeer kan creëren.

Pluspunten

• handig
  • leuk om mee te spelen

Minpunten

• prijzig
  • werkt niet foutloos

Evelien 30-10-2017

Philips hue starterspakket

Dit was onze eerste stap naar het "Smart" maken van ons huis, zodra je eenmaal de controle hebt over de verlichting in je huis vanuit een plek (je smartphone) wil je niet anders meer.

Zodra je de doos hebt uitgepakt kun je aan de installatie beginnen, het installeren van de lampen zelf is super simpel, schroef ze gewoon in de fittingen en je bent klaar. De bridge vereist wat meer werk, en moet op het lichtnet aangesloten worden en op je interne netwerk. Zelf had ik liever gezien dat dit ook gewoon een WiFi connectie zodat de bridge niet per-se vlak bij de router moet staan. In ons geval betekend dat dat het nogal in het zicht staat.

De connectie met de afstandsbediening en smartphone app is simple en binnen 2 stappen gedaan, de app bied ook nog eens de mogelijkheden om verschillende wit tinten te selecteren.

Het systeem is aan de prijzige kant, maar werkt prima en zonder teveel gedoe!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Kwaliteit

Minpunten

• Niet direct op wifi netwerk aan te sluiten
  • Prijs

Niek66 29-10-2017

hoeveel tinten wit kan je hebben?

In de doos zitten 3 lampen , een bridge met aansluitkabels en een afstandsbediening. Ik mis de Nederlandse gebruiksaanwijzing op of in de doos. Gelukkig lukt engels ook wel. Het aansluiten is kinderlijk eenvoudig, de app downloaden ook. Dan begint het puzzelen: Inmiddels zijn alle lampen apart benoemd om ze ook apart te kunnen aansturen. Al met al een klein uurtje werk, lukt prima! Hoeveel tinten wit kan je hebben? Na t installeren van de Hue kan ik zeggen: veel! Voor elk moment en elke sfeer is er een tint wit beschikbaar. Extra leuk idee : je kan je eigen foto’s uit de gallery gebruiken om de juiste tint wit passend bij je foto te selecteren om dezelfde sfeer op te roepen. Een minpuntje: met de app kan je de lampen afzonderlijk bedienen, met de afstandsbediening niet. Dit is iets minder handig als je niet zo’n technische man hebt.. die wil t liefste gewoon het lichtknopje gebruiken. Wij gebruiken de Hue voor in de sfeerlampjes, is ideaal. Ook fijn is de mogelijkheid om de lampen aan te laten gaan als je thuis komt. Overal gezien: fijne set,

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • zeer goed te regelen
  • werkt samen met andere apps
  • geeft de sfeer die je wil

Minpunten

• je moet enigszins verstand hebben van computers

slversteeg 29-10-2017

Beter en handiger dan verwacht

Wat een leuk systeem! We zijn bezig met het bouwen van een nieuwe woning, en iedereen heeft het maar over domotica etc. Maar deze serie van Philips is eigenlijk een veel makkelijkere manier om al je verlichting aan te sturen. 50 stuks op een bridge is super. We zijn zeker van plan om ook de spots aan te gaan schaffen. We moeten alleen nog uitvinden hoe we vanaf afstand (bijv. op vakantie) de verlichting aan en uit kunnen zetten, dat lijkt mij ideaal, volgens mij man zou dat moeten kunnen. Ook ideaal was dat onze Toon (van Eneco) de Hue verlichting direct herkende. De installatie heeft mijn man gedaan en die was zo klaar er mee. Ging vrij soepel dus. Wij testen de white ambiance, het is leuk om te zien dat er zoveel kleuren lichttinten zijn in het wit , al zullen we in de praktijk denk 2 a 3 standen het meest gebruiken. De app op je mobiel werkt ook erg fijn, eigenlijk heb je de afstandsbediening niet nodig die er bij zit. De dim-functie is ook erg fijn!

Pluspunten

• snelle installatie
  • 50 lampen aan 1 bridge te koppelen

Minpunten

• is wat aan de prijs

leoke 24-10-2017

Mooie verlichting voor elke gelegenheid
Mooie starterskit waarmee je binnen een paar minuten al aan de gang kan. Installatie is erg simpel, lampen in de fitting draaien, de Bridge aan stroom en internet leggen, appje downloaden en gaan! De keuze in kleur en sterkte heeft mij positief verrast, je kan echt van fel hard wit licht naar bijna oranje zacht sfeerlicht. Op de app kan je voor verschillende sferen kiezen, of zelf een wittint kiezen. Ja het is even een aanschaf qua prijs, maar je bent energie zuinig bezig, en aangezien de lampen lang moeten meegaan zal je er ook (als het goed is) in jaren geen omkijken meer naar hebben.

Mijn revieuw 24-10-2017

Mijn review

Geeft mooi sfeerlicht. Je kan op verschillende standen zetten dus voor meerdere doeleinden te gebruiken.

spin33 23-10-2017

Prettige sfeerverlichting

Alles wat je nodig hebt zit in deze Starter Kit. Ik heb gekozen voor White ambiance. De 3 bijgevoegde lampen zijn gemakkelijk te verwisselen. 1 In de woonkamer en 2 op verschillende slaapkamers geplaatst om ze goed uit te kunnen proberen. Voor de woonkamer is deze verlichting zeer goed geschikt. Lamp vanuit elke ruimte in je huis kunnen bedienen is ideaal. Handig als je 's-morgens beneden komt en je hebt het licht alvast voor de kinderen aan gedaan. Voor de slaapkamers is het wat lastiger. Natuurlijk kan je vanuit je woonkamer op je telefoon de lampen bedienen maar ik merk dat ik dit vaak vergeet. Het instellen van de intensiteit is zeer gemakkelijk. Veel variatie mogelijk van cool en fel wit tot gelere sfeerverlichting.

Pluspunten

• complete set
  • veel variatie aan tinten

Minpunten

• prijzig

Forzamama 22-10-2017

Super handig licht!

Deze Hue starterset is erg makkelijk om te installeren! Lampen indraaien, de “Bridge” met een kabeltje aan je modem verbinden, het spreekt voor zich en is redelijk dummy-proof. De lampen zijn dan te bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening of via de Hue-app op je telefoon. De instellingen qua kleuren en “scenes” is schier eindeloos. Ook fijn zijn de mogelijkheden om in slaap te vallen met dimmend licht of andersom wakker te worden met licht wat rustig aan steeds feller wordt. Het is heel gemakkelijk om je routines met bijbehorend licht in te stellen, waardoor je met een druk op de knop je avond”lichtopstelling” aanzet, bijvoorbeeld. Ook op de slaapkamer is de Hue TOP. Onze dochter kan bij redelijk fel wit licht goed geconcentreerd haar huiswerk maken. Het meest ideaal aan deze lampen vind ik dat je met één lamp zo veel tinten licht kunt maken; van fel daglicht tot zwoel avondlicht.... Ik ben absoluut fan!

Pluspunten

• Veel verschillende tinten
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Zooooooo veel mogelijkheden met de app.

PBNZLL 20-10-2017

Je huis slimmer in 10 minuten !

Nadat ik het pakket met de Philips bridge en 3 Hue lampen binnen had kon ik niet wachten met uitpakken. In de woonkamer heb ik gelijk 3 lampen vervangen door de Hue lampen en de bridge in de meterkast geïnstalleerd. Het ging echt super snel en makkelijk. Vervolgens lekker op de bank de Philips Hue app gedownload en ben ik begonnen aan de installatie. Stap voor stap en binnen 5 minuten ben je met de standaard instellingen klaar.
Maar we willen meer.... dus gelijk ook even de verschillende routines ingesteld. Lampen aan in de ochtend en in de avond gaan ze zelfs langzaam dimmen voordat we naar bed gaan zodat we vast (psychologisch) kunnen wennen aan de nachtrust . In de nacht gaan ze ook nog 2 x kort op variabele tijden aan i.v.m. inbraakpreventie.

Verder is het ook best gaaf dat je op een I-phone SIRI een spraakopdracht kunt geven om de lampen aan of uit te zetten. Ik stond te praten met buren voor mijn huis en Philips Hue kwam daarbij ook ter sprake. Via SIRI de lampen aan laten zetten. SIRI antwoord: ik ga voor u de lampen aanzetten. Zo gezegd zo gedaan.. de buren keken naar binnen en de lampen gingen aan. ;-) Hoe vet is dat !

Binnenkort even naar de gerelateerde apps kijken of daar ook iets bij zit. Vandaag in ieder geval de app van de Voice of Holland proberen in combinatie met de hue lampen.

Pluspunten

• Gemak
  • Handig
  • Duurzam

Minpunten

• Beetje de prijs

lislot 13-10-2017

Mooie verlichting voor elke gelegenheid

Pluspunten

• Duurzaam, energiezuinig
  • Zeer makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Aanschafprijs is pittig