Philips Hue E27 Starterspakket

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Hue E27 Starterspakket op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Frans 12-07-2016

Hue Starterkit E27

Super snelle installatie (plug en play, echt!) De standaard philips app is even puzzelen maar na 10 minuten had ik door dat je de lamp(en) kon dimmen onder het tabje scenes. Just love the product!

peter 22-03-2016

geweldig product

Ik heb deze hue starterskit aangeschaft omdat ik zonder gedoe met dimmers m'n verlichting wil kunnen schakelen.
Dit kan op alle mogelijke manieren en werkt supermakkelijk.
Installeren stelt niets voor en je kunt allerlei grappige app's downloaden die het gebruik nog makkelijker en veelzijdiger maken.
Echt een mooie nieuwe ontwikkeling.

Eveline_05 14-03-2016

Controle over de verlichting in je huis!

De starterkit bestaat uit een bridge en 3 x E27 lampen. Met 5 minuten heb je alles geïnstalleerd en kun je aan de slag met de app. Er is een officiële Philips Hue app, maar daarnaast talloze gratis en betaalde apps. Via de app kun je de lampen aan- en uitzetten, kleuren instellen en eigen lichtplannen maken. Tevens kun je elke lamp van een naam voorzien die je ook individueel kunt bedienen.

Het device dat als eerste connectie maakt met de bridge na aansluiten wordt de administrator. Deze heeft de mogelijkheid om de lampen via Siri te bedienen als dit een Apple device is. Daarnaast kun je meerdere devices registreren om de lampen te bedienen, maar het is ons nog niet gelukt om dat ook via Siri aan te sturen. Momenteel werken wij met iPhone, iPad en Apple Watch en dat gaat in principe vlekkeloos.

Via de my Hue website kun je een login maken en ook de lichten bedienen. Handig als je op vakantie bent of als je laat thuis komt en niet in een donker huis binnen wil komen. Voor deze laatste situatie kun je ook een instelling op je telefoon activeren dat zodra je op een bepaalde afstand van je huis bent de lampen aangaan. Dit wordt geregistreerd via de GPS van je telefoon, ook wel geofencing genoemd. Als wij de straat inrijden is het nog donker, sta je bijna voor de deur dan gaan de lampen aan.

Je kunt ook timers of een wekker instellen. Op het door jou ingestelde tijdstip veranderen de lampen dan van kleur. In de slaapkamer kun je dit als een wake up light gebruiken. Lampen zijn ook aan muziek of tv te koppelen. Bij de tv een extra ambilight functie en als je een feestje hebt een soort van discoverlichting in combinatie met de muziek.

De set vind ik zeer aan te bevelen. Met één druk op de knop alle lampen aan of uit en diverse sferen kunnen creëren in huis.

Ard 14-03-2016

Kwaliteitssysteem voor thuisverlichting

De set is makkelijk te installeren en eenvoudig te bedienen via de Hue app. Mijn voornaamste wens was tijdschema's instellen, ook remote. Omdat het kleurenlampen zijn kun je warmer licht maken dan het koude licht van bijvoorbeeld conventionele spaarlampen.

Het zou wel handig zijn dat je sommige scenario's standaard zou kunnen selecteren ipv manueel te moeten opzetten. Bijvoorbeeld geofencing + lichtdetectie: Lampen gaan aan als ik en/of mijn vriendin thuis is (2x smartphone) én wanneer het donker wordt. Misschien moet ik nog ontdekken hoe dat te doen, maar ik zie geen standaardoptie hiervoor.

Er zijn veel apps beschikbaar voor additionele features, hoewel ik die nog liever in de standaard Hue app zou zien.

Goed afgewerkte lampen en bridge. Ziet er mooi en degelijk uit.

djerooontje 13-03-2016

Gave gadget die redelijk aan de prijs is

De Philips Hue starterkit met 3 kleur lampn en bridg is gemakkelijk in te stellen. Je draait de lampen in je bestaande fittingen, sluit de bridge aan op je modem en stopcontact. Daarna download je de philips hue app op je telefoon, dmv een wizard doorloop je gemakkelijk het instellen en updaten van je set. Daarna kan je aan de slag met zogenaamde scenes in te stellen. Dat is het aanpassen van kleuren die je lampen aannemen als je op een icoon drukt... Je kunt dus alles voorafinstellen, maar uiteraard ook adhoc aanpassen. Dmv de bridge kun je ook als je niet thuis bent de lampen aan of uitzetten met je mobiel of tablet. Ook timers of wekkers kun je instellen zodat lampen automatische aan en uit gaan.

Verderis er een breed scala aan apps te krijgen die ook de hue lampen kunnen bedienen in de app store. Hiermee creeer je met gemak een ware disco show of rustgevende varieerende kleur tonen.
Keus genoeg!

Ook de Toon van Enco had direct door dat er een Hue aangesloten was en wilde deze koppelen zodat ook van uit toon en de toon app de lampen te bedienen zijn. Ook het instellen op de toon was dmv een wizard een "fluitje van een cent".

Gave gadget, handig om verlichting in te stellen ook als je niet thuis bent maar redelijk aan de prijs!

Floris88 11-03-2016

Gehele regie over de sfeer in huis

Ik heb de lampen nu een paar dagen in huis en ze bevallen zeer goed. Installatie is zeer gemakkelijk en vergt bijna geen tijd. De hub ziet er ook nog eens style vol uit, ook al verdwijnt die vast bij veel mensen in de meterkast.

Qua kleuren compositie kan je veel verschillende opties proberen. Lichten zijn dimbaar en makkelijk aan te passen waar je op dat moment zin in hebt. Doordat er naast de Philips hue app ook veel andere apps op de markt zijn kan je alles uit de lampen halen.

Het "spelen" met de kleurencomposities kan wat tijd kosten, maar is dan ook geen onaangename bezigheid. Er zijn ook veel handige opties, zo kan je de tijd instellen wanneer lampen aan of uit moeten (bijv. te gebruiken als wake-up light), lampen kunnen aangaan als je in de buurt komt van je huis, en alles is via een afstand te regelen.

Al met al een innovatief product die voldoet aan de verwachtingen.