Philips Hue Starterkit, E27, wit en gekleurd licht - Reviews

Kleurverandering

9,4

Frans 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

Hue Starterkit E27

Super snelle installatie (plug en play, echt!) De standaard philips app is even puzzelen maar na 10 minuten had ik door dat je de lamp(en) kon dimmen onder het tabje scenes. Just love the product!

peter 22-03-2016 Product kwartaal in bezit

geweldig product

Ik heb deze hue starterskit aangeschaft omdat ik zonder gedoe met dimmers m'n verlichting wil kunnen schakelen.
Dit kan op alle mogelijke manieren en werkt supermakkelijk.
Installeren stelt niets voor en je kunt allerlei grappige app's downloaden die het gebruik nog makkelijker en veelzijdiger maken.
Echt een mooie nieuwe ontwikkeling.

Eveline_05 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Controle over de verlichting in je huis!

De starterkit bestaat uit een bridge en 3 x E27 lampen. Met 5 minuten heb je alles geïnstalleerd en kun je aan de slag met de app. Er is een officiële Philips Hue app, maar daarnaast talloze gratis en betaalde apps. Via de app kun je de lampen aan- en uitzetten, kleuren instellen en eigen lichtplannen maken. Tevens kun je elke lamp van een naam voorzien die je ook individueel kunt bedienen.

Het device dat als eerste connectie maakt met de bridge na aansluiten wordt de administrator. Deze heeft de mogelijkheid om de lampen via Siri te bedienen als dit een Apple device is. Daarnaast kun je meerdere devices registreren om de lampen te bedienen, maar het is ons nog niet gelukt om dat ook via Siri aan te sturen. Momenteel werken wij met iPhone, iPad en Apple Watch en dat gaat in principe vlekkeloos.

Via de my Hue website kun je een login maken en ook de lichten bedienen. Handig als je op vakantie bent of als je laat thuis komt en niet in een donker huis binnen wil komen. Voor deze laatste situatie kun je ook een instelling op je telefoon activeren dat zodra je op een bepaalde afstand van je huis bent de lampen aangaan. Dit wordt geregistreerd via de GPS van je telefoon, ook wel geofencing genoemd. Als wij de straat inrijden is het nog donker, sta je bijna voor de deur dan gaan de lampen aan.

Je kunt ook timers of een wekker instellen. Op het door jou ingestelde tijdstip veranderen de lampen dan van kleur. In de slaapkamer kun je dit als een wake up light gebruiken. Lampen zijn ook aan muziek of tv te koppelen. Bij de tv een extra ambilight functie en als je een feestje hebt een soort van discoverlichting in combinatie met de muziek.

De set vind ik zeer aan te bevelen. Met één druk op de knop alle lampen aan of uit en diverse sferen kunnen creëren in huis.

Ard 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Kwaliteitssysteem voor thuisverlichting

De set is makkelijk te installeren en eenvoudig te bedienen via de Hue app. Mijn voornaamste wens was tijdschema's instellen, ook remote. Omdat het kleurenlampen zijn kun je warmer licht maken dan het koude licht van bijvoorbeeld conventionele spaarlampen.

Het zou wel handig zijn dat je sommige scenario's standaard zou kunnen selecteren ipv manueel te moeten opzetten. Bijvoorbeeld geofencing + lichtdetectie: Lampen gaan aan als ik en/of mijn vriendin thuis is (2x smartphone) én wanneer het donker wordt. Misschien moet ik nog ontdekken hoe dat te doen, maar ik zie geen standaardoptie hiervoor.

Er zijn veel apps beschikbaar voor additionele features, hoewel ik die nog liever in de standaard Hue app zou zien.

Goed afgewerkte lampen en bridge. Ziet er mooi en degelijk uit.

djerooontje 13-03-2016 Product paar dagen in bezit

Gave gadget die redelijk aan de prijs is

De Philips Hue starterkit met 3 kleur lampn en bridg is gemakkelijk in te stellen. Je draait de lampen in je bestaande fittingen, sluit de bridge aan op je modem en stopcontact. Daarna download je de philips hue app op je telefoon, dmv een wizard doorloop je gemakkelijk het instellen en updaten van je set. Daarna kan je aan de slag met zogenaamde scenes in te stellen. Dat is het aanpassen van kleuren die je lampen aannemen als je op een icoon drukt... Je kunt dus alles voorafinstellen, maar uiteraard ook adhoc aanpassen. Dmv de bridge kun je ook als je niet thuis bent de lampen aan of uitzetten met je mobiel of tablet. Ook timers of wekkers kun je instellen zodat lampen automatische aan en uit gaan.

Verderis er een breed scala aan apps te krijgen die ook de hue lampen kunnen bedienen in de app store. Hiermee creeer je met gemak een ware disco show of rustgevende varieerende kleur tonen.
Keus genoeg!

Ook de Toon van Enco had direct door dat er een Hue aangesloten was en wilde deze koppelen zodat ook van uit toon en de toon app de lampen te bedienen zijn. Ook het instellen op de toon was dmv een wizard een "fluitje van een cent".

Gave gadget, handig om verlichting in te stellen ook als je niet thuis bent maar redelijk aan de prijs!

Floris88 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

Gehele regie over de sfeer in huis

Ik heb de lampen nu een paar dagen in huis en ze bevallen zeer goed. Installatie is zeer gemakkelijk en vergt bijna geen tijd. De hub ziet er ook nog eens style vol uit, ook al verdwijnt die vast bij veel mensen in de meterkast.

Qua kleuren compositie kan je veel verschillende opties proberen. Lichten zijn dimbaar en makkelijk aan te passen waar je op dat moment zin in hebt. Doordat er naast de Philips hue app ook veel andere apps op de markt zijn kan je alles uit de lampen halen.

Het "spelen" met de kleurencomposities kan wat tijd kosten, maar is dan ook geen onaangename bezigheid. Er zijn ook veel handige opties, zo kan je de tijd instellen wanneer lampen aan of uit moeten (bijv. te gebruiken als wake-up light), lampen kunnen aangaan als je in de buurt komt van je huis, en alles is via een afstand te regelen.

Al met al een innovatief product die voldoet aan de verwachtingen.

DeGied 28-08-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb sinds kort de Hue Starterset van Philips in huis.
Wat meteen al opvalt is de mooie verpakking waarin het geleverd wordt.
De installatie was, zoals aangegeven op de verpakking, een fluitje van een cent. In drie stappen is het systeem werkend.
Na het spelen met de app heb ik ook andere apps geinstalleerd. En ook hier werkt het meteen goed (na het synchronizeren van de app met de hub door het drukken op de grote knop op de hub). Geen gehannes en meteen disco in de woonkamer.
Wat een verademing hoe een stukje techniek zonder problemen kan werken (kan veel van geleerd worden door andere fabrikanten).
Nu elke avond automatisch een relaxed scene actief en in het weekend disco voor de kinderen :)
adriederveen 28-08-2014 Product paar dagen in bezit

Een verademing, geavanceerd én heel sfeervol. Mooie doos, makkelijk te installeren en voortaan met Ipad en telefoon je lampen bedienen. Lampen geven gekleurd licht en lichtsterkte kan steeds aangepast worden. Dikke fittingen. Licht kan reageren op beweging en.. op muziek! Instellingen kun je zelf maken aan de hand van bijv foto's. Zo heeft voortaan iedere lichtcombinatie een naam.
Verrijking voor de woonkamer, lampen zijn prachtig met melkglas erom heen. Echt enthousiast!
WollieB 21-08-2014 Product kwartaal in bezit

Ik heb de Hue starterskit en twee lampen uit de 'friends of hue ' serie (de lightstrip en de Iris). Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden en zelf onder de indruk ben van de mogelijkheden van Hue en zijn vriendjes. Installatie was echt "plug and play", binnen tien minuten had ik alles aangesloten. Je hoeft slechts de lampen er in te draaien/aan te sluiten en op een knop te drukken en alles werkt. Vanaf dat moment bestuur je de lampen met je smartphone. De mogelijkheden zijn vervolgens bijna ontelbaar. Je kan de lampen vanaf de telefoon elke denkbare kleur geven waardoor je voor elk moment een andere sfeer kan creeren. Met het WK heb ik bijvoorbeeld mijn hele huis oranje gemaakt, maar je kan bijvoorbeeld ook een instelling kiezen die bedoeld is om mee te lezen, erg handig. Daarnaast zijn er tal van apps die ook weer andere mogelijkheden bieden. Ik ben zelf fan van de Hue Disco app, die alle lampen verschillende kleuren geeft op de beat van de muziek die je dan hebt opstaan, een heel cool effect, vooral mijn dochter was fan. Ik heb de lightstrip weggewerkt op een kast (makkelijk te doen met het tape wat er op bevestigd is), en dat geeft een mooie gloed. Je zou bijvoorbeeld ook onder het aanrecht of de bank hetzelfde kunnen doen. Voor de iets technischere mensen kan je ook ITTT-protocol gebruiken, zodat jouw Hue lampen je een seintje kunnen geven als je bent getagd op Facebook (vond ik wel geinig) of dat het gaat regenen (handig als je een raam open hebt staan). Lang verhaal kort; het is veel meer dan een lamp maar meer een echt domotica systeem. Ik ben erg tevreden en gebruik het elke dag en kan het aan iedereen aanraden
Nicky_the_V 20-08-2014 Product paar weken in bezit

Wat een makkelijk systeem!
Na het uitpakken van de doos alles meteen aangesloten en in werkelijk 10 minuten was alles geinstalleerd en werkend.
Je sluit de bridge op je router aan met één kabel (de rest gaat draadloos), je schroeft de lampen in hun fitting en je downloadt de app.
Vervolgens wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen en binnen no-time kon ik het systeem moeiteloos bedienen met mijn iPhone en iPad.
Mijn vrouw leest 's avonds graag een boek en kiest dan voor wat helderder, witter licht in de schemerlamp naast haar en ik kies graag voor de 'relax'-stand voor de lamp boven de eetkamertafel als ik achter m'n laptop zit.

We hebben het zo ingesteld dat alle lampen met één druk op de knop 's avonds uitgaan als we naar bed gaan, om 's morgens wakker te worden met rode, blauwe en groene verlichting als dochter-lief met 'kijk, pappa!' naast ons bed staat. Zij had het ook zo door.

Kortom, een veelzijdig systeem, dat mede dankzij de uitgebreide apps (ook van derden) heel veel functionele en sfeer-mogelijkheden biedt!
BeCreative 18-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik vind het een uitvinding! Je kunt vanaf de bank je lampen aan- en uitzetten of dimmen.
En de kleur helemaal aanpassen naar jouw gewenste sfeer of mood. Met de drie lampen in dit pakket kun je precies je woonkamer in drie hoeken mooi verlichten. En je kunt met een feestje een andere app gebruiken om de lampen op de muziek te laten knipperen.