Philips LivingColors

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips LivingColors op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

gebruiker09 18-01-2013
Geschreven voor: Philips LivingColors

Fantastische nieuwe en betaalbare versie van de Philips Living Color serie. De grote en dure variant van de living colors heb ik vanwege de prijs nooit aangeschaft, maar deze RC Bloom doet nagenoeg hetzelfde, met als enige verschil een iets lagere lichtopbrengst en de vormgeving. Ik heb er eerst één besteld en raakte toen zo enthousiast dat ik er gelijk nog twee heb besteld om m'n gehele woonkamer ermee te verlichten. Alle lampen zijn met één enkele afstandsbediening te bedienen, zowel in combinatie als individueel. Ze zijn zeer energie-zuinig en de kleur, lichtintensiteit en kleurverzadiging zijn allemaal nauwkeurig en eenvoudig in te stellen. Er zijn voorkeursknoppen op de afstandsbediening waardoor je je favoriete combinaties vast kunt leggen en met een enkele druk op de knop kunt activeren.

Het licht is subliem, niet alleen omdat je precies de lichtkleur in huis haalt die je altijd al voor ogen had, maar ook omdat het homogeen licht is, in tegenstelling tot heel veel traditionele lampen waarbij je bijvoorbeeld een warme oranje gloed hebt die door de lampenkap heen schijnt, maar een ongewenst fel wit licht wat daarboven en daaronder uitkomt. Daarnaast vragen verschillende situaties om ander licht, en met een druk op de knop is dat bij deze lampen zo gebeurd.
Toch paar kritische noten voor degene die van plan zijn deze lamp aan te schaffen. Het zijn spots, dus het licht moet je weerkaatsen op een witte muur. Direct het licht de kamer in laten schijnen is niet echt mooi.
Ik raad aan er eerst één aan te schaffen en precies te kijken waar de lamp in het huis goed tot z'n recht komt.
Het design van de lamp is zeer compact en eenvoudig. Dit is mooi, maar tegelijkertijd wil ik er bij opmerken dat die mooie tradionele lamp kwa vormgeving wel een gemis kan zijn, ookal is het licht van deze ledlamp vele malen mooier.

Ik vind dit een zeer fantastisch product en dat is ook de reden dat ik er over schrijf. Ik ben zelden in de afgelopen jaren uberhaubt zo enthousiast geweest over een product van welke aard dan ook. Ik moest dan ook even nadenken of ik product-technisch nog kritiek kon leveren maar kwam uiteindelijk op drie punten.
1. Het aantal voorkeursknoppen op de afstandsbediening is beperkt tot drie, zeker wanneer je meerdere lampen hebt is dit aantal beperkt en ik zou graag zien dat Philips dit in volgende versies uitbreidt.
2. De aanknop op de afstandsbediening is alleen met reeds aanwezig licht te vinden. Lastig als dit licht de basisverlichting vormt in je huis, moet je toch nog eerst ander licht aansteken. Te denken valt aan het aanbrengen van een voelbaar relief bij de aanknop, of een minitieus ledje die brand wanneer de lampen uit zijn.
3. De verticale schijn-hoek van de lamp is niet verstelbaar. Dit zou natuurlijk tot een kleine aanpassing in het design leiden, maar zou wel praktisch zijn in sommige situaties.

Om het kort samen te vatten ben ik Philips zeer dankbaar voor deze lamp. De afgelopen jaren heb ik alsmaar gezocht naar het juiste licht en raakte telkens weer teleurgesteld in het resultaat van bepaalde lampen op het moment dat ze daadwerkelijk in je woonkamer staan. Met deze verlichting heb ik gevonden waar ik al die jaren naar op zoek was. Ik hoop dat ze lang mee gaan. De duurzaamheid is het enige waar ik na een maand nog niets over kan zeggen. Als ze op zijn, moet je nieuwe kopen, want vervangbaar zijn de armaturen zelf niet. In principe moeten ze minstens tien jaar meegaan, maar wellicht is twintig jaar ook haalbaar.

Tava 19-02-2012
Geschreven voor: Philips LivingColors

Rond de kerstdagen hebben wij 1 lamp van deze nieuwe serie aangeschaft om de kamer een beetje rode kerstster te geven. We waren zo enthousiast over de lamp, dat we er nog 3 bijgekocht hebben. Onze hele woonkamer en gang worden nu prachtig uitgelicht door deze living color lampjes. Ze staan op de grond, op de tafel en geven een prachtige sfeerverlichting in huis. Onze hele begane grond wordt nu verlicht met ongeveer 54 Watt stroom, waar we anders zeker 500 Watt gebruikten. Onze favoriete lichtkleur is goud/geel en oranje, maar voor echt spektakel kun je ook fuchsia roze, knalrood of blauw inzetten.
De meegeleverde afstandsbediening is veel beter dan uit de eerste serie livingcolor lampen ( batterij was altijd snel leeg ) en de bediening van alle lampen is erg simpel, nauwkeurig en mooi. We zijn erg enthousiast en blij met de aanschaf. De lampjes zelf zijn in zwart of wit metaal uitgevoerd en voelen degelijk aan. De lampjes zelf zijn van LED en hebben volgens mij een levensduur van 20 jaar of meer.

Boneka 10-02-2012
Geschreven voor: Philips LivingColors

Hoewel ik best wel kritisch ben en sceptisch was over deze lamp heb ik hem toch aangeschaft en via de mooie Shell actie gekocht voor 74 euro. Een mooie prijs voor een iets te dure lamp. De plussen en de minnen!

Mooie sfeerlamp die doet waarvoor hij bedoeld is. Sfeer geven. Ik heb hem netjes en veilig op een dressoir staan met de lamp gericht tegen de muur. Er zit een mooie ronde afstandsbediening bij die heel goed werkt met zeer zachte tiptoetsen. Er zitten 3 voorkeurknopjes op die je natuurlijk naar eigen wens kan veranderen. Hoewel er zeer veel kleurmogelijkheden worden beloofd, gaat het natuurlijk toch vooral om de basiskleuren die je kunt aanpassen van licht tot donker. Fel of zacht. Je kunt de kleuren vastzetten of laten rouleren. Ook dit gaat heel eenvoudig. De living color lamp ziet er ook heel fraai uit. Ben er super blij mee, al kan ik nog niet oordelen over de degelijkheid. Er zit geen houdertje bij maar die kun je wel apart bestellen. Niet echt nodig maar toch.

Minpuntjes? De draad is niet super lang toch is ie nog 1.65 lang. Het zendertje is een klein wit blokje dat 10 cm van de lamp zit en is verwerkt in de draad. Dit kun je niet echt wegwerken. Uiteraard heeft de lamp een draad. De batterijen zijn niet oplaadbaar (word niet aangeraden). Bij normaal gebruik zou de afstandsbediening het 3 maanden moeten doen. Je kunt de ledjes niet vervangen. Dus kapot is kapot. Wel belooft Philips binnen een ruime tijd dit op te lossen.

+ mooie sfeerlamp
+ veel heldere en zachte kleuren
+ prettige afstandsbediening
+ duidelijke gebruiksaanwijzing
+ Philips heeft eigen lijn voor vragen
+ goed instelbaar

- draad met zendertje (inherent maar toch)
- geen oplaadbare batterijen voor afstandsbediening
- afwerking draad onderin lamp (houder nog niet binnen)

Boneka 30-05-2012

Update: inmiddels een paar maanden in mijn bezit. Ben nog steeds erg tevreden over dit product. Lamp werkt uitstekend en de afstandsbedienining werkt naar behoren. Het speelgedrag is natuurlijk wel wat minder geworden. Toch pak ik zo af en toe een ander kleurtje. Al met al nog steeds een prima aankoop.

Ik kan eigenlijk maar een groot minpunt vinden. Kapot is kapot. Lamp kapot is Philips bellen. Toch wel vreemd dat je geen lampjes kunt vervangen. Voor de rest een prima sfeerlamp!

van Dijk07 23-11-2011
Geschreven voor: Philips LivingColors

Bij deze kom ik terug op voorgaande review.De bewuste lamp doet het weer (dat wil ik ook even laten weten)Philips zou dat als oplossing in zijn storingswijzer in de gebruiksaanwijzing op moeten nemen. Wanneer de lamp niet meer reageert,de batterijen in de AB vervangen en daarna de AB dicht bij de lamp houden en de I knop ongeveer 15 sec.ingedrukt houden.De lamp reset en is meestal weer in orde.Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben.

van Dijk07 23-11-2011
Geschreven voor: Philips LivingColors

Lamp nu op een paar dagen na 2 jaar in bezit en is nu al stuk.Zit niet in de afstandbediening en kan alleen met de stekker aan of uit worden gezet op één stand.Voor mij een waardeloos produkt.

RoyV 09-03-2012

Ik heb het zelfde werk alleen nog maar via de stekker afstb werkt niet meer.
Waardeloos

JJa 20-08-2011
Geschreven voor: Philips LivingColors

Hierbij een positieve ervaring van de Philips living colors conic generation 2. Werkt goed met de afstandbediening, meerdere lampen met een (1) afstandbediening in te stellen indien gewenst. De afstandbediening werkt met een rf signaal, dus richten is niet nodig, werkt nog prima op 10 meter afstand. Aansluiting van het snoer op de lamp is goed, geen brom of fluit tonen, alleen licht.
Dit is een goed produkt. Eenmaal gebruikt kun je niet meer zonder. Op sombere grijze dagen toch een beetje zonlicht in huis, 's-avonds het licht van een haardvuur, net wat je wilt. Prima.

GKEEET 22-02-2011
Geschreven voor: Philips LivingColors

We hebben de Philips LivingColors hoge vloerlamp via internet gekocht en vol enthousiasme de zeer mooie doos via de postbode in ontvangst genomen. Philips heeft een perfect gevoel voor de feelgood factor van haar verpakkingen. Alles zat keurig netjes verpakt en de lamp zelf was verpakt in een zijdezachte stoffen beschermhoes. We waren aangenaam verrast!

Helaas paste het stekkertje van de vloerstandaard niet goed in de lamp, waardoor deze bij de minste aanraking los liet. Daarnaast geeft deze lamp een zeer onaangename hoge pieptoon. We hebben dus deze lamp terug gestuurd. Met pijn in het hart, want we waren zeer tevreden over het ontwerp en de sfeer die deze lamp met zich meebrengt.

EB01 26-07-2010
Geschreven voor: Philips LivingColors

Onlangs 4 van deze (2e generatie) lampen gekocht voor in de woonkamer.
Binnen 3 dagen teruggebracht vanwege de vervelende zoemtoom welke hoorbaar is tijdens rustige momenten. Juist op zo'n moment wil ik mij niet ergeren aan een 4-tal zoemende lampen, wetende dat je 4*150 euro hebt uitgeven!! Ik wacht wel tot de 3e generatie komt of evt. andere merken komen met soortgelijke producten.
Technisch gezien, hoeft deze lamp namelijk niet te zoemen.

royvanderveen 11-02-2010
Geschreven voor: Philips LivingColors

Ben zeer tevreden over de living color 2.
Heb via de webshop voor een prikkie.
en staat jammer niet in de kieskeurig lijst.
de afstandsbediennig is erg gevoelig.
De kleuren zijn mooi en overgang van 5 sec /1 min in te stellen

Evert11111 29-01-2010
Geschreven voor: Philips LivingColors

na bestelling online de living colors binnen gekregen. Helaas zat er geen leven in: een defect in de aansluitng van de lamp. Gebeld met philips en mij werd verteld dat de lamp wordt omgeruild. Echter, er kom geen uitspraak gedaan wanneer dit zou gebeuren?????? Wacht nu al meer dan 1 week op informatie. Bij nogmaals navraag kon men nog steeds niet zeggen...........

visualice 27-12-2009
Geschreven voor: Philips LivingColors

Ik gebruik deze tweede generatie Philips Livingcolors enkele weken en ben zeer tevreden. De aanraakgevoelige afstandsbediening is aangenaam om mee te werken en de lamp geeft een prachtige sfeer.

Er komt een lichte zoemtoon uit de lamp, maar vergelijkbaar met de eerste generatie. Als je niet binnen een meter van de lamp zit, hoor je er niets van.

De bediening is simpel gehouden, alleen wil het aanraakgevoelige oppervlak niet altijd meewerken. Dit is uiteraard afhankelijk van persoon tot persoon en zeker niet frequent voorkomend of storend.

Kortom: een prima sfeerschepper met een eenvoudige bediening.

bcobelens 27-11-2009
Geschreven voor: Philips LivingColors

Ik ben zeer ontevreden over de Living Colors G2. In huis heb ik 4 living colors van de vorige generatie staan en ik wilde er nog eentje bij. Omdat Philips naar eigen zeggen betere LEDs in de G2 gebruikt, heb ik maar voor de G2 gekozen.

De eerste keer dat ik een G2 aansloot dacht ik dat het exemplaar defect moest zijn omdat ie aanzienlijk minder licht gaf dan de oudere lampen die ik heb staan. De winkel heeft omgeruild voor een nieuw exemplaar, en nu weet ik het dus zeker: de G2 geeft niet 50% _meer_ licht maar beduidend _minder_ licht dan het oude model. Bovendien komt er een hinderlijk hoog gezoem uit.

De enige verbetering bij de G2 is dat de samengestelde kleuren er zuiverder en homogener uitzien. Al met al een afrader wat mij betreft.

Voor de duidelijkheid: de helderheidsvergelijking heb ik getest bij de primaire kleuren, alswel bij wit met de verzadiging op de laagste stand.

bloempje 18-10-2009
Geschreven voor: Philips LivingColors

Prettige lamp, makkelijk te bedienen. Rijke kleurkeuze viel tegen want er zit werkelijk veeel minder kleuren dan er werd beloofd. Maar ja, voor gezellige aanvulling van het sfeer in het huis is de lamp prima geschikt, zeker in de wintermaanden.