Dyson AM09 Hot + Cool - wit/zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson AM09 Hot + Cool - wit/zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Peter 11-08-2020

Dyson AM09

Mooi design maar functioneel niet veel anders dan een reguliere ventilator. Verwarmen is oké maar ik heb het gekocht omdat er ook COOL op stond. Inderdaad het design is COOL maar het wordt niet COOL . Het is gewoon lucht verplaatsen, hetzelfde effect als een ventilator. Spaar je geld uit als je voor verkoeling gaat, Heb er zelf een thermostaat voor gezet en het word nog geen graad koeler , terwijl je het wel kunt instellen tot +1 graad ........kies voor e.v.t. een airco dan heb je meer waar voor je geld. !

John 07-12-2019

Verbazingwekkende verwarmings- capaciteit

Gekozen vanwege vormgeving, gebrek aan gevaarlijke onderdelen en niet onbelangrijk, even snel extra warmte in huis. Dat gaat supersnel!

Pluspunten

• In de zomer een verkoelend briesje op de koop toe

saskia 15-08-2018

Ventilator Hot + Cool

Goed product, heerlijk gekoeld op de warme dagen die we gehad hebben. S'avonds mee naar boven genomen en op stand 1 deed hij het voor mij genoeg bij het bed, geen overbodig geluid. je kan er prima bij slapen. De warmte stand alleen maar even snel geprobeerd, maar hij is direct warm. Alleen een beetje jammer dat met de temperatuur de prijs ook omhoog gegaan is. Verder top!

Marja driessen 04-08-2018

Dyson hot cool

Helemaal geweldig, heb hem de hele dag draaien, met deze warmte,en in de winterperiode s morgens ff warme lucht,tot de kou uit huis is. Ik kan het echt aanbevelen

Els 28-07-2018

Niet meer te missen

Mijn moeder kwam met een hot cool ventilator af. Vandaag heb ik voor mezelf 1 bijgekocht. Als het s'morgens koud is laat ik even op hotstand draaien. De warme lucht gaat ver de kamer in en is er zalig. Bij rugpijn ben ik er ook eens voor gaan staan. Nu in de zomer is het onmisbaar. Niet gevaarlijk voor mijn hond. Geen gerammel lawaai. Top hoor.

Jana Hermans 13-11-2017

Duurder dan gemiddeld maar uitstaand in zijn werking

Verwarmt ongelooflijk snel de kamer op. Je zet hem aan en voor de rest van de avond hoef je je geen zorgen te maken dat het te warm wordt, is zeer stil in vergelijking met andere luchtverwarmers en zeer handig in verbruik. Je stelt de gewenste temperatuur in en voor de rest hoef je niets te doen. De Dyson gaat vanzelf uit als de temperatuur bereikt is, en terug aan als het koeler wordt.

Pluspunten

• Snelle verwarming
  • Stil
  • Afstandsbediening
  • Sleeptimer
  • Strak design met mooie display

Minpunten

• beknopte handleiding
  • Geen automatisch aan-uit-uur

LR 20-06-2017

Teleurgesteld

Fantastische looks, en daar dus voor gevallen. Plus functionaliteit; zowel koelen als verwarmen! En een mooie merknaam. Verwarmen gaat goed, koelen valt zeer tegen. Misschien dat het werkt als je niet in een bovenappartement woon; ik had mij beter niet kunnen laten lijden en verleiden door de mooie looks en een veel goedkopere, maar verkoelendere kunnen halen.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Kan ook verwarmen, kan ook koelen

Minpunten

• Niet zo verkoelend

Officiele reactie van Dyson 21-06-2017

Beste LR,

Hartelijk dank voor uw review. De AM09 verkoelt inderdaad als een ventilator. Hij brengt de temperatuur van de lucht dus niet omlaag. Het spijt me als u die verwachting had. Dat is niet de bedoeling.

Met vriendelijke groeten
Tom

Martin 19-06-2017

Niet storende ventilator

Na jaren een lawaaiige ventilator te hebben gehad, waren we te aan wat rust. Al zoekend kwamen we ook bij de Dyson hot en cool. Warme lucht was in de winter ook fijn, dat gaan we nog uitvinden.
Op lage stand doet hij het al geweldig en verplaatst hij aardig wat lucht, lekker koel.

Pluspunten

• weinig geluid
  • 10 standen
  • kantelbaar en oscilerend

Guus 01-06-2017

Prachtig desig maar misleidende naam

Dyson brengt een prachtig apparaat op de markt dat inderdaad in staat is om erg warme lucht te produceren. De claim dat dit apparaat ook koelt vind ik pure misleiding!!
In een kleine kamer van slechts 2,5 bij 4 ongeveer heeft het apparaat 2 uur staan draaien op vol vermogen. iN die tijd is de temperatuur gezakt van 26.5 naar 26.2 graden. Helaas wordt het toch een of ander lelijk dng met een lange slang eraan... Het had zo mooi kunnen zijn, maar deze was binnen 24 terug naar de leverancier!

Pluspunten

• design
  • verwarmen

Minpunten

• koelen
  • koelen

Officiele reactie van Dyson 02-06-2017

Hallo Guus,

Dankuwel voor uw review. Dat klopt helemaal: het is geen airconditioner, maar een ventilator. Een ventilator verkoelt doordat het verplaatsen van de lucht u toestaat om uw lichaamswarmte beter kwijt te kunnen. Erg vervelend als u dacht een airconditioner te kopen, dat is absoluut niet de bedoeling.

Groeten
Dyson Benelux

Jesse Lammerts van Bueren 16-11-2016

Prachtig Design, Perfecte Werking

Onwijs mooi ontworpen product, ijzersterk in gebruik en zeker niet te luidruchtig. Supermakkelijk in te stellen met afstandbediening en op de timer!

• Geluidsniveau
  • Timer + afstandbediening
  • Kracht

Minpunten

• Prijs

MariPaz 16-11-2016

Simple the best product I have bought in the last two year

I live in an old house with central heating. Downstairs is warm and cosy but upstairs was always cold...till I bought the dyson AM 09. It just needs 5 minutes and my bedroom, bathroom and rest of the rooms become conformable. I am not afraid of the winters anymore...Seriously it has change my life. It was what I was looking for, an extra heating system, fast reliable and above all SAFE as I have two super energetic boys. Thank you Mr Dyson and team.

N. 07-10-2016

Fluister stil

Een hele fijne ventilator. Helaas erg prijzig. Op de laagste stand is ie fluisterstil, daarna neemt het geluid behoorlijk toe.
Voor mensen die niet met geluiden kunnen slapen is ie in de laagste stand heerlijk, maar moet hem dan wel binnen 2 meter plaatsen om goed te koelen met dat hele warme weer. Handige afstandsbediening erbij!

Wim 15-09-2016

No value for money

AM09 Hot + Cool gekocht om de slaapkamer heerlijk te kunnen koelen. De site was veelbelovend met woorden als "krachtige koeling". Dit blijkt echter erg tegenvallend. Het blaast alleen krachtig lucht uit waarbij het apparaat vrij veel herrie maakt. Voor 419 EUR een miskoop

Minpunten

• Geen echte koeling
  • Veel lawaai

Mercedes180 30-11-2015

Prachtig design, super kwaliteit,zeer energie zuinig,
snelle reactiesnelheid, super value for money
Kortom Uniek toestel!

Ingrid 13-07-2016

Wij hebben er net een gekocht mar naar ons idee, koelt hij helemaal niet. Wat doen we verkeerd? Ingrid

Officiele reactie van Dyson 14-07-2016

Beste Ingrid,

Wat vervelend om te horen. Gezien de AM09 zowel een warmte- als koelmodus heeft, zouden wij u eerst willen vragen om te dubbel checken of de AM09 in de juiste modus staat. Voor meer informatie over het wisselen tussen beide functies verwijzen wij u graag naar de AM09 gebruikshandleiding. In deze verkoelingsmodus verplaatst de AM09 vervolgens lucht door de ruimte om voor verkoeling te zorgen. Mocht dit uw probleem niet oplossen, dan verwijs ik u graag door naar onze klantenservice. Deze is bereikbaar op 0800 0206 203.

I 27-10-2015

Ik ben erg tevreden van mijn aankoop! De diffuse blaaskracht zorgt ervoor dat de ruimte snel en gelijkmatig verwarmt/afkoelt, het toestel is gebruiksvriendelijk dankzij de timer en het strakke design (en de handige magnetische afstandsbediening!) maken van het toestel een echte eye catcher. Enkele minpuntjes: het toestel produceert best wat geluid en is eerder prijzig.

Kristel van Vilsteren 20-10-2015

Wat een fantastisch apparaat. Zowel het uiterlijk is prachtig, als de werking. In de zomer super koel en in winter heerlijk warm. Super pluspunt is dat het erg kindvriendelijk is. Met 3 jonge kinderen in huis een aanwinst !

MKok1 04-10-2015

Top product. heel blij mee.
Warm en koud is heel fijn. geluid valt me ook helemaal mee.
de `jet focus` is wel heel erg fijn.
al met al heel blij mee, aanrader.

Dr.Gadget 04-10-2015

Wat een prachtig apparaat!
Fijn en makkelijk te gebruiken.
De blaaskracht is krachtig op de hoogste stand en bereikt een aantal meters en is ook naar een hoek in een ruimte in te stellen.
Nu het al wat kouder begint te worden staat 't lekker centraal in de woonkamer en genieten wij van de aanwezigheid van de AM09. Wanneer het de juiste de temperatuur op de warme stand in de omgeving heeft bereikt valt het automatisch uit,ideaal!
Dankzij de timer hebben wij ook daarom geen omkijken naar het energieverbruik van de AM09.
Er wordt dus gebruikt gemaakt van dit apparaat wanneer we het ook echt nodig hebben.
Helaas is het geluid van dit apparaat ook aanwezig, maar niet een al te vervelend geluid gelukkig. Als de TV aan staat of wanneer er visite is valt het geluid niet eens op. Maar daar mag naar mijn mening nog wel aangewerkt worden.
Voorlopig zullen wij in ieder geval zeker voor een lange tijd heel veel plezier van hebben!
Chapeau Mr. Dyson!

Annevh 27-09-2015

Fijn apparaat! Heel prettig dat hij zowel warm als koud kan. Daarnaast is het prettig dat je de blaasrichting kan instellen(jetfocus verus brede focus).
Vooral bij inslapen op warme dagen ideaal mede dankzij de timer.

evelienvergauwen 24-09-2015

Sinds deze zomer hebben wij de Dyson AM09 Hot+Cool. We waren meteen verkocht aan het strakke, moderne design. Het past zeer mooi in elk interieur. We zijn zeer tevreden over de krachtige blaaskracht en de mogelijkheid om zowel op één punt te richten als de ventilator te laten roteren. Ook is het zeer handig om de timer voor een bepaalde tijd in te stellen voor het slapengaan. De ventilator maakt op de hoogste stand wel enig geluid maar dit komt niet storend over. Het is verder ook zeer aangenaam om de ventilator draadloos te bedienen via de afstandsbediening.
Een echte aanrader wat ons betreft!

Langendijk-Cisse 22-09-2015

Handig warm en koud in een apparaat, door de verschillende in te stellen standen kun je de warmte verspreiden of juist op 1 plek richten.
Mooi design.

Koekoek86 18-09-2015

Ik maak nu een maand gebruik van de Dysob AM09 Hot+Cool. Ondanks dat ik de kleur de minst mooie vind, ben ik erg tevreden. Ik had bij deze vernieuwde versie gehoopt nog minder geluid te horen. Dit valt echter tegen. Ik gebruik hem namelijk vooral tijdens het slapen in de zomer als het erg warm is. Dan is het storend als hij veel lawaai maakt. Ik ben echter wel uitstekend geholpen door een marketing werknemer bij Dyson. Erg klantvriendelijk, adequaat en snel handelend. Heel erg prettig! Dank hier voor!

Sanneblankestijn 16-09-2015

Ik ben erg tevreden over deze Dyson cooler + hot. Tijdens mijn zwangerschap heb ik deze aangeschaft in verband met de hittegolf. Het werd een stuk aangenamer in de ruimte, waardoor het voor mij beter uit te houden was. Tevens ideaal dat deze gebruikt mag worden in het bijzijn van baby's.

Nu met de wat koudere dagen gebruik ik de warmte stand en werkt goed! Verwarmd snel onze woonkamer en slaapkamer voor onze baby.

Het geluid is absoluut niet storend en veel zachter dan een gewone ventilator.

Freek Dericks 14-09-2015

Het toestel oogt erg strak en heeft een mooi design, waardoor het in een woonkamer of elders in huis nooit stoort, integendeel.
Reacties van vrienden op bezoek zijn op dit gebied zeer positief. Eén minpuntje misschien; wij hebben voor een wit toestel gekozen,
maar die zwarte (donkergrijze) draad had beter wit geweest. Dan was het echt àf geweest. Wel een plus voor de draad is de vorm van
de stekker die voorzien is van een dwars stukje harde plastic waarmee je de stekker makkelijk en veilig kunt uittrekken.
Functioneren, afstandsbediening enzomeer zijn prima, zowel warm als koud bekomt men snel het gewenste effect in niet al te grote
ruimtes. Het geluid is behoorlijk storend in gezelschap, maar blazen zonder geluid te maken zal wel nooit lukken.
Samengevat: prima toestel dat doet wat moet!

carolinevandeweghe 09-09-2015

Het design is zeer modern! En vrij stil in gebruik.
Het toestel schakelt zeer snel over van warm naar koud. Het magneet in de afstandsbediening is super handig. Er is ook een mogelijkheid om de ventilator van links naar rechts te laten bewegen maar je kan hem ook kantelen!
Een optie die ik ook altijd gebruik is de timer, je kan de timer instellen voor zowel 15minuten als 9uur.
Kortom prima toestel!