Rowenta Essential statiefventilator VU4110

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Essential statiefventilator VU4110 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

NJ23 08-07-2019

Stevige ventilator

Deze ventilator van Rowenta is stevig en veilig ventilator en zelfs in de laagste stand blaast deze al flink wat verkoelende lucht. In elkaar zetten vereist wel enige handigheid maar met een youtube filmpje van op het kanaal van Rowenta is het vrij snel geregeld. De installatie handleiding zelf heb ik niet kunnen vinden in de verpakking gek genoeg. De ventilator is gemakkelijk te verstellen. Als minpunt vind ik dat de ventilator best wat geluid maakt, met name wanneer deze in de draaistand staat.

Pluspunten

• Stevig
  • Veilig
  • Sterke luchtstroom

Minpunten

• Geluid
  • Installatie neemt enige tijd in beslag

Kleintjuh89 24-06-2019

Prettige ventilator

De ventilator moet je zelf in elkaar zetten, hier moet je wel enig sinds handig voor zijn maar als je logisch nadenkt komt je een heel eind.
De ventilator staat heel stevig op zijn ronde voet, en op standje 1 geeft hij al lekker wat wind.
Enige kleine min puntje is de hoeveel lawaai hij toch maakt. (Gezien de kracht waarmij hij rond draait wel te verklaren maar ik laat hem niet graag s'avonds aan staan hierdoor)

Pluspunten

• Staat stabiel
  • Veel wind

Minpunten

• Redelijk veel lawaai

SandraHD 24-06-2019

Groot bereik

Het product is zeker aan te bevelen omdat het een ontzettend groot bereik heeft met deze hete dagen! De verschillende snelheden gaan alle 3 aardig snel en dat is fijn met deze onaangename temperaturen. Op de slaapkamer gebruik ik hem ook, ik heb niet zo snel last van geluid tijdens het slapen gaan, maar het product maakt best wel veel herrie. En het product in elkaar zettenis nog best wel een klus, ik ben er goed door heen gekomen, maar ik kan het begrijpen als dat minder lukt. Gelukkig zijn er op internet gemakkelijk filmpjes te vinden en zit er een instructie boekje bij!

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Makkelijk te verplaatsen
  • Kindvriendelijk
  • 3 goede snelheden
  • Groot breik

Minpunten

• in elkaar zetten is een klusje
  • maakt best wel wat geluid
  • stand 1 is al redelijk hard

Marijse 21-06-2019

Rowenta ventilator

Deze ventilator heb ik mogen uittesten en ik ben er zeer tevreden van. Hij doet exact waarvoor hij dient. Hij is zeer eenvoudig in gebruik en gemakkelijk te bedienen. Door zijn 3 standen kan je hem op de gewenste snelheid instellen en je kan de kop ook laten kantelen in de juiste richting. Hij is dankzij zijn stevige voet ook veilig in gebruik met kinderen in de buurt. Ze kunnen hun vingers niet tussen de bladen steken. Hij maakt niet teveel lawaai en is niet storend. Uiteraard maakt hij net zoals andere ventilatoren enig geluid. Prijs/kwaliteit is hij zeker een aanrader. Het enige minpuntje vind ik dat het niet zo simpel is om hem in elkaar te zetten. Het vergt toch enige handigheid en in de handleiding staan enkel foto's. Een beschrijving had misschien wel wat gemakkelijker kunnen zijn.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Veilig voor kinderen

Minpunten

• Vergt handigheid om in elkaar te zetten

jipR 21-06-2019

Zeer goede kwaliteit

De Rowenta VU4110 Essential Statiefventilator is een zeer goede statiefventilator. Omdat je het product zelf in elkaar zet maakte ik mij in het begin wat zorgen over de kwaliteit van het product. Hoe goed kan die dan echt zijn als ík hem zelfs in elkaar kan zetten. Gelukkig is dat in elkaar zetten heel gemakkelijk gedaan door de weinig losse onderdelen. (Hulp nodig bij het in elkaar zetten? Zie: https://www.youtube.com/watch?v=diFU-OC4LL8) Na het in elkaar zetten kan de ventilator direct aan de bak, en zoals de titel doet vermoeden, schroomt er niets aan de kwaliteit. De ventilator oogt zeer chique en past in elke kamer. Daarnaast zijn de knoppen die windsnelheden veranderen, de poot en de korf zelf allemaal zeer stevig en van hele goede kwaliteit. Nooit heb je het gevoel dat iets los zit of er elk moment af kan vallen. Wel had ik wat keren dat de hoogte veranderen niet heel soepel ging. Al met al een ventilator van zeer goede kwaliteit.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • 3 verschillende windsnelheden
  • Lekker stevige poot

Minpunten

• Hoogte verstellen ging niet altijd even makkelijk

ES90 21-06-2019

veel kracht

De Rowenta statieventilator oogde bij mij als ieder andere ventilator op een statief. en eerlijk gezegd is het ook niet meer dan dat. Hij voelt wel als een stuk degelijker dan de meeste andere ventilators die ik gezien of geprobeerd heb. Met de handige instructievideo is die echt binnen 5 minuten uit de verpakking en gereed voor gebruik.
Hij verplaatst op zijn hoogste stand erg veel lucht en dat is prettig, helemaal met echt warm weer. Hij is redelijk stil, enkel de wind die blaast hoor je, geen "goedkope" tikken of ratels etc.
De afwerking van de ventilator is naar behoren, en door de verzwaarde voet staat die stevig overeind.
Al met al een prima ventilator voor de prijs.