Dyson AM06

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson AM06 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rolien 15-08-2018

Apparaat doet wat er van verwacht wordt.

Geschreven voor: Dyson AM06

Prima werkend apparaat, werkt vrijwel geruisloos, mooi uitziende ventilator; handig de sleeptimer. Uitstekend te gebruiken in de slaapkamer.

Minpunten

• nogal duur

Ronald 03-08-2018

Het verschil wordt gemaakt door Dyson!

Geschreven voor: Dyson AM06

Na aankoop van een Dyson stofzuiger in 2009 nu aankoop van een Dyson ventilator. Het woord ventilator is echter niet geheel juist. Allereerst kost een ventilator veel minder en werkt anders. Tja sommigen zwichten voor het Design bij aankoop maar allereerst moet de Dyson functioneel voldoen. Uitproberen dus en bemerken dat een ventilator lucht verplaatst en de Dyson AM06 een constante koele luchtstroom brengt. Het verschil wordt gemaakt. Het bedieningsgemak is top: afstandbediening, timer, verticaal en horizontaal instelbare luchtstroom, geluidsarm en 10 standen. Al met al een aangename, duurzame en prachtige aankoop.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Functionaliteit en Design

Minpunten

• Prijs

Mellody 27-05-2017

Dyson AM06 tafel vantilator

Geschreven voor: Dyson AM06

Eindelijk toch gekocht! Veel geld € 288,-- voor een tafel ventilator. Maar je kunt er veel meer mee ventileren dan de tafel ;-). Het apparaat is stil, krachtig, mooi en ja....duur.
Maar het geld zeker waard. De AM06 geeft een aangename luchtstroom en doet dat netjes en (bijna) geruisloos en oh ja "ziet er geweldig uit. De vorige vantilator, zo'n design ding, gaf veel lucht maar had het geluid van een sportvliegtuigje.

Pluspunten

• Mooi
  • Stil
  • Krachtig

Minpunten

• Duur

Patrice55 31-05-2015
Geschreven voor: Dyson AM06

Vorig jaar hebben wij de Dyson AM06 gekocht; het was even een uitgave ten opzichte van een 'normale' ventilator maar we hebben er geen seconde spijt van gehad.
De Dyson is extreem geluidsarm en waar een gewone ventilator eigenlijk alleen maar lucht verplaatst, koelt de Dyson ook echt de lucht. We hebben binnen een weerstation waarop o.a. de binnentemperatuur is af te lezen. Toen het vorig jaar in juli zo ontzettend warm was, was het voor het eerst aangenaam in de woonkamer en daalde de temperatuur zichtbaar een voelbaar!
Ik wil hier geen verkooppraatje houden maar ik raad iedereen aan om een Dyson ventilator aan te schaffen; nogmaals, het is even een uitgave t.o.v. een conventionele ventilator MAAR het geld dubbel en dwars waard!
Voor aanstaande zomer zijn wij van plan om ook voor in de slaapkamer een Dyson aan te schaffen. Oh ja, en dat schiet me nu te binnen ( en deze opmerking is alleen voor kattenliefhebbers), omdat de Dyson zo geluidsarm is, vindt onze kat het ook geweldig!
Onze eerdere ventilatoren vond ze alleen maar eng; de Dyson geen centje pijn!!!

Patrice de Bruijn

Malcolm1 30-05-2015
Geschreven voor: Dyson AM06

Geweldige ventilator, zeer geruisloos want op lage standen hoor je niets! maar vooral een geweldige EYE Catcher in de woonkamer. Wij krijgen alleen maar positieve reacties over werking van de ventilator en vooral over het design!

irichie79 30-05-2015
Geschreven voor: Dyson AM06

De Dyson verkoeld kleine ruimtes goed en is ideaal voor onze dochter van 8 maanden voor in de warme zomer avonden. Op een lage stand beperk je het geluidsniveau zodat wij rustig door kunnen slapen. Gedurende de dag zet je de stand hoger voor meer verkoeling. De design is een eyecatcher en het is erg makkelijk om het schoon te houden. Een aanrader !

PinoNL 29-05-2015
Geschreven voor: Dyson AM06

Apparaat koelt goed. Als de ruimte erg warm is, even op een hoge stand en de ruimte is koel. Daarna verder op stand 2 voor een perfect resultaat. Mooi design en makkelijk schoon te houden.

JustAwesome 05-06-2014
Geschreven voor: Dyson AM06

Na lang te hebben nagedacht over de aanschaf van een Dyson AM06 ventilator heb ik er toch een gekocht.

Het is een hoop geld, vooral als je een keertje in de Blokker geweest bent en ventilatoren ziet staan voor €19,95.. Maar..!

Toch zit er een hoop verschil in een traditionele ventilator vergeleken met deze Dyson AM06.

1. Installeren en aansluiten
- De Dyson bevat geen lastige instructieboekjes met schroefjes die je vast moet draaien en kappen die je helemaal in elkaar moet zetten. De Dyson komt met een motor en een ring die de luchtstroom gelijkmatig verdeeld. Het is een kwestie van plaatsen en draaien. En dat was ook meteen de hele installatie.

2. Gebruik en gemak
- De afstandsbediening heeft alleen nuttige knoppen. Zo kun je hem in/uitschakelen, laten draaien (oscileren), harder of zachter zetten (standen van 1 tot 10) en een timer instellen. Al met al 4 knopjes.

3. Kwaliteit van het product
- Het blijft plastic, maar volgens Dyson is het polycarbonate. Een degelijk type plastic. En je merkt dat ook wel aan de afwerking. Het ziet er gelikt uit en het is een plaatje voor in de woonkamer of slaapkamer.

4. Blaaskracht en geluidsniveau
- De blaaskracht is wat je kan verwachten van een tafelventilator. Het is niet een model waar je een gehele slaapkamer mee kan verkoelen. Het is wel van belang dat je er niet verder als 5 meter van af bent. Dan voel je namelijk weinig. Het is echt een ventilator voor op tafel welke je misschien een halve meter/meter vanaf zit. Maar boven de 2 meter wordt de luchtstroom al een stuk minder. Het mooie ervan is dat je hem vrijwel traploos kunt instellen. Je kan hem heeeel langzaam een briesje laten verspreiden, of flink laten verkoelen op stand 10.

Het geluidsniveau is prima, je hoort geen bladen in de lucht hakken, en een motor hoor je nauwelijks tot niet. Je hoort alleen het aanzuigen en blazen van lucht. Je kan het vergelijken met een drukcabine in een vliegtuig. Het zuigende geluid daarvan. Dit hoor je eigenlijk alleen duidelijk als hij op zijn hardste stand staat. Op stand 5 (de helft) is hij echt super stil.

De ventilator kan 320 liter per seconde geven, vergeleken met traditionele ventilatoren is dit er nog ietsje boven maar door het aparte ontwerp is dit dan ook wel een rechte, constante en kleine luchtstroom. Als je net iets buiten de cirkel bent voel je geen lucht meer.

---
Conclusie:

De Dyson AM06 is een prachtig ontworpen tafelventilator die versteld kan worden in richting: omhoog of naar beneden en kan oscileren. Er is een magneetbevestiging aan de bovenkant om de afstandsbediening te plaatsen. Handige toevoegingen, maar, voor €349 euro krijg je net zoveel lucht als een normale tafelventilator bij het Kruidvat. Waarom zou je perce een Dyson moeten kopen?

Ik wil hem gebruiken voor op mijn nachtkastje om te slapen. Ik heb al meer als 4 ventilatoren gehad welke allemaal piepen, kraken, tikken of die zo hard blazen dat het koud wordt. Ik houdt zelf van kwaliteit en een duurzaam product. Ik denk dat Dyson geslaagd is een designvol product te ontwerpen met goede prestaties. Dus; wil je er zeker van zijn dat je kwaliteit krijgt, je een goed product krijgt en stilte wilt ervaren, dan kan je niets anders doen, dan een Dyson aan te schaffen.

Tip: Als je hem in een woonkamer wilt gebruiken en meer koeling wilt zou ik kijken voor een AM08. Die heeft het dubbele aan luchtverplaatsing.