De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Honeywell HY254E4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Jan 12-08-2020

Lekker stil tot dat...

Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Lekker stil apparaat met ruime mogelijkheden. Voldeed mij de eerste 2 jaar uitstekend. Ik gebruik de ventilator zo'n 20 dagen per jaar en dan gemiddeld een uur of vijf en berg m buiten de zomer netjes op. Na twee jaar begon het apparaat te piepen tijdens gebruik het was nog wel te verhelpen met wat WD40. Maar nu, nog een jaar later helpt dat ook niet meer. Als die scheef staat is die nog el stil, maar gewoon rechtop niet. Ik heb de stellige indruk dat het allemaal net wat te goedkoop gemaakt is en daardoor niet lang mee gaat. Voor dat de volgende zomer begint koop ik een ander type.

Pluspunten

• stil
  • mogelijkheden

Minpunten

• duurzaamheid

M.M. Willemsen 26-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Wellicht waren mijn verwachtingen te hooggespannen. Het apparaat ziet er indrukwekkend uit en de bijbehorende beschrijving was veelbelovend. Tijdens het eerste'hittegolfje' in juni van dit jaar, konden wij Honeywell HY254E4 goed
uitproberen. Het apparaat voldoet, maar rechtvaardigt echter niet zijn hogere prijs t.o.v. de traditionele ventilatoren.
Zelfs mijn dochter van 11 gaf aan dat zij liever de oude ventilator op haar slaapkamer had, dan dit nieuwe apparaat. Ook de 'silend mode' maakte geen indruk op ons. Ik zou dit apparaat dan ook niet aanbevelen aan kennissen of vrienden.

RobinTrietsch 26-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Sinds een week ben ik in het bezit van de Honeywell QuietSet torenventilator. Al met al moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze ventilator!

Wat zit er in de doos?
- Honeywell QuietSet Towerfan
- Voetstuk (in vier delen, dient voor gebruik in elkaar gezet te worden)
- Afstandsbediening
- 2 AAA batterijen voor de afstandsbediening
- Handleiding en garantieboekje in verschillende talen

Wat meteen opvalt bij het uitpakken aan de ventilator, is het fraaie moderne design. Geen suffe grote ventilator, zoals we die vroeger alleen maar hadden! Deze torenventilator neemt ook nog eens vrij weinig ruimte in beslag, wat zeker handig is in een kleine kamer!

Ik zal hieronder mijn beoordeling per criterium toelichten:

1. Blaaskracht
De blaaskracht van de ventilator is in te stellen op 5 verschillende niveaus. Bij de niveaus wordt ook aangegeven hoeveel geluid de ventilator daarbij produceert (hoewel daarover de meningen uiteenlopen). Zelf heb ik ervaren dat de ventilator een goede balans heeft tussen verkoeling bezorgen en geluidsproductie.
De hoogste stand (5) zorgt er inderdaad voor dat de gevoelstemperatuur in de ruimte een stuk lager ligt dan de daadwerkelijke temperatuur.
Op de laagste stand (1) is het mogelijk om te slapen en toch verkoeling te hebben. Dit zal ook echter per persoon verschillen, want niet iedereen kan met veel geluid om zich heen slapen.

2. Geluidsniveau
Zoals ik ook al bij 1 heb besproken, heeft de ventilator een goede balans tussen blaaskracht en geluidsproductie.
Na een week intensief gebruikt te hebben (temperatuur was gemiddeld buiten 25-30 graden), viel me op dat er geen enkel onderdeel in de ventilator rammelde of geluid maakte. Ik heb andere towerfans gehad waarbij dit wel het geval was.

3. Duurzaamheid
Hier kan ik uiteraard nog vrij weinig over zeggen, behalve dat de ventilator stevig in elkaar zit. Het product straalt ook kwaliteit uit, deze ventilator zal het de komende jaren nog wel uithouden!

4. Overig
De ventilator beschikt over een timer functie. Deze kan ingesteld worden op 1,2,4 of 8 uur. Nadat deze tijd verstreken is, wordt de ventilator automatisch uitgeschakeld. Handig om in te stellen voor je gaat slapen!

Doordat de ventilator op een voet staat, voel je de verkoeling ook als je op een stoel of een bank zit.

De ventilator heeft qua draaiing een groot bereik. Hierdoor kan de ventilator op zijn plek blijven staan.

Hierboven heb ik ook al genoemd dat er een afstandsbediening bij de ventilator geleverd wordt. Ideaal natuurlijk om van afstand de ventilator te bedienen! Mooi is ook dat de afstandsbediening aan de achterkant van de ventilator opgeborgen kan worden (hij is dan onderdeel van de ventilator; hij is erin verzonken).
Echter zijn er voor mij twee minpunten aan deze afstandsbediening:
1) De vorm van de afstandsbediening: de afstandsbediening is nogal dik en groot (terwijl er slechts drie knoppen op zitten).
2) Het is niet mogelijk om de timer van de ventilator met de afstandsbediening in te stellen.

Dit zijn de enige minpunten voor mij die deze ventilator heeft. Ik hoop dat ik de lezer van mijn review heb kunnen helpen bij het maken van een keuze! Dit is in ieder geval een uitstekende ventilator!

Hieronder nog een overzicht van plus- en minpunten:

Pluspunten:
+ Veel verschillende verkoelingsniveaus
+ Afstandsbediening
+ Stil (ook acceptabel tijdens het slapen)
+ Design
+ Neemt weinig ruimte in beslag
+ Zorgt voor goede verkoeling
+ Timer

Minpunten:
- Design van de afstandsbediening
- Timer kan niet ingesteld worden met de afstandsbediening

florisbruinsma 25-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Een fijne ventilator die redelijk stil is op slaapstand, ik kan er in ieder geval prima mee slapen. Verder voelt de lucht een beetje als een airco van een auto. Maar dat komt ook omdat het geen 'fan' is.

In ieder geval geeft het genoeg verkoeling op de warme zomerse dagen (zover die er zijn!)

Een aanrader =)!

Drehoukes 24-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Ik kreeg de ventilator mooi op tijd binnen(Het werd een paar goed warm)en kon hem meteen goed testen. Ik vind dat de honeywell goed koelt . Het geluidnsniveau is redelijk ,wat betreft de duurzaamheid heb ik het neutraal gehouden omdat je dat niet kan beoordelen als je het apparaat pas kort in bezit hebt.
Ik ben tot nu toe wel tevreden met de aankoop ervan.

basjebeer 23-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Deze ventilator aangeschaft nadat de oude witte drieblads ventilator de geest gaf. Direct na ontvangst meteen goed kunnen testen toen het zo warm en benauwd was vorige week. In elkaar zetten is zo gebeurd, je hoeft alleen de voet eraan te zetten. 5 verschillende niveaus van blaaskracht is ideaal. Mijn ervaring is dat niveau 1 al prima is voor in de slaapkamer. De warmte wordt zachtjes van je af geblazen, heerlijk. Vanuit je bed kun je met de afstandsbediening de blaaskracht instellen, het is luxe, maar ook ideaal, want je hoeft niet steeds je bed uit om hem harder of zachter te zetten. Verder is het ideaal dat er een timer op zit, hij schakelt vanzelf uit na 1,2,4,8uur, afhankelijk van hoe je hem instelt. Dus je wordt niet meer wakker met stramme ledematen wanneer het in de nacht afgekoeld is. Geluidsniveau op stand 1,2 is prima om te slapen, geen gekraak of gepiep. Op de hogere niveaus is het geluidsniveau ook acceptabel, je hebt er geen last van wanneer je aan het werk bent of TV kijkt. Aftandsbediening werkt goed, lichtjes op de display zijn prima en niet te fel. Zijn er ook nog nadelen? Nee eigenlijk niet, het apparaat is wel duurder dan de witte standaard ventilatoren van de huishoudwinkel, maar daar krijg je ook wat goeds voor terug. Hij staat nu netjes in de hoek te wachten op de mooie warme nederlandse zomer :-)

SanderIT 23-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Mooie, stille, goede tower fan, lekker koel bij warme temperaturen zelfs op de lage blaaskracht.
Zeker geen spijt van de aankoop.

Aranaformae 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

De blaaskracht van het toestel is zeer goed, brengt zeker in de hoogste stand een flinke luchtstroom in de ruimte. Het fluisterstille aspect van de ventilator is goed, hij is stil ten opzichte van andere waaiers in de lagere standen. Maar persoonlijk had de laagste stand nog stiller gekund. Het geluidsniveau is laag maar in een rustige (snachts) kamer niet onmerkbaar. In een huis in de stad zal het geluid waarschijnlijk wel wegvallen tegen de achtergrond. Ook het draaien is erg stil, geen rare kraakjes of piepjes.

De afstandsbediening is ideaal, alleen jammer dat de sleeptimer niet met de afstandsbediening is in te stellen.

Bouwkwaliteit is goed hoewel ik na een paar dagen toch een klein tikje hoor als de ventilator aanstaat,waarschijnlijk omdat de toren een heel klein beetje wiebelt.

maartenvanlaar 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

De geventileerde lucht is mooi verdeeld over de hoogte van het apparaat. Hierdoor vind ik hem vooral erg fijn om naast mijn (bureau)stoel neer te zetten.

charlyko 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Tevreden over deze ventilator. De blaaskracht is prima, zodat het lekker verkoelend werkt. Alleen het in elkaar zetten van de voet was een crime! Meer dan een half uur bezig geweest en tot overmaat van ramp begon het plastic te verbrokkelen. Het plastic ziet er "goedkoop" uit. Advies: na het monteren NOOIT meer uit elkaar halen!

Harm Draait Door 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Mooi apparaat, ideaal voor in de slaapkamer (Vrij stil, timer 1,2,4,8 uur erop en een afstandbediening.
Kan ook krachtig blazen!
Absuluut geen miskoop.

rotterdamboy 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Het ding heet de "quiet-set" maar hij is helemaal niet zo quiet. Natuurlijk maakt ze minder herrie dan mijn oude cooler, maar dat mag na zoveel jaar dan ook wel, maar echt fluisterstil is het apparaat dus niet.
Ook viel de uitvoering zwaar tegen, er was een display beloofd en die zit er dus gewoon totaal niet op ??

Het in elkaar zetten van de voet is echt een peuleschil, daar kunnen zelfs alleen linkerhanden mee uit de 'voeten'.

Om gelijk maar even mezelf toch ietwat tegen te spreken, het apparaat doet wel echt wel heel goed waar het voor bedoeld is. Er komt echte koele lucht uit (het blaast niet alleen maar, zoals een ventilator) en de uitstoot is nog eens in 5 standen te stellen ook. Bij stand 5 komt er echt heel veel koude lucht uit, maar kun je ook gelijk de tv niet meer verstaan of een normaal gesprek voeren, daarvoor is het geluid dan te hard.

Wel een leuke gadget bij deze Honeywell is de afstandsbediening (AB). Geheel geintegreerd in het design van het apparaat valt hij niet eens op als AB, maar werkt wel degelijk en dat is een grote plus. Niet meer uit je stoel of bed hoeven te komen om de airco uit te zetten. Twee normale AAA batterijen (meegeleverd !!! tegenwoordig ook een pre) bedienen de AB.

De rotatie beweging is een beetje karig, ik had een grotere draaihoek verwacht, maar werkt wel prima.

Al met al voor zijn geld een supergoede aankoop, ik zou hem zeker aanraden, maar laat je niet alleen maar leiden door de naam "quiet set".

svennn9 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

De toren ziet er erg goed uit en staat mooi in mijn kamer.
Echter is het geluidsniveau op stand 1 nog steeds te luidruchtig om bij te gaan slapen. Tevens werd de toren beschadigd afgeleverd en werkt de afstandbediening pas na 2-3 keer drukken.

De timer functie werkt goed en de toren koelt wel goed.
Al met al net aan een voldoende.

magz66 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Geweldige ventilator, leuk pluspuntje is de afstandsbediening zodat je vanuit je luie stoel je ventilator kunt bedienen!
Deze ventilator heeft ook een "sleep" stand, uitermate geschikt voor de slaapkamer, maakt nauwelijks geluid waarbij je gewoon heerlijk koel in slaap valt.
De ventilator is niet zwaar en ik neem hem
's avonds gewoon lekker mee naar de slaapkamer. Alles is mooi afgedekt (dus geen vieze stoffige ventilator bladen)...Op naar 'n koele zomer met heerlijk slapen zo! Hij is vlot en makkelijk in elkaar te zetten.

michiel_van_dam 22-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

De fantower is prettig in gebruik, heeft een stevige constructie en neemt weinig ruimte in.

De toren constructie is een geweldige vinding, want hij neemt niet meer ruimte in dan zijn voet en past makkelijk in een hoek. Ook ratelt het draaimechanisme niet zoals bij de klassieke ventilators.

De bediening is logisch, super simpel en de afstandsbediening en timer een nuttige toevoeging om vanuit bed de ventilator te bedienen.

Enig nadeel is de geluidsproductie. Hier had ik meer (dus minder geluid) van verwacht voor een "quiet" fan en deze prijs. Het is niet dat hij luidruchtig is of ratelt, maar de sleepstand maakt nog steeds dermate veel lawaai dat er niet bij te slapen valt.

Dus zeker geen miskoop, maar verwacht geen stilte.

steenmarter 21-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Deze Honeywell ventilator speciaal aangekocht tegen de warmte op mijn slaapkamer.Mijn vorige ventilator was al betrekkelijk oud.Hij maakte ook steeds meer lawaai en ik kon hem niet instellen dus gebeurde het wel eens dat hij de hele nacht door bleef blazen wat onnodige energie kost(en geld dus).Dit type ventilator is uitermate geschikt.Hij is handmatig in te stellen en stopt dus vanzelf na de ingestelde tijd.Hij beschikt over 5 verschillende soorten standen.Op stand 1 blaast hij het minst.Op deze stand geeft hij wel verkoeling maar hoor je hem niet blazen(slaapstand).Het geluid wordt iets meer naarmate je naar een hogere stand gaat.Op stand 5 is dat ongeveer 50db.Zelfs deze stand werkt helemaal niet storend.Mijn slaapkamer heeft een inhoud van 30,8 m3 en dat wil zeggen dat op stand 1 de lucht 9x ververst word in 60 minuten tijd.Dit kan je berekenen door de luchtcapaciteit(285) te delen door de inhoud van je kamer.Wel met venster open natuurlijk.Er is een klein blauw lichtje dat brand wanneer de ventilator in de slaapstand staat.Ook dit werkt niet storend daar het maar 1cm is.
Conclusie:Voor mij is dit de stilste ventilator die ik weet met als groot voordeel dat je via de timer perfect kan instellen tot hoelang hij moet blazen.Zeer goed qua energieverbruik.De ventilator geeft al duidelijke verkoeling op lagere stand.Er is ook een afstandsbediening bij geleverd.Heeft zijn nut na enkele hete dagen al genoeg bewezen hier.Duurzaamheid is afwachten want dit type bestaat nog niet lang dus die score(8)is eigenlijk nog niet van toepassing.

Krukje 20-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Gekocht via ibood.nl en nu meer dan een week in bezit. Ben erg blij met de ventilator. De eerste slaapstand is erg stil. Niet muisstil maar zeker stil genoeg om lekker te slapen. Van mijn vorige ventilator werd ik soms wel eens wakker.

Perfect werkt ook het afstandsbediening. Makkelijk om vanuit bed te bedienen. Je kunt de fan aan zetten, laten draaien en de snelheid van de fan regelen met de afstandsbediening. Het is wel jammer dat je via de remote niet kan instellen dat de fan automatisch na een aantal uur uit gaat. Als je dit wilt instellen moet je even er naartoe lopen.

De hardste stand gaat ook erg hard. Perfect als het zo warm is als afgelopen tijd.

Design is handig met het handvat bovenin. Daardoor kun je m makkelijk verplaatsen.

Kortom een fijn apparaat om in huis te hebben.

JJelle87 20-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Wat een uitkomst met deze temperaturen!
Ik heb het apparaat nu ongeveer een week in bezit en ik ben er super blij mee.

Ik heb het gekocht via iBood.nl voor een schappelijke prijs.

De Towerfan doet zijn werk meer dan goed, en zorgt zeker voor verkoeling.

In de doos zit de ventilator zelf plus de voet in 4 delen. Deze moet je zelf in elkaar zetten maar dat heb je binnen 5 min gedaan. Daarnaast zit er een afstandsbediening in die gemakkelijk achterop de ventilator klemt als je hem niet nodig hebt.

De ventilator zelf heeft 5 standen, waarbij 1 de slaapstand is, dan maakt hij vrijwel geen geluid, en 5 de power cool stand is. Stand 1 is voor mij over het algemeen net iets te zacht dus ik slaap met stand nummer 2.

Ook kan de Towerfan roteren zodat de gehele kamer gekoeld word.

En de ventilator heeft een timer die je kan instellen als je hem na een bepaalde tijd wilt laten stoppen.

Al met al een top ventilator en ik denk dat de Honeywell Towerfan in mijn huis nog wel een aantal jaar voor verkoeling zorgt.

Krukje 11-06-2013
Geschreven voor: Honeywell HY254E4

Fantastisch apparaat! Heel erg stil, op de slaapstand, kun je de ventilator aan laten zonder er wakker van te worden tijden het slapen.

Zeker een aanrader!