De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Type 750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Jetta 21-07-2019

Solis ventilator

Geschreven voor: Solis Type 750

Zeer sterke fan, soms te veel wind in de slaapkamer. AB, maar verlichte display is irritant 's nachts en hang je er wat voor dan doet de AB het niet. Oppakken is ook zo wat. Moet zeer omzichtig gebeuren anders sta je met twee delen en moet je de stekkercontacten weer in elkaar frutten. Pluspunt: weinig lawaai.

Pluspunten

• Lawaai-arm

Minpunten

• Verlicht display
  • Bij oppakken gaat het mis

Frank 11-07-2017

Montagehandleiding klopt niet

Geschreven voor: Solis Type 750

Op zich een goed ding. Montage was een probleem omdat het middenstuk niet goed op het onderstuk ging. Te ingewikkeld om hier uit te leggen, maar zeker niet goed uitgelegd op de video op youtube en ook niet in de handleiding. Ook de propellers gingen niet goed op de as, omdat daar een zwart rubberen ring omheen zat die eerst met een mes verwijderd moest worden. Stond ook nergens.

Nadeel bediening: Stand 1 is al vrij hard (er zijn maar 3 standen) waardoor het niet lekker is om op je bed te richten 's nachts. De display is niet uit te zetten of te dimmen waardoor je er iets overheen moet plakken 's nachts. Maar dan doet de afstandsbediening het weer niet als je het niet goed hebt geplakt. Kortom, had toch liever een Dyson gekocht. Veel duurder, maar lost deze problemen wel op.

Pluspunten

• Redelijk design
  • Relatief stil

Minpunten

• Display niet dimmable of uit te zetten
  • Montagehandleiding klopt niet
  • Middenstuk past niet goed op voet
  • Laagste stand is al vrij hard
  • Slechts 3 standen

FER 21-06-2017

Verkoeling krijgen

Geschreven voor: Solis Type 750

Wij zochten naar een ventilator, maar wisten niet wat voor 1.

Bij MediaMarkt stond de Solis te draaien en telkens als ik er langs liep gaf het een koel gevoel.
Ook andere ventilatoren aan gezet, maar daar kwam best wel veel geluid of lawaai van af.

Aan de ene kant was deze Solis best wel prijzig, voor een ventilator, maar de verkoeling die er vandaan kwam was wel prettig.

En wat het geluid betreft in huis viel het ook nog mee, met stand 3 is die goed te horen maar dan draait die ook op topsnelheid.

Er zitten nog meer mogelijkheden op, voor slaap en energie besparing.
En nog iets met een boompje, maar die naam ben ik even kwijt.
Iets voor schone lucht ??

Wij hebben deze staande ventilator al een jaar, en zijn in ieder geval nog steeds tevreden.

Pluspunten

• Goede koeling
  • Degelijke staander
  • Veilig bij aanraking korf

Marian804 19-07-2014
Geschreven voor: Solis Type 750

Vandaag ventilator gekocht en eerste indruk is goed.
Er zitten 3 snelheidsstanden op en ook nog links/rechts boven/beneden en alles tegelijk.
Zit een slaapstand op dwz minder geluid en een zachte bries.
Kindvriendelijk, als je de rooster aanraakt stopt hij meteen.
Gingen voor een dyson naar de winkel maar hebben toch deze gekozen hij maakte minder geluid als de dyson, en het kunstofgehalte is bij de dyson nog hoger en de kosten zijn meer als het dubbele. Duurzaamheid is nog afwachten daar kan ik nog niks over zeggen.

menno_1 17-08-2012
Geschreven voor: Solis Type 750

Het is waar dat deze Solis ventilator de meeste opties heeft en het functioneert nog ook, tot zoverre geen klachten. Alleen ik had gekozen om zo'n 100 Euro (!) meer neer te leggen t.o.v. de directe concurrenten voor -wat ik dacht- kwalitatief goede materialen, behuizing, etc. Immers: "Zwitserse kwaliteit". Toen kwam de teleurstelling: na openen verpakking bleek zo'n beetje alles in een "chinees-achtig" plastic te zijn uitgevoerd, goedkope uitstraling. Bouwpakket en onderdelen passen "net niet", heel ergerlijk. Apparaat hangt ook scheef voorover omdat de plastic staander de zware kop niet goed kan ondersteunen. Hele afknapper dus. Ik heb het gevoel 100 Euro teveel betaald te hebben. Oh ja, de lak op de voet was ook behoorlijk beschadigd (!) (hoezo kwaliteitscontrole) Dus: absoluut afrader... en een wijze les.. de Zwitsers laten hun spul tegenwoordig blijkbaar ook in China maken!