Siemens iQ300 SN236W01KE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ300 SN236W01KE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marianne 13-10-2018

Afwasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Ik gebruik de machine nu enkele maanden. En het bevalt me super goed. Vooral de besteklade vind ik super handig en veel schoner dan als je het in de bakjes moet zetten. Ik was vaak op 40 graden programma en ook dat is super schoon. Alleen is de was niet altijd goed droog. Ben super tevreden. En ik raadt hem dan ook echt aan. Er kan heel veel in ook dank zij de aparte besteklade

Koos van der Heide 01-08-2018

Fijne vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

De vaatwasser is lekker stil. Heeft verschillende programma's die kort en lang werken of meer zuinig zijn. Allen maken de vaat zeer goed schoon. Tevens is de vaat behoorlijk droog na het afwerken van het programma. Ik vind het bestekrek bovenin een vinding

Pluspunten

• makkelijke bediening en duidelijk
  • Fijne machine

Minpunten

• Klein klein knopje om zeepbakje dicht te doen
  • verdeling van rekken kan beter

Fam van Pinxteren 30-07-2018

Fijn apparaat en fluisterstil, met een goed was resultaat

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Na een bauknecht met een bak ellende te hebben gehad, zijn we overgestapt op deze machine. Het grootste voordeel zit hem in het bestekrek. Daardoor heb je in de borden compartiment meer ruimte. Ook is de indeling stukken beter.
Wat ons meteen opviel was dat hij erg stil is en goed de vaat schoonmaakt. Met een onderwijzeres en 2 kineren in huis, is er veel plastic te wassen. ( bekers, broodtrommels etc). Met de speciale doorfunctie, is nadragen verleden tijd.

Pluspunten

• Stil
  • Goede droogfuncctie voor plastic
  • Besteklade, waardoor meer ruimte onderin

Minpunten

• Laats gekozen programma word niet onthouden
  • Geen einde signaal

L vd h 08-07-2018

Heerlijk rustig en wast goed schoon en droogt goed.

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Na veel zoeken en twijfel heb ik toch voor deze gekozen. Tot nu toe beslist geen spijt van gehad.prijs/kwaliteitsverhouding prima. Duidelijk display en heerlijk stil.je hoort niet dat hij aan staat.erg prettig met een open keuken

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitsverhouding
  • Wast en droogt erg goed
  • Heerlijk stil

Gaby Jane 27-06-2018

Siemens iQ300 SN236W01KE Vaatwasser.

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Zeer te vreden en naar wens. Machine maakt niet veel geluid en het fijne is dat het een programma van een uur heeft.

Pluspunten

• Wasprogramma's

Blondie 27-06-2018

Vaatwasser siemens SN236WO1KE

Prima apparaat.
Stil qua geluidsniveau
Maakt goed schoon
Heerlijk om thuis te komen met schone, droge vaat

Pluspunten

• Stil
  • Veel programmas
  • Uitstelbare start tijd
  • Bestekla
  • Duidelijke scherm

Minpunten

• Geen signaal als programma klaar is

Marianne 25-06-2018

vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Mooie vaatwasser, makkelijke bediening. Heb hem net gekocht bij de media markt. Mooie grote lade voor bestek. Lijkt me super handig en netjes. En je hebt veel meer ruimte in de onderste lade doordat er geen bestek mandje in hoeft te staan. De kwaliteit van Siemens spreekt me erg aan. Heb ook een droogtrommel van dit merk. En deze bevalt me prima. Vandaar deze keuze.

Wassenburg 23-06-2018

Onze super betty2

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Nadat onze vorige Siemens vaatwasser (Betty1) er na 11 jaar zonder eerdere problemen met pensioen ging, hebben we weer gekozen voor een Siemens. En ook dit is weer een super apparaat. Ze is stijlvol, heeft meer dan genoeg keuze qua programma mogelijkheden en het belangrijkste ze wast mooi schoon. En wat voor ons ook heel erg belangrijk is omdat we een open keuken hebben, ze is stil, heel stil. De eerste keer heb ik mijn oor er tegen aangehouden omdat ik me afvroeg of ze het wel deed!

Pluspunten

• stil, heel stil
  • ruime keuze programma
  • bijv; snel programma, ideaal voor verjaardagen
  • zelfreinigend programma
  • meer ruimte door besteklade

Minpunten

• geen einde programma herinnering

Rachid 22-06-2018

Moo design

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Na goede recenties heb ik deze vaatwasser gekocht en inmiddels 1 week in gebruik. Design ziet er goed uit, makkelijk in gebruik en het geluid valt een beetje tegen. Ik heb in meerdere recenties gelezen dat het aparaat stil zou zijn, maar dit kan ik niet beamen. Dit verschilt natuurlijk per persoon en wat je gewend bent.

Pluspunten

• design
  • gebruik

Minpunten

• geluid

sandra 12-06-2018

siemens afwasmachine

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

goede machin e zuinig in gebruik handige besteklade, eenvoudige bediening, We zijn zeer tevreden hiermee!!!!

Lia AJE Tol,van 12-06-2018

Vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Na 22 jaar een vaatwasser met besteklade wilde ik een zelfde of soortgelijk apparaat. Met deze Siemens iQ300 SN236W01KE
het ik een uitstekende aankoop gedaan. Doet alles wat hij belooft: wast schoon en glanzend, is praktisch geruisloos. Een dikke 10 voor dit model!

Pluspunten

• wast schoon en glanzend
  • is zo goed als geruisloos
  • heeft een mooie uitstraling

Minpunten

• geen

G de Jonge 06-05-2018

Mooie geruisloze vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Prijs kwaliteit naar behoren, schone blinkende vaat even wennen aan de besteklade, waren we niet gewend, maar dit heeft z'n draai ook gevonden. En de vaatwasser hoor je niet zo geruisloos.

Pluspunten

• Geluid
  • Schone blinkende vaat

Minpunten

• Beetje puzzelen met de programma,s

vaatwasser Siemens SN236W01KE 02-05-2018

Duidelijk display.

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Voldoet ruimschoots aan onze verwachtingen.En goede prijs/kwaliteit en duidelijke handleiding.Wast schoon en droogt goed op.

Pluspunten

• de vaat is goed droog.

Minpunten

• nog geen minpunten

Semmy 22-04-2018

Fijne vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Fijne vaatwasser, mogelijkheid uit veel programma's en is heel stil. Voor het eerste keer aangezet en de vaatwasser niet eens gehoord. Ook is het een pluspunt dat het apparaat zichzelf automatisch uitschakelt wanneer het afwasprogramma afgelopen is. Voor mensen zoals ik die hun vaatwasser vaak 's avonds laat aanzetten is dit ideaal, want er wordt niet onnodig sluipstroom verbruikt.
Ook de indeling is fijn. Vooral door de omklapbare bordensteunen in de onderkorf, zo is er genoeg ruimte voor pannen en ovenschalen.

Yvonne 18-04-2018

Handig te bedienen, veel ruimte voor vaat, alles goed schoon

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Het product is handig te bedienen en maakt alles netjes schoon. Bovendien is het apparaat zuinig in gebruik. Erg veel ruimte voor de vuile vaat.

Pluspunten

• zuinig in gebruik
  • kan veel in
  • makkelijk te bedienen
  • bijna geruisloos

Jonathan 04-04-2018

Redelijke afwasser, matige droger

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

We hebben de vaatwasser inmiddels een paar maanden in bezit.

Het belangrijkste van een vaatwasser is natuurlijk het afwassen. Dat doet deze vaatwasser redelijk. Het Eco-programma hebben we een aantal keer geprobeerd, maar het resultaat bleek vaak tegen te vallen: de afwas bleef vies op sommige plekken. Nu gebruiken we vaak het hoogste programma, wat beter bevalt: de meeste afwas wordt netjes schoon. De vaatwasser lijkt echter moeite te hebben met vet: bijvoorbeeld een ingevette ovenschaal wordt niet netjes schoon, zelfs op het hoogste programma.

Na het wassen komt het drogen. Daarin stelt deze vaatwasser helaas teleur. De vaatwasser heeft een instelling om extra goed te drogen, wat meer energie kost. Deze hebben wij permanent aangezet, maar nog steeds zijn we ontevreden over het droogresultaat. Als je de deur van de vaatwasser na afloop van het programma snel opent, wordt de afwas prima droog (het water is dan nog warm en verdampt goed). Doe je dat echter niet direct, dan blijft de afwas erg lang vochtig. Na een weekendje weg, waarvoor we de vaatwasser niet geopend hadden, was er nog steeds vocht zichtbaar op de afwas en waren er zelfs kleine roestplekjes op bestek te zien. Je moet de vaatwasser dus wel openen om droge afwas te krijgen, wat enige planning vraagt en niet ideaal is.

De vaatwasser geeft op een display netjes aan hoe lang het programma nog duurt, dus dat helpt met het plannen. Helaas geeft ’ie geen geluidssignaal o.i.d., dus je moet dit wel echt zelf in de gaten houden. Verder heeft de vaatwasser duidelijke knoppen voor de programma’s en opties, de bediening is dus prima in orde.

De bestekla was voor ons nieuw, maar deze is prettig: je kunt (klein) bestek makkelijk neerleggen en je hebt geen last van een bak met uitstekend bestek (dat normaal nog wel eens in de weg zit). Echter is er geen aparte watersproeier voor de bestekla. Als je grote dingen neerlegt in de lade eronder (bijv. een ovenschaal), blokkeert deze het water naar het bestek, en wordt dit niet schoon. Goed opletten met inruimen dus.

Verder is de indeling van de vaatwasser prima. De middelste lade is in hoogte verstelbaar, erg prettig. Verder kan je een aantal steunen wegklappen, wat handig kan zijn als je pannen i.p.v. borden wilt neerzetten. Ondanks het inklapmechanisme zijn de steunen wel stevig.

Tenslotte is de vaatwasser erg stil. Tijdens het programma hoor je vooral het water bewegen en een zacht bromgeluid van de motor, maar dit is niet erg aanwezig.

Al met al: redelijke afwasser, matige droger, maar verder prima in orde (goede indeling en lekker stil).

Pluspunten

• Bestekla
  • Middelste lade in hoogte verstelbaar
  • Veel wegklapbare steunen
  • Stil

Minpunten

• Eco-programma wast slecht af
  • Vet wordt moeilijk schoon
  • Slecht droogresultaat

De water 04-04-2018

Goede vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Vind het een hele fijne vaatwasser ruime rekken om alle vieze vaat in te delen en het apparte bestek rek is ook erg fijn

Pluspunten

• apart bestek rek
  • Makkelijk te gebruiken
  • Wast goed schoon

Minpunten

• Niet geluidloos

Maarten 07-03-2018

Stille vaatwasser met uitgebreide programmakeuze

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Na 14 jaar heeft onze oude Siemens vaatwasser het begeven. De vaatwasser is dagelijks gebruikt zonder defecten. Gezien het zorgeloos intensieve gebruik al deze jaren hebben wij weer voor een Siemens machine gekozen. Na enige zoek tocht hebben wij gekozen voor de Siemens SN236W01KE. Het is een zeer stille machine met gebruiksvriendelijke programmakeuze. De machine is uitgerust met een besteklade wat ons in het gebruik tegen valt. Door deze besteklade is de effectief bruikbare ruimte in de machine behoorlijk beperkt.

Pluspunten

• Zeer stille machine
  • Programmakeuze
  • Kort programma 65°

Minpunten

• Besteklade
  • Indeling
  • Manden niet vergenoeg uitschuifbaar

Hans @100meningen.nl 23-02-2018

uitstekende vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

twee maanden geleden de Siemens vaatwasser in gebruik genomen en alle programma mogelijkheden geprobeerd.
Was wel even puzzelen, het instructieboekje is door zijn universele toepasbaarheid niet altijd even duidelijk, maar je komt er wel uit.
De machine doet wat hij moet doen, het is wel raadzaam na het programma de deur op een kier te zetten en te laten uitwasemen om een goed droog resultaat te krijgen.
De besteklade is met enige oefening heel handig bij het leeghalen!
Daardoor komt er ook meer ruimte in de rest van de machine beschikbaar, die wat hoogte betreft flexibel is in te stellen.
glaswerk wordt goed schoon en de machine is behoorlijk stil, kortom een prima keukenhulp!

Pluspunten

• stil
  • ruime indelingsmogelijkheden

Stille Miep 23-12-2017

""Stille Miep"" noemen we haar !

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Mijn vriendin en partner van 50 jaar werd afgeraden om nog af te wassen om handen rust te geven na een pols-operatie en we kochten toen deze Siemens vaatwasser voor de eerste keer in mijn leven....................................als man zijnde had ik weinig belangstelling maar ben thans wel onder de indruk van de stille kracht die aan het werk is in onze open keuken. Na de vaatwas zetten we de deur een nachtje open om nog beetje vocht te verdrijven en de vaat die 90% droog is nog even tijd gunnen om kurkdroog te worden. Wij erg tevreden en kunnen dit model en/of type echt aanraden en hopen dat deze vaatwasser ons nog jaren zal helpen

Pluspunten

• 46 Decibel is echt super stil
  • Gebruiken eco stand en alles schoon
  • Handige indeling ook de grote pannen
  • Bestek schuif lade handig aan bovenzijde
  • Goed resultaat met goedkope was tablet

Minpunten

• Niet de goedkoopste
  • Bestek lade vullen vraagt geduld
  • Machine is wel paar uur bezig

BenC de R 03-12-2017

Een zeer goede vaatwasser voor een goede prijs

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Na een 15-tal jaar was onze Siemens vaatwasmachine kapot. Hij deed helemaal niets meer. Om hem te laten maken, op die leeftijd, zagen wij niet zitten. Merkentrouw wilden we weer een soortgelijke Siemens vaatwasser.
Wij hebben gekozen voor Siemens iQ300 SN236W01KE. We wassen er nu al 2 maanden mee. We waren aan het twijfelen over deze wasmachine of de iets duurdere. Maar, omdat de specificaties het zelfde waren, behalve dat:
bij deze de Kuip van “plastic” is en de iets duurdere de Kuip van inox is;
Dat deze een besteklade heeft en de iets duurdere een bestekkorf;
Dat deze A++ is en de duurdere A+++.
Hebben we toch voor deze gekozen.
Ik heb berekend dat de meerprijs van de duurdere ten opzichte van het iets meer energieverbruik van deze te verwaarlozen is. In mijn berekening kwam ik erop uit dat de meerprijs pas na 10 á 13 jaar aan minder verbruik van energie eruit zou zijn.

De eerste dagen. Na het vervolledigen van zijn programma, had de binnenkant een beetje een plasticreuk. Dit was na een paar dagen weg. Ik denk dat het kwam van de nieuwigheid.
De eerste paar keer hebben wij ook zonder vaatwaszout en glansspoelmiddel afgewassen, dom. Op de glazen zag je een witte schijn. Nadat het vaatwaszout en glansspoelmiddel was aangevuld kwamen de glazen er als nieuw uit.

Wij hebben alle programma’s geprobeerd en ze doen het allemaal uitstekend. Het meest gebruiken wij het Eco-programma in combinatie met extra drogen (5 minuten langer). Een tip is, nadat het programma klaar is, na zo ‘n 30 minuten wachten de deur op een kier te zetten. De machine is binnenin nog een klein beetje warm en het laatste beetje vocht kan dan nog verdampen. Denk niet dit is zeker een grote wolk die eruit komt, nee hoor. Maar, de vaat is dan zeker geheel droog.

Het Ecoprogramma duurt 3,5 uur. Het gebeurt wel eens dat we niet genoeg tijd hebben voor het volledige programma en dan nemen we het 1h 65 °C programma.

We zijn dus zeer tevreden over de programma’s.

In het begin was het wel even wennen om te werken met de besteklade i.p.v. De bestekkorf. Het is nu gewoon een kwestie van lepels bij de lepels, vorken bij de vorken enzovoort neer te leggen. Al het bestek ligt dan in mooie groepjes bij elkaar. Je kunt zo gemakkelijk alle bestek van hetzelfde soort uit de vaatwasser nemen en in de besteklade van de keuken leggen.

Wij hebben wel de kopjeshouder op de tweede lade eruit gehaald. Zo heb je meer ruimte om mokken, bekers en kopjes, twee rijen naast elkaar te zetten.

Ook hebben we de achterste bordenhouders van de onderste lade Neergeklapt. Zo heb je een grote ruimte, voor de pannen.

Wij hopen dat iemand iets heeft aan ons review. Verder hopen wij dat we er weer een vijftiental jaar mee kunnen doen.

Positieve punten:
+ Ecoprogramma
+ vario plus, kort programma tot 1/3 van tijd
+ 1h 65 °C programma
+ fluister stil, bijna onhoorbaar
+ vaat goed droog
+ zoals gewend van Siemens een goed product

Pluspunten

• alleen maar pluspunten
  • alles netjes droog
  • fluisterstil, bijna onhoorbaar
  • veel ruimte voor de pannen

Minpunten

• tot nu toe geen

whb 05-11-2017

Een perfecte vaatwasser!

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Een A-merk vaatwasser met een A++ energielabel. Een perfecte vaatwasser!
Deze prima vaatwasser nu twee manden in gebruik. Hij doet wat hij doen moet. Hij maakt heel goed schoon. Je hoort hem (bijna) niet.
Het bedieningspaneel is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. De vaatwasser heeft diverse standaardprogramma’s, die ruime mogelijkheid bieden. Daarnaast zijn er extra functies, die in combinatie met de standaard programma’s gebruikt kunnen worden.
Veel mensen vinden de besteklade (bovenste lade) makkelijk. Geef mij maar een bestekbak. Gelukkig kan de besteklade makkelijk verwijderd worden, zodat wat hogere zaken in de bovenste servieskorf extra ruimte hebben.
Bij de bovenste servieskorf kan met twee handeltjes de korfhoogte in twee standen (hoge en lage stand) geplaatst worden. Dat gaat niet altijd even gemakkelijk.
Deze bovenste servieskorf heeft kleine opklapbare in hoogte verstelbare etagères. Ondingen, die ik ook los geklikt en verwijderd heb.
Deze persoonlijke aanpassingen aan de inrichting van het apparaat gingen eenvoudig en snel.
De diverse programma’s werken goed. Bij weinig afwas een kort programma. Gemengd serviesgoed wordt op de AUTO-stand gereinigd. De sensor bekijkt de mate van vervuiling en past zelf het programma aan. Bij erge vuile pannen en schalen een intensief programma met zo nodig extra bijpassende programma’s, zoals versterkte sproeidruk in de onderste korf en een verhoogde temperatuur. Schoon zonder vooraf onder de kraan voor te spoelen. Als test zijn pannen en zelfs ovenschalen met aangekoekte/aangebrande etensresten van een week oud in de vaatwasser gedaan. Het extra intensieve programma met extra warmte zorgde voor een stralend heldere vaat. Ook het zuinige milieubesparende ECO-programma geeft prima resultaat.
Zoals de meeste vaatwassers is deze ook uitgerust met een delay-functie. De programmastart kan in stappen van een uur verschoven worden. ’s-Nachts de vaatwasser laten lopen!
In het overzichtelijke display verschijnt de resterende programmaduur. Makkelijk!
Siemens SN236W01KE. Een A-merk vaatwasser met een A++ energielabel. Een perfecte vaatwasser!

Pluspunten

• zéér goede reiniging
  • geen (zeer weinig) geluid
  • goede standaard en aanvullende wasprogrammas
  • inrichting gemakkelijk aanpasbaar aan eigen wensen
  • energiezuinig

Minpunten

• standaardinrichting

Daisy 30-07-2017

Maakt goed schoon en produceert weinig geluid.

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

De vaatwasser maakt goed schoon, produceert weinig geluid en is makkelijk in gebruik. Wij zijn dik tevreden over de aankoop. De besteklade is super handig en veel prettiger in gebruik dan een bestekbak. (meer ruimte) Helemaal super en dik tevreden over de aankoop. Wij zijn dol op het merk siemens en echt een aanrader. De kwaliteit is hoog en kan er niks negatiefs over bedenken. Al met al dus super enthousiast over dit product.

Sandraa4218 27-07-2017

Handige indeling, veel opties + ruimte en stevige vaatwasser

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

Mijn vriend en ik houden erg van koken en organiseren met enige regelmaat etentjes. We vonden het daarom belangrijk een vaatwasser te kopen die veel ruimte heeft die je ook flexibel in kunt zetten. Zo kun je veel dingen instellen naar je wens (bovenste rek b.v. verschuiven). Hij maakt weinig geluid en het is bovendien een stevig product. Ik heb veel onderzoek gedaan naar een geschikte vaatwasser en ben erg tevreden over deze! Ook de diverse programma's en opties (zo kun je hoeveelheid zout naar gelang je water hardheid aanpassen) zijn erg prettig en niet te vergeten heeft ie een A++ energielabel. Een erg luxe product voor een hartstikke goede prijs.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Handige indeling
  • Veel opties
  • Stevig product
  • Weinig geluid

a 12-07-2017

makkelijk

Geschreven voor: Siemens iQ300 SN236W01KE

het is een prima kwaliteit/ prijs machine ,goed droog ,weinig geluid, ben er super blij mee.
vooral de besteklade is fijn en makkelijk.
echt een aanrader