Siemens iQ300 SN236W01IE - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Max. belading
13 couverts maximale belading

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Bert 28-08-2017

Superschoon!

Afwasmachine wast echt heel schoon.. Ook met de verkorte programma's. Dit is inmiddels mijn vierde afwasmachine en deze steekt er met kop en schouders bovenuit wat geluid, bediening en schone vaat betreft.
Programma's kun je inkorten met variospeed plus. Erg handig. Ook het ecoprogramma kun je inkorten.
Electronische bediening werkt ook heel gemakkelijk en intuïtief.

Pluspunten

• Schone afwas
  • Korte programma's
  • Intuïtief

Minpunten

• Nog niet ontdekt

C. Zoomers 21-12-2017

Méér ruimte voor vuile vaat dan in onze vorige vaatwasser.

Ik zag in de tests van de consumentenbond, dat de Siemens vaatwassers heel goed scoorden. Beter dan de andere merken. Via de PCOB werd mijn aandacht op een aanbieding gevestigd en uit die selectie heb ik de Siemens iQ300 SN236W01IE gekozen. Kwam het dichtst bij onze wensen.

Wij zijn een gezin met twee personen en dat betekent, dat de vuile vaat heel divers is. Vuile pannen, borden, bestek en glaswerk.
Wij zijn gewend om de vuile pannen schuin tegen elkaar te zetten. Dan kunnen er meer pannen in, die toch van onderen goed besproeid worden.
Alleen de rand van de onderste korf vinden we te laag voor dit doel. De pannen glijden weg.

Alle wasprogramma's wassen schoon + droog. Alleen het programma "eco 50 graden" wast wel schoon, maar blijft een klein beetje nat. Voor ons niet hinderlijk.

We hebben de vaat met de hand vooraf afgespoeld. Resultaat: Schoon. programma 70 graden: Buitengewoon schoon, beetje nat.
We hebben de vuile vaat in de machine geplaatst: 70 graden: schoon, beetje nat. Eco: schoon, beetje nat.

Pluspunten

• wast heel schoon.
  • energieverbruik heel laag +++
  • geruisloos.

Minpunten

• rand onderste korf voor ons te laag.

HarryvdS 09-08-2017

Makkelijk te bedienen

Eindelijk overgestapt van handafwas naar een vaatwasser. Bediening en gebruik zeer eenvoudig met de keuzeknoppen. De vaat komt droog uit de machine. Besparing waterverbruik t.o.v handafwas. Ik hoef nu slechts 1 keer in de 2 dagen de machine te gebruiken terwijl de handafwas dagelijks gebeurde.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • makkelijk in te ruimen

de Vosjes 31-07-2017

afleesscherm met ledverlichting

De droogresultaten van deze vaatwasser ter vergelijking met mijn oude Bosch is zeker beter. Wat ik erg prettig vind is dat ik de machine in de nacht kan laten draaien op nachtstroom. Aan het eind gaat hij vanzelf open.

Pluspunten

• maakt goed droog en schoon
  • gaat bij eco-programma vanzelf open

Minpunten

• het eco-programma duurt wel erg lang

JeP 05-07-2017

Goed product

Tijd om de vorige Siemens vaatwasser te vervangen na 16,5 jaar. Nog steeds tevreden, maar los contact in machine maakt het wassen na al die jaren erg ingewikkeld. Maar zo tevreden zijn we dat we zochten naar een moderne versie van hetzelfde apparaat. Gevonden! Dus weer blij... en hopen dat we minstens net zo lang tevreden blijven als bij de vorige!

Pluspunten

• Betrouwbaar en schoon
  • Stil!
  • Ideaal voor 2-4 persoons huishouden

Helena 19-05-2018

Fijne vaatwasser

Wast de vaat perfect en maakt weinig geluid. Enige nadeel is dat plastic wat vochtig blijft, maar je kunt de extra droog modus inzetten

Pluspunten

• Vaat is schoon
  • Geluidsarm

Minpunten

• plastic droogt niet goed

R Huizinga 17-05-2018

Stil

Wat een stille machine. Kan nu de keukendeur open laten . Ook veel keuze in programma's. De uitvoering is ook erg Mooi. Heb de machine nog niet zo heel erg lang, maar tot nu toe voldoet hij aan alle verwachtingen

Pluspunten

• Veel programma's
  • Geeft weinig geluid

international buyer 17-05-2018

Stil en krachtig tegelijk!

Vind het een goede vaatwasser. Heb ervoor gekozen omdat Siemens vaatwassers in het algemeen zeer gewaardeerd worden.
(best verkochte vaatwassers in NL). En ben er ook zeer tevreden mee. Vraag me wel af of ik met een goedkoper model ook al zo tevreden me zou kunnen zijn.

Pluspunten

• heeft ook een 30 min programma

Minpunten

• bovenrek, slepend geluid bij in en uittrekken

Eric 16-05-2018

Zeer schone vaat

Na de ondergang van onze inbouw vaatwasser hebben we dit losstaande model gekocht en na 2 weken gebruik heb ik nog niets gevonden om over te klagen. De vaat komt er mooi zuiver uit en de glazen glanzend en kraakhelder. Het apparaat is goed in te richten en makkelijk te bedienen. De variostand is geweldig als je de vaat snel klaar wilt hebben en de stand om onderin intensief te reinigen is super fijn bij vuile pannen. Wat ook geweldig is dat is dat het handvat in de bovenste la een opvangbakje voor het vaatwastablet is waar de bovenste arm water doorheen sproeit zodat je vaatwastablet goed oplost en niet ergens half papperig tussen de vaat verstopt ligt. Geweldige machine die mij als hobbykok goed helpt. Om toch maar ergens over te klagen, er schijnt bij sommige Siemens vaatwassers een sproeikop te zitten die je ipv de bovenste lade kan plaatsen voor het reinigen van bakplaten etc maar die wordt niet standaard meegeleverd (mogelijk wel los te koop). Ik ben er zeer zeer zeer tevreden over.

Pluspunten

• Zuinig in energie en water verbruik
  • Wast erg goed schoon
  • Opvangbakje voor vaatwastablet
  • Intensief functie onderste lade
  • Zelfreinigingsprogramma

Minpunten

• Sproeikop niet standaard meegeleverd

L.J. 16-05-2018

vaatwasser

Na 15 jaar moesten we afscheid nemen van onze oude vaatwasser. Na veel speurwerk kwamen we er achter dat de Siemens machines er het beste uitkwamen en deze paste in ons budget . Ben er heel content mee indeling is bijna hetzelfde als onze vorige alleen deze heeft meer programma's. Ben blij dat we deze hebben gekozen.

Pluspunten

• eco programma
  • tijd instellen wanneer hij moet draaien

Minpunten

• bestekbakje had wat grotere gaten mogen hebben
  • rekken lopen wat stroef

Hayat Y. 15-05-2018

Mooie en vertrouwen gevend product

na 12 jaar gebruik van mijn Bauknecht vaatwasser, was ik op zoek een nieuwe vaatwasser met aarzelend hoofd ,vraagtekens !!
welke merk moest ik kiezen in houding van mijn krappe budget, welke zou betrouwbaar en kwaliteit zijn? Na een mislukte koop van een merk (al snel terug verzonden) heb ik besloten na onderzoek bij kieskeurig nl site ,gekozen voor deze geweldige SIEMENS vaatwasser en ben ik nu iedere dag blij dat ik hem gekozen heb.

Pluspunten

• Energie zuinig A+++ ,werkt stil 44 db
  • Goed was en droog resultaat
  • goede prijs kwaliteit verhouding
  • 10 jaar garantie op motor en rvs kuip
  • veel programas met extra functies ,VarioSpeed

Minpunten

• kan nog niet ontdekken

Connie v K. 15-05-2018

Energiezuinige en muisstille vaatwasmachine.

Wat ben ik blij met deze vaatwasmachine! Ik hoor hem nauwelijks en is energiezuinig.
Voldoende programma's en vaat komt er schoon en droog uit. Ik gebruik net als bij mijn Siemens wasmachine het 1 uur programma en dat wast prima schoon. Beter voor het milieu!

Pluspunten

• Energiezuinig A+++
  • Verkort programma wast prima schoon.
  • Maakt weining geluid. Fijn in mijn open keuken.

Rene 08-05-2018

fijne indeling, vrijwel geruisloos

gekocht op aanraden van verkoper BCC, zag er goed uit en was goed geprijsd aanbieding vanwege de vervangingsweken. indeling was goed en zag er solide uit

Pluspunten

• indeling
  • geluidsniveau

Tweepersoons huishouden 30-12-2017

Een mooie en ruime machine. Aanrader!

Mooi vormgegeven vaatwasser met een efficiënte indeling (scheelt zeker een aantal wassingen tov onze vorige). De vaat voelt superglad aan en zelfs kunststof bewaardozen worden droog. Handig is dat de machine na afloop vanzelf uitschakelt. Neerklapbare rekjes zorgen ervoor dat je er ook pannen in kwijt kunt. In de uitneembare bestekbak kun je veel bestek kwijt zonder dat deze tegen elkaar aan komt. Bovenin zijn er 2 extra rekjes voor lange (pol)lepels en vleesmessen. Zeer tevreden en een goede prijs/kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• ruime indeling
  • schakelt na afloop van programma vanzelf uit
  • zelfs kunststof wordt droog
  • vaat voelt superglad aan
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• geen lampje in de machine

Annemieke 25-09-2017

Stille en zuinige vaatwasser

Fijn apparaat. Is stil tijdens gebruik en maakt de vaat superschoon. Springt zelf open bij het ecoprogramma als hij klaar is. Ben heel tevreden met deze machine!

Pluspunten

• Zuinig

Solar 01-09-2017

Vaatwasser

Vaatwasser nu een aantal maanden in bezit. Hij doet waar hij voor bedoeld is, maakt geen geluid en ziet er mooi uit. Bediening is duidelijk en voldoende ruimte om alle vaat in te zetten.

Pluspunten

• stil
  • maakt schoon

mijn toppertje en beste vriend geworden 08-08-2017

lekker duidelijk en simple

Weinig onderhoud aan. makkelijk te bedienen en veel keuze mogelijkheden om te besparen. Werkt goed ,droogt goed. alles wat een gezin nodig heeft. zuinigheid ten top. Een kind doet de was.

DOROTA LACHEWICZ 25-07-2017

vaatwasser SN2360WO1KE

De vaatwasser is stil en snel, Super machine.
de indeling, de snelheid.
eigenlijk zijn er geen - minpunten.
had al veel eerder deze machine moeten aanschaven

Janny 30-06-2017

prima vaatwasser

vaat is goed schoon en vooral droog apparaat is erg stil!
gemakkelijk in te ruimen en veel programma mogelijkheden.
prijs kwaliteit, hij is zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• stil
  • droogt goed