Siemens iQ300 SN236W01IE - Reviews

Geluidsniveau
44 dB
tile-Max. belading
13 couverts maximale belading

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

C. Zoomers 21-12-2017

Méér ruimte voor vuile vaat dan in onze vorige vaatwasser.

Ik zag in de tests van de consumentenbond, dat de Siemens vaatwassers heel goed scoorden. Beter dan de andere merken. Via de PCOB werd mijn aandacht op een aanbieding gevestigd en uit die selectie heb ik de Siemens iQ300 SN236W01IE gekozen. Kwam het dichtst bij onze wensen.

Wij zijn een gezin met twee personen en dat betekent, dat de vuile vaat heel divers is. Vuile pannen, borden, bestek en glaswerk.
Wij zijn gewend om de vuile pannen schuin tegen elkaar te zetten. Dan kunnen er meer pannen in, die toch van onderen goed besproeid worden.
Alleen de rand van de onderste korf vinden we te laag voor dit doel. De pannen glijden weg.

Alle wasprogramma's wassen schoon + droog. Alleen het programma "eco 50 graden" wast wel schoon, maar blijft een klein beetje nat. Voor ons niet hinderlijk.

We hebben de vaat met de hand vooraf afgespoeld. Resultaat: Schoon. programma 70 graden: Buitengewoon schoon, beetje nat.
We hebben de vuile vaat in de machine geplaatst: 70 graden: schoon, beetje nat. Eco: schoon, beetje nat.

Pluspunten

• wast heel schoon.
  • energieverbruik heel laag +++
  • geruisloos.

Minpunten

• rand onderste korf voor ons te laag.

Bert 28-08-2017

Superschoon!

Afwasmachine wast echt heel schoon.. Ook met de verkorte programma's. Dit is inmiddels mijn vierde afwasmachine en deze steekt er met kop en schouders bovenuit wat geluid, bediening en schone vaat betreft.
Programma's kun je inkorten met variospeed plus. Erg handig. Ook het ecoprogramma kun je inkorten.
Electronische bediening werkt ook heel gemakkelijk en intuïtief.

Pluspunten

• Schone afwas
  • Korte programma's
  • Intuïtief

Minpunten

• Nog niet ontdekt

de Vosjes 31-07-2017

afleesscherm met ledverlichting

De droogresultaten van deze vaatwasser ter vergelijking met mijn oude Bosch is zeker beter. Wat ik erg prettig vind is dat ik de machine in de nacht kan laten draaien op nachtstroom. Aan het eind gaat hij vanzelf open.

Pluspunten

• maakt goed droog en schoon
  • gaat bij eco-programma vanzelf open

Minpunten

• het eco-programma duurt wel erg lang

Wilma 06-06-2018

zeer fijne afwas machine

fijne vaatwasser die echt droogt en ook het snelle programma van een uur is en schoon en droog, ben zeer tevreden hier over, een heel groot verschil met mijn vorige machine die van Bosch was .

Pluspunten

• echt droog
  • snel en schoon

Annemarie 03-06-2018

Fijne vaatwasser

Lekkere ruime vaatwasser met goede indeling, het bestekmandje kan je op diverse plekken plaatsen, handig vind ik ook, dat je de wijnglazen vast kunt klemmen. De vaatwasser maakt heel weinig geluid en wast alles goed schoon. Keuze uit meerdere programma's en bij een volle vaatwasser kan je ook nog voor het extra droog programma kiezen zodat gestapelde spullen ook goed droog worden. Het is ook een energiezuinige machine dus dat is ook, zeker in deze tijd, heel belangrijk. Ik ben dik tevreden over deze machine en kan hem echt aanbevelen.

Pluspunten

• stille machine
  • handige bediening
  • vaat goed schoon en droog
  • ruime indeling

Eric 16-05-2018

Zeer schone vaat

Na de ondergang van onze inbouw vaatwasser hebben we dit losstaande model gekocht en na 2 weken gebruik heb ik nog niets gevonden om over te klagen. De vaat komt er mooi zuiver uit en de glazen glanzend en kraakhelder. Het apparaat is goed in te richten en makkelijk te bedienen. De variostand is geweldig als je de vaat snel klaar wilt hebben en de stand om onderin intensief te reinigen is super fijn bij vuile pannen. Wat ook geweldig is dat is dat het handvat in de bovenste la een opvangbakje voor het vaatwastablet is waar de bovenste arm water doorheen sproeit zodat je vaatwastablet goed oplost en niet ergens half papperig tussen de vaat verstopt ligt. Geweldige machine die mij als hobbykok goed helpt. Om toch maar ergens over te klagen, er schijnt bij sommige Siemens vaatwassers een sproeikop te zitten die je ipv de bovenste lade kan plaatsen voor het reinigen van bakplaten etc maar die wordt niet standaard meegeleverd (mogelijk wel los te koop). Ik ben er zeer zeer zeer tevreden over.

Pluspunten

• Zuinig in energie en water verbruik
  • Wast erg goed schoon
  • Opvangbakje voor vaatwastablet
  • Intensief functie onderste lade
  • Zelfreinigingsprogramma

Minpunten

• Sproeikop niet standaard meegeleverd

HarryvdS 09-08-2017

Makkelijk te bedienen

Eindelijk overgestapt van handafwas naar een vaatwasser. Bediening en gebruik zeer eenvoudig met de keuzeknoppen. De vaat komt droog uit de machine. Besparing waterverbruik t.o.v handafwas. Ik hoef nu slechts 1 keer in de 2 dagen de machine te gebruiken terwijl de handafwas dagelijks gebeurde.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • makkelijk in te ruimen

JeP 05-07-2017

Goed product

Tijd om de vorige Siemens vaatwasser te vervangen na 16,5 jaar. Nog steeds tevreden, maar los contact in machine maakt het wassen na al die jaren erg ingewikkeld. Maar zo tevreden zijn we dat we zochten naar een moderne versie van hetzelfde apparaat. Gevonden! Dus weer blij... en hopen dat we minstens net zo lang tevreden blijven als bij de vorige!

Pluspunten

• Betrouwbaar en schoon
  • Stil!
  • Ideaal voor 2-4 persoons huishouden

jos berghmans 14-11-2018

goed afleesbaar scherm

fijne vaat wasser die doet wat hij moet doen div programma's vaatwas komt schoon en droog uit machine nagenoeg geruisloos echte aanrader

jos berghmans 27-07-2018

vaatwasser

doet zijn werk zoals het behoort geluidsniveau goed vaat was is glashelder en kurkdroog onderhoudsvriendelijk

Johan 18-07-2018

Bedieningsgemak

Vaatwasser gekocht voor 88 jarige moeder. Dank zij het eenvoudig bedienen van deze vaatdroger heeft zij er heel veel plezier van. De standaard ECO stand is dus nog voordeliger.

Wil 10-07-2018

De stille vaatwasser

Wat een rust! Fantastisch. En hij wast nog goed ook. Hij is iets duurder dan zijn voorganger, maar dat verschil zeker waard. Wat ons betreft een aanrader.

Toppertje in the house 28-06-2018

Siemens vaatwasser gekocht degelijk, stil, zuinig,een goeie!

De oude vaatwasser was een siemens en vanwege de goede ervaring wilde ik er weer een.
Een buitengewoon goeie vaatwasser zeker voor zijn prijsklasse.
Erg zuinig en erg makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Zuinig
  • Makkelijk in gebruik

gphilipsen 22-06-2018

Vaatwasser

Hebben de vaatwasser ruim een maand, en hij bevalt zeer goed, geruislozer dan de vorige. Alles word goed schoon zowel de vette pannen als het serviesgoed is schoon, we zijn zeer tevreden .

Pluspunten

• Schoon
  • Droog

J.Konincks 07-06-2018

Milieuvriendelijk A+++

Zeer milieuvriendelijk en goed voor de portemonnee. Voor 22.00 besteld, volgende dag bezorgd. Twee jaar garantie.

Helena 55 27-05-2018

Prima vaatwasser

Ik ben super tevreden over hoe schoon de vaat en het geluid is echt minimaal.
Automatisch programma is fantastisch.
klein minpuntje.... ook deze machine droogt plastic niet zo goed.....
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Helena 19-05-2018

Fijne vaatwasser

Wast de vaat perfect en maakt weinig geluid. Enige nadeel is dat plastic wat vochtig blijft, maar je kunt de extra droog modus inzetten

Pluspunten

• Vaat is schoon
  • Geluidsarm

Minpunten

• plastic droogt niet goed

R Huizinga 17-05-2018

Stil

Wat een stille machine. Kan nu de keukendeur open laten . Ook veel keuze in programma's. De uitvoering is ook erg Mooi. Heb de machine nog niet zo heel erg lang, maar tot nu toe voldoet hij aan alle verwachtingen

Pluspunten

• Veel programma's
  • Geeft weinig geluid

international buyer 17-05-2018

Stil en krachtig tegelijk!

Vind het een goede vaatwasser. Heb ervoor gekozen omdat Siemens vaatwassers in het algemeen zeer gewaardeerd worden.
(best verkochte vaatwassers in NL). En ben er ook zeer tevreden mee. Vraag me wel af of ik met een goedkoper model ook al zo tevreden me zou kunnen zijn.

Pluspunten

• heeft ook een 30 min programma

Minpunten

• bovenrek, slepend geluid bij in en uittrekken

L.J. 16-05-2018

vaatwasser

Na 15 jaar moesten we afscheid nemen van onze oude vaatwasser. Na veel speurwerk kwamen we er achter dat de Siemens machines er het beste uitkwamen en deze paste in ons budget . Ben er heel content mee indeling is bijna hetzelfde als onze vorige alleen deze heeft meer programma's. Ben blij dat we deze hebben gekozen.

Pluspunten

• eco programma
  • tijd instellen wanneer hij moet draaien

Minpunten

• bestekbakje had wat grotere gaten mogen hebben
  • rekken lopen wat stroef