Bosch SMS50D52EU - Reviews

Maximale belading
12 couverts

Ingrid 13-11-2016 Product paar dagen in bezit

Droogt slecht!

De vaat komt er nog nat uit, valt me heel erg tegen. De vaatwasser zelf is ook kletsnat van binnen nadat hij gedraaid heeft. Wasresultaat wel prima verder, maar mijn vorige beko vaatwasser waste net zo goed en alles kwam er kurkdroog uit.

Pluspunten

• komt er schoon uit.

Minpunten

• Droogt erg slecht
  • vrij veel lawaai
  • passen geen 12 couverts in.

Mar. 30-08-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch Vaatwasser

Voldoet aan alle verwachtingen. Mooie fijne en behoorlijk stille vaatwasser. Goed en duidelijk te bedienen met voldoende variatie van de diverse programma's

Pluspunten

• geluidsvriendelijk
  • makkelijk in gebruik
  • netjes om te zien

Etienne VC 01-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi in zijn eenvoud

Na meer dan 20 jaar een tevreden eigenaar van een Bosch vaatwasser te zijn, koos ik terug voor Bosch. Na het vergelijken van prijs en mogelijkheden leek de SMS50D52EU aan mijn noden te voldoen. En nu ik het toestel al meerder beurten heb laten afwassen, voldoet en overtreft het zelfs mijn verwachtingen. Veel ruimte met een perfecte indeling, correcte tijdscontrole instelbaar naargelang de hardheid van het leidingwater! (Wat bespaard op zout en glansmiddel) Onberispelijk zuivere vaat. Behoorlijk stil en dank zij Kieskeurig.nl meer dan 100€ goedkoper!!
Verder ook nog veel lof over de levering, die volledig verliep zoals voorzien met tal van mogelijkheden waaruit te kiezen valt.
Dank je Bosch, dank je Kieskeurig.nl

Etienne Van Caudenberg (VK543232)
België

Claudia 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch vaatwasser SMS50D52EU

Vrijdag 27/5 deze vaatwasser aangeschaft. Wat een mooi wasresultaat geeft het. Deze zuinige vaatwasser is echt de moeite waard om te kopen. Goedkoop voor een goed merk

Ben 16-05-2016 Product paar dagen in bezit

geluidloos en goed resultaat

Donderdagavond besteld en zaterdagochtend al in huis via BCC. Nu 2 keer gebruikt. Werkt vrijwel geluidloos en resultaat tot nu toe is prima. Goed droge afwas. De hele vuile pannen heb ik nog niet gedaan. Indeling van de servieskorfen is prima.

Mijnheer John 28-02-2016 Product half jaar in bezit

6,2
Sinds juni 2015 deze machine in bezit. De oude Bosch vaatwasser was na 23 jaar en zeer intensief gebruik niet meer te redden. Veel kunststof onderdelen, zoals de ladewieltjes, de bestekkorf en de servicegoedlades waren aan vervanging toe. De vervangingskosten waren niet verantwoord ivm het einde van de technische levensduur van het apparaat. Jammer, de vaatwasser waste bijzonder goed schoon en het servicegoed kwam er kurkdroog uit.

Helaas maakt de nieuwe machine de verwachting die wij hebben door de uiterst goede ervaring met de oude Bosch vaatwasser nu niet waar. De machine wast slecht schoon en het servicegoed is niet of slecht gedroogd. Het vreemde is dat gedurende het wasproces de vaatwasser rare geluiden maakt. Het beste kan het geluid worden omschreven als ritmisch gekreun en gegrom. De machine maakt dan behoorlijk veel lawaai en is absoluut niet zo stil als de andere reviews doen geloven. De oude vaatwasser was ondanks zijn leeftijd nog fluisterstil.

Uiteindelijk hebben we contact gehad met Bosch Nederland. De reactie van de uiterst onvriendelijke vrouwelijke servicemedewerker was bijzonder teleurstellend. Het probleem werd niet herkend en onderkent. We moesten de klacht maar mailen. In het antwoord op de mail zijn we afgescheept met de mededeling dat het aan ons zelf moet liggen, of we wel rekening houden gehouden met de waterhardheid, het gebruikte servicegoed en de vaatwastabletten. Al deze zaken zijn niet veranderd en de oude Bosch vaatwasser had hier geen problemen mee. Kortom een service van niks.

Ik zou graag weten of er meerdere mensen deze problemen kennen en mij van tips kunnen voorzien hoe nu te handelen?

Pedro 08-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een ideale vaatwasser voor een gezin van 4. Heel stil en zuinig. Ben tevreden met de programma's en het wasresultaat. Zeker aan te raden!

Alex Murray 19-09-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds een week de vaatwasser in huis. Het wast prima en er is voldoende keuze aan wasprogramma's waarbij je kunt zien (en dus kiezen) hoe lang het programma duurt. Start uitstel is erg handig.
In de meeste reviews staat er dat het apparaat erg goed droogt. Dat is vooralsnog niet mijn bevinding. . . het droogt niet. Het apparaat was nat bij aankomst (proef gedraaid in het fabriek zeiden ze?) en is nooit droog geweest. Vaat hoeft niet echt afgespoeld te worden, het maakt echt wel schoon (zelfs alle pannen en waar rijst in gekookt is enz). . .maar moet wel afgedroogd worden :(

Anemaria 27-06-2015 Product paar dagen in bezit

Machine maakt weinig geluid en wast de vaat perfect schoon.
prijs /kwaliteitsverhouding uitstekend.
Voor 2 personen een perfecte machine omdat het wasprogramma lang duurt en de de machine- dan- niet elke dag hoeft te draaien.

johan46b 08-05-2015 Product paar weken in bezit

na 23 jaar ook een bosch vaatwasser te hebben gehad, wederom voor een bosch gekozen. nu 14 dagen in gebruik.
Ongekend schoon zoals het uit de machine komt en erg stil.
Bij het eco programma moest ik af en toe met mijn oor op de deur van de machine luisteren of hij nog wel aan was.
en zeker zuiniger dan mijn voorganger vaatwasser.

Vonski 21-04-2015 Product paar dagen in bezit

Wij zijn heel erg blij met de vaatwasser ziet er mooi uit veel mogelijkheden bijzonder stil en wast goed schoen.
Bovendien energie zuinig.

Frans van Houten 1956 15-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Bosch vaatwasser en ben tot nu toe zeer tevreden.Ik kan nog niet alles beoordelen omdat ik hem nog maar een paar dagen in bezit heb.Bij mijn vorige vaatwasser spoelde ik de afwas nog af omdat hij anders niet goed schoon was.Met deze vaatwasser spoel ik niet meer af,is met deze niet nodig hij wast prima schoon en dat met alle programma's .Ik hem een paar dagen alle geprobeerd maar ben heel tevreden.

fam. van S 07-04-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben nu sinds een paar dagen de vaatwasser. We hebben een hele tijd nadat onze oude vaatwasser kapot is gegaan met de hand afgewassen. Toch wel heel fijn om weer een vaatwasser te hebben! Je bespaard er veel tijd mee! Ook is de keuken een stuk opgeruimder. De vorige hadden wij van onze (schoon) ouders gekregen van het zelfde merk. Zij gingen een andere kopen maar deed het nog prima. Ervaring met Bosch is dat ze lang meegaan! De vaat komt er schoon uit. Wel moet je het op de juiste manier inruimen (dat was ik even verleerd). Genoeg mogelijkheden als je niet al te veel poes pas wilt. En het is erg gebruiksvriendelijk. Geen moeilijke termen en duidelijke beschrijving als je net iets meer wilt weten wat het programma inhoud. Wij hopen dat deze vaatwasser net zo lang mee gaat als die van onze (schoon) ouders mee ging! Ook heel fijn is dat hij redelijk zuinig is voor een goede prijs (A++).

Sandra1112345 06-04-2015 Product maand in bezit

Prima wasmachine.
Ziet er goed uit.
Doet wat hij doet doen.
erg stil in gebruik.
Ik vind alleen de programma's lang duren. Dat had ik me van tevoren niet goed gerealiseerd.

AnnettePeterse 06-04-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
sms50d52eu, Bosch afwasmachine wast prima, alleen jammer dat er niet een korter programma opzit.
De vaat is altijd helemaal schoon en droog als ik het uit de afwasmachine haal.
Ik ben blij dat ik niet meer hoef af te wassen!!!
Prima levering door Bemmel en Kroon.
groeten van Annette

Jor28 04-04-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Ik ben heel blij met deze vaatwasser. De vaatwasser maakt weinig geluid en alles komt er super schoon uit. Hij is makkelijk te bedienen met een draaiknop. Er zitten meerdere extra functies op zoals, eco-stand, wassen in de helft van de tijd en wassen voor een half-volle vaatwasser. Kortom helemaal top!

1Jan 04-04-2015 Product paar weken in bezit

Hij wast prima schoon en heeft genoeg ruimte om makkelijk in te ruimen. Je kunt nog van alles aanpassen, de hoogtes van de lades zelfs zonder bovenlade voor hele grote dingen. Met een programma om van onder extra water te laten komen een fijne mogelijkheid om te hebben, maar bovenal gebruikt hij met het automatische programma precies het water en de energie die nodig zijn om de vaat schoon en droog te krijgen, niet meer en niet minder, kortom een prima vaatwasser.

evelger 01-04-2015 Product paar dagen in bezit

Hij wast prima, alleen jammer, dat er niet een korter
(van ong. 3 kwartier) programma opzit.

louise 1970 31-03-2015 Product paar dagen in bezit

mijn vorige bosch heeft het 16 jaar gedaan naar tevredenheid.Deze heeft meer mogelijkheden het drogen is fantasties en het omklappen beneden van de steunen is een uitkomst ook boven grote bekers onder kleine kopjes boven duurzaamheid is wel vertrouwd louise oldersom

K. Cimsit 31-03-2015 Product paar dagen in bezit

Hij wast heel goed zonder krassen en heb veel mogelijkheden voor wasprogramma´s. Hij ziet er ook strak uit en past goed bij mijn andere apparaten in de keuken.