Bosch SMS50D52EU - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Max. belading
12 couverts maximale belading

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 72 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Mijnheer John 28-02-2016
  • Product half jaar in bezit

6,2
Sinds juni 2015 deze machine in bezit. De oude Bosch vaatwasser was na 23 jaar en zeer intensief gebruik niet meer te redden. Veel kunststof onderdelen, zoals de ladewieltjes, de bestekkorf en de servicegoedlades waren aan vervanging toe. De vervangingskosten waren niet verantwoord ivm het einde van de technische levensduur van het apparaat. Jammer, de vaatwasser waste bijzonder goed schoon en het servicegoed kwam er kurkdroog uit.

Helaas maakt de nieuwe machine de verwachting die wij hebben door de uiterst goede ervaring met de oude Bosch vaatwasser nu niet waar. De machine wast slecht schoon en het servicegoed is niet of slecht gedroogd. Het vreemde is dat gedurende het wasproces de vaatwasser rare geluiden maakt. Het beste kan het geluid worden omschreven als ritmisch gekreun en gegrom. De machine maakt dan behoorlijk veel lawaai en is absoluut niet zo stil als de andere reviews doen geloven. De oude vaatwasser was ondanks zijn leeftijd nog fluisterstil.

Uiteindelijk hebben we contact gehad met Bosch Nederland. De reactie van de uiterst onvriendelijke vrouwelijke servicemedewerker was bijzonder teleurstellend. Het probleem werd niet herkend en onderkent. We moesten de klacht maar mailen. In het antwoord op de mail zijn we afgescheept met de mededeling dat het aan ons zelf moet liggen, of we wel rekening houden gehouden met de waterhardheid, het gebruikte servicegoed en de vaatwastabletten. Al deze zaken zijn niet veranderd en de oude Bosch vaatwasser had hier geen problemen mee. Kortom een service van niks.

Ik zou graag weten of er meerdere mensen deze problemen kennen en mij van tips kunnen voorzien hoe nu te handelen?

Kizzz 15-08-2016

Ik heb exact hetzelfde probleem. Niks stil en al helemaal niet droog. Ga nog 1x de handleiding uitpluizen ivm extra drogen functie maar volgens mij zit deze functie niet op dit model. Mijn 25 jaar oude Siemens werkt stiller en droger.

Ingrid 13-11-2016

Droogt slecht!

De vaat komt er nog nat uit, valt me heel erg tegen. De vaatwasser zelf is ook kletsnat van binnen nadat hij gedraaid heeft. Wasresultaat wel prima verder, maar mijn vorige beko vaatwasser waste net zo goed en alles kwam er kurkdroog uit.

Pluspunten

• komt er schoon uit.

Minpunten

• Droogt erg slecht
  • vrij veel lawaai
  • passen geen 12 couverts in.

Alex Murray 19-09-2015

Sinds een week de vaatwasser in huis. Het wast prima en er is voldoende keuze aan wasprogramma's waarbij je kunt zien (en dus kiezen) hoe lang het programma duurt. Start uitstel is erg handig.
In de meeste reviews staat er dat het apparaat erg goed droogt. Dat is vooralsnog niet mijn bevinding. . . het droogt niet. Het apparaat was nat bij aankomst (proef gedraaid in het fabriek zeiden ze?) en is nooit droog geweest. Vaat hoeft niet echt afgespoeld te worden, het maakt echt wel schoon (zelfs alle pannen en waar rijst in gekookt is enz). . .maar moet wel afgedroogd worden :(

johan46b 08-05-2015

na 23 jaar ook een bosch vaatwasser te hebben gehad, wederom voor een bosch gekozen. nu 14 dagen in gebruik.
Ongekend schoon zoals het uit de machine komt en erg stil.
Bij het eco programma moest ik af en toe met mijn oor op de deur van de machine luisteren of hij nog wel aan was.
en zeker zuiniger dan mijn voorganger vaatwasser.

Frans van Houten 1956 15-04-2015

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Bosch vaatwasser en ben tot nu toe zeer tevreden.Ik kan nog niet alles beoordelen omdat ik hem nog maar een paar dagen in bezit heb.Bij mijn vorige vaatwasser spoelde ik de afwas nog af omdat hij anders niet goed schoon was.Met deze vaatwasser spoel ik niet meer af,is met deze niet nodig hij wast prima schoon en dat met alle programma's .Ik hem een paar dagen alle geprobeerd maar ben heel tevreden.

AnnettePeterse 06-04-2015

7,6
sms50d52eu, Bosch afwasmachine wast prima, alleen jammer dat er niet een korter programma opzit.
De vaat is altijd helemaal schoon en droog als ik het uit de afwasmachine haal.
Ik ben blij dat ik niet meer hoef af te wassen!!!
Prima levering door Bemmel en Kroon.
groeten van Annette

sterredag 17-07-2015

Er zit wel een korter programma op deze vaatwasser. Je kan hem op 1/2 zetten bijvoorbeeld, of op variospeed om tijd te besparen. Het is en keus tussen sneller of zuiniger.

Jor28 04-04-2015

9,4
Ik ben heel blij met deze vaatwasser. De vaatwasser maakt weinig geluid en alles komt er super schoon uit. Hij is makkelijk te bedienen met een draaiknop. Er zitten meerdere extra functies op zoals, eco-stand, wassen in de helft van de tijd en wassen voor een half-volle vaatwasser. Kortom helemaal top!

Yindave 23-03-2015

Een zeer goede wasmachine die heel stil is.
Design: simpel en duidelijk.
Prijs is heel redelijk voor wat er geboden wordt; een simpel apparaat die het goed doet!

Pedro 08-01-2016

Een ideale vaatwasser voor een gezin van 4. Heel stil en zuinig. Ben tevreden met de programma's en het wasresultaat. Zeker aan te raden!

Anemaria 27-06-2015

Machine maakt weinig geluid en wast de vaat perfect schoon.
prijs /kwaliteitsverhouding uitstekend.
Voor 2 personen een perfecte machine omdat het wasprogramma lang duurt en de de machine- dan- niet elke dag hoeft te draaien.

Vonski 21-04-2015

Wij zijn heel erg blij met de vaatwasser ziet er mooi uit veel mogelijkheden bijzonder stil en wast goed schoen.
Bovendien energie zuinig.

fam. van S 07-04-2015

We hebben nu sinds een paar dagen de vaatwasser. We hebben een hele tijd nadat onze oude vaatwasser kapot is gegaan met de hand afgewassen. Toch wel heel fijn om weer een vaatwasser te hebben! Je bespaard er veel tijd mee! Ook is de keuken een stuk opgeruimder. De vorige hadden wij van onze (schoon) ouders gekregen van het zelfde merk. Zij gingen een andere kopen maar deed het nog prima. Ervaring met Bosch is dat ze lang meegaan! De vaat komt er schoon uit. Wel moet je het op de juiste manier inruimen (dat was ik even verleerd). Genoeg mogelijkheden als je niet al te veel poes pas wilt. En het is erg gebruiksvriendelijk. Geen moeilijke termen en duidelijke beschrijving als je net iets meer wilt weten wat het programma inhoud. Wij hopen dat deze vaatwasser net zo lang mee gaat als die van onze (schoon) ouders mee ging! Ook heel fijn is dat hij redelijk zuinig is voor een goede prijs (A++).

Sandra1112345 06-04-2015
  • Product maand in bezit

Prima wasmachine.
Ziet er goed uit.
Doet wat hij doet doen.
erg stil in gebruik.
Ik vind alleen de programma's lang duren. Dat had ik me van tevoren niet goed gerealiseerd.

1Jan 04-04-2015

Hij wast prima schoon en heeft genoeg ruimte om makkelijk in te ruimen. Je kunt nog van alles aanpassen, de hoogtes van de lades zelfs zonder bovenlade voor hele grote dingen. Met een programma om van onder extra water te laten komen een fijne mogelijkheid om te hebben, maar bovenal gebruikt hij met het automatische programma precies het water en de energie die nodig zijn om de vaat schoon en droog te krijgen, niet meer en niet minder, kortom een prima vaatwasser.

Danielle1907 29-03-2015

eindelijk een vaatwasmachine die je bijna niet hoort.
duidelijke uitleg en makkelijke bediening genoeg ruimte voor al je vuile vaat.
ik ben er heel erg blij en tevreden mee en de service van coolblue is helemaal super.

H. Beekmans 28-03-2015

Net een paar dagen in gebruik, doet het prima.
Alleen bovenste lade niet alle vlakken schuin, zodat er op de kopjes en theeglazen water blijft staan.
Goed opletten waar je het neerzet.
Misschien handig om dit bij nieuwe apparatuur, aan te passen, zodat het water er altijd afloopt.
Voor de rest een prima machine die doet wat je ervan verwacht.

Sandra 1962 17-06-2014
  • Product kwartaal in bezit

De Bosch vaatwasser is gebruiksvriendelijk en heeft een variospeed deze werkt optimaal verkort het programma zonder dat dat het was en droog resultaat aantast.
Het enige wat ik persoonlijk niet handig vind zijn de bestek bakken aan de bovenlade , daar waar je normaal glazen en kopjes neerzet zit dan een soort tooster boven waar je lang bestek in kan leggen maar dan kan je weer geen glazen neerzetten . Zou voor mij achterwege mogen blijven.

Charles 25-10-2017

ik heb deze dingen verwijderd hetgeen makkelijk gaat. Gebruikte ze toch niet.
Charles

Drea 13-05-2018

Slechte kwaliteit Bosch

Bosch afwasmachine na 2,5 jaar, speling in motor, apparaat kon weg, volgens reparateur veel voorkomend probleem bij Bosch, dus geen technologie voor leven, maar voor heel even.

Sjef 18-01-2018

Binnen 4 jaar stuk

Machine binnen 4 jaar stuk, lekke kuip. Steeds melding E15 (Water in bodemkuip) en mijn aardlek eruit. Loopt water uit. Volgens bevriende installateur een bekend probleem. Bosch gebeld voor coulance regeling. Willen geen bedrag afgeven maar eerst langskomen over 2,5 week. Daar gaan we maar niet op wachten om dan wel misschien met €50 korting het bos in gestuurd te worden. Gauw een nieuwe kopen.....en dat wordt zeker geen Bosch.

Minpunten

• Herrie
  • Snel stuk

HJS 06-07-2017

Tot heden goed ineens steeds na 7 minuten aardlek er uit ,niets kunnen vinden aansluiting OK inwendig ook geen l ekkage oid.