Bosch SMS54M22EU - Reviews

Maximale belading
13 couverts

Dave42 06-06-2015 Product maand in bezit

7,4
Het is geen slechte vaatwasser, maar ik had een AEG en die was veel beter (en dat zijn maar kleine dingen maar die werken wel door):
- Het droogrek van deze is echt onhandig. Het laat geen compacte stapeling toe. Zowel bovenin (te kleine plekjes, niet schuin genoeg om water van bekers af te laten lopen) als onder (geen goede ruimte voor pannen; zeker de grote zijn lastig).
- Het droogresultaat kan beter, bewees mijn voorgaande wasmachine van AEG.
- Mijn exemplaar 'stinkt' naar nieuwe auto. Die geur ging er pas uit na een keer met vaatwasmachinereiniger gewassen te hebben. Ik verwacht dat niet van een nieuw apparaat.
- Hij is niet erg luid maar stil... Het kan beter denk ik. Wij hebben 'm direct in het zicht/oor. Net te luid daarvoor.
- Het droogresultaat is niet heel goed, maar 'gewoon' goed. Ook door het droogrek, maar ook door andere redenen.
- De klep klapt altijd volledig dicht waardoor de vaatwasser niet kan drogen zonder de klep helemaal open te hebben.
- Ik ben geen fan van het controlepaneel. Het werkt maar ik moest echt even de gebruikshandleiding lezen. Een reset werkt niet zoals ik verwacht.

Ik zou 'm niet meer kopen (omdat er beter is).

Markbree 22-04-2015 Product paar dagen in bezit

De vormgeving van Bosch blijft heerlijk eigentijds.
Past in elk huishouden.

Makkelijk in gebruik door de simpele toetsen en het kunnen verstellen van meerdere aspecten in de machine.

Heerlijk stil waardoor het geluid niet overheerst door de woning.

Al met al een fijne machine die meer biedt dan alleen de vaat wassen.

Juti 21-04-2015 Product paar weken in bezit

Wij zijn heel erg blij met de vaatwasser ziet er mooi uit veel mogelijkheden bijzonder stil en wast goed schoen.
Bovendien energie zuinig.

Marietje1962 08-04-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden met de aankoop van deze vaatwasser. Prijs goed, resultaat prima.
Wast perfect schoon, zonder voorspoelen.
Voldoende mogelijkheden op het keuzemenu.
Eenvoudige bediening.
De vormgeving is mooi en strak.
Kortom, zeer blij met deze aankoop en een aanrader voor vele.

yvonne concept 02-04-2015 Product paar dagen in bezit

Iedereen is blij met onze nieuwste aankoop….een échte Bosch vaatwasser in de kantine! Stil, schoon en vooral makkelijk in gebruik!!

tasja13 02-04-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Wij zijn er super blij mee!!!!
Hij wast goed schoon en droogt goed op
Nu heb ik elke dag veel tijd over om leuke dingen te doen

Cees3448 29-03-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb opnieuw de keuze gemaakt voor een Bosch wasautomaat nadat ik al 15 jaar met volle tevredenheid met het vorige model Bosch heb kunnen werken.

Carlo78 29-03-2015 Product paar dagen in bezit

Het wasresultaat is goed; echter ik had eigenlijk een beter wasresultaat verwacht. De vaat is nog een beetje nat en ik heb één keer enkele kleine (heel) vuilresten aangetroffen. Daarnaast maakt hij op dit moment, in mijn beleving, veel geluid. Dit wordt echter opgepakt door Bosch.
Aangezien ik de vaatwasser slechts 1 week in gebruik heb, kan ik moeilijk een betrouwbare beoordeling geven.
Mijn eerste indruk is in ieder geval goed. Als het luidruchtige geluid wordt opgelost ben ik heel tevreden met deze vaatwasser.

Boschafwasmachine 26-03-2015 Product paar weken in bezit

Zijn zeer tevreden tot nu toe maakt weinig geluid
spullen komen mooi schoon uit de vaatwasser toppi
Mijn vrouw kan meer de deur uit.

Nunzio 25-03-2015 Product paar weken in bezit

Het apparaat ziet er prima uit zoals van een product van bosch te verwachten is. De diverse programma' s zijn prima afgesteld. De apparaat is echt stil bij het wassen. Goed is de korte turbo speed programma waarmee de was binnen 22 minuten klaar is. Een zeker aanraader op betrouwbaarheid en zuinigheid.

Dirk2015 22-03-2015 Product paar dagen in bezit

Een stille en zuinige vaatwasser.
Een erg fijn apparaat met een goede indeling.
De afmetingen zijn ook erg goed en passen precies in onze keuken.
Erg blij met de Bosch

laila2011 16-03-2015 Product paar weken in bezit

6,8
Wat een fijne vaatwasser! Vooral het feit dat hij echt heel erg stil is. Prima was en droog resultaten. Geen seconde spijt van deze aankoop, voor mij betreft een aanrader!

G. Reijerbroek 16-03-2015 Product paar weken in bezit

Wij zijn super-enthousiast over deze machine. Het bedieningsgemak en de ruimte om je vaatwerk kwijt te kunnen zijn uitstekend te noemen. Alle vaatwerkonderdelen komen er glanzend en schoon uit en de bijna-geruisloosheid van de machine (45DB) is een feest voor je oren. Over de duurzaamheid is terecht goed nagedacht: weinig energieverbruik zoals water en electra en de al eerder genoemde geluidsweergave van de machine. Kortom: superlatieven te kort!

Jan van Kakerken 14-03-2015 Product paar weken in bezit

Vaatwasser met Bosch-eigen degelijkheid.
Ben vorig exemplaar snel vergeten en ben blij met al mijn Bosch-keukenapparatuur.
Is nagenoeg geruisloos, terugverende deur, puur deleijk en prima wasresultaat. Goede actie!!!

Bongo BOE 13-03-2015 Product paar weken in bezit

Een mijns inziens goede vaatwasser, maar de jaren zullen het leren.
Ik heb er alle vertrouwen in. Ruime en goede indeling, met de
juiste instellingen en keuze mogelijkheden. Mooie vormgeving en zeer stil en zuinig, ook m.b.t. het waterverbruik. Nette prijs & een leuke aktie.

Anektothe 12-03-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
De wasmachine hebben we nu een week. Het was even puzzelen wat die allemaal kon, maar als je het doorhebt, gaat het prima en alles is glanzend schoon. De turbowas moet ik nog wel uitzoeken, want ik begrijp de beschrijving niet zo goed. Maar ja het is pas kort. Duurzaamheid heb ik ingevuld op basis van onze voorgaande vaatwassers, dus ik vertrouw er op dat deze ook weer heel lang meegaat. Daarom kiezen wij altijd Bosch, omdat onze wasmachine en droger ook al heel lang naar volle tevredenheid hun werk doen.

d.vree 04-03-2015 Product paar dagen in bezit

Na de eerste wasbeurt zeer tevreden over het resultaat want het was een hele viese vaat en kwam er schoon uit ziet er ook mooi uit de vaatwasser en is heel makkelijk te bedienen

L&W 03-03-2015 Product paar dagen in bezit

Na dat onze vorige Bosch vaatwasser het na 20 jaar trouwe dienst had opgegeven, hebben we natuurlijk weer voor een Bosch gekozen.

Onze keuze was op dit milieubewust type gevallen, en deze voldoet zeker aan onze verwachtingen.

Door de flexibele indeling (Bordenrekjes inklapbaar, verstelbare bovenrekjes, en verplaatsbaar bestekbak) is het inruimen van de vaatwasser een fluitje van een cent. Door het selecteren van het juiste programma wordt ook een heel goed schoon en droog eindresultaat bereikt.

Wat vooral onze aandacht zal krijgen is het turbospeed programma, maar dat gaan we pas proberen als we een grote hoeveelheid vaat zullen hebben, zoals bij feestje o.i.d.

Ook de mogelijkheid van kinderslot is mooi meegenomen, zijn af en toe wel wat kindervingertje die knopjes indrukken.
Helaas is het niet mogelijk de Aan/Uit knop te blokkeren, waar door wel hele machine uitgezet kan worden door kinderen.

Over de duurzaamheid kunnen we na een aantal jaren pas iets zeggen, maar het feit dat we met onze voringe machine meer dan 20 jaar hebben gedaan zegt natuurlijk al genoeg. Ons vertrouwen hebben ze wel.

Oudemans2 27-02-2015 Product paar weken in bezit

We zijn zeer tevreden over onze aankoop. Zoals ons was verteld door de verkoopster is het NIET nodig om de vaat van te voren af te spoelen. Het is natuurlijk wel een goed idee om dikke plakkerige etensresten, bijvoorbeeld rijst, weg te halen. Het vieze glaswerk wordt prachtig schoon en glanst echt! Ook als je de wijnglazen en vieze pannen tegelijkertijd wast.

Even 15 minuten spoelen zonder zeep op de spoelstand geeft al een voldoende fris resultaat zodat je het later nog kunt bijvullen.

Wij gebruiken eigenlijk vooral de ecostand en dat geeft een fijn gevoel. Bovendien hoor je de afwasmachine vrijwel niet; en dat terwijl hij bij ons midden in de eetkamer staat.

Het is ook heel fijn dat je deze afwasmachine kunt gebruiken als professionele afwasmachine. Dus als je een feestje geeft heb je altijd schoon servies.

We zijn ook zeer blij met de metalen binnenkant. Dat is wel zo fris.

Er is ook een knopje om de vaat extra te drogen. Maar als je even geduld hebt dan droogt de vaat vanzelf en heb je deze eigenlijk niet nodig.

Minpuntje: Om de wastijd te halveren moet je op het "variospeed`' knopje drukken. Waarschijnlijk omdat er meerdere versies van deze machine zijn stond dat niet goed aangegeven in de handleiding.

Ik heb nog nooit zo'n goeie afwasmachine gehad. Een aanrader dus.

jacques zimmerman 24-02-2015 Product paar dagen in bezit

als ik de deur van de vaatwasser sluit is het geluid van een kluis.degelijk,een prachtig afwasresultaat kortom een geweldige vaatwasser