Bosch SMS85M62EU

43 dB
13 couverts
Beko DFN28320W

Ilonka Nieman 04-07-2015 Product kwartaal in bezit

Wij hebben de machine nu een paar maanden in gebruik en tot nu toe is alleen het droogresultaat niet optimaal. Als de spullen niet scheef genoeg staan kan er een beetje water achterblijven. Verder zijn wij uiterst tevreden.

Willem Brinks 14-04-2015 Product paar weken in bezit

Het wasresultaat van de machine is ronduit goed te noemen. Dat geldt ook voor het droogresultaat. Daarbij is de machine fluisterstil.

Suusbentebelle 31-03-2015 Product paar dagen in bezit

Wasresultaat:
Wat een verschil met mijn vorige vaatwasser! Tot nu toe heb ik uitsluitend het eco-programma gedraaid en ik ben buitengewoon verrast door het resultaat. Plastic, pannen, borden, glazen en bestek; zelfs met 50 graden komt het schoon de machine uit (terwijl bij pannen dit programma niet eens wordt geadviseerd). Bovendien is een theedoek bij het uitruimen overbodig. Over het droogresultaat ben ik dus ook zeer tevreden.

Mogelijkheden:
De bovenste servieskorf is in hoogte verstelbaar, zodat de beschikbare ruimte optimaal kan worden benut. Ik hoef daardoor de vaatwasser veel minder vaak aan te zetten. Het messenrek vind ik erg handig en gebruik ik ook om onderdelen van de mixer op te leggen. De opklapbare bordensteunen lijken mij ideaal voor verjaardagen.
Omdat ik tot nu toe alleen het eco-programma heb gebruikt, kan ik niets zeggen over de de andere programma's. Maar de beschrijving van de verschillende programma's en extra functies (zoals Tijd besparen, Halve belading, Hygiene, IntensiefZone en Extra drogen) vind ik veelbelovend.

Gebruiksgemak:
De vele mogelijkheden van de vaatwasser vergroten in eerste instantie niet het gebruiksgemak. Ik verwacht dat mijn beoordeling van dit aspect nog verandert in de komende weken of maanden. Ik raad iedereen aan de gebruiksaanwijzing door te nemen en in de beginperiode bij de hand te houden.

Vormgeving:
De vormgeving vind ik eigenlijk onbelangrijk en ik zie dan ook geen verbeterpunten. De vaatwasser opent prettig en sluit automatisch.

Duurzaamheid:
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Dit zie ik hopelijk terug op de jaarlijkse energie- en waterrekening!

Verder viel mij op dat deze afwasmachine heel stil is in vergelijking met de voorganger. Dat slaapt wel zo fijn.

Robert126 31-03-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
prima vaatwasser met veel mogelijkheden voor verschillenden programma's en indeling van de vaatwasser

Jan van der Weg 30-03-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben heel tevreden over mijn Bosch vaatwasser,zeer stil en wast heel goed schoon, gebruikt weining energie dat is ook mooi meegenomen in deze toch al dure tijd.

Pauline53 30-03-2015 Product paar dagen in bezit

Deze vaatwasser is ontzettend stil, zeker in een open keuken een aanrader. ook heb je veel programma keuzes.
Bediening is heel eenvoudig.Ideaal is het korte programma en de mogelijkheid om hoge wijnglazen in te plaatsen.
Handig is ook de verplaatsbare bestek korf.
Een fijne machine!

12ger 25-03-2015 Product paar dagen in bezit

We hadden al een bosch en daar waren we erg gelukkig mee
die is 12 jaar oud geworden,en die is ons zeer goed bevallen
en daarom hebben we nu weer een bosch gekocht

Sander van den Udenhout 23-03-2015 Product paar dagen in bezit

we zijn zeer tevreden over de wasresultaten, duurzaamheid en prijs/kwaliteitsverhouding van deze vaatwasser

lausbub 21-03-2015 Product kwartaal in bezit

erg stille en gebruiksvriendelijke vaatwasser.
wast goed schoon, mist alleen een lade voor bestek, deze had de vorige wel

Selly70 20-03-2015 Product paar dagen in bezit

Super stille vaatwasser. Wasprogramma's en extra's zijn goed, handig en bruikbaar. Eenvoudig in het gebruik. Heel blij met deze nieuwe machine!

WashApp 18-03-2015 Product paar dagen in bezit

Hij is duidelijker stiller dan mijn vorige Bosch, die ik 12 jaar heb gehad. Ook fijn zijn de display met aanduiding hoe lang het programma nog duurt, het instellen van de starttijd en het instellen van de programmaduur. Verder veel verschillende wasprogramma's, onder andere Turbo Speed (20 minuten voor glazen e.d. tijdens feestje).

inno hazebroek 18-03-2015 Product paar dagen in bezit

Al eerder 15 jaar vaatwasser van Bosch gehad tot alle tevredenheid, deze nieuwe machine ziet er veel moderner en degelijker uit als de oude.
Eerste gebruiksgemak viel al gelijk op, beter in te stellen en moest kijken en luisteren of hij wel aan stond.
Hoop hier weer 15 jaar mee vooruit te kunnen.

Ilonka Nieman 16-03-2015 Product paar dagen in bezit

De nieuwe afwasautomaat geeft niet alleen prima resultaten maar is ook nog aanmerkelijk stiller dan onze vorige machine. En ..... veel goedkoper in stroomverbruik.

Wiel H. 11-03-2015 Product paar dagen in bezit

Alweer een Bosch vaatwasser gekocht nadat de vorige(14 jaar oud) aan vervanging toe was.
14 jaar dagelijks gebruikt zonder problemen vandaar weer voor BOSCH gekozen.

Koosak 11-03-2015 Product paar dagen in bezit

Ik vind het een comfortabele wasser en nog zuinig en erg geluidsloos.
Kort gezegd een aanrader. Ik heb altijd Bosch machine's gebruikt dus ik weet wat ik in huis neemt. Al mijn machine's zijn ook merk Bosch.

Naam4319 06-03-2015 Product paar dagen in bezit

ten opzichte van de vorige vaatwasser is deze qua gebruik veel makkelijker en de mogelijkheden zijn uitgebreider. Ook de geringe milieuvervuiling spreekt voor zich.

Corrie12 06-03-2015 Product paar weken in bezit

Na 1 Bosch Vaatwasser zijn wij nu ook weer zeer tevreden met onze nieuwe aanwinst.
Hij is weer mooier, werkt zachter en het voornaamste de vaat is goed zuiver. Ook is hij zuiniger dan de andere.
Kortom een aanrader voor wie nog opzoek is naar een goede vaatwasser.

mama68 05-03-2015 Product paar weken in bezit

Na 2 Bosch Vaatwassers zijn wij nu ook weer zeer tevreden met onze nieuwe aanwinst.
Hij is weer mooier, werkt zachter en het voornaamste de vaat is goed zuiver.
En nog zuiniger dan de andere.
Dus een aanrader voor andere.

Vlasta 24-02-2015 Product paar dagen in bezit

heel stil en prima afwasresultaat, de uitleg in de gebruiksaanwijzing m.n over de instellingen is volstrekt onduidelijk

jo van duijnhoven 19-02-2015 Product paar weken in bezit

9,6
dit is een geweldig machine de afwas wordt schoon de glazen blinker weer.
wat op mijn leeftijd als vierentachtig jarige helmaal fijn is de makkelijke bediening en dat het zout niet constant bijgevuld hoeft te worden
kortom mooi van uitstraling en een prachtige kuip van roestvrij staal ik heb mijn ander bosch twaalf kaar met plezier kunnen gebruiken wie kan dat nu zeggen mevr van duijnhoven