Sandisk Cruzer Micro U3 16GB ReadyBoost 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sandisk Cruzer Micro U3 16GB ReadyBoost 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Peter Bronsveld 28-01-2011

In één van de beoordelingen las ik dat de stick erg solide is. In mijn geval helaas niet. Ik gebruik deze stick inmiddels meer dan een jaar, maar deze week stond het uiteinde (waarschijnlijk iemand - onmerkbaar - langs gelopen een beetje krom in de behuizing, waardoor de stick nu niet meer door de PC wordt herkend.

Sjoerd93 25-07-2010

Ik heb deze stick ook.
16 GB biedt voldoende ruimte voor mijn foto's en een aantal belangrijke documenten. Beveiliging d.m.v. een wachtwoord is erg handig. Snelheid is idd niet geweldig, maar goed; het is ook een vrij goedkoop product. Desalniettemin ben ik er dik tevreden over.

-Henk 02-05-2009

Voor het geld dat deze USB sick moet kosten, biedt hij zeker waar voor zijn geld (zelf heb ik 20 uro betaald voor 16 GB). Keerzijde daarvan is dat je niet de snelste techniek in huis haalt, al is de snelheid zeer acceptabel.

De stick is uitschuifbaar en dus niet voorzien van een dopje. Wat mij betreft een nadeel, want de aansluiting is nu niet beschermd tegen vuil e.d. Het uitschuif mechanisme komt mij niet echt solide over, maar in wezen is het niet meer dan de behuizing die in zijn geheel over de stick zelf schuift. Mocht er ooit iets stuk gaan, dan zal de stick zonder problemen bruikbaar blijven.

De U3 toepassing is vast erg handig als je hem gebruikt, maar zelf vind ik hem vrij overbodig en heb hem er af gehaald. Het weghalen kun je doen met een tooltje dat op de Sandisk site staat. Helaas wordt de tool niet op de stick meegegeven. Je kunt U3 daar ook weer teurgzetten als je het toch wil gebruiken.
Voor het draaien van software vanaf je stick is er overigens meer dan genoeg Open Source (gratis) software te vinden. Google maar een op portable applications.

Maar los van het gemopper dat ik hierboven heb gedaan, ben ik zeker niet ontevreden over de stick. Bij gebruik als opslagapparaat voldoet hij uitstekend op zowel Mac, Linux, as Windows. Daarnaast krijgt hij voor prijs-prestatie een 10. Jammer dat daarvoor geen score voor te geven valt bij de waardering.

ido 01-04-2009

Handige stick met zat opslag capaciteit.. Alleen hij is wel traag met lezen/schrijven vergeleken met wat duurdere hi-speed usb sticks :/

Jessy01 08-03-2009

De SanDisk Cruizer 16GB is absoluut een goede USB-stick. Het is bijna onbegrijpelijk dat er zoveel opslagruimte in zo'n klein stickje past.
Het uitschuifmechanisme voor het USB-contact is erg slim bedacht. Je hebt dan geen last van een los dopje.
Ik was even bang dat het niet zo solide zou zijn, maar het voelt aan alsof het niet zomaar kapot zal gaan.

Handig is ook de mogelijkheid om maximaal 4GB van de beschikbare 16GB als intern geheugen voor de PC te formatteren. Dat geheugen ondersteunt het geheugen van de PC zelf. Kanttekening is wel dat het alleen zin heeft dit te doen als de PC over langzaam intern geheugen beschik. Als de PC zelf snel intern geheugen heeft kan dit vertragend werken. En het werkt alleen bij Vista (niet XP).
Uiteraard valt dit geheugen gewoon weer terug te formatteren als normaal opslaggeheugen.

Ook U3 is een leuke toepassing. Deze toepassing stelt je in staat programma's op de stick zelf te installeren en iedere PC waar je de stick in plugt kan vervolgens van deze programma's gebruik maken. Helaas zijn er nog niet zoveel programma's waarmee dit kan, al worden het er steeds meer. Firefox is een voorbeeld waarmee U3 wel werkt.