Vogel's NEXT OP1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vogel's NEXT OP1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

sam2000 18-12-2019

Prachtig design, eyecatcher!

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

Sinds een paar weken in het bezit van de vogel’s next op1, en wat is het een prachtig design! Een goede oplossing voor als je niet wilt boren in de muren, echter is deze standaard niet kantelbaar (maar dat wist ik van tevoren). Het is wel mogelijk om het handmatig in de juiste richting te zetten, zodat je van meerdere kanten in de huiskamer tv kan kijken. De drie poten zijn stabiel, valt zeker niet zomaar om en het hout is van hoge kwaliteit. Geen gedoe met loshangende kabels, want die zijn weggewerkt in de achterste poot. Ik vind wel dat de tv erg laag hangt (natuurlijk afhankelijk van de grote van je tv), had graag een extra hoogte optie gewild. Ook is het niet meer mogelijk om de WII aan te sluiten, de houten balk zit net voor de aansluiting. Dit is met een hulpstukje verholpen, toch is het wel een design ‘misser’. Er is bijna geen andere vloerstandaard te vinden die net zo mooi is als deze, en als er mensen over de vloer komen zullen ze zeker positief reageren over het product. Maar door het lage gebruiksgemak (aantal design ‘missers’), en wel een hoge aankoopprijs is het geen aankoop die ik 100% zou aanraden.

Pluspunten

• prachtig design
  • kabels weggewerkt
  • staat stabiel

Minpunten

• niet kantelbaar
  • Wii past niet meer
  • vaste hoogtepositie
  • niet praktisch

Rijnsburg 13-12-2019

Mooi design!!

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

We hebben de standaard nu 2 weken in huis en helemaal tevreden. We hadden wat twijfel: gaten boren en sleuven trekken in de muur als je het echt goed wilt doen.... of een mooie standaard. Het laatste dus. Hij staat erg mooi in de woonkamer. Nu is het ineens niet meer storend dat de tv het “centre piece” van de kamer is. Overigens erg makkelijk installeren. Duidelijke instructie en redelijk idiotproof. Zou ik em aanraden? Als je het geld er voor over hebt wel. Het is natuurlijk een duur product, maar als je de doos open doet begrijp je waarom je de prijs bepaald. Hoogwaardig materiaal en prachtig afgewerkt hout.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Verschuifbaar

Minpunten

• Aan de dure kant

Razorboy 08-12-2019

Mooi designmeubel!

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

De doos kwam wat gehavend binnen, maar gelukkig was alles binnenin goed beschermd. Een doos overigens die eruit ziet alsof hij rechtstreekst uit China komt, hetgeen verraad dat het hier gewoon om een muurbeugelboer gaat ipv een designmerk. Bij het uitpakken komt er gelukkig een prachtige televisievoet tevoorschijn! Strak design en mooier afgewerkt dan verwacht; Mooie passingen. Het viel me op dat op foto’s modellen met splitpennen gebruikt werden om de boel bij elkaar te houden. Dat zijn in de praktijk mooie rvs ringen geworden met inbusboutjes. Eenmaal gemonteerd voelt alles superdegelijk aan. De voet is zeer stabiel. Ook bij een grote tv. Mooie materialen, niet te vergelijken met de Ikea. De televisie hangt er spelingsvrij in. Er is geen beweging in te krijgen. De steun heeft een ideale kijkhoogte, maar kan volgens mij ook nog in hoogte variëren. Draaien kan door de steun in zijn geheel te verplaatsen. Meer hoeftie ook niet te doen. De snoeren worden mooi weggewerkt in de achterste poot. Ik kan eigenlijk geen negatieve punten bedenken.

• Materiaal

Erik Smits 02-11-2018

Prijzig...

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

Sinds 1 week in het bezit van de Vogel's Next OP1 in combinatie met een 4K LG 49 INCH.

Prijs; bijna 799,-
Eerste indruk als je de onderdelen uit de doos haalt is dat het product van goede kwaliteit is. Helaas veranderd dit al gauw wanneer je het product in elkaar zet, tijdens het aandraaien van de schroeven spleet de eerste poot al in 2 stukken wat niet zou mogen gebeuren bij een product van bijna 800 euro.

Eenmaal in elkaar blijkt al snel dat de hoogte & draai hoek niet meer in te stellen (draai hoek compleet niet!) wanneer alles vast geschroeft is wat in mijn geval betekende dat ik een boek onder de voorpoten heb moeten plaatsten om de TV een stukje te laten kantelen ivm mijn hoge bank.

Al om al, het ziet er fantastisch uit maar praktisch is het niet....

would not recommend!

Pluspunten

Minpunten

• Niet kantelbaar
  • Brak tijdens installatie

jorritelf 02-11-2018

Design boven functie

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

Wat een onwijs mooie TV-standaard! Het materiaal dat gebruikt is voor deze standaard is prachtig met mooie eikenhouten poten van goede kwaliteit. De standaard is vrij neer te zetten in de kamer waardoor je een heel ruimtelijk effect creëert. De Vogel’s Next OP1 is een bijzondere manier om je TV te presenteren.

De standaard is makkelijk in elkaar te zetten met de duidelijk gebruiksaanwijzing. In de doos zitten vele onderdelen om verschillende TV’s erop te kunnen monteren. Dit is erg fijn.

Helaas is het zo dat design bij de Vogel’s Next OP1 belangrijker lijkt dan het gebruiksgemak. Direct valt het op dat de standaard behoorlijk laag boven de grond staat. Hierdoor staat de televisie niet op optimale kijkhoogte. Dit is voor ons echt een groot nadeel. Het lijkt ook of de TV wat onstabiel op het frame zit. In dagelijks gebruik merk je hier niets van, maar dit kan gevaarlijk zijn als er bijvoorbeeld kinderen in de buurt komen.

De standaard is werkelijkwaar prachtig en past perfect in een modern interieur. Het is bijzonder, minimalistisch en van zeer goede kwaliteit. Als wij kijken naar de prijs en de nadelen zoals net opgenoemd zouden wij de standaard niet aanraden. Is design voor jou belangrijker? Dan is dit echt jouw standaard!

Pluspunten

• eyecatcher!
  • mooie materialen
  • bijzonder

Minpunten

• prijs
  • lage kijkhoogte
  • onpraktisch

Mooi maar duur 29-10-2018

Design tv statief

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

We zochten al een tijdje naar de ideale tv houder. Geen kast waar zich vanzelf vanalles meer op verzameld of beugel om de tv statisch aan de muur te hangen alsware het een schilderij. De Vogel’s bleek de oplossing te kunnen bieden.
Gemaakt van kwalitatief hoogwaardige materialen, neemt weinig ruimte in beslag en past perfect in een minimalistisch ingerichte ruimte.
Omdat de slaapkamer een ruimte is met bed kast en televisie past de Vogel’s OP1 hier perfect bij.

De montage was vrij eenvoudig en onze tv is mooi in verhouding en staat prima stabiel.
Het is serieus gemaakt van mooie materialen en ziet er strak uit
Alleen die prijs is extreem voor wat je er voor ontvangt.
Eikenhout is heel mooi maar er zijn sjiekere houtsoorten die zeldzamer verkrijgbaar zijn en dus ook meer luxe uitstralen.
Al met al een aanrader als je van mooie minimalistische spullen houd en een big spender bent

Pluspunten

• Minimalistisch
  • Eenvoudige montage
  • Mooi en stabiel

Minpunten

• Weinig te verstellen
  • Prijs

wdrgl 28-10-2018

Helaas geen aanrader

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

Graag had ik een positieve review geschreven maar helaas ben ik niet tevreden over der Vogel's NEXT OP1.

Toen ik de standaard voor het eerst zag dacht ik: "Hé, dat is origineel..". Maar eenmaal in huis werd ik iets minder enthousiast. Er zijn een aantal zaken die ik zal bespreken:

Positief
- Super mooi design
- Door kabelgoot zijn je kabels onzichtbaar
- Geen gaten in je muur

Negatief
- Bouwkwaliteit, hoekje brak af van poot tijdens montage
- Hoogte is niet verstelbaar
- Scherm is niet kantelbaar waardoor je naar een naar voren gekanteld scherm kijkt
- Hoge prijs

Voor een TV standaard van bijna achthonderd euro had ik echt veel meer verwacht. En zeker van een bekend merk als Vogel's. Toch spreekt het idee van een standaard mij zeker aan. Ik hoop dat Vogel's mijn review leest en een betere versie op de markt brengt, want het ben ik niet tevreden over.

Pluspunten

• design
  • kabelgoot
  • geen gaten in de muur

Minpunten

• kwaliteit
  • prijs
  • scherm kan niet kantelen
  • hoogte kan niet worden veranderd

mies006 26-10-2018

Mooi design, toevoeging aan het interieur!

Geschreven voor: Vogel's NEXT OP1

Wat een mooie toevoeging aan het interieur. ik wilde dit product heel graag omdat ik een echte interieur liefhebber ben en altijd tegen mijn tv kastje aan keek, waar ik niet tevreden over was. het was te groot. ik ben op zoek gegaan naar een mooi design object en dat heb ik gevonden.
De tv standaard is gemakkelijk in elkaar te zetten, een duidelijke gebruikshandleiding. het wijst zichzelf. De standaard staat stabiel en stevig. Je stoot de standaard niet zomaar om. Wel een fijn idee, aangezien je tv er op staat. Nu de standaard staat moet ik wel wennen aan de hoogte van de standaard. de standaard is hoger dan een standaard tv meubel. maar kijkt wel rustig.
Nadeel van dit design is dat je een andere oplossing moet zoeken voor de extra kastjes en boxjes die normaal op een kastje staan. Vogel’s heeft hier al over na gedacht en ontdekte dat er accessoires zijn om je kastje er achter te monteren.
Met een gleuf achter in de poot kun je de snoeren mooi weg werken.