X-Hose XHose 15 meter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de X-Hose XHose 15 meter op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2,8

Frank 14-09-2018

Serpent

Geschreven voor: X-Hose XHose 15 meter

Het idee erachter is enorm leuk, maar de praktijk pakt helaas heel anders uit. Ik heb er al drie versleten (gebruikt) en een ging lek omdat ik er twee keer op stond, de andere twee klapten spontaan uit elkaar. Een ervan kon ik iets inkorten de laatste heb ik gelijk in de vuilnisbak gegooid. Zonde van je tijd en moeite om het lek te verwijderen. Nu staat mijn Gardena haspel er gewoon weer.

Pluspunten

• Licht, klein en handig

Minpunten

• Zeer korte levensduur

r.celis 31-05-2018

snel kapot

Geschreven voor: X-Hose XHose 15 meter

In 1915 via groupdeal een strekt hose pro tuinslang gekocht van 30 m lengte. Na de 2e keer al sprong deze kapot. Via groupdeal kwam ik erachter dat een firma bij mij in de buurt de slangen leverde. Daar heb ik een nieuwe gekregen. Binnen 2 jaar sprong ook deze weer kapot. Via diezelfde firma weer een nieuwe gekregen in juli 2017. Na een paar keer gebruik is ook deze weer geknapt. De firma leverde ze echter niet meer.
In gebruik is de slang heel fijn maar de duurzaamheid is heel slecht.
Ik koop zo'n slang dus nooit meer.

Flory 03-08-2017

Duur in aanschaf ten opzichte van duurzaamheid

Geschreven voor: X-Hose XHose 15 meter

Derde en laatste x hose nu in container. Super gemakkelijk in gebruik, werkt goed, TOTDAT hij op meerdere plaatsen gaat sproeien. Slang ingekort en al snel op 2 plaatsen binnenslang geknapt. Na de 1e wel garantie en nieuwe met veel gedoe bij de kijkshop. 2e ongeveer hetzelfde. Na de 2e nieuwe besteld bij Tommy en goedkopere versie geleverd maar zou dezelfde, slechte dus, kwaliteit zijn. Heb deze teruggestuurd maar moest wel verzendkosten betalen ondanks dat zij niet leveren wat ik bestel! Origineel niet te leveren dus: zegt dit iets over de kwaliteit?

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk op te bergen

Minpunten

• Te snel stuk
  • altijd afkoppelen voor opbergen

de kort 19-01-2017

beter een ouderwetse slang kopen

Klacht:
Op 4 juli van 2016 een XXL hose van 30 meter besteld bij www.tuinslangkopen.nl , ook wel bekend als Zon Webwinkels.
Deze was snel binnen en wij hebben hem in gebruik genomen.
Helaas klapte de slang rond 23 augustus uit elkaar en is er contact opgenomen met de webwinkel en de kapotte slang retour gestuurd.
Deze klacht werd keurig netjes afgehandeld en binnen hele korte tijd waren wij weer eigenaren van een fonkelnieuwe XXL hose. De blijheid was echter van korte duur, want toen de slang in september weer gebruikt werd, begon de buitenslang wederom scheurtjes te vertonen. Mailtje via de site van www.tuinslangkopen.nl gestuurd met de zorgen omtrent de stevigheid van de slang. Zeker gezien het feit dat het tuinseizoen bijna ten einde was en de slang dan weer een winter in de schuur zou liggen. Helaas is hier geen reactie op gekomen.
Op 9 december is, jammer genoeg, ook deze slang uit elkaar geklapt.
Wederom een mail gestuurd met als gevolg ontkenning, beschuldigingen en arrogante antwoorden.
Men heeft in de leveringsvoorwaarden opgenomen dat de garantie 3 maanden bedraagt.
Ik mag er toch vanuit gaan dat een tuinslang langer dan 3 maanden meegaat, zeker gezien de prijs van € 60,-.
Wettelijk gezien kan ik sowieso een ondeugdelijk product minimaal tot een half jaar kosteloos retourneren en mijn geld terug eisen, maar daar heeft deze verkoper geen boodschap aan.

Pluspunten

• raakt niet in de knoop

Minpunten

• barst heel snel

Miranda Bergs 28-09-2015
Geschreven voor: X-Hose XHose 15 meter

Het idee achter de X Hose is heel goed, fijn en werkt ook.

Alleen is het grote nadeel dat ze m.i. snel stuk gaan; onze eerste slang sprong na 1 seizoen stuk (binnenste gedeelte sprong als een ballon door de buitenvoering heen, waarna deze geheel kapot/openbarstte). Zonder dat daar aanleiding voor was (wij hadden niets "fout" gedaan).

De tweede X Hose deed het vanaf de 2e 3e keer al niet naar behoren; bij het zwarte aanzetstuk lekte het behoorlijk, waardoor de slang geen goede druk op kon bouwen. Dit defect zat in het zwarte aanzetstuk zelf en dus niet bij de aansluiting en had ook niets te maken met merk sproeikop.

Ik hoop voor de 2e slang een vervanger te krijgen en als deze kapot gaat, koop ik zeker geen X Hose meer, maar een "nep" X Hose !

K.J.Prins 05-07-2015
Geschreven voor: X-Hose XHose 15 meter

ik raad deze slang af om aan te schaffen. bij tommy teleshopping gekocht. binnen 1 week was het spuitstuk lek en na twee maanden zijde slangen? ook loopt hij gewoon klem onder een autoband, werkt dus niet zoals in de filmpjes. helaas krijg ik geen reactie van de klanten service?

GeejeeZ 22-06-2015
Geschreven voor: X-Hose XHose 15 meter

Vlak na de koop via Tellsell was ik enthousiast: voor weliswaar negentig euro had ik een slang die na uitzetten inderdaad 22 meter lang was en die inderdaad ideaal snel op te bergen is zonder het gebruikelijke gehannes met gewone tuinslangen van Gardena enzo.
Helaas is de Xhose-slang alleen te combineren met opzetstukken van Xhose: Gardena e.d. past wel, maar de werking van Xhose (uitzetten/ verlengen) gaat alleen met accessoires van Xhose. Aansluiten op een zwenksproeier o.i.d. is niet mogelijk!
Tweede nadeel: de Xhose bestaat, inclusief bevestiging/ monden uit één geheel, dus als er een plastic spuitstuk verweerd raakt en kapot gaat, kun je de hele Xhose weggooien. Dat gebeurde nu bij mij, na twee jaar.

Conclusie: het idee achter de Xhose is werkelijk briljant en zolang hij het doet, is het een verademing voor iedereen die altijd liep te klungelen met die onhandige, ouderwetse rommel van Gardena en consorten. De levensduur is echter zeer beperkt, en dan is de Tellsell- prijs toch wel pittig...

Mirador 12-08-2013
Geschreven voor: X-Hose XHose 15 meter

Het systeem is prachtig en super handig in gebruik. Maar na een paar weken al was de slang ergens halverwege lek. Zelf repareren is bij deze slang niet mogelijk. Helaas hebben wij een zeer onbetrouwbare leverancier gekozen; VanOutlet.nl
Na vele nog steeds onbeantwoorde mail en pogingen hen te bellen hebben wij nog steeds niets van hen vernomen. Ze nemen niet op of zijn in gesprek en ook een huisadres is nergens te vinden.

wrikken 03-05-2014

Ook ik vond het een pracktisch systeem, maar heb hem vanmorgen bij het plastic afval gedumpt. Die slag was na een paar maanden net een irrigatiesysteem. Uitrollen en de druk erop was voldoende. Via allerlei lekken Liep het water weg. Op het laatst was er door het inkorten nog 18 meter van de 25 over. De marktkoopman heeft trouwens maar 1 keerkoppeling markt gestaan en toen flink verkocht. Reclameren is er dus ook niet bij.
Advies: niet kopen!