X-Hose XHose 15 meter - Reviews

Lengte slang
15 m

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

2,8

• Slecht

Miranda Bergs 28-09-2015 Product paar weken in bezit

Het idee achter de X Hose is heel goed, fijn en werkt ook.

Alleen is het grote nadeel dat ze m.i. snel stuk gaan; onze eerste slang sprong na 1 seizoen stuk (binnenste gedeelte sprong als een ballon door de buitenvoering heen, waarna deze geheel kapot/openbarstte). Zonder dat daar aanleiding voor was (wij hadden niets "fout" gedaan).

De tweede X Hose deed het vanaf de 2e 3e keer al niet naar behoren; bij het zwarte aanzetstuk lekte het behoorlijk, waardoor de slang geen goede druk op kon bouwen. Dit defect zat in het zwarte aanzetstuk zelf en dus niet bij de aansluiting en had ook niets te maken met merk sproeikop.

Ik hoop voor de 2e slang een vervanger te krijgen en als deze kapot gaat, koop ik zeker geen X Hose meer, maar een "nep" X Hose !

K.J.Prins 05-07-2015 Product kwartaal in bezit

ik raad deze slang af om aan te schaffen. bij tommy teleshopping gekocht. binnen 1 week was het spuitstuk lek en na twee maanden zijde slangen? ook loopt hij gewoon klem onder een autoband, werkt dus niet zoals in de filmpjes. helaas krijg ik geen reactie van de klanten service?

GeejeeZ 22-06-2015 Product jaar of meer in bezit

3,5
Vlak na de koop via Tellsell was ik enthousiast: voor weliswaar negentig euro had ik een slang die na uitzetten inderdaad 22 meter lang was en die inderdaad ideaal snel op te bergen is zonder het gebruikelijke gehannes met gewone tuinslangen van Gardena enzo.
Helaas is de Xhose-slang alleen te combineren met opzetstukken van Xhose: Gardena e.d. past wel, maar de werking van Xhose (uitzetten/ verlengen) gaat alleen met accessoires van Xhose. Aansluiten op een zwenksproeier o.i.d. is niet mogelijk!
Tweede nadeel: de Xhose bestaat, inclusief bevestiging/ monden uit één geheel, dus als er een plastic spuitstuk verweerd raakt en kapot gaat, kun je de hele Xhose weggooien. Dat gebeurde nu bij mij, na twee jaar.

Conclusie: het idee achter de Xhose is werkelijk briljant en zolang hij het doet, is het een verademing voor iedereen die altijd liep te klungelen met die onhandige, ouderwetse rommel van Gardena en consorten. De levensduur is echter zeer beperkt, en dan is de Tellsell- prijs toch wel pittig...

de kort 19-01-2017 Product paar weken in bezit

beter een ouderwetse slang kopen

Klacht:
Op 4 juli van 2016 een XXL hose van 30 meter besteld bij www.tuinslangkopen.nl , ook wel bekend als Zon Webwinkels.
Deze was snel binnen en wij hebben hem in gebruik genomen.
Helaas klapte de slang rond 23 augustus uit elkaar en is er contact opgenomen met de webwinkel en de kapotte slang retour gestuurd.
Deze klacht werd keurig netjes afgehandeld en binnen hele korte tijd waren wij weer eigenaren van een fonkelnieuwe XXL hose. De blijheid was echter van korte duur, want toen de slang in september weer gebruikt werd, begon de buitenslang wederom scheurtjes te vertonen. Mailtje via de site van www.tuinslangkopen.nl gestuurd met de zorgen omtrent de stevigheid van de slang. Zeker gezien het feit dat het tuinseizoen bijna ten einde was en de slang dan weer een winter in de schuur zou liggen. Helaas is hier geen reactie op gekomen.
Op 9 december is, jammer genoeg, ook deze slang uit elkaar geklapt.
Wederom een mail gestuurd met als gevolg ontkenning, beschuldigingen en arrogante antwoorden.
Men heeft in de leveringsvoorwaarden opgenomen dat de garantie 3 maanden bedraagt.
Ik mag er toch vanuit gaan dat een tuinslang langer dan 3 maanden meegaat, zeker gezien de prijs van € 60,-.
Wettelijk gezien kan ik sowieso een ondeugdelijk product minimaal tot een half jaar kosteloos retourneren en mijn geld terug eisen, maar daar heeft deze verkoper geen boodschap aan.

Pluspunten

• raakt niet in de knoop

Minpunten

• barst heel snel

Mirador 12-08-2013 Product maand in bezit

4,5
Het systeem is prachtig en super handig in gebruik. Maar na een paar weken al was de slang ergens halverwege lek. Zelf repareren is bij deze slang niet mogelijk. Helaas hebben wij een zeer onbetrouwbare leverancier gekozen; VanOutlet.nl
Na vele nog steeds onbeantwoorde mail en pogingen hen te bellen hebben wij nog steeds niets van hen vernomen. Ze nemen niet op of zijn in gesprek en ook een huisadres is nergens te vinden.

wrikken 03-05-2014

Ook ik vond het een pracktisch systeem, maar heb hem vanmorgen bij het plastic afval gedumpt. Die slag was na een paar maanden net een irrigatiesysteem. Uitrollen en de druk erop was voldoende. Via allerlei lekken Liep het water weg. Op het laatst was er door het inkorten nog 18 meter van de 25 over. De marktkoopman heeft trouwens maar 1 keerkoppeling markt gestaan en toen flink verkocht. Reclameren is er dus ook niet bij.
Advies: niet kopen!