Philips MULTIGROOM Series 5000 MG5720 - Reviews

Type/soort
scheer-, knip- en trimapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

jurre 28-09-2017

mooi en duurzaam apparaat.

Mooi en degelijk apparaat met een groot aantal mogelijkheden.
Alleen grotere lengtes is even oefenen maar de rest gaat erg soepel.
werkt ook fijn onder de douch.

Pluspunten

• veel opzetstukken
  • duurzaam
  • goede accuduur

Minpunten

• grotere lengtes hebben geen kammetje

Ron 04-12-2017

Degelijk en makkelijk te gebruiken

Het product voelt goed en gedegen aan. Haartrimmen mogelijk van 1 t/m 16 mm, plus een neus/oortrimmer. De neus/oortrimmer werkt, maar niet heel makkelijk om precies te richten zodat de haartjes getrimd worden.

Pluspunten

• gedegen
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• oor/neustrimmer niet heel makkelijk in gebruik

Scoop 25-10-2017

Zeer goede trimmer

Zeer goede trimmer. Ligt goed in de hand, niet te zwaar en vooral, trimt heel goed. Verwisselbare opzetstukken zijn stevig en makkelijk te plaatsen op de trimmer.

Pluspunten

• licht, maar toch krachtig
  • veel opzetstukken

Minpunten

• opbergtasje is niet zo overzichtelijk

tomschalken 25-10-2017

Veelzijdige trimmer

Dit is gewoon een apparaat wat heel goed doet wat het moet doen. Ligt fijn in de hand, is makkelijk schoon te maken en kan op alle manieren alle haren kortwieken.

Pluspunten

• goede ergonomie
  • veelzijdig
  • makkelijk schoon te maken

Sjon89 23-10-2017

Veel functies

Een heel fijn apparaat. Werkt perfect, werkt lang zonder stroom.
Makkelijik schoon te maken en veel functies

Pluspunten

• veel functies
  • irriteert niet

Mugen 23-10-2017

Veelzeidig apparaat met veel functies.

De Philips multigroom gebruik ik nu al een aantal weken.

Mijn eerste indruk van het apparaat is dat het een nette stevige apparaat is.

Het apparaat heeft meerderen opzetstukjes en het mooie is dat de voorkant van het opzet stukje lang is dus je kunt niet perongeluk korter trimmen.

Ik heb verschillende lengtes gebruikt met de variabele opzetstukje kun je meerderen lengtes je baard/bakkenbaard trimmen.

Een nadeel na de eerste dag dat ik het gebruikte, als ik het apparaat onderste boven houd maakt hij meer lawaai. wellicht een probleem met mijn unit, erg storend vind ik het niet en het belemmerd de functie ook niet.

Ik kan dit product aanbevelen om je baard/bakkenbaard bij te houden. Het apparaat is heel makkelijk te bedienen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Mike 23-10-2017

Uitstekend apparaat

Het toestel kent vele accessoires en is dan ook geschikt voor diverse doeleinden. Wanneer je doorhebt welke opzetstukken je moet gebruiken, besef je pas hoeveel mogelijk is.
De opzetstukken klikken goed vast op het apparaat en het geheel voelt solide aan. Er is gebruik gemaakt van kwalitatief goede materialen, die zorgen dat het apparaat niet goedkoop aanvoelt.
Het gebruik van het toestel is dan ook zeer eenvoudig en daarnaast is het goed schoon te maken omdat het waterdicht is. Waar eerdere apparaten bij mij snel kapot gingen, lijkt dit een duurzame aankoop.

Ik gebruik het apparaat om mijn baard te trimmen op 3mm. Er is echter genoeg keus tussen de diverse standen. Na 4 weken is de batterij nog steeds niet leeg. Bij 2 trimbeurten per week dus uitstekend te noemen.
De neustrimmer werkt ook prima, al heb ik die nog niet vaak gebruikt. Vooralsnog heb ik dat ook geen behoefte aan een ander apparaat en kan dit alles wat ik nodig heb.

Een erg goed toestel voor een betaalbare prijs, ik denk dat ik hier nog een hele tijd plezier aan ga beleven.

Reflow 22-10-2017

Geweldig alles bij elkaar groom!

Erg fijn apparaat! Heel erg mooi ook. Is te gebruiken onder de douch (handig bij het schoonmaken ervan!

Pluspunten

• Erg mooi design
  • Snel, krachtig apparaat
  • Veel opzet stukken, dus veelzijdig

Minpunten

• Punten opzetstukken erg scherp

Koenie1980 22-10-2017

krachtige multigroomer

Ik was aangenaam verrast door het uiterlijk van de multigroomer, een stoere combinatie van rubber en metaal. Ook is hij niet te groot en zwaar zodat ik hem gemakkelijk overal kan meenemen op mijn trips. Er zit ook een handige reisetui in, waardoor je gemakkelijk de adapter en eventuele extra groomkoppen kan meenemen. Ikzelf heb een kort baardje en de kop gebruikt waar je handmatig de lengte kan instellen (in mijn geval 4mm) en het ging heel vlot en precies. Zelfs de ruimte vlak onder mijn neus kon ik gemakkelijk bijtrimmen alsook aan de kaaklijnen. Het verwisselen van kop is met een gemakkelijk kliksysteem en deze kan je gewoon afspoelen onder de kraan zodat de multigroomer proper blijft. Normaal zit hier geen kop bij voor je lichaam te trimmen, maar dit werkt ook nog best ok met de andere meegeleverde koppen. Dus een zeer uitgebreide multigroomer, gemakkelijk in gebruik en een leuk design!

StijnDB 22-10-2017

Topper voor zijn prijs

De trimmer is zeker niet te zwaar waardoor deze zeer goed in de hand licht en je zonder vermoeide handen perfect je baard kan trimmen. Tevens zeer stil toestel. Heb deze ook getest als tondeuse, zelf heb ik zeer veel en dik haar waardoor je met de meeste tondeuses 5 maal over hetzelfde stuk moet gaan. Met deze Philips geen enkel probleem, hij gleed vlotjes door mijn haar en met de extra kopstukjes kan je het perfect op je gewenste lengte instellen. Groot voordeel is ook de accuduur, met deze val je zeker niet halverwege stil. Prijs kwaliteit verhouding is top!

Pluspunten

• Verschillende opzet stukjes
  • Lange batterijduur
  • Lichtgewicht
  • Vlot hanteerbaar
  • Zeer stil

Minpunten

• Toestel volledig uit plastiek
  • Geen batterij indicatie

jimbolino 18-10-2017

Goede prijs/kwaliteit

De trimmer voelt erg robuust aan. De motor is krachtig en geeft het gevoel dat hij ook voor tondeuse werk geschikt is. De trimmer komt compleet met veel verschillende opzetstukjes en kammetjes. Ook een handig opbergzakje zijn ze niet vergeten.
Omdat het apparaat waterdicht is, is schoonmaken ook geen probleem.
Een nadeel vind ik het ontbreken van een oplaad/batterij indicator. Ook is het onhandig dat er een niet standaard stekker gebruikt wordt. Dit maakt het apparaat minder geschikt voor op reis..

Pluspunten

• krachtig
  • waterdicht

Minpunten

• proprietaire stekker

RvanderH 16-10-2017

Lichtgewicht tondeuse

Goede snelle levering van het product. Multigroom ligt fijn in de hand door de "rubbergrip" ( mijn huidige van Philips is een glad apparaat ) Veel losse opzetstukken bij dit model, wat voor sommige handig is. Wel 1 opzet stuk die van 3 tot 7mm gaat wat denk ik de meest voorkomende lengtes zijn. Apparaat alleen nog gebruikt voor mijn ''baard'' en daar werkt deze multigroom perfect voor. Mijn vriendin is kapster en heeft dit weekend de multigroom gebruikt om mij op te kunnen scheren, ze is enorm enthousiast over het apparaat. We hebben gebruik gemaakt van het opzetstuk met verschillende lengtes. De multigroom is gebruiksvriendelijk, ligt fijn in de hand en is een lichtgewicht tondeuse.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Rubbergrip

Minpunten

• Opzetstukjes zitten snel "verstopt"

Shippy 16-10-2017

veelzijdige trimmer

Leuk apparaat door de veschillende opzetstukken, scheerkwaliteit van de mesjes is uitstekend. Het enige nadeel vind ik dat het wisselen van de opzetstukken nogal omslachtig is. De plastieken body voelt iet wat goedkoop aan dat doet een beetje afbreuk aan de kwaliteit van het apparaat

Pluspunten

• mesjes
  • verschillende opzetstukken

Minpunten

• plastieken body
  • wisselen opzetstukken
  • geen oplaad indicatie

Bukkems 15-10-2017

uitstekend apparaat

Erg tevreden mee, had eerst een multigroom van een ander merk maar vaker klachten over gehad.
fijn apparaat en ligt goed in de hand, gaat goed mee met de contouren van het gezicht / lichaam en de scherpe mesjes zorgen voor een goed scheerresultaat zonder dat je het gevoel hebt dat de haren er echt uitgetrokken worden.
tevens veel accesoires mee geleverd gekregen.
accu gaat lang mee, sinds ik heb hem (3 weken) pas 1 keer hoeven op te laden.

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • geen moeite met contouren
  • extra accesoires

Voelderust 14-10-2017

Goed en zeer multi functioneel

Ik wil beginnen met zeggen dat het apparaat erg fijn in de hand ligt. Het voelt aan als een degelijk product wat niet kwetsbaar is. Daarbij komt dat het voor mijn hele lichaam te gebruiken is. Waar ik voorheen een bodygroom en scheerapparaat had, heb ik nu alles in 1. Ik vind het daardoor super handig en prettig in gebruik. Het is waterproof, waardoor ik het ook onder de douche goed kan gebruiken! Een goed product voor een goede prijs.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Waterproof
  • Multi functioneel

superdave 13-10-2017

Veelzijdig in zijn eenvoud

Bij het uitpakken van het toestel en de vele accessoires was het even zoeken welk opzetstuk voor welk doeleind gebruikt kan worden. Maar al gauw had ik de logica door. Als ik voor de eerste keer de opzetstukken op het toestel klikte, had ik wat schrik om te veel druk uit te oefenen. Maar alles is stevig en klikte mooi in elkaar.

Het toestel zelf is stevig gebouwd en ligt goed in de hand. Veel beter zelfs dan mijn huidig toestel van Babyliss. Na het opladen het toestel voor de eerste keer gebruikt. Nu 2 weken later en dagelijks gebruik gaat de accu nog steeds mee. Leuk dus, die lange accu-capaciteit.

Ik gebruik het toestel vooral voor het trimmen van de baard. Als test nam ik eerst de mogelijkheid te trimmen op 3 mm, daarna op 2 mm en daarna op 1 mm. Die laatste optie was voor mij iets te kort, maar voor elk wat wils natuurlijk. Wat vooral opviel was dat het toestel mooi de vorm van de hals en kin mee volgt. Wat voor een mooi en ook een snel resultaat zorgt. In de ochtendlijke rush altijd fijn als er wat tijdswinst is.

Ook de neustrimmer en het precisie-opzetstuk werken zeer goed. Ze zorgen ervoor dat je dus slechts één toestel nodig hebt.

Ik reinigde het toestel en de opzetstukken eenvoudig met water. Ik ga uit van de 100% waterproof-melding op de verpakking. De toekomst zal uitwijzen of dit ook voor 100% klopt.

Je kan alles verzamelen in het meegeleverd zakje. Bij mijn toestel van Babyliss was er een soort hub meegeleverd, maar daar viel vaak alles af. Een eenvoudig zakje lijkt mij dus een prima alternatief.

Een mooi toestel voor een mooie prijs. Zeker aanrader.

Pluspunten

• volgt mooi de vorm van hals en kin
  • stevig toestel
  • veel accessoires
  • lange batterijduur

koen777 13-10-2017

Veelzijdig apparaat

Ik gebruik de Philips MG5720 Multi-groomer nu anderhalve week. Het is een veelzijdig, redelijk stil, solide apparaat met een goede accuduur die vlot scheert. De vele opzetstukjes maken dat je het voor van alles kan gebruiken. Ik doe meestal een stoppelbaardje (1mm) met de randjes netjes recht afgeschoren en de zijkanten van mijn hoofdhaar trim ik bij tot een paar milimeter. Hij kan het allemaal. Helemaal kaal zoals met mesjes scheert hij niet. Goed schoon te maken onder de kraan. Makkelijk mee te nemen op vakantie. Echt een degelijk apparaat dat zijn geld waard is.

NicolasP 13-10-2017

All-rounder die perfect doet wat het moet!

De multigroom 5720 is een toestel die dankzij de vele mogelijkheden me vaak helpt. Dag in, dag uit.

Ik gebruik hem voornamelijk voor het trimmen van mijn baard. Dit verloopt werkelijk van een leien dakje. Dankzij de vele opzetstukken lukt het me om snel mijn baard terug fijn afgewerkt te maken.

Ook heb ik eenvoudig mijn haar kunnen bijwerken. De meegeleverde haarkammen zijn goed, al mocht er eentje bijzitten voor een langere lengte.
Het is bovendien zeer handig dat het toestel waterdicht is. Zo kan ik gemakkelijk de kleine haartjes afspoelen. Tot slot ben ik ook zeer zeer tevreden over de accuduur. In vergelijking met mijn vorige toestel (van het merk Remington) kan ik veel langer gebruikmaken van deze Philips Multigroom. De trimsnelheid blijft ook dan vrij constant. Niets is namelijk zo lastig om handig te wezen met een trimmer terwijl hij aan de lader moet hangen. Kortom, een betaalbare aanrader!

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Waterdicht
  • Vele trim- en scheer accessoires
  • Opberghoesje

Minpunten

• Extra opzetstuk voor langer haar niet meegeleverd

mjgremme 11-10-2017

fijn apparaat

Een scheerapparaat dat zeer fijn in de hand ligt en wat een goed scheerresultaat levert, zonder verder irritatie o.i.d. Daarnaast worden er erg veel opzetstukken meegeleverd, wat zeer handig is. Natuurlijk gebruik ik het ene opzetstuk vaker dan een ander, maar desalniettemin handig om te hebben.

Pluspunten

• ligt fijn in de hand
  • veel mogelijkheden

HarryL 10-10-2017

Een prima multigroom apparaat

Een fijn apparaat, zo noem ik de Philips Multigroom, een tondeuse voor hoofd- én gezichtshaar. Een combinatie waar ik in eerste instantie toch wat vraagtekens bij had... Kan dit wel? Maar Philips heeft bewezen dat het kan!

Het is een fijn in de hand liggend apparaat welke doet waar hij voor is, het scheren van hoofd- en gezichtshaar. Bijkomend voordeeltje, er zit ook een neustrimmer bij, om even snel je neushaar te scheren!

Hoofdhaar scheert het apparaat prima, mijn ervaring is, met baardhaar heeft het apparaat wat meer moeite, maar dit is wel begrijpelijk omdat het wat dikker en stugger is.

Bij het apparaat zitten verschillende kammetjes om het haar op verschillende lengtes te kunnen scheren. Het is dus een goed (Multi)functioneel apparaat. Philips heeft wederom een apparaat ontwikkeld welke doet waar hij voor bedoeld is.

Pluspunten

• Handig
  • Goede kwaliteit
  • Goede prijs