Philips MULTIGROOM Series 5000 MG5720 - Reviews

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

jurre 28-09-2017 Product paar dagen in bezit

mooi en duurzaam apparaat.

Mooi en degelijk apparaat met een groot aantal mogelijkheden.
Alleen grotere lengtes is even oefenen maar de rest gaat erg soepel.
werkt ook fijn onder de douch.

Pluspunten

• veel opzetstukken
  • duurzaam
  • goede accuduur

Minpunten

• grotere lengtes hebben geen kammetje

RvanderH 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Lichtgewicht tondeuse

Goede snelle levering van het product. Multigroom ligt fijn in de hand door de "rubbergrip" ( mijn huidige van Philips is een glad apparaat ) Veel losse opzetstukken bij dit model, wat voor sommige handig is. Wel 1 opzet stuk die van 3 tot 7mm gaat wat denk ik de meest voorkomende lengtes zijn. Apparaat alleen nog gebruikt voor mijn ''baard'' en daar werkt deze multigroom perfect voor. Mijn vriendin is kapster en heeft dit weekend de multigroom gebruikt om mij op te kunnen scheren, ze is enorm enthousiast over het apparaat. We hebben gebruik gemaakt van het opzetstuk met verschillende lengtes. De multigroom is gebruiksvriendelijk, ligt fijn in de hand en is een lichtgewicht tondeuse.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Rubbergrip

Minpunten

• Opzetstukjes zitten snel "verstopt"

Shippy 16-10-2017 Product paar weken in bezit

veelzijdige trimmer

Leuk apparaat door de veschillende opzetstukken, scheerkwaliteit van de mesjes is uitstekend. Het enige nadeel vind ik dat het wisselen van de opzetstukken nogal omslachtig is. De plastieken body voelt iet wat goedkoop aan dat doet een beetje afbreuk aan de kwaliteit van het apparaat

Pluspunten

• mesjes
  • verschillende opzetstukken

Minpunten

• plastieken body
  • wisselen opzetstukken
  • geen oplaad indicatie

Bukkems 15-10-2017 Product paar weken in bezit

uitstekend apparaat

Erg tevreden mee, had eerst een multigroom van een ander merk maar vaker klachten over gehad.
fijn apparaat en ligt goed in de hand, gaat goed mee met de contouren van het gezicht / lichaam en de scherpe mesjes zorgen voor een goed scheerresultaat zonder dat je het gevoel hebt dat de haren er echt uitgetrokken worden.
tevens veel accesoires mee geleverd gekregen.
accu gaat lang mee, sinds ik heb hem (3 weken) pas 1 keer hoeven op te laden.

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • geen moeite met contouren
  • extra accesoires

Voelderust 14-10-2017 Product paar weken in bezit

Goed en zeer multi functioneel

Ik wil beginnen met zeggen dat het apparaat erg fijn in de hand ligt. Het voelt aan als een degelijk product wat niet kwetsbaar is. Daarbij komt dat het voor mijn hele lichaam te gebruiken is. Waar ik voorheen een bodygroom en scheerapparaat had, heb ik nu alles in 1. Ik vind het daardoor super handig en prettig in gebruik. Het is waterproof, waardoor ik het ook onder de douche goed kan gebruiken! Een goed product voor een goede prijs.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Waterproof
  • Multi functioneel

superdave 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Veelzijdig in zijn eenvoud

Bij het uitpakken van het toestel en de vele accessoires was het even zoeken welk opzetstuk voor welk doeleind gebruikt kan worden. Maar al gauw had ik de logica door. Als ik voor de eerste keer de opzetstukken op het toestel klikte, had ik wat schrik om te veel druk uit te oefenen. Maar alles is stevig en klikte mooi in elkaar.

Het toestel zelf is stevig gebouwd en ligt goed in de hand. Veel beter zelfs dan mijn huidig toestel van Babyliss. Na het opladen het toestel voor de eerste keer gebruikt. Nu 2 weken later en dagelijks gebruik gaat de accu nog steeds mee. Leuk dus, die lange accu-capaciteit.

Ik gebruik het toestel vooral voor het trimmen van de baard. Als test nam ik eerst de mogelijkheid te trimmen op 3 mm, daarna op 2 mm en daarna op 1 mm. Die laatste optie was voor mij iets te kort, maar voor elk wat wils natuurlijk. Wat vooral opviel was dat het toestel mooi de vorm van de hals en kin mee volgt. Wat voor een mooi en ook een snel resultaat zorgt. In de ochtendlijke rush altijd fijn als er wat tijdswinst is.

Ook de neustrimmer en het precisie-opzetstuk werken zeer goed. Ze zorgen ervoor dat je dus slechts één toestel nodig hebt.

Ik reinigde het toestel en de opzetstukken eenvoudig met water. Ik ga uit van de 100% waterproof-melding op de verpakking. De toekomst zal uitwijzen of dit ook voor 100% klopt.

Je kan alles verzamelen in het meegeleverd zakje. Bij mijn toestel van Babyliss was er een soort hub meegeleverd, maar daar viel vaak alles af. Een eenvoudig zakje lijkt mij dus een prima alternatief.

Een mooi toestel voor een mooie prijs. Zeker aanrader.

Pluspunten

• volgt mooi de vorm van hals en kin
  • stevig toestel
  • veel accessoires
  • lange batterijduur

koen777 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Veelzijdig apparaat

Ik gebruik de Philips MG5720 Multi-groomer nu anderhalve week. Het is een veelzijdig, redelijk stil, solide apparaat met een goede accuduur die vlot scheert. De vele opzetstukjes maken dat je het voor van alles kan gebruiken. Ik doe meestal een stoppelbaardje (1mm) met de randjes netjes recht afgeschoren en de zijkanten van mijn hoofdhaar trim ik bij tot een paar milimeter. Hij kan het allemaal. Helemaal kaal zoals met mesjes scheert hij niet. Goed schoon te maken onder de kraan. Makkelijk mee te nemen op vakantie. Echt een degelijk apparaat dat zijn geld waard is.

NicolasP 13-10-2017 Product paar weken in bezit

All-rounder die perfect doet wat het moet!

De multigroom 5720 is een toestel die dankzij de vele mogelijkheden me vaak helpt. Dag in, dag uit.

Ik gebruik hem voornamelijk voor het trimmen van mijn baard. Dit verloopt werkelijk van een leien dakje. Dankzij de vele opzetstukken lukt het me om snel mijn baard terug fijn afgewerkt te maken.

Ook heb ik eenvoudig mijn haar kunnen bijwerken. De meegeleverde haarkammen zijn goed, al mocht er eentje bijzitten voor een langere lengte.
Het is bovendien zeer handig dat het toestel waterdicht is. Zo kan ik gemakkelijk de kleine haartjes afspoelen. Tot slot ben ik ook zeer zeer tevreden over de accuduur. In vergelijking met mijn vorige toestel (van het merk Remington) kan ik veel langer gebruikmaken van deze Philips Multigroom. De trimsnelheid blijft ook dan vrij constant. Niets is namelijk zo lastig om handig te wezen met een trimmer terwijl hij aan de lader moet hangen. Kortom, een betaalbare aanrader!

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Waterdicht
  • Vele trim- en scheer accessoires
  • Opberghoesje

Minpunten

• Extra opzetstuk voor langer haar niet meegeleverd

mjgremme 11-10-2017 Product paar weken in bezit

fijn apparaat

Een scheerapparaat dat zeer fijn in de hand ligt en wat een goed scheerresultaat levert, zonder verder irritatie o.i.d. Daarnaast worden er erg veel opzetstukken meegeleverd, wat zeer handig is. Natuurlijk gebruik ik het ene opzetstuk vaker dan een ander, maar desalniettemin handig om te hebben.

Pluspunten

• ligt fijn in de hand
  • veel mogelijkheden

HarryL 10-10-2017 Product paar weken in bezit

Een prima multigroom apparaat

Een fijn apparaat, zo noem ik de Philips Multigroom, een tondeuse voor hoofd- én gezichtshaar. Een combinatie waar ik in eerste instantie toch wat vraagtekens bij had... Kan dit wel? Maar Philips heeft bewezen dat het kan!

Het is een fijn in de hand liggend apparaat welke doet waar hij voor is, het scheren van hoofd- en gezichtshaar. Bijkomend voordeeltje, er zit ook een neustrimmer bij, om even snel je neushaar te scheren!

Hoofdhaar scheert het apparaat prima, mijn ervaring is, met baardhaar heeft het apparaat wat meer moeite, maar dit is wel begrijpelijk omdat het wat dikker en stugger is.

Bij het apparaat zitten verschillende kammetjes om het haar op verschillende lengtes te kunnen scheren. Het is dus een goed (Multi)functioneel apparaat. Philips heeft wederom een apparaat ontwikkeld welke doet waar hij voor bedoeld is.

Pluspunten

• Handig
  • Goede kwaliteit
  • Goede prijs

Std24 09-10-2017 Product paar weken in bezit

Zeer veelzijdig en kwalitatief!

Ik heb dit toestel sinds 2 weken en heb het al uitgebreid getest. Het bevalt me heel erg, specifiek omwille van de prestaties en de veelzijdigheid. Daarnaast is het ook makkelijk reinigbaar, wat voor mij ook een belangrijk punt is. Bakkenbaarden verfijnen, baard trimmen, haarlijn bijwerken, neusharen verwijderen, nekhaar wegwerken,.. Allemaal klussen waar de multigroom perfect voor gemaakt is! Klein puntje van kritiek zijn de vele losse opzetstukjes. Ingebouwde lengteregeling zou hier ideaal zijn, maar uiteindelijk wel te begrijpen om zo'n veelzijdig toestel te brengen.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk Reinigbaar

Minpunten

• Veel losse opzetstukjes

glenn123 05-10-2017 Product paar weken in bezit

Prijs kwaliteit een prima toestel

Vandaag heb ik de eerste keer mijn nieuw toestel uitgeprobeerd. Ik merkte meteen dat mijn oude toestel echt wel aan vervanging toe was. Ik was zeer blij toen ik merkte dat het trimmen van mijn baard met dit toestel een stuk gemakkelijker gaat!

Hierbij soms ik graag ook nog enkele plus- en minpunten op:
pluspunten:
- prijs/kwaliteit een goed toestel
- degelijke materialen
- veel opzetstukjes
- weinig lawaai
- toestel gemakkelijk te reinigen
- lange gebruiksduur van de batterij
- toestel voelt kwalitatief aan

minpunten:
- zeer beperkte handleiding (ik mis een onderhoudsinstructie: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn toestel langer mee gaat? Zijn er onderhoudsproducten op de markt?)
- met mijn vorig toestel kon je gewoon met een kliksysteem de lengte verwisselen. Dat vond ik gemakkelijker als bij dit toestel (hier moet je de kammen vervangen).
- lange oplaadtijd
- geen indicatie van batterij (hoe lang kan je nog trimmen? wanneer is hij opgeladen?)

Al bij al is het wel een zeer degelijk toestel prijs/kwaliteit gezien. Het zou ook nog een troef geweest zijn moest het toestel van een stofzuigertje voorzien zijn waardoor je minder haartjes in de gootsteen moet opkuisen. Maar daarvoor vrees ik dat je naar een duurder prijssegment op zoek moet gaan. Prijs-kwaliteit een echte aanrader!

TIMCDI 05-10-2017 Product paar weken in bezit

TOP toestel

Ik heb het geluk om de Multigroom Series 5000 te mogen testen.
Bij het openen van de doos valt het grote aantal accesoires op.
Het toestel is zeer licht en ligt perfect in de hand.
De eerste keer was het wel een beetje zoeken welk hulpstuk ik moest gebruiken en hoe het er op te zetten maar eens je het door had is het heel simpel.
Het toestel werkt zeer goed, je moet geen 3 x over dezelfde plek gaan om een goed resultaat te bekomen.
Het opzetstuk voor neus en oor is ook zeer handig. Probeer dat maar eens te doen met een normaal opzetstuk.
Het enige dat voor mij ontbreekt is een led indicatie om te melden dat de batterij bijna plat is.
Voor de rest een supertoestel dat ik zeker zou aanraden

Pluspunten

• licht gewicht
  • trimt perfect

Minpunten

• geen led indicatie voor de batterij

Ramon 03-10-2017 Product paar weken in bezit

Philips MG5720

De Philips MG5720/15 is een super fijne baardtrimmer. De trimmer maakt weinig geluid, trilt nauwelijks en zorgt voor prachtig en precies scheerresultaat. Door de dubbele mesjes, bereik je zeer snel het gewenste resultaat. De baardtrimmer is waterdicht, heeft een goede accuduur(80 minuten) en het opladen gaat zeer snel! Daarnaast is de vorm/kwaliteit van de baardtrimmer ook erg prettig.

Pluspunten

• Trilt niet
  • Scherpe (dubbele) mesjes
  • Bijgeleverde opzetstukjes(9)
  • Waterdicht

vincent567 03-10-2017 Product paar dagen in bezit

Goede accu duur en waterdicht!

dit scheerapparaat ligt fijn in de hand, wat wel belangrijk is bij het scheren.
Bij het openen van de doos vond ik de inhoud er een beetje rommelig in gestopt maar alles alles zit er bij wat je nodig hebt.

Het apparaat is van te voren opgeladen wat wel fijn is.
Verder vind ik het ontwerp met het rubber wel goed aanvoelen alleen de plastic onderkant voelt voor mij een beetje goedkoop aan.

Pluspunten

• veel opzet stukjes
  • makkelijk schoon te maken
  • schoonmaak borsteltje
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• voelt een beetje goedkoop aan

Arno 02-10-2017 Product paar weken in bezit

Overstijgt mijn verwachtingen

Enthousiast om de Philips Multigroom (Series 5000) uit te proberen, ging ik deze zo snel mogelijk afhalen aan het afhaalpunt. Bij opening van de doos was ik aanvankelijk licht ontgoocheld omdat deze om het eerste zicht geen verbetering leek op mijn huidige Philips Series 7000 baardtrimmer. Na de Multigroom effectief gebruikt te hebben bleek niets minder waar, het trimmen verliep verrassend comfortabel. Het apparaat is handig in gebruik en maakt het makkelijk om de gehele baard op gelijke lengte te trimmen, ook op plaatsen waar dit moeizamer ging met mijn vorige trimmer. Een bijkomend voordeel is dat het minder lawaai maakt en beter bestand is tegen water. Het design is eenvoudig maar doeltreffend en het toestel ligt aangenaam in de hand.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Veel mogelijkheden

Samvs 27-09-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastisch scheerresultaat

Mooi vormgegeven apparaat. Ligt goed in de hand en heeft een prettig gewicht. Soms wel een heel lichte ratel, maar dat is niet storend. Goed scheerresultaat en slaat nauwelijks haartjes over. Heb helemaal geen last van huidirritatie dankzij de goed afgewerkte scheerkop van roestvrijstaal.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Kwaliteit accessoires