Braun Baardtrimmer BT3040 Zwart/Blauw - Haar- En Baardtrimmer Voor Mannen

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Baardtrimmer BT3040 Zwart/Blauw - Haar- En Baardtrimmer Voor Mannen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Danny de Boer 03-05-2019

Top baardtrimmer

Deze baardtrimmer is een aanwinst voor mannen met baarden voor zowel korte en volle baarden. Ik heb zelf een vollere baard en door de verschillende opzetstukken hou ik mijn baard vol. Daar in tegen heeft mijn partneren korte baard en die vind hem ook fijn in gebruik.
Pluspunten: Laad snel op
Gemakkelijk schoon te maken
Niet te groot en ligt lekker in de hand.
Gillette scheermesjes er bij, fijn voor de kaaklijn
Geen irritatie of jeuk

Minpunten: Voor mij geen minpunten

Al met al een aanrader, ook al heb ik dit product gratis gekregen om hem uit te proberen.

Erik 29-04-2019

Top baardtrimmer

Vorige maand ben ik met de Braun Beard trimmer BT3042 gaan trimmen. Het is ideaal dat de trimmer ‘fully washable’ is, wat inhoudt dat je hem gewoon onder de douche kan gebruiken als je wilt. Het beste resultaat krijg ik wel buiten de douche, dan scheert het apparaat echt heel goed en gelijkmatig. Naast de trimmer zit er ook nog een scheermes bij en opzetstukken voor de trimmer. Ik ben ontzettend blij dat ik dit apparaat gekregen heb om te testen en ga hem zeker lang gebruiken!

• Waterafstotend

Eli 27-04-2019

Goede baardtrimmer

Na deze trimmer een paar keer gebruikt te hebben ben ik er zeer tevreden mee.Hij ligt goed in de hand, het stylen gaat gemakkelijk en goed, zolang je maar niet in 1 richting trimt en hij heeft maar liefst 39 standen!Je krijgt er een Gilette scheermes bij, zodat je ook de delen die je echt glad wilt hebben goed kunt bijhouden.
Hij is heel gemakkelijk schoon te maken. Hij kan helemaal onder water gehouden worden om hem te wassen en de kop gaat gemakkelijk los.
Kortom met zijn 39 standen, 2 opzetstukken, een Gilette scheermes en natuurlijk een oplader een zeer complete baardtrimmer, die goed doet wat hij moet doen.

Het enige minpuntje dat ik kon ontdekken is dat het volledig opladen met 8 uur best lang duurt, maar je kunt hem wel gewoon gebruiken tussendoor. Ook terwijl je aan het opladen bent.
Ik heb hem gratis gekregen, maar gezien de goede prijs/kwaliteit verhouding zou ik hem zelf ook zeker kopen.

Pluspunten

• 39 standen
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Gratis Gilette scheermes

Minpunten

• Lang opladen

Bryan 31-08-2018

Trimmer met 39 standen!

De braun BT3040 heb ik nu al een aantal weken in mijn bezit. Ik heb het apparaat zowel voor mijn baard als mijn hoofd gebruikt.

Het design ziet er erg mooi uit. De blauwe lijn maakt het apparaat exclusief. Ook is het wieltje makkelijk te bedienen om het aantal mm aan te passen. De opzet stukjes zijn er gemakkelijk op te klikken. De afgelopen weken ben ik naar het buitenland op vakantie geweest en kon ik het apparaat zonder problemen daar gebruiken. De voltage werd hier automatisch omgezet waardoor ik hem kon opladen. ( plus punt! )

Het apparaat scheert goed. Bij een gladde baard hoef je maar 1 keer op en neer te gaan voor een goed resultaat. Bij een wat dikkere baard heeft het apparaat iets meer moeite. Het belangrijkste is dat hij geen haartjes eruit trekt, maar ze gewoon netjes scheert. Ook zijn de mesjes in tussen tijd nog niet stomp geworden. In tussentijd heb ik ook mijn haar, op mijn hoofd, ermee geschoren. Dit is ook zeker een aanrader. De zijkanten heb ik lekker kort kunnen scheren. ( 1-3 mm ) Het apparaat heeft hier totaal geen moeite mee.

Het enige nadeel wat ik kan benoemen is dat het apparaat maar 1 uur werkt op een volle accu, daarna is hij 8 uur nodig om op te laden.

Voor de prijs heeft het apparaat genoeg opties en scheert hij goed. Ik heb hem gratis gekregen om hem uitvoerig te testen. Hij is makkelijk in gebruik en ziet er mooi uit. Ook ben ik ervan overtuigd dat het apparaat een lange levensduur heeft. Hij is gemakkelijk schoon te maken door middel van het bijgeleverde borsteltje.

Kortom ben ik tevreden met het apparaat en ga ik hem nog een lange tijd gebruiken.

Pluspunten

• 39 standen voor de ideale lengte
  • Ligt goed in de hand
  • Leuk design
  • Waterbestendig.
  • Wereldwijd te gebruiken

Minpunten

• Een uur te gebruiken daarna 8 uur opladen
  • Weinig opzet stukjes.

Vincent 31-08-2018

Topapparaat

Ik heb deze baardtrimmer intussen iets langer dan een mand gebruikt en ben er heel tevreden over. De mesjes zijn heel scherp en het apparaat ligt heel goed in de hand. Verder gaat de accu heel lang mee. Over het algemeen dus een heel gebruiksvriendelijke trimmer. Alleen een beetje jammer dat je er niet mee onder de douche kan. Een aanrader dus!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Scherpe mesjes

Minpunten

• Niet te gebruiken onder de douche

HarryL 28-08-2018

Een heel fijne baardtrimmer

Als je je baard laat staan, dan moet je hem ook bijhouden. Nu kreeg ik de mogelijkheid om de Braun BT3040 gratis uit te kunnen testen en moet zeggen, ben er erg te spreken over.

Het scheerapparaat komt met 2 kammetjes en een borsteltje om het apparaat weer schoon te maken. In combinatie met de kammetjes heb je de mogelijkheid om 39 (!!) verschillende lengtes te kunnen kiezen. Dit varieert van 1mm tot 20mm en is instelbaar met stapjes van 0,5mm. Het apparaat wordt bestempeld als baardtrimmer, maar kan ook goed gebruikt worden voor het hoofdhaar.

Nu even wat over het apparaat zelf, hij ligt goed in de hand en na het opzetten van het gewenste kammetje kan je de gewenste lengte instellen met een draaiknop op de bovenkant. Een stukje lager zit een aan-/uitknop waarmee je het apparaat makkelijk in en uit kan schakelen. Met een volle batterij gaat het apparaat zo'n 60 minuten mee en je het duurt ca. 8 uur om het apparaat weer volledig op te laden met het bijgeleverde oplaadsnoer. Hierbij komen we gelijk op een "minpuntje", helaas zit er geen standaard bij waar je het apparaat op kan zetten. Persoonlijk vind ik dit wel handig en het oogt net even wat netter.

Ik heb eerder een baardtrimmer/tondeuse gehad, maar deze werd naar verloop van tijd (lees: na 3x gebruiken) wat bot. De scheerervaring werd toen in een korte tijd al minder. Deze Braun BT3040 heeft "lifetime lasting sharp blades", dat wil zeggen hij zou niet bot mogen worden. Na ruim een maand is dit ook zeker nog niet het geval en scheert hij nog net zo goed als in het begin.

Zelf heb ik het apparaat gebruikt met het trimmen van mijn baard en het scheren van mijn hoofdhaar. Ik ben erg tevreden. Het apparaat gaat makkelijk door de haren heen en trekt er geen haren uit zoals ik wel eerder heb ervaren. Ben dus erg blij met het apparaat.

• Blijft scherp
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen standaard

Jerrold 24-08-2018

Een nieuw apparaat, ik was er aan toe! En wat voor een apparaat heb ik toevallig tot mij gekregen! De BT3040 voldoet aan bijna alles. Lijkt dit een verkoop praatje? Nope! De volgende punten zijn zeer positief bevallen:

- waterproof
- compact
- mooi design
- gaat zelfs door mijn stugge baardharen
- erg veel mm standen

Nogmaals, mijn baard is erg stug, het beste te beschrijven als een stugge Arabieren baard qua stevigheid. Gewoonlijk werkt een apparaat in deze prijsklasse niet voor mij. Zodoende heb ik deze ook niet zelf besteld, maar gratis gekregen om te testen.

Het negatieve aspect vind ik de accu, het apparaat gaat op een volle accu een uur mee.

Samenvattend, geweldig apparaat met een ietwat korte functionele tijd.

Pluspunten

• waterproof
  • compact
  • design
  • gaat door stugge baardharen
  • mm keuzes

Minpunten

• accu duur

Sjoerd van Hoof 22-08-2018
  • Product gekregen

Licht, goede accu, maar langzaam

De afgelopen weken gebruik ik nu de Braun BT3040 en hij heeft voor- en nadelen. Hij is handig in gebruik, heeft een goede accuduur en is makkelijk schoon te maken. Ook onder de douche (in contact met water) levert dit geen problemen op. Echter in vergelijking met een scheerapparaat van Remington in hetzelfde prijssegment doet de Braun wel onder. Er zitten veel minder functies bij (opzetstukjes) en de Braun scheert langzamer. Je moet vaker over dezelfde plek heen voor het gewenste resultaat. Dit geldt voor verschillende lengtes van de haren op de huid. Ik heb dit scheerapparaat gekregen om hem te testen en geef hem een ruime voldoende, maar ik denk dat je voor hetzelfde geld beter naar een ander merk kunt kijken.

Pluspunten

• Goede Accu
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Scheert langzaam

Frenkie 08-08-2018

Doet precies wat hij belooft..

Deze lichtgewicht baardtrimmer heb ik nu een paar weken in bezit en bevalt prima. Er zit een boekje bij maar het is overduidelijk hoe alles werkt, plug & play zeg maar. Je kan hem instellen op meer standen dan je nodig hebt en de opzetstukken klik je er makkelijk op en weer af. Extra voordeel is wel dat hier een scheermesje bij zit voor de stukken die je helemaal glad wil hebben. Ik heb deze trimmer gekregen om uit te proberen en ben er erg tevreden over, zou hem iedereen aanraden

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk te reinigen

Roelf 06-08-2018
  • Product gekregen

Goede kwaliteit met extra accessoires en gratis scheermes

Naast de prachtige baardtrimmer zit er ook nog een gratis Gillette Fusion scheermes bij. Naast het Gillette scheermes zitten er nog 2 accessoires bij, namelijk 2 opzetstukken voor verschillende lengtes. 1 voor 1-10 mm voor uw baard, en een andere van 11-20 mm voor bijvoorbeeld uw haar.
Hij ligt er lekker in de hand en heeft een goed design. Ook het gewicht valt reuze mee. Hierdoor kunt u uw volledige hoofd trimmen, zonder last te krijgen van uw arm.

De trimmer heb ik ontvangen om te testen en bevalt super. De prijs is niet te hoog en de kwaliteit is goed. Trimmen werkt zoals verwacht goed.

Pluspunten

• Licht
  • Extra accesoires

victorvdg 05-02-2018
  • Product gekregen

Scheert goed, alleen een beetje kort

Gisteren deze mooie baardtrimmer gratis ontvangen.
Toen ik het pakketje opende viel gelijk op dat het product in een mooie stijlvolle zwarte verpakking zat. Iets wat luxe uitstraling geeft aan de producten. Ja, u leest het goed, niet 1 maar 2 scheerapparaten. Er zat naast de prachtige baardtrimmer ook nog een gratis Gillette Fusion ProGlide scheermes bij.
Doosje opengemaakt. Hij ziet er nog mooier uit zonder het plastic en karton. Naast het Gillette scheermes zitten er nog 2 accessoires bij, namelijk 2 opzetstukken voor verschillende lengtes. 1 voor 1-10 mm voor uw baard, en een andere van 11-20 mm voor bijvoorbeeld uw haar.
Wat opvalt is dat hij erg lekker in de hand licht. Dit komt door het ergonomische design. Ook het gewicht valt reuze mee. Hierdoor kunt u uw volledige hoofd trimmen, zonder last te krijgen van uw arm.
Dubbele pluspunten voor het gebruiksgemak!

Door het draadloze ontwerp is het extra makkelijk om overal bij te komen. Met de ingebouwde accu kunt u tot wel 60 minuten onbezorgd trimmen. In de praktijk komt dit neer op ongeveer 45 min. Uiteraard speelt hier ook de leeftijd van het product en de intensiteit van gebruik mee.
Nog een voordeel van dit draadloze ontwerp is dat het volledig reinigbaar is onder stromend kraanwater.
Het gebruik:
Door de verschillende opzetstukken en de instelstanden op de trimmer kunt u tot op 0,5mm nauwkeurig uw baard en hoofd trimmen. Zo kunt u precies die ene look creëren die niemand anders heeft.
Mijn baard was al aardig op lengte, dus deze baardtrimmer kwam goed van pas. De opzetstukjes zijn snel en makkelijk te verwisselen. Geen gehannes met gekke clipjes of randjes. Erg fijn. Na een klein half uurtje was ik in iedergeval erg tevreden over het vlijmscherpe resultaat. Zo kan ik er weer mee voor de dag komen.

Ik beveel dit product van harte aan

Pluspunten

• Goede ergonomie
  • Draadloos

Minpunten

• accu snel leeg
  • slechts 2 opzetstukjes

rolf 17-01-2018

- Opzetstuk 11-20mm
- Schoonmaak borsteltje
- Gillette Fusion Proglide scheermes houder
- 1x Gillette Fusion mesje
De braun baardtrimmer kan ik het beste beschrijven als een trimmer die ik bij de kapper kan vinden om de haren in mijn nek te verwijderen. Het is een handzaam apparaatje, en bij het gebruik (dit is mijn aller eerste baardtrimmer ooit) vrij intuïtief. Het apparaat is volledig wasbaar, maar er staat nergens aangegeven dat hij onder de douche kan, wat in mijn opinie toch een gemis is. De trimmer kan worden ingesteld in stappen van 0.5 mm en werkt zeer betrouwbaar. Zelf heb ik alleen ervaring met de 3mm stand van het kleinste opzetstuk door gebrek aan langere baard. Het opzet stuk hield goed stand en boog niet door. Ook niet als ik iets te veel druk zette. Dit zou anders kunnen zijn met de grotere standen. De scheerkop zelf kan voor schoonmaak redenen van het apparaat gehaald worden. Dit laat dan het aandrijf mechanisme zien. Dit mechanisme is ingewreven met een wit vet achtige substantie. Als je per ongeluk op de aan knop drukt, zit dit vet vervolgens overal in de badkamer. De batterij van het apparaat is prima, waar ik met de startlading al 3 weken vooruit kan. Het opladen zou ongeveer 8 uur duren, en ik geloof dat dit wel goed zit. Volgens de doos past de trimmer automatisch het voltage aan, zodat je deze overal ter wereld gewoon in het stopcontact kan stoppen, en blijven de mesjes het leven lang scherp. Over deze laatste punten kan ik helaas ook niks zeggen.
Al met al vind ik de BT3040 een prima baard trimmer. Op een lading kan ik mijn baard een aantal weken goed bijhouden. Voor mij zou het echter wel een plus punt zijn als ik hem ook onder de douche kon gebruiken.
De trimmer heb ik gratis opgestuurd gekregen om te reviewen.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • werkt goed

Tim 12-01-2018

Braun Baardtrimmer

Nu ondertussen 3 weken geleden is de Braun Baardtrimmer BT0340 gratis afgeleverd om te kunnen testen.
Bij het openmaken van de doos viel mij gelijk de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat op.

Wat ook gelijk op viel waren de 2 kammen aan de precisie draaiknop. Na vlug de handleiding door gelezen te hebben kwam ik er achter dat de baardtrimmer ook onder de kraan schoongewassen kan worden, dit is in mijn ogen een groot pluspunt aangezien je hier toch het gewenste schoonmaak resultaat mee krijgt.

Om een goed beeld te kunnen krijgen had ik van te voren mijn baard flink de vrije loop gegeven. Het was in het begin aardig zoeken naar de juiste precisie stand. Maar na die eenmaal gevonden te hebben ging het perfect.

Het scheerapparaat is gebruiksvriendelijk en heeft een lange batterij duur. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik uiteindelijk altijd op de zelfde precisie blijf hangen, en van deze functie dus amper tot geen gebruik ga maken.

Pluspunten

• Wasbaar onder de kraan
  • Uiterlijk

Minpunten

• Het daadwerkelijke gebruik van de precisie

Christiaan 15-12-2017

Prima scheerapparaat voor de makkelijke baard

Een tijd geleden ontving ik de Braun BT3040 om te testen. Vergeleken met de trimmer die ik eerder zelf kocht valt deze toch een beetje tegen. Erg nauwkeurig is deze niet tijdens het scheren omdat hij sommige haren laat zitten, hoe je ook scheert. Wel zijn de 2 kammen en de precisie draaiknop erg handig. Het losdraaien van de scheerkop om deze onder de kraan schoon te maken is ook erg prettig. Ik mis enkel een mogelijkheid om het apparaat met onderdelen op te bergen zoals een zakje en een functie om hem snel op te laden voor een korte scheerbeurt.

Conclusie: Een prima scheerapparaat voor een prima prijs voor mensen die geen lastige baardgroei hebben.

Pluspunten

• Precisie draaiknop
  • Wasbaar onder de kraan

Minpunten

• Lastig op te bergen
  • 8 uur laden voor 30 minuten scheren

Japio80 11-12-2017

Snel en comfortabel scheren

Heb dit apparaat de Braun BT3040 gratis ontvangen om te testen.
Op het eerste oog een mooi toestel, in een mooie verpakking.
na een paar weken ben ik ook zeer tevreden over resultaten.
instelling van de baardlengte is eenvoudig, apparaat ligt lekker in de hand, batterij duur is goed en maakt ook niet veel lawaai.
klein minpuntje vind ik dat het precisie werk niet erg handig is met dit apparaat, maar hier is wel een scheermes met flexbal mee geleverd.

Hans B 08-12-2017

Prima trimmer maar de nauwkeurige instelling hoeft niet echt

Ik heb de Braun baardtrimmer BT3040 gratis ontvangen om te testen. Het is erg fijn dat je de baardtrimmer zo nauwkeurig in kan stellen alleen moet je, zeker wanneer je de trimmer voor het eerst gebruikt, goed zoeken naar de juiste stand. Eenmaal de goede stand gevonden scheert de trimmer erg fijn zoals ik gewend ben van Braun. De nauwkeurige instelling is leuk echter laat ik de instelling uiteindelijk toch op 1 stand staan en daardoor zie ik geen heel groot voordeel ten opzichte van mijn oude trimmer die 3 verschillende standen had.

Pluspunten

• Scheert fijn
  • Ligt goed in de hand
  • Onder de douche te gebruiken

AdrienAlthof 18-07-2017

Ervaring

Ik was opzoek naar een baardtrimmer. De trimmer doet goed zijn werk en komt gemakkelijk langs alle plekjes op mijn gezicht. De trimmer is lekker licht en wat het trimmen plezierig maakt. Daarnaast gaat de batterij lang mee! Al met al een goede trimmer!

Inca35 08-07-2017

zeer tevreden

Ik was op zoek naar een apparaat waarmee ik mijn baardgroei netjes en makkelijk kan bijhouden. De Braun BT3040 nu 2 weken in bezit en hij bevalt tot nu toe erg goed. Doet wat hij moet doen en is erg prettig in gebruik. Hij ligt goed en licht in de hand. Hij heeft zeer veel mogelijkheden qua instellingen voor de haarlengte en door het draaibare wieltje is dit heel gemakkelijk in te stellen. De opzetkam blijft perfect op zijn plaats zitten, hetgeen bij mijn vorige apparaat nog wel eens misging. Ik kan mijn haargroei nu eindelijk nauwkeurig en makkelijk in model houden. Het handvat, de trimkop en precisiekammen kunnen onder stromend water schoongemaakt worden, handig en hygiënisch.

Pluspunten

• handzaam
  • veel instellingen voor haarlengtes
  • onder stromend water te reinigen

Jordi1234556 08-07-2017

Fijne trimmer!

Erg fijne trimmer! De knop voor verschillende standen werkt erg fijn en het apparaat maakt weinig geluid. Nadeel is dat de batterij niet heel lang mee gaat. Verder een erg fijn apparaat. Een goed product voor een goede prijs!

• Gebruik

Minpunten

• Batterij

Maikel 30-06-2017

Gemakkelijk, snel en precies

Het apparaat ligt lekker in de hand. Hij is handzaam, je kunt heel nauwkeurig trimmen en je kunt overal gemakkelijk bij. De krachtige motor zorgt ervoor dat er heel egaal getrimd wordt.
Afspoelen onder de kraan is erg prettig, schoon en gemakkelijk.
Het bevestigingssysteem van de opzetkammen lijkt een beetje fragiel, maar de kammen blijven er stevig op zitten.
Mijn baard groeide trouwens veel netter aan dan wanneer ik bij een barbier was geweest!

Pluspunten

• Handzaam
  • Precies
  • HEEL veel verschillende lengtes mogelijk
  • Krachtige motor
  • Onder de kraan af te spoelen