Philips QP6520 - Reviews

Kleur(en)
zwart, zilver
Fabrikant kleur(en)
zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips QP6520 op Kieskeurig.nl.

artificial_sunlight 03-04-2017

Goede styler en trimmer, minder scheerapparaat

Geschreven voor: Philips QP6520

Voor mij is de OneBlade voornamelijk een trimmer en styler. Als scheerapparaat scheert hij voor mij niet glad genoeg.

Voordat ik de OneBlade had schoor ik me om de 3 dagen glad met een scheermes (ouderwets mesje (geen Gillette Mach3 oid) zeep en een kwast). Maar omdat ik toch mijn stoppelbaardje beter vind staan is een trimmer toch handig. De OneBlade kan hiervoor goed gebruikt worden. Ik beoordeel het apparaat per punt functie die Philips er zelf aan geeft:

Trimmen:
Het trimmen met deze OneBlade (QP6520) kan in lengtes van 0.4-10 mm. De eerste keer moet ik even kijken hoe de verstelbare kam er op- en af- geklikt moest worden, maar als je het eenmaal gedaan het is het simpel. Dan is het een kwestie van de lengte instellen en dan met de juiste kant van de kam tegen je gezicht aan en trimmen maar (ik had de eerste keer niet direct door hoe het zat en had dus een heel ongelijke baard). Het trimmen gaat wat mij betreft goed en ik blijf het ook met de OneBlade doen. Onder mijn neus kan ik met de verstelbare kam niet alles bereiken, dus moet ik de laatste haartjes zonder kam korter maken. Voorheen gebruikte ik een Philips Multigroom maar hiermee kon ik veel minder nauwkeurig trimmen.

Bijwerken:
Ook wel stylen. De contouren van mijn stoppelbaard kan ik met de OneBlade zonder kam mooi strak maken. Het apparaat ligt goed in de hand ondanks dat het maar een dun apparaat is (ik heb grote handen). Voorheen deed ik dit met een scheermes en dat vind ik een stuk lastiger.

Scheren:
Ik vind het scheren net zo goed gaan als met een series 1000 shaver van Philips (goedkoopste serie). Als ik me glad wil scheren en een baardje van een paar dagen heb, scheer ik me eerst met de OneBlade en scheer ik me daarna goed glad met een scheermes met zeep en een kwast. Anders lijkt het net of ik me al een dag niet meer geschoren heb. Dus echt glad scheren is er voor mij niet bij met dit apparaat.

Overige opmerkingen:
-De reis etui stelt niet veel voor, het is gewoon een zakje.
-De batterij laad snel op en gaat lang mee, ik heb hem pas 1 keer opgeladen en al ruim een maand in gebruik. ( de pro heeft Li-ion de gewone versie NiMH en die zal na een paar jaar dus snel verminderen in gebruiksduur (die ervaring heb ik met mijn tondeuse van Philips)
-De handleiding is heel erg karig. Ik heb hem niet onder de douche gebruikt, want dat staat er niet in bijvoorbeeld. Nu bestaat de handleiding uit 16 plaatjes.

Pluspunten

• Snel opladen
  • Lang gebruik zonder laden
  • Stylen gaat makkelijk

Minpunten

• Scheren niet super glad

YBTD 15-05-2017

Handig toestel, niet perfect glad

Geschreven voor: Philips QP6520

Eerste indruk is dat het een degelijk toestel is. Ik scheer mij normaal handmatig 2x per week. Met dit toestel moet ik het toch 3x per week doen. Ik krijg mij niet volledig gladgeschoren, hoe wel ik moet zeggen dat het vrij vlot gaat. Misschien moet ik het elektrisch scheren nog wat gewoon worden en beter onder de knie krijgen.

De batterij van het toestel is wel goed, ondertussen 2 weken verder en ze is nog steeds, na 3x scheren per week, voor 80 opgeladen. Dat is toch wel een mooi resultaat. Het proper maken van het mesje is net zoals bij de manuele gewoon goed onder de kraan spoelen en klaar.

Het toestel zelf is echt wel kwalitatief gebouwd en voelt degelijk aan, het heeft een goede grip en wijst zichzelf heel snel uit. Een plus is het bijgeleverde tasje om het toestel te vervoeren voor bijvoorbeeld op reis. Kabel van de oplader mocht misschien iets langer zijn.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel in gebruik
  • Batterij
  • Kwalitatief toestel

Minpunten

• Geen glad resultaat

JimW 21-03-2017

doet zijn werk goed en snel!

Geschreven voor: Philips QP6520

Al met al is het een prima apparaat, enkele voordelen/ goede punten die er voor mij uitspringen zijn alsvolgt;
- eenvoudig in te stellen trimkop met zeer veel verschillende lengte mogelijkheden
- scheert soepel en snel
- ligt prettig in de hand
- veel scheermomenten op een volledig opgeladen accu (bij mij 5% stroom per volledige scheerbeurt van een gezicht met volledige baardgroei)
- compact design, dus goed mee te nemen op op bijvoorbeeld een vakantie
Daarnaast ziet het apparaat er stijlvol uit en is het accu percentage duidelijk af te lezen via de display.
Al met al een prima apparaat!

Hofjehofje 29-12-2018

Bijna perfect

Geschreven voor: Philips QP6520

Prima machine, zoals gewend van Philips prima design, lange accuduur en gebruikskemak. Alleen een 5-blads mes snijdt nét iets gladder en een driekops shaver is wat sneller.

Johannes278 28-12-2018

Prima product maar veel te duur in gebruik.

Geschreven voor: Philips QP6520

Mesjes zijn veel te snel versleten voor de prijs die je er voor moet betalen. De 4 maanden die ze mee zouden moeten gaan kun je gerust door 2 delen want langer dan 2 maanden doe je er echt niet mee.

Suraj 25-11-2018

Voldoet niet aan verwachting

Geschreven voor: Philips QP6520

Bij het trimmen van mijn baard is de OneBlade gewoon niet sterk genoeg. Het lijkt alsof mijn baard te dik is voor dit apparaat. Waar je met andere apparaten makkelijk doorheen komt moet je met de OneBlade paar keer overheen.

Ron 13-10-2018

Mesjes gaan nog geen maand mee!

Geschreven voor: Philips QP6520

Scheerresultaat is goed maar mesjes 4 maanden!?!? Na een maand geeft indicator al aan dat ze vervangen moeten worden en heb gewoon normale baardgroei! Vanwege vervangkosten van de mesjes maar weer terug over gestapt naar oude apparaat!

PascalT001 10-10-2018

Als trimmer niet geschikt

Geschreven voor: Philips QP6520

Gekocht om baard mee te trimmen, maar dat gaat erg moeizaam en geeft geen mooi resultaat. Beetje duur voor een matige trimmer.

Daarnaast is het erg slecht dat je een aanbieding in de doos vindt en dat dan vervolgens die mesjes nooit op voorraad zijn. Philips begrijpt weer eens niet van hoe je apparaten maakt en hoe je je klanten behandelt. Jammer.

Arnooos 25-08-2018

Mwa...

Geschreven voor: Philips QP6520

Na twee keer gebruiken is het mesje van het voetje los. Pakt de haren niet en het duurt heel lang voordat je geschoren bent.

WBoef 07-08-2018

Prima apparaat, jammer van het zwakke mesje

Geschreven voor: Philips QP6520

Het is een erg fijn scheerapparaat. Wat ik wel jammer vind is dat het mesje zo snel stuk is gegaan. De batterij is een keer opgeladen en is momenteel op 50% en het mesje is eerder stuk dan de batterij leeg is.

Miche 03-07-2018

Top apparaat, ondersteuning minder

Geschreven voor: Philips QP6520

Superapparaat, bij aankoop mesje aangeboden met 50% korting wat zeker aan te bevelen is gezien prijs doch steeds niet op voorraad in Philips store....

BoumanzonderW 05-06-2018

Strak dun ontwerp met goede werking

Geschreven voor: Philips QP6520

Mooi slank ontwerp, past makkelijk in de compacte houder die is meegeleverd.
Het hoesje wat er bij zit is een simpel zakje en dat is top. Stukken beter dan zo'n grote harde reisetui die je bij andere producten wel eens krijgt.
De accuduur is zo lang dat een oplader niet mee hoeft op reis.
Het opzetstukje werkt prima en is met een duimbeweging te verstellen.
Het scheren zelf is niet superglad, maar dat zegt iedereen. Ik moet zeggen dat het mij daarom erg meeviel hoe kort de haartjes dan toch nog worden afgesneden. Het is eigenlijk een hele goede mini tondeuse. Omdat het mes gewoon rechthoekig is en er nauwelijks kapjes omheen zitten kun je goed/precies zien wat je aan het doen bent. Erg geschikt ook voor mooie contouren te scheren.
Ik merkte bij de eerste scheer/trim beurt dat het soms beter uitkomt het apparaat even op z'n kop te houden, waarschijnlijk ook in verband met haargroei richting. Het enige nadeel van dit apparaat ondervind ik dan; ik moet even zoeken naar het uit knopje.
Misschien hecht je niet veel waarde aan iemand die er nog maar 1 keer mee gewerkt heeft, maar ik schrijf deze review op basis van vergelijk van vele jaren andere producten gebruiken.
Ik kijk in ieder geval uit naar mijn volgende scheerbeurten, en ik hoop dat de mesjes nog lang scherp zullen blijven.

Epidemie 25-05-2018

Gemakkelijk en goed scheren

Geschreven voor: Philips QP6520

De Oneblade scheert goede en redelijk glad. Voor het bijwerken van baard en snor echt een aanrader. Zelfs als je een baard/snor wilt trimmen met de trimmer is het goed te doen. Hij gaat alleen tot 10 mm.

Maarten12345 22-05-2018

Prima ding maar erg fragiel

Geschreven voor: Philips QP6520

Werkt prima maar éenmaal van het kastje gevallen tijdens het opladen en hij is stuk. Pennetjes waar het mesje aan vastzitten gebroken helaas..

JD14 17-05-2018

Niet zo glad als een mesje in dezelfde tijd

Geschreven voor: Philips QP6520

Scheer niet zo glad als een mesje in dezelfde tijd. Je moet vaker over dezelfde plek. Voor een gelijk resultaat duurt het scheren dus langer.
Verder prima product.

Patjeuitbrabant 06-05-2018

Ideale gezichtsbeharing trimmer

Geschreven voor: Philips QP6520

Ideaal, voor het trimmen van mijn baard, voor de juiste look qua mm en aandachtspuntjes rond de neus, kaaklijn
Je kunt zowel droog als nat scheren ! en is af te spoelen onder de kraan.

AlexD71 10-04-2018

Ik vind het een prettig product.

Geschreven voor: Philips QP6520

De resultaten bij het trimmer zijn super. Gemakkelijk om je baard mee bij te houden. Het resultaat van”glad scheren” vind ik minder.

charo50 08-04-2018

Redelijk apparaat

Geschreven voor: Philips QP6520

Ik had het me anders voorgesteld met de one-touch.
Het is een fijn en handig apparaat maar glad scheren met de one-touch lukt me niet.

Drake17 02-04-2018

Handig en licht apparaat.

Geschreven voor: Philips QP6520

De One blade is een licht en makkelijk te hanteren apparaat, vooral voor mannen met een korte baard of stoppels. Het apparaat scheert niet glad, maar dat is wel zo vriendelijke voor in ieder geval mijn gezicht. Afstellen van de lengte is probleemloos. Afwachten hoe lang het mesje meegaat.

RHeinhuis 30-07-2017

Oneblade geeft een unieke scheerervaring

Geschreven voor: Philips QP6520

Wat een verademing de nieuwe Philips OneBlade !

1.Scheren zonder schuim
2.Scheert makkelijk tegen de haren in.
3.Nat of droog te gebruiken, door waterdichte behuizing.
4.Makkelijk mee te nemen!
5.vriendelijk in gebruik (geen kleine wondjes, of geirriteerde huid)
6.Lange batterij duur!

Al beze punten zorgen ervoor dat ik het iedereen kan aanbevelen!