Philips QP6520 - Reviews

Toepassing
baard
Type/soort
baardtrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips QP6520 op Kieskeurig.nl.

artificial_sunlight 03-04-2017

Goede styler en trimmer, minder scheerapparaat

Geschreven voor: Philips QP6520

Voor mij is de OneBlade voornamelijk een trimmer en styler. Als scheerapparaat scheert hij voor mij niet glad genoeg.

Voordat ik de OneBlade had schoor ik me om de 3 dagen glad met een scheermes (ouderwets mesje (geen Gillette Mach3 oid) zeep en een kwast). Maar omdat ik toch mijn stoppelbaardje beter vind staan is een trimmer toch handig. De OneBlade kan hiervoor goed gebruikt worden. Ik beoordeel het apparaat per punt functie die Philips er zelf aan geeft:

Trimmen:
Het trimmen met deze OneBlade (QP6520) kan in lengtes van 0.4-10 mm. De eerste keer moet ik even kijken hoe de verstelbare kam er op- en af- geklikt moest worden, maar als je het eenmaal gedaan het is het simpel. Dan is het een kwestie van de lengte instellen en dan met de juiste kant van de kam tegen je gezicht aan en trimmen maar (ik had de eerste keer niet direct door hoe het zat en had dus een heel ongelijke baard). Het trimmen gaat wat mij betreft goed en ik blijf het ook met de OneBlade doen. Onder mijn neus kan ik met de verstelbare kam niet alles bereiken, dus moet ik de laatste haartjes zonder kam korter maken. Voorheen gebruikte ik een Philips Multigroom maar hiermee kon ik veel minder nauwkeurig trimmen.

Bijwerken:
Ook wel stylen. De contouren van mijn stoppelbaard kan ik met de OneBlade zonder kam mooi strak maken. Het apparaat ligt goed in de hand ondanks dat het maar een dun apparaat is (ik heb grote handen). Voorheen deed ik dit met een scheermes en dat vind ik een stuk lastiger.

Scheren:
Ik vind het scheren net zo goed gaan als met een series 1000 shaver van Philips (goedkoopste serie). Als ik me glad wil scheren en een baardje van een paar dagen heb, scheer ik me eerst met de OneBlade en scheer ik me daarna goed glad met een scheermes met zeep en een kwast. Anders lijkt het net of ik me al een dag niet meer geschoren heb. Dus echt glad scheren is er voor mij niet bij met dit apparaat.

Overige opmerkingen:
-De reis etui stelt niet veel voor, het is gewoon een zakje.
-De batterij laad snel op en gaat lang mee, ik heb hem pas 1 keer opgeladen en al ruim een maand in gebruik. ( de pro heeft Li-ion de gewone versie NiMH en die zal na een paar jaar dus snel verminderen in gebruiksduur (die ervaring heb ik met mijn tondeuse van Philips)
-De handleiding is heel erg karig. Ik heb hem niet onder de douche gebruikt, want dat staat er niet in bijvoorbeeld. Nu bestaat de handleiding uit 16 plaatjes.

Pluspunten

• Snel opladen
  • Lang gebruik zonder laden
  • Stylen gaat makkelijk

Minpunten

• Scheren niet super glad

YBTD 15-05-2017

Handig toestel, niet perfect glad

Geschreven voor: Philips QP6520

Eerste indruk is dat het een degelijk toestel is. Ik scheer mij normaal handmatig 2x per week. Met dit toestel moet ik het toch 3x per week doen. Ik krijg mij niet volledig gladgeschoren, hoe wel ik moet zeggen dat het vrij vlot gaat. Misschien moet ik het elektrisch scheren nog wat gewoon worden en beter onder de knie krijgen.

De batterij van het toestel is wel goed, ondertussen 2 weken verder en ze is nog steeds, na 3x scheren per week, voor 80 opgeladen. Dat is toch wel een mooi resultaat. Het proper maken van het mesje is net zoals bij de manuele gewoon goed onder de kraan spoelen en klaar.

Het toestel zelf is echt wel kwalitatief gebouwd en voelt degelijk aan, het heeft een goede grip en wijst zichzelf heel snel uit. Een plus is het bijgeleverde tasje om het toestel te vervoeren voor bijvoorbeeld op reis. Kabel van de oplader mocht misschien iets langer zijn.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel in gebruik
  • Batterij
  • Kwalitatief toestel

Minpunten

• Geen glad resultaat

JimW 21-03-2017

doet zijn werk goed en snel!

Geschreven voor: Philips QP6520

Al met al is het een prima apparaat, enkele voordelen/ goede punten die er voor mij uitspringen zijn alsvolgt;
- eenvoudig in te stellen trimkop met zeer veel verschillende lengte mogelijkheden
- scheert soepel en snel
- ligt prettig in de hand
- veel scheermomenten op een volledig opgeladen accu (bij mij 5% stroom per volledige scheerbeurt van een gezicht met volledige baardgroei)
- compact design, dus goed mee te nemen op op bijvoorbeeld een vakantie
Daarnaast ziet het apparaat er stijlvol uit en is het accu percentage duidelijk af te lezen via de display.
Al met al een prima apparaat!

DE MUNTER 15-11-2019

het produkt valt goed mee voor het scheren

Geschreven voor: Philips QP6520

van mijn twee vorige baardtrimmers series 7000 waren de broze pootjes van de optilkam vlug stuk
met de oneblade is het moeilijk om de snor juist onder de neur te op gewenst lengte te trimmen

Verbruggen 17-10-2019

Duurder is niet altijd beter

Geschreven voor: Philips QP6520

bij de introductie van oneblade meteen de goedkoopste versie aangeschaft, zeer tevreden over! Miste alleen echt een indicator voor de accu, dus een half jaar geleden deze aangeschaft. Met deze precisie kam duurt het 2x zolang om me te scheren, voordeel is wel dat haartjes nu wél worden opgevangen. Wat wel een beetje vreemd is, in deze toch al wegwerpcultuur, daar waar de eerste versie aan 2 kanten haartjes afscheerde doet deze dat maar aan 1 kant en aangezien de mesjes niet omgedraaid kunnen worden gooi ik dus elke keer een mesje weg welke aan 1 kant helemaal niet gebruikt is.....

Johannes 25-09-2019

Voor mannen met baarden

Geschreven voor: Philips QP6520

Had 3 toestellen in gebruik om te scheren en baard te trimmen. Voor het trimmen een set met 6 hulpstukken. Op alle toestellen zat wat sleet. De OneBlade leek me dan ook interessant om al deze apparaten door 1 toestel te vervangen. De precisiekam met 14 standen is zeker aan te bevelen. Anders zit je weer met een set losse onderdelen!
Wat ook goed is de gebruiksduur met aanduiding in % van de batterij! Eindelijk eens een toestel met een deftige gebruiksduur zodat je niet iedere week moet opladen. Je kan gerust eens een week meenemen zonder oplader!

Het scheren is voor wat mij betreft goed. Maar bij mij is het wat bijwerken wegens de baard. Je mag echter niet verwachten dat het zo glad zal zijn als met een scheermes.

Het trimmen met het instelbare precisiekam is handig. Alleen blijven er toch gemakkelijk een aantal haren rond het mes hangen zodat je verplicht de kam af te nemen en het mes terug volledig vrij te maken. Ook bij andere trimmers heb ik dat ervaren.

Hoelang een mes zal meegaan zal ik nog moeten ondervinden?

Voor mannen met baarden een toestel om te overwegen!

Thom93 19-09-2019

Super handig in gebruik

Geschreven voor: Philips QP6520

Nadat ik een aantal bodytrimmers en baardtrimmers had versleten heb ik deze oneblade pro besteld. Een super apparaat. Secuur en gebruikersvriendelijk.

Anton101 14-09-2019

valt mij erg tegen in gebruikersgemak

Geschreven voor: Philips QP6520

vind het erg onhandig in gebruik .met de adapter erop is het erg groot en erg onhandig in het gebruik.

EricVR 15-08-2019

Très déçu

Geschreven voor: Philips QP6520

Ce n'est ni plus, ni moins qu'une tondeuse, inefficace pour le rasage de près. Ce qui ressemble à une grille de rasage n'est en fait qu'une impression qui s'efface au fur et à mesure de l'usure de la lame. Quant à l'utilisation en mode 'tondeuse', d'autres modèles de la marque font nettement mieux. Je ne me suis heureusement pas séparé de mon Philips 3 têtes qui rase sérieusement: dix ans d'âge et les têtes sont celles d'origine. J'espérais trouver mieux avec le OneBlade: c'est raté, même avec de la mousse à raser... Déçu!

Fokke 26-07-2019

Dit toestel doet wat het beloofd

Geschreven voor: Philips QP6520

Dit toestel gekocht omdat de verkoper hetzelfde toestel had en er zo enthousiast over was. Inderdaad het toestel is perfect geen onnodige accessoires, juist wat ik nodig had

Hans2111 04-07-2019

Scheert niet glad

Geschreven voor: Philips QP6520

Vormgeving is fantastisch, maar hij scheert niet zo glad als ik gewend was. Leuk voor op vakantie, is makkelijk mee te nemen.
Ik overweeg om , voor de dagelijkse scheerbeurt iets anders te kopen.

nvptron 29-06-2019

knap design maar verder geen aanrader

Geschreven voor: Philips QP6520

dit is een toestel dat geschikt is voor mannen met beginnende baardgroei.
personen met een volwassen baardgroei kunnen met dit toestel niets aanvangen.
conclusie : knap design maar verder spijtig genoeg weinig positiefs te melden.
heb intussen noodgedwongen een ander toestel aangeschaft.

Longleaf 14-06-2019

Léger Maniable bonne Autonomie mais fais quelques pincettes

Geschreven voor: Philips QP6520

le rasoir tient bien en main est léger et maniable.
l'autonomie est bonne
le prix est raisonnable ... lames de rechange un peu chères
fait parfois quelques "pincettes" lors du rasage de la gorge
la trousse de voyage ne permet pas de stocker tous les accessoires (pas le support de charge)

ArieArieArie 06-06-2019

Prima trimmer

Geschreven voor: Philips QP6520

Heb deze nu zo'n 2 maanden. Bevalt erg goed! Ik scheer nu vaker omdat het sneller is, met m'n vorige trimmer duurde het erg lang omdat hij verouderd was. Deze scheert / trimt op 0.4 mm en dat is precies wat ik zocht. Net niet glad.

Andrex6 05-06-2019

Geweldig maar messen te snel bot

Geschreven voor: Philips QP6520

Na meer dan 25 jaar baard en hoofd geschoren te hebben met de 9206AD nu bijna een jaar met de one blade, geweldig resultaat, maar de mesjes gaan bij mij ongeveer 5 scheerbeurten mee, en dus bij lange na niet de 4 maanden zoals geadverteerd. Om die reden is dit geweldige apparaat wel erg duur om te gebruiken. Met een mesje scheren is geen optie vanwege irritatie, maar is met de one blade geen probleem.

Adrhoon 19-05-2019

Voor een normale scheerbeurt valt het gebruik erg tegen

Geschreven voor: Philips QP6520

Valt erg tegen in gebruik.
Duur heel lang voor een normale scheerbeurt.
En erger totaal niet glad
Kan me voorstellen dat voor baarddrager wel goed te doen is

Brtc 11-05-2019

Snel, stil en licht scheren

Geschreven voor: Philips QP6520

Met nieuwe messen gaat het scheren supersnel en stil. Je kan deze ook gebruiken met scheerschuim waardoor de haartjes niet rondvliegen. Messen worden wel Redelijk snel bot.

Pierre62 18-04-2019

Trimt snel en doeltreffend

Geschreven voor: Philips QP6520

Prima apparaat. Trimt sneller dan mijn oude trimmer, en gerichter.
Ligt niet ideaal in de hand, en de trimstandknop is wat log. De aan/uitknop is niet makkelijk vindbaar.
De snor/neushoek is lastig.
De handleiding is erg summier.

Al met al tevreden vanwege de snelle werking en het prima resultaat.

JeeJee 17-04-2019

Prima voor ringbaardje

Geschreven voor: Philips QP6520

Ik gebruik hem vooral voor het trimmen van mijn ringbaardje met opzetstuk. Werkt perfect. Hij scheert ook goed glad zonder opzetstuk voor de randen en contouren.

Patrick1972 14-04-2019

Gewoon toppie

Geschreven voor: Philips QP6520

Leuk hebbedingetje dat onmisbaar is voor elke man en dat met een compacte maat handig is om overal mee tenemen