Philips OneBlade Pro QP6520/30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips OneBlade Pro QP6520/30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

rense 15-01-2020

Doet alles, maar niks echt goed.

Het trimmen met de kop geeft weinig resultaat, je moet echt vaker over hetzelfde stuk gaan. Lijntjes trimmen werkt ook maar half. Als "scheerapparaat" werkt hij nog het meest redelijk. 1 keer in weekend tas, gelijk het scheerkopje afgebroken. Daarna keer in koffer, ik dacht slim te zijn en doe de trimkop erop, die nu dus ook afgebroken. Het is allemaal nogal fragiel en levert half werk. Hiervoor had ik de Philips met een laser (series 9000 denk ik), die doet eigenlijk alles beter en was tenminste robuust. Tijd voor een ander merk.

Pluspunten

• Compact
  • Strak design

Minpunten

• Fragiele plastic kopjes e.d.
  • Zeer slecht als baardtrimmer

kooi1216 29-03-2017

Goed en makkelijk apparaat

Ik vind de Philips OneBlade een mooi en handig product. Het werkt gemakkelijker dan scheren. Kan het ook aan wanneer er een baard staat van een aantal weken.

Pluspunten

• Doet wat hij hoort te doen

Royke16 27-03-2017

Doet wat hij zegt te doen

Heb de OneBlade gekocht omdat ik vaak last had van ingegroeide haren na het gebruik van reguliere scheermesjes. Dit is na de OneBlade pro opgelost. Wel scheert hij niet zo glad als een scheermesje maar dat, is in mijn optiek, vanzelfsprekend.

Ideaal voor het trimmen van gezicht- en lichaamshaar!

DB 17-03-2017

Met trimmen sneller het gewenste resultaat.

Met verschillende trim apparaten moest ik vaker hetzelfde stuk opnieuw nagaan om het gewenste resultaat te krijgen. De OneBlade is daarom de uitkomst voor mij omdat ik alles trim tot 3mm. Ik ben namelijk sneller klaar voor de dag.

Pluspunten

• Sneller gewenst resultaat
  • Goede accu
  • Klik systeem opzetstuk
  • Standen makkelijk te bedienen door draaiknop
  • Batterij indicatie in procenten

Siegenbeek 15-03-2017

Prima trimmer voor stoppelbaard

Ik heb het liefst een 3-dagenbaard en heb daarvoor al meerdere trim-apparaten gebruikt. Op de één of andere manier was ik daar nooit echt tevreden over en besloot ik vaak om alles maar meteen af te scheren. De OneBlade van Phillips gebruik ik nu een kleine maand en tot nu toe valt het apparaat me alles mee. Het is een heel fijn apparaat om je baard mee te trimmen. Het vergt wel enige oefening om uit te vinden welke stand het beste werkt. Ik ben benieuwd of de mesjes het ook lang volhouden, zeker omdat ik het ook onder de douche gebruik. Het is echter géén scheerapparaat, zoveel is me al wel duidelijk.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Ligt lekker in de hand
  • Onder de douche te gebruiken

Minpunten

• Niet voor glad scheren

N. Teunissen 10-03-2017

Ideaal als je niet volledig glad hoeft

Ik heb de Philips OneBlade nu een aantal keer gebruikt om mijzelf te scheren. Wanneer ik een glad resultaat wil bereiken, vind ik dat de OneBlade niet voldoende resultaat biedt. Ik moet het gladde resultaat behalen door mijn stoppels met een scheermes te verwijderen. Ik heb het geprobeerd te bereiken met de OneBlade, dit leidde tot een geïrriteerde huid. Indien je graag wat stoppels wilt laten staan, werkt het apparaat prima.
Het schoonmaken van het apparaat gaat prima onder de kraan, wel is het verstandig het mesje even los te maken. Zo kun je tussen het mesje ook goed reinigen.
twee kanten op scheren, design

Pluspunten

• Twee kanten op scheren
  • Batterij indicator
  • Scheren, stijlen en trimmen

Minpunten

• Niet volledig glad te scheren

Pascal 10-03-2017

Prima klasse en makkelijk vast te houden

Zelf altijd nat aan het scheren geweest met elke 3 a 4 weken de mesjes moeten vervangen omdat je echt weer aan je huid ''loopt te trekken'' Met de nodige irritaties en kleine wondjes. Nu kwam ik de oneblade tegen en heb op internet even rondgekeken. Toch maar de stap genomen en hem besteld. Direct met de eerste scheerbeurt was ik om. Ik gebruikte gewoon normale scheergel en het was met een scheerbeurt spiegel glad. Ik weet niet exact hoe het werkt maar het werkt gewoon helemaal top! Ik gebruik hem elke dag en laat hem na ik gok 10 dagen pas een keertje op dus de accu voldoet prima!

Pluspunten

• Batterij
  • Schoonmaken

Minpunten

• Geluid
  • 1 extra mesje

M.degroot 08-03-2017

Zeer tevreden

Hij ligt fijn in de hand, doet wat hij niet doen zonder wondjes achter te laten. Hij laait snel op en is handig in gebruik. Ik mis alleen het borsteltje om hem schoon te maken. Bij het afspoelen blijven er altijd haartjes plakken namelijk

Pluspunten

• Licht gewicht.
  • Volgt de contouren van het gezicht
  • Laait snel op
  • Gebruik onder de douche

Minpunten

• Mis het borsteltje

Harry 27-02-2017

Een mooi hybride apparaat

Ik ben gewend om met een mesje te scheren, maar kreeg de mogelijkheid om de OneBlade te testen. Ik had een paar dagen niet geschoren, dus genoeg om bij te werken. Tijdens het gebruik van het apparaat werd ik positief verrast, het apparaat scheert erg netjes en geeft een super resultaat. Het scheer resultaat is niet zo glad als een mesje, maar ik vind dat niet storend. Het bijgeleverde kammetje is ideaal om je sikje/baard/snor bij te werken. Je stelt hem in op een bepaalde lengte en scheren maar. Zo heb ik mijn sikje, zonder moeite, weer gelijk geschoren, deze was wat scheef gegroeid. Het mooie is, je kan het apparaat zo afspoelen onder de kraan en hij is weer schoon! Tevens kan je met schuim scheren of het apparaat onder de douche gebruiken. Ik raad dit hybride scheerapparaat zeker aan!

Pluspunten

• Scheert super
  • Glad resultaat
  • Scheergemak
  • Trimt goed

Markk 24-02-2017

Strak en zonder irritatie

Na jaren scheren met een double edge krabbertje ben ik recentelijk overgestapt op de OneBlade van Philips. In eerste instantie was ik sceptisch gezien het feit ik normaliter van elektrisch scheren veel irritatie op de hals en keel kreeg en het niet het gewenste resultaat gaf. Veel langere stoppels en vooral langs de contouren van de kaak en hals stukken waar veelvuldig het apparaat overheen moest om te zorgen dat het resultaat acceptabel was.

Die dagen zijn voorbij. Dankzij de OneBlade kan ik nu mijn baardje netjes trimmen op de gewenste lengtes (van 0.4mm tot 1cm) en zijn de randen netjes strak en gelijkmatig. Ook mijn hals, welke netjes glad geschoren is, ziet er piekfijn uit en dankzij het scheerkopje van de OneBlade heb ik ook geen last meer van irritatie, ingegroeide haartjes of kleine wondjes.

Omdat het apparaat ook "nat" gebruikt kan worden is er gelukkig de mogelijkheid om de baard vooraf zachter te maken met warm water en een heerlijke scheerschuim. Zeker als je huid wat gevoeliger is, je baardgroei behoorlijk is en je baardharen stug zijn is dat een aanrader.

Uiteraard is de "shave" niet zo glad als met de double edge krabber, maar hij is strak en glad genoeg om een volledige dag er netjes en verzorgt bij te lopen.

Al met al ben ik zeer te spreken over de OneBlade en ik zou hem een ieder aanraden wie last heeft van irritatie na het scheren.

Pluspunten

• Verstelbare trimlengtes
  • Zowel droog als nat te gebruiken
  • Ligt goed in de hand
  • Geen irritatie

Minpunten

• Geen schoonmaakborsteltje